abonnement Unibet Coolblue
pi_176394395
Beste mede-Fok!kers,

Afgelopen week kreeg ik een bevestigingsmail van mijn boeking van een vliegticket van een vlucht van KLM voor april van dit jaar naar Costa Rica.

Nu las ik de mail nog eens goed door en kwam ik de volgende mededeling tegen die ik niet helemaal kan plaatsen:

quote:
Elke passagier die economyclass reist, heeft recht op een koffer tot 23 kg en handbagage tot 7 kg. Dit is algemene informatie. Wij adviseren u dus de door de luchtvaartmaatschappij toegestane bagage te controleren door contact op te nemen met uw reisbureau of direct met de luchtvaartmaatschappij.

Belangrijke kennisgeving: Er zijn speciale tarieven die zeer voordelig zijn maar tevens beperkingen met zich meebrengen, de bagagetransfer is bijvoorbeeld niet inbegrepen. Tripair publiceert deze informatie waar nodig tijdens het online reserveringsproces en op uw reisdocument met behulp van afbeeldingen en tekstuele uitleg. Wanneer u bagage mee wilt nemen, dient u de website van de luchtvaartmaatschappij te bezoeken en deze online aan te schaffen nadat u uw voor- en achternaam en record locator in de betreffende velden (beheer mijn reservering) hebt ingevuld. Eventueel kunt u uw bagageticket op de luchthaven aanschaffen voordat u instapt, de kosten van de bagagetransfer kunnen echter hoger zijn wanneer u ze ter plekke voldoet. Voor nadere informatie adviseren wij u direct contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee u reist.
Er staat dus dat bij Economy Class bagage tot 23 kg is inbegrepen, echter dit is 'algemene info', later staat er bij 'belangrijke kennisgeving' dat de bagagetransfer niet is inbegrepen.

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Is mijn bagage nu wel of niet bij de prijs inbegrepen :?

Er is al een mail gestuurd naar TripAir maar ik heb daar nog geen antwoord op gekregen. Misschien kunnen de mede-FOK!kers me al op weg helpen. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_176394690
En wat staat er verder in de bevestigingsmail?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176394773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:54 schreef spijkerbroek het volgende:
En wat staat er verder in de bevestigingsmail?
Verder alleen de vluchtgegevens en het totaalbedrag, heb tijdens het boeken verder niets gezien wat betreft opmerkingen of notificaties dat bagage niet inbegrepen zou zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_176394803
Bagage transfer is volgens mij voor wanneer je over moet stappen. In sommige gevallen moet je dan de bagage van de band halen en opnieuw inchecken op de volgende vlucht.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_176394807
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder alleen de vluchtgegevens en het totaalbedrag, heb tijdens het boeken verder niets gezien wat betreft opmerkingen of notificaties dat bagage niet inbegrepen zou zijn.
Dan kun je ervan uitgaan dat bagage niet is inbegrepen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176394900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:57 schreef RPG het volgende:
Bagage transfer is volgens mij voor wanneer je over moet stappen. In sommige gevallen moet je dan de bagage van de band halen en opnieuw inchecken op de volgende vlucht.
Wij moeten inderdaad overstappen in Panama City.

Zou het inhouden dat de bagage wel is inbegrepen maar niet een automatische overstap van de bagage (dus dat we zelf de bagage moeten inchecken voor de vlucht vanaf Panama City)?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_176394946
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Wij moeten inderdaad overstappen in Panama City.

Zou het inhouden dat de bagage wel is inbegrepen maar niet een automatische overstap van de bagage (dus dat we zelf de bagage moeten inchecken voor de vlucht vanaf Panama City)?
Kan.
Maar wij hebben geen info over de vlucht en de voorwaarden die je geboekt hebt, dus het is voor ons onmogelijk te zeggen wat waar is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176395389
Bel gewoon ff met KLM anders (of stel je vraag via FBchat met KLM) ?
Je zal vanaf Panama wel met een partner van KLM verder vliegen dus denk dat dat je dan zelf moet inchecken. Maar of dat dan extra kost weet ik niet,denk het niet eigenlijk
pi_176396089
Zelf paar jaar gelden ook met KLM naar costa rica gereisd via Panama. Bagage werdt toen automatisch overgeladen, niks voor hoeven doen. Met welke maatschappij vlieg je van Panama naar San José? Wij hadden toen een maatschappij die onderdeel was van sky team (waar ook KLM inzit)

Maar beter even bellen met KLM.
pi_176412756
bij je ticket horen bepaalde voorwaarden (je hebt geboekt in boekingsklasse X Y Z etc).. bij die klasse horen beperkingen of juist niet.. Dus check even je tarief en je boekingsklasse en bekijk dit even bij de Airline..

Hoe goedkoper je ticket hoe minder (of geen) bagage je mee mag nemen bijvoorbeeld..

En bij doorvliegen.. als je het als 1 ticket hebt geboekt dan wordt het doorgelabeld

[ Bericht 0% gewijzigd door poldervrouwtje op 10-01-2018 15:43:36 ]
pi_176415356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:34 schreef poldervrouwtje het volgende:

En bij doorvliegen.. als je het als 1 ticket hebt geboekt dan wordt het doorgelabeld
Hangt af, niet altijd. In dit geval waarschijnlijk wel.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176424676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:39 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hangt af, niet altijd. In dit geval waarschijnlijk wel.
ik heb het tot nu toe niet anders gehad, maar ik boek dan alles in 1 en meestal is het bij dezelfde maatschappij of samenwerking gebeuren.. Ik kan me voorstellen als je van maatschappij wisselt dat je dan zelf je spul moet meeslepen.. Maar daar kan TO snel genoeg achterkomen, even bellen met KLM en je weet het
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:24:00 #13
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176427190
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:25 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

TO
:') Viva forum :')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176427232
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:25 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

ik heb het tot nu toe niet anders gehad, maar ik boek dan alles in 1 en meestal is het bij dezelfde maatschappij of samenwerking gebeuren.. Ik kan me voorstellen als je van maatschappij wisselt dat je dan zelf je spul moet meeslepen.. Maar daar kan TO snel genoeg achterkomen, even bellen met KLM en je weet het
Wat is TO? Bedoel je TS?
Je moet je tassen ophalen als je bij je overstap ook door de douane/immigratie heen moet. Dit is in de regel het geval als je in de VS moet overstappen, maar ook bijv. in het geval van een internationale vlucht waarbij er op je uiteneindelijke bestemming geen douane faciliteiten zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176427268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 09:24 schreef Bugno het volgende:

[..]

:') Viva forum :')
dus ? TS of TO.. Is toch het zelfde Topic starter , topic opener ;-.) who cares.
pi_176427279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 09:29 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wat is TO? Bedoel je TS?
Je moet je tassen ophalen als je bij je overstap ook door de douane/immigratie heen moet. Dit is in de regel het geval als je in de VS moet overstappen, maar ook bijv. in het geval van een internationale vlucht waarbij er op je uiteneindelijke bestemming geen douane faciliteiten zijn.
VS moet je idd altijd zelf je bagage meenemen.

Maar ik snap sowieso niet waarom TS ;-) niet even contact opneemt met KLM ipv hier te vragen. Ze zijn makkelijk bereikbaar en hebben de juiste info. Wij hebben geen brekingsgegevens etc..
pi_176427735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 09:33 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

VS moet je idd altijd zelf je bagage meenemen.

Meestal, dus niet altijd. Soms kunnen ze doorlabelen.
Misschien wat meer oppassen met categorische uitspraken in de toekomst.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')