abonnement Unibet Coolblue
pi_176387365
Wij hadden vroeger katten die niet elk jaar voor een prik hoefden. Opeens voerde men dat in en nu krijg je elk jaar een uitnodiging.
Hoe denken jullie erover? Je hoort ook wel dat katten ziek worden van die prik.
pi_176387421
Doe ik nooit, ook niet met de honden die ik heb gehad. De eerste twee jaar en daarna niet meer.
pi_176392582
Veel van mijn buren hebben katten dus is het risico op besmetting groter. Ik laat ons drietal dus elk jaar ineenten.

Ik denk dat je het net zo moet zien als inentingen bij mensen.
Ja, je kunt geluk hebben dat je dier niet ziek wordt als je niet inent. (omdat alles er rondomheen geënt is) Waar ze niet inenten (bible belt bv) zijn er meer uitbraken van ziektes.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176392919
Laat de dieren het eerste jaar enten en daarna nooit weer. Alleen maar geldklopperij, nu doen veel mensen hun dier titteren, het geeft de dierenarts gewoon een stabiel inkomen als mensen braaf elk jaar komen.
pi_176393009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Laat de dieren het eerste jaar enten en daarna nooit weer. Alleen maar geldklopperij, nu doen veel mensen hun dier titteren, het geeft de dierenarts gewoon een stabiel inkomen als mensen braaf elk jaar komen.
Ik snap ook het grote prijsverschil niet goed, bij de veearts betaal je 25 euro hier, bij de dierenarts 55 euro voor kleine cocktail en 65 voor een grote.
pi_176393072
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:45 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik snap ook het grote prijsverschil niet goed, bij de veearts betaal je 25 euro hier, bij de dierenarts 55 euro voor kleine cocktail en 65 voor een grote.
Ik moest in het midden van het land, 80 euro betalen voor een enting, zonder controle kosten omdat ik deze al had betaald met de sterilisatie. Hier in Assen betaalde ik 15 euro zonder consultkosten zelfs met consultkosten a 28 euro zou ik goedkoper uit zijn geweest hier dan daar. Had honden van a 60 kg
  maandag 22 januari 2018 @ 03:16:37 #7
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_176667067
Ik heb een van mijn poezen in geënt, destijds had ik er nog maar 2. Toen waren ergens op 25 km afstand twee katten overleden aan een kattenziekte.
Maar die inentingen waren zo duur, dat ik kat nummer 2 niet kon laten inenten.

Nu is poes nr 1 dood, en de niet ingeënte kat leeft nog.
En nee, ik wijd haar dood niet aan de inenting...

Maar ik vrees dat mijn financiële situatie niet dermate goed is, dat ik al mijn katten kan inenten. Ik heb er nu nog 3.

In sommige regio's heb je dierenartsen die minima een lagere prijs berekenen. Bij mij in de buurt nog niet (alsof Oost Groningen geen minima heeft!!).
Wel heb ik 2 van mijn 3 katten verzekerd tot 3.500 aan kosten per jaar.

Geheid zullen er mensen zijn die roepen; waarom neem je een kat als niet zeker weet of je ze kunt verzorgen... Mijn antwoord daarop is; mijn katten kwamen aanlopen, werden door niemand gemist (heb er veel aan gedaan om de eigenaren op te sporen, door flyers, telefoon naar dierenambulance en Amivedi gecontracteerd etc).

Nee, als niemand ze zoekt, dan zijn ze beter bij mij af dan bij een dieren asiel.

En ze krijgen genoeg te eten, te drinken (kattenmelk of water), genoeg kattensnoepjes.
Ik ben veel thuis, heb een redelijk grote tuin, voor en achter.... dicht begroeid dus perfect voor katten. En dat in een soort van 30 km zone.

En dus ja, 2 van mijn katten zijn verzekerd, eentje nog niet. Toch merk ik in de praktijk dat veel dieren eigenaren (ook met veel meer geld) niet verzekerd zijn tegen ziekte of verwondingen van hun dieren.

Dus nee, geen jaarlijkse prik voor mijn katten, maar verder doe ik alles voor ze.
  roze maandag 22 januari 2018 @ 03:22:47 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176667071
Nee alleen gedaan toen ze kitten was.
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')