abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 19:50:05 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176418044
Als ik niet op reis ben dan volg ik het nieuws best wel goed. Gedurende de dag af en toe online, BBC News en/of Al Jazeera tijdens het eten en dan s'avonds laat ook vaak nog (delen van) Newsnight.

Echter, als ik op reis ben (meerdere maanden per jaar) dan ben ik compleet offline. Toen Trump werd gekozen kwam ik daar bijvoorbeeld pas 10 dagen later achter toen ik thuis kwam uit Ecuador.
Ik ben na een reis ook altijd wel een week bezig om mijn achterstand in te halen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Meest relativerende user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 20:55:46 #27
357044 Budapestenaar
pi_176419828
Niet meer zo goed op de hoogte als toen ik in de media werkte, maar ik volg het nieuws nog vrij aardig. Elke ochtend blader ik wat kranten door op Blendle en lees een paar artikelen. Ik heb de Teletekst-app op mijn telefoon om af en toe snel het nieuws te checken. Ik volg de New York Times en Daily Telegraph op Facebook. En bij grote gebeurtenissen volg ik de topics op FOK! :D
pi_176420007
Zeer, daar is het internet voor.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_176420141
Ik kijk op nu.nl en hun facebookpagina.
Zo blijf ik over t algemeen wel bij al volg ik alles niet heel intensief.
Heel soms kijk ik het journaal om bij te blijven.
Tijdens gesprekken weet ik meestal dan ook wel waar het over gaat.
Maar dat is ook wel een vereiste in het werk wat ik wil gaan doen. Omgevingsbewustzijn noemen ze dat.
Oja en de Metro als ik die te pakken krijg idd ook.
pi_176420479
Ik kijk elke dag wel op de site en app van de volkskrant. Op werkdagen kijk ik nog op de site van de lokale omroep etc. Verder kijk ik niet echt veel nieuws meer.
dag
pi_176421287
Goed topic!

Ik volg het nieuws niet heel trouw, ik ben vooral regionaal in mij stad goed op de hoogte, daar woon ik dus dat vind ik belangrijk.
Het grote nieuws krijg je toch automatisch mee.
Kijk af en toe op de AD app en die zend ook push berichten (vind ik lang niet altijd push bericht waardig maar goed)

Maar ik zie hier ook mensen die het nieuws volgen omdat ze anders bang zijn dat mensen ze dom vinden omdat ze niet op de hoogte zijn.
Vind ik toch wel apart eigenlijk, nieuws kijk je uit nieuwsgierigheid en het is soms ook goed voor je ontwikkeling.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 11 januari 2018 @ 04:00:06 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_176425823
Bij het ontbijt kijk ik een van de talkshows van de vorige avond terug. Wélke, dat hangt van de onderwerpen en gasten af. Jinek/Pauw vaker dan Late Night, dat wel.

En verder vis ik overal wel wat vandaan, op weinig gestructureerde wijze en ook niet elke dag ál die sites: via Twitter, Facebook, de NOS, NWS hier op Fok, de site van de regionale omroep, sites met lokaal nieuws, meerdere mediablogs/fora, en ook nog Joop/TPO/GeenStijl. Ik zit gemiddeld genomen links van het midden, niet extreem aan één kant, en die opiniesites zeggen allemaal weleens iets wat ik hout vind snijden. Ik vind het sowieso prettig om meningen van beide kanten te lezen.

En wil ik 's avonds tv kijken maar valt het aanbod tegen, dan pik ik Hala Gorani's uurtje op CNN weleens mee.

Ik krijg anno nú dus wel het nodige mee, maar het nadeel is dat ik vanaf m'n geboorte tot wat jaren terug maar weinig interesse had in actualiteit. Wel in media-gerelateerde actualiteit, zoals je die op Mediacourant vind, maar voor de rest niet. Verbanden leggen met dingen die er in de 90's of 00's gebeurd zijn is daardoor lastig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')