abonnement Unibet Coolblue
pi_176983669


Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;


Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.


groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Lees hier een uitleg, handleidingen, crypto-woordenboek etc,
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ afbeelding ]
Lambo of Rekt
pi_176983684
Bodem...? ben bang van niet....

quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
....heb meer dan genoeg vertouwen in Ethereum....
kijk ook es naar Credits.com ... dat wordt ETH 2.0 :)
1 ETH = 5000Credits (dacht ik)
pi_176983701
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:26 schreef SMS303 het volgende:
Bodem...? ben bang van niet....

[..]

kijk ook es naar Credits.com ... dat wordt ETH 2.0 :)
1 ETH = 5000Credits (dacht ik)
Wat doet het anders/beter?
pi_176983747
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Had ik dat maar :{

Of nou ja, HODL4life. Ik heb meer dan genoeg vertouwen in Ethereum. En in Modum ga ik een flinke zooi geld gooien zodra het kan.
Modum lijkt me ook niet oninteressant.
pi_176983790
quote:
99s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:27 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat doet het anders/beter?
nu ga ik proberen technisch te doen:
snellere en meer transacties p/s, (voorlopig nog) goedkoper, javascript based, pfos en bft protocol, lopen voor op schema etc

meer info:
https://credits.com/en/Home/MVP
of
https://credits.com/Content/Docs/PresentationENG.pdf
  maandag 5 februari 2018 @ 23:32:45 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_176983807
Zijn er al mensen flink aan het kopen?
:')
pi_176983825
Het vertrouwen in de VS zou toch best weer kunnen toenemen en in Europa is ook niet per se veel aan de hand.

De huidige dalingen komen vooral door onrust in Azië denk ik.

Maar goed, voorlopig zal het wel aanmodderen blijven, niemand die het weet.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 februari 2018 @ 23:34:49 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176983847
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Het vertrouwen in de VS zou toch best weer kunnen toenemen en in Europa is ook niet per se veel aan de hand.

De huidige dalingen komen vooral door onrust in Azië denk ik.

Maar goed, voorlopig zal het wel aanmodderen blijven, niemand die het weet.
FUD in Korea is voorbij, Japan was sowieso geen probleem volgens mij, India ook opgelost, dus eigenlijk alleen China nog. Daar is gewoon heel veel onduidelijkheid vooral.
pi_176983856
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn er al mensen flink aan het kopen?
Zit met de vinger op de knop, maar ik wacht nog even.
pi_176983857
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

FUD in Korea is voorbij, Japan was sowieso geen probleem volgens mij, India ook opgelost, dus eigenlijk alleen China nog. Daar is gewoon heel veel onduidelijkheid vooral.
Nou echt onduidelijkheid is er niet. China wil het niet, klaar. En ze gaan nu private sales groups harder aanpakken.
pi_176983874
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

FUD in Korea is voorbij, Japan was sowieso geen probleem volgens mij, India ook opgelost, dus eigenlijk alleen China nog. Daar is gewoon heel veel onduidelijkheid vooral.
De vorige China ban zorgde ook voor enorme dalingen, dat lost meestal vanzelf weer op zodra de storm over is.

Ik geloof dat het in de loop van 2018 langzaam wel beter kan worden. Of niet natuurlijk, we zullen zien.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 februari 2018 @ 23:36:58 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176983880
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:35 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Nou echt onduidelijkheid is er niet. China wil het niet, klaar. En ze gaan nu private sales groups harder aanpakken.
Al die berichten van vandaag komen echt maar van één bron. Alle andere bronnen zijn weer gebaseerd op dat ene berichtje. Ben het niet eens dat China het sowieso gaat verbannen. Je gaat niet met WTC en VeChain in zee als je geen zin hebt in crypto.

Als Korea, Japan, VS, Rusland allemaal met crypto bezig gaan gaat China echt niet achterblijven.
pi_176983898
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zit met de vinger op de knop, maar ik wacht nog even.
Ik ook.
Lambo of Rekt
pi_176983905
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Al die berichten van vandaag komen echt maar van één bron. Alle andere bronnen zijn weer gebaseerd op dat ene berichtje. Ben het niet eens dat Chine het sowieso gaat verbannen. Je gaat niet met WTC en VeChain in zee als je geen zin hebt in crypto.

Als Korea, Japan, VS, Rusland allemaal met crypto bezig gaan gaat China echt niet achterblijven.
Dit moet je nog wel met een korreltje zout nemen hé. Samenwerkingen in crypto zeggen (nog) niet zoveel.
pi_176983915
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik ook.
Ik ook.
Leuk bedragje klaar staan voor een rebuy.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 februari 2018 @ 23:38:47 #16
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176983917
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zit met de vinger op de knop, maar ik wacht nog even.
Haha volgens mij velen hier. Ik twijfel ook nog.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 februari 2018 @ 23:40:06 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176983941
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dit moet je nog wel met een korreltje zout nemen hé. Samenwerkingen in crypto zeggen (nog) niet zoveel.
Alles kan kapot natuurlijk, maar zowel VeChain als WTC hebben vrij recent nog berichten naar buiten gebracht over samenwerkingen. Lijkt me raar dat het binnen een paar weken van samewerking naar complete ban gaat.

Alles kan natuurlijk ... maar ik geloof er niet zo in dat China alles gaat bannen. Ze gaan flink reguleren, maar niet verbannen.
pi_176983949
Denken jullie niet dat China, China gewoon wil zijn? Dus met strenge hand bepalen wat er gebeurd. Met andere woorden, alle techniek erkennen en alle voordelen inzien. Echter wel alleen op hun manier en niet anders. De afspraken met enkele partijen die zich ermee bezig houden is niet voor niks, anders hadden ze wel gewoon stelling genomen en gezegd, opdonderen met je blockchain en cryptos.
pi_176983975
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alles kan kapot natuurlijk, maar zowel VeChain als WTC hebben vrij recent nog berichten naar buiten gebracht over samenwerkingen. Lijkt me raar dat het binnen een paar weken van samewerking naar complete ban gaat.

Alles kan natuurlijk ... maar ik geloof er niet zo in dat China alles gaat bannen. Ze gaan flink reguleren, maar niet verbannen.
Maar een samenwerking zegt geen reet in crypto, dat is wat ik bedoel te zeggen. :+ Kijk alle eerdere berichten er maar op naar, er zijn tal van crypto's met gigantische bedrijven, landen en instanties als 'samenwerkingen'.

Eerst zien, dan geloven.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 februari 2018 @ 23:42:33 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176983982
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Maar een samenwerking zegt geen reet in crypto, dat is wat ik bedoel te zeggen. :+ Kijk alle eerdere berichten er maar op naar, er zijn tal van crypto's met gigantische bedrijven, landen en instanties als 'samenwerkingen'.

Eerst zien, dan geloven.
Snap wat je bedoelt ja, nou ja we zullen zien :)
pi_176984002
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Maar een samenwerking zegt geen reet in crypto, dat is wat ik bedoel te zeggen. :+ Kijk alle eerdere berichten er maar op naar, er zijn tal van crypto's met gigantische bedrijven, landen en instanties als 'samenwerkingen'.

Eerst zien, dan geloven.
Leuk tweetje RT'de je vanmiddag.
pi_176984020
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:43 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Leuk tweetje RT'de je vanmiddag.
ArminVanBitcoin twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:00:33 #segwit adoption growing again, approaching 20%. Blocks over 1.5MB are completely clearing up the mempool. 1 sat/byte now being confirmed on the next block. #bitcoin txs have never been cheaper. You can send $BTC for just a quarter of a cent. Wow! 🚀 #BitcoinIsScaling https://t.co/38HQeL8oSe reageer retweet
ArminVanBitcoin twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:42:42 To clarify, #bitcoin network activity is as active as its ever been. Those who claim lower tx fees are due to the drop in tx volumes should check out my previous tweet explaining txs vs outputs. ?https://t.co/TOvADRdovn reageer retweet
Deze?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2018 23:44:52 ]
pi_176984026
Door de 7k
pi_176984033
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

ArminVanBitcoin twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:00:33 #segwit adoption growing again, approaching 20%. Blocks over 1.5MB are completely clearing up the mempool. 1 sat/byte now being confirmed on the next block. #bitcoin txs have never been cheaper. You can send $BTC for just a quarter of a cent. Wow! 🚀 #BitcoinIsScaling https://t.co/38HQeL8oSe reageer retweet
ArminVanBitcoin twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:42:42 To clarify, #bitcoin network activity is as active as its ever been. Those who claim lower tx fees are due to the drop in tx volumes should check out my previous tweet explaining txs vs outputs. ?https://t.co/TOvADRdovn reageer retweet
Deze?
een andere
pi_176984050
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:45 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

een andere
AlexDeluce twitterde op zondag 04-02-2018 om 01:53:58 ?#Bitcoin Crashes? - 94% June-November 2011 from $32 to $2? - 36% June 2012 from $7 to $4? - 79% April 2013 from $266 to $54? - 87% from $1166 to $170 Nov 2013 to Jan 2015? - 49% Feb 2014? - 40% Sept 2017 from $5k to $2972? - 55% Jan 2018 from $19000 to 8500 reageer retweet
- 94% June-November 2011 from $32 to $2

? - 36% June 2012 from $7 to $4

? - 79% April 2013 from $266 to $54

? - 87% from $1166 to $170 Nov 2013 to Jan 2015

? - 49% Feb 2014

? - 40% Sept 2017 from $5k to $2972

? - 55% Jan 2018 from $19000 to 8500
deze dan

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2018 23:47:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')