Dan zet je hem even voor het raam en doe je een verlengsnoer naar buiten.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:43 schreef Lunatiek het volgende:
Bij ons in de straat staan de auto's niet op eigen erf, maar enkele tientallen meters verder op een parkeerterreintje.
Dus geen prik on de buurt.
Loskoppelen van de accu lijkt een oplossing, maar dan nog gaat de accu niet eeuwig mee toch?
Kan niet voor het raam. Jaren '70 hofjesfratsenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan zet je hem even voor het raam en doe je een verlengsnoer naar buiten.
2001.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:14 schreef Barcaconia het volgende:
Hoofdschakelaar inbouwen zoals bij oldtimers, als het een wat oudere auto is.
Hangt heel sterk van de ouderdom, het gebruik (misbruik), het merk, de temperatuur en de reststroompjes af. In de auto van mijn vrouw (peug. 107) heb ik eens een baggeraccu vervangen door een Varta, meteen veel beter.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:06 schreef Lunatiek het volgende:
Maar onder het motto "voorkomen is beter dan genezen": hoe lang die auto ongebruikt laten staan is acceptabel voor je naar starthulpen moet kijken?
dit zou mijn advies zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:32 schreef Karstman het volgende:
Auto verkopen en overstappen op iets als Greenwheels ofzo.
Zou logisch zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:32 schreef Karstman het volgende:
Auto verkopen en overstappen op iets als Greenwheels ofzo.
Een auto voor "als er iets is" die het niet doet als er iets is is ook wat onhandig. Laat ze toch vooral meer gaan rijden. voor bejaarden lijkt het me namelijk wel wijs dat ze hun vaardigheden wat op peil houden.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zou logisch zijn.
Gaat echter niet: bij ons is geen autodelen als Greenwheels in de buurt. En ze willen graag die auto voor "als er iets is", want ze willen dan asap naar het ziekenhuis kunnen. Plus dat ze hem op vakantie (3x per jaar meerdere weken, minstens) nodig hebben. Buurvrouw durft ook niet zomaar in een andere auto te rijden (had al eens aangeboden met de mijne te rijden).
Dus wordt het loskoppelen/uitzetten met hoofdschakelaar. Toch denk ik dat meer rijden beter is. Voor de auto, maar ook voor henzelf.
Precies dat dus. Maar hoe vaak is effectief? Gezien het feit dat die ritten geen doel hebben, behalve de auto in conditie houden, zou het fijn zijn dat tot een minimum te kunnen beperken.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:20 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een auto voor "als er iets is" die het niet doet als er iets is is ook wat onhandig. Laat ze toch vooral meer gaan rijden. voor bejaarden lijkt het me namelijk wel wijs dat ze hun vaardigheden wat op peil houden.
Voor mij geen Renault (meer).quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:32 schreef boegschroef het volgende:
Het ligt enorm aan de auto, maar 2 weken is wel erg kort. Als je dan op vakantie bent en je wagen staat 3 weken bij schiphol zou je niet meer kunnen starten.
Aan de andere kant, volgens Renault is dit normaal, Mijn zwager heeft een nieuwe renault gekocht, deze start blijkbaar al niet meer als deze 4 weken aan 1 stuk ongebruikt is.
Volgens Renault is dit 'normaal'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |