abonnement Unibet Coolblue
pi_7476129
ik zou eerst even een andere kabel proberen, je weet maar nooit (meestal zitten er ook twee kabels bij t routertje), waarschijnlijk ligt t daar aan. probeer m ook even te pingen, aangezien je bij n router best eenzelfde MAC adres zou moeten mogen gebruiken.
MAAR dat MAC-adres moet je dan echt invoeren (meestal zit er ook een uitleg bij de router hoe je dat precies moet doen, moet vaak onder DOS) in verband met de hardware check van CHELLO
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_7476254
Maar hoe verklaar je een regelmatig knipperende link als de kabel niet goed zou zijn? Over die MAC-adressen: met die adressen wordt er in feite tussen de kaarten gecommuniceerd, de IP-adressen worden met behulp van ARP (Address Resolution Protocol) omgezet naar MAC-adressen. Als zowel de netwerkkaart als de router hetzelfde MAC-adres hebben, hoe weet de Chello kaart dan dat ie met de router moet gaan praten en niet met zichzelf?
pi_7476285
dat knipperde lampje werpt bij mij veel vraagtekens op, maar uit eigen ervaring (tenminste met een edimax router) kan ik enkel zeggen dat je met gemak je orginele netwerk kaart van UPC er prima op kan gebruiken. Ik gok dat het gespoofde MAC-adres enkel wordt gebruikt voor de verbinding naar t internet, en dat het eigen netwerk hier niets van ziet (tenminste dat gok ik).
Dat van die kabel ligt overigens het meest voor de hand omdat deze het vaakst tot problemen leid bij mensen (hij zit erbij dus gebruiken we hem maar )

P.S. MAC-adres wordt in de fabriek toegewezen en hardwarematig ingebakken, en wordt niet door t IP adres toegewezen

American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_7476371
quote:
Op zondag 22 december 2002 03:42 schreef troma78 het volgende:
dat knipperde lampje werpt bij mij veel vraagtekens op, maar uit eigen ervaring (tenminste met een edimax router) kan ik enkel zeggen dat je met gemak je orginele netwerk kaart van UPC er prima op kan gebruiken. Ik gok dat het gespoofde MAC-adres enkel wordt gebruikt voor de verbinding naar t internet, en dat het eigen netwerk hier niets van ziet (tenminste dat gok ik).
Dit zou goed kunnen ja.
quote:
Dat van die kabel ligt overigens het meest voor de hand omdat deze het vaakst tot problemen leid bij mensen (hij zit erbij dus gebruiken we hem maar )
Dan zou er dus nooit een verbinding moeten zijn, of een onregelmatige link als je aan de kabel sjort ofzo
quote:
P.S. MAC-adres wordt in de fabriek toegewezen en hardwarematig ingebakken, en wordt niet door t IP adres toegewezen
Klopt, MAC-adres is niet afhankelijk van het IP-adres dat de kaart heeft (zou ook gek zijn, elke keer als je IP verandert, verandert meteen je MAC-adres ), maar als je een TCP/IP netwerk over Ethernet draait, moet er wel bijgehouden worden welke MAC op dat moment bij welk IP hoort, in de ARP tables dus. Aan de topicstarter: met behoorlijke Windows drivers of Linux kan je je MAC van je NIC veranderen, en zodoende gewoon je Chello kaart blijven gebruiken.
pi_7476464
helemaal mee een Henno

nog een goede tip: check de sitecom site, daar staat een extra handleiding

www.sitecom.com

bijv:6.Zet de stroom AAN. De LED DATA STATUS LAN dient in oranje te knipperen, daarna in groen. Als hij oranje blijft, of het blijft knipperen (in groen en oranje), dan is er een fout in de hardware opgetreden.

American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
  maandag 23 december 2002 @ 06:29:43 #31
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_7494471
quote:
Op zondag 22 december 2002 03:07 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat mag idd niet. In een netwerk mogen nooit 2 dezelfde MAC-adressen voorkomen. Zelfs niet op een WAN zoals internet. Mogelijk dat daar het probleem ligt.
Ook zie ik nergens uit blijken dat er een straight ipv crossed kabel gebruikt is. Ik gok echter dat het probleem bij de MAC-adressen ligt. Zet het Chellokaart-MAC adres dus in de router en gebruik een andere netwerkkaart (niet die van Chello) in je PC.


hier is het net iets anders.
Op het moment dat je het mac adres invult in de router vormen de router en com21 modem als het ware 1 apparaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')