abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 mei 2018 @ 15:18:52 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179155506
Goeie update TS! ^O^
En wat goed, terecht, dat je in je gelijk bent gesteld!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 mei 2018 @ 17:40:49 #102
151515 verita
Happy days
pi_179158111
Gefeliciteerd met je behaalde recht! Fijn.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 14 mei 2018 @ 18:03:14 #103
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_179158534
Top om te lezen! Fijn dat het is gelukt, voor jou maar ook in het algemeen.
Wat een kutbedrijf :r
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_179158771
Mooie update *O*
Alius aliud dicit
pi_179167618
Nog iets opmerkelijks.
Het formulier voor europese geringe vordering bevat een vak waar je kan aangeven dat je de griffiekosten met je creditkaart kan betalen.
Je moet dus al je creditkaart gegevens invullen.

Nu komt het: De rechtbank maakt van alle stukken een kopie die vervolgens naar de tegenpartij gestuurd worden.... dus ook je creditkaart gegevens. Ik stond perplex.
Maar het kan nog gekker. De griffiekosten (225,-) worden niet op je creditkaart belast want dat doet de rechtbank niet... zo werd mij medegedeeld na telefonische navraag. Je moet het gewoon op hun bankrekening overmaken.

Het heeft even geduurd voordat ik doorhad dat mijn creditkaart gegevens op straat lagen en heb meteen de bank gebeld voor blokkade.

Dus mensen als je van zo'n procedure ooit gebruik wil maken let daar dan wel even op.
pi_179167628
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:32 schreef gooddaddy het volgende:
Ik heb een iets aan de hand gehad waarbij een bedrijf werd veroordeeld tot het betalen van een leuke som aan mij. Toen heeft mijn advocaat een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld die er voor zorgde dat ik mijn geld kreeg. De kosten die de gerechtsdeurwaarder maakt moesten toen ook door de verliezende partij worden betaald
Ik ga ze eerst aanschrijven en meteen een rekening voor de gemaakte kosten bijvoegen waarvan ik nu al weet dat er geen reactie op zal komen en dan een gang naar een gerechtsdeurwaarder......
pi_179167635
Ik zal een dezer dagen de gehele uitspraak posten (zonder de persoons- en bedrijfsnaam) zodat ook de motivatie van de rechtbank te lezen is... kan wellicht nuttig zijn voor andere gedupeerden.
pi_179167642
*O*
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_179170255
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 02:21 schreef carramba het volgende:
Nu komt het: De rechtbank maakt van alle stukken een kopie die vervolgens naar de tegenpartij gestuurd worden.... dus ook je creditkaart gegevens. Ik stond perplex.
Maar het kan nog gekker. De griffiekosten (225,-) worden niet op je creditkaart belast want dat doet de rechtbank niet... zo werd mij medegedeeld na telefonische navraag. Je moet het gewoon op hun bankrekening overmaken.
Whut?! :D :D Dus je moet al je creditcardgegevens invullen, die krijgt je tegenpartij ook te zien, maar niemand doet er iets mee? Nou ja, de tegenpartij kan eventueel leuke dingen online bestellen op jouw kosten :D :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 09:58:49 #110
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_179170898
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 02:33 schreef carramba het volgende:
Ik zal een dezer dagen de gehele uitspraak posten (zonder de persoons- en bedrijfsnaam) zodat ook de motivatie van de rechtbank te lezen is... kan wellicht nuttig zijn voor andere gedupeerden.
^O^

Fijn dat je ook gewoon gelijk hebt gekregen!! Dat creditkaartverhaal is wel vaag zeg
pi_179171593
Mooie update, goed dat je hebt doorgezet.

Wel ruk dat het zo lang duurt voordat je dit definitief af kunt ronden.
pi_179172315
nu hopelijk gauw opvolging en uitbetaling
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_179172965
Tof van dit nieuws en fijn dat je een update schrijft _O_
Succes nog even (en wat een bizar verhaal van die creditcard. Hoe zal dat na 25 mei gaan? Als de AVG in werking treedt?)
pi_179195028
Nieuwe update.

Vandaag op mijn bankrekening ontvangen precies de helft van het bedrag dat ze moeten betalen.....

Dit is weer het werk van de SLIMME jongen van hun accounting.

Ik ga nu een brief sturen met aanvullende rekening voor de extra kosten aan de directie van dit bedrijf want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die van de manier van werken van deze SLIMME jongen niet op de hoogte zijn.

In plaats van erkennen dat je een misser hebt gemaakt gaan ze nu zitten muggeziften en proberen toch nog te redden wat er te redden valt.

Ik ga tot het uiterste om ze te laten betalen wat ze moeten betalen.E als ze dat niet doen dan is het weer een gang naar de rechter en deurwaarder.

Dat deze mensen zich niet schamen is voor mij volkomen onbegrijpelijk.

Ill keep you posted.......!!
pi_179195116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Whut?! :D :D Dus je moet al je creditcardgegevens invullen, die krijgt je tegenpartij ook te zien, maar niemand doet er iets mee? Nou ja, de tegenpartij kan eventueel leuke dingen online bestellen op jouw kosten :D :D
Yup... jij snapt het. Aan de andere kant als ze dat zouden doen dan is dat creditcardfraude waarvan je aangifte kan doen en je bank haalt het geld wel terug. Maar of ze daar bij hun accounting zo slim zijn dat ze dat snappen betwijfel ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 mei 2018 @ 12:51:21 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179195178
Wat een rare actie van ze, om de helft over te maken :?

Is er ook een uiterste betaaldatum vastgesteld?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:03:50 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179195558
Nou ja, wat een ontzettend flauw gebeuren dit zeg... :o
***
pi_179195650
Dit geeft wel goed aan met wat voor soort mensen je te maken hebt.......
pi_179196038
Wat een verhaal... en dan denk je dat het geregeld is flikken ze dit weer. Wat een kutbedrijf.

Maar hulde hoe je het aanpakt en ons up to date houd _O_
pi_179198034
Die boot moet aan de ketting!
pi_179198095
Klinkt als een zinkend schip...

Fijn dat je je gelijk hebt gekregen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_179204238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:51 schreef Rewimo het volgende:
Wat een rare actie van ze, om de helft over te maken :?

Is er ook een uiterste betaaldatum vastgesteld?
Nee een betaaltermijn is niet vastgesteld. Echter het feit dat ze de helft hebben betaald geeft aan dat de datum vanaf ontvangst van het vonnis tot de betaaldatum voldoende termijn is. Dus ze hebben nu een schrijven ontvangen waarin ik ze nog 2 dagen in de gelegenheid stel tot volledige betaling over te gaan waarna het ter afhandeling naar een gerechtsdeurwaarder gaat. Tevens heb ik aangekondigd een aanvullende factuur te sturen voor de extra gemaakte kosten. Voor deze extra kosten heb ik ze reeds eerder schriftelijk aansprakelijk gesteld.

Naar verwachting zullen ze weigeren dit te betalen en dan gaat het hele riedeltje nog een keer beginnen want ook dit gaan ze betalen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 mei 2018 @ 20:02:53 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179204597
Prima, betalen zullen ze! >:)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179206941
Eigenlijk zou je er iemand als Eef Hoos heen moeten sturen.

  woensdag 16 mei 2018 @ 22:26:22 #125
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179208230
Je pakt het goed aan, vasthouden!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_179211627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:39 schreef Sjemmert het volgende:
Eigenlijk zou je er iemand als Eef Hoos heen moeten sturen.

Haha... lachen... ik heb een opplakbaard besteld en een wille pruik..... dan ga ik eens lekker op de koffie bij die SLIMME jongen van hun accounting.....
pi_179232236
Heb gisteren een mailtje gestuurd:

Geachte heer De G////////,

Bij uitspraak van 23 april 2018 door de kantonrechter mr. A. J. W//////////van de rechtbank Gelderland is C///////// veroordeelt tot het betalen van XXXX,- vermeerderd met de wettelijke rente vanaf 13 januari tot aan de dag van algehele voldoening. Zaaknummer: 6654blabla

Indien het resterende bedrag niet binnen 2 dagen betaald wordt gaat het vonnis naar de gerechtsdeurwaarder.

Voor aanvullende factuur heeft u 30 dagen waarna dezelfde procedure opnieuw in gang gezet zal worden.

Met vriendelijke groet,

CXXXXXXXXX

Dit was hun reactie:

Geachte heer AXXXXX

Dat lijkt mij zeer sterk. Wij hebben eenmaal een schrijven gehad waar op gereageerd is. Daarna zou er een reactie moeten komen. Deze hebben wij nooit ontvangen.

Tot die tijd gebeurt er helemaal niets. Iedereen kan wel claimen dat er een vonnis is.


Die slimme jongen van accounting denkt echt dat ik de naam van de rechter, het zaaknummer, de uitspraak datum etc.. zit te verzinnen......

Ik heb tot slot dit als antwoord gestuurd.

Geachte heer De GXXXX,

Of het u sterk lijkt of niet is niet relevant. Ik heb de uitspraak hier zwart op wit of dacht u soms dat ik de hele boel aan het verzinnen ben? Er zit zelf een uitspraak certificaat (formulier D) bij van de procedure " geringe Europese vorderingen" te vinden op het e-Justice portaal. Dat is smullen voor een gerechtsdeurwaarder.
U heeft 2 dagen en dan gaat het naar de gerechtsdeurwaarder. Sterker nog het ligt al bij de gerechtsdeurwaarder met het verzoek 2 dagen aan te houden voor dat de procedure in gang gezet wordt. Dat is maandag as, 12.00 uur en dan mag u het daar mee uitzoeken. Verder is het dan mijn probleem niet.
Nogmaals wil ik u er op wijzen dat de kosten niet gering zullen zijn.

Ik kan ook met deze uitspraak een Europees betalingsbevel aanvragen bij de rechter maar dat gaat u nog veel meer tijd en geld kosten. Wees blij dat ik voor een gerechtsdeurwaarder heb gekozen hoewel het voor een Europees betalingsbevel nog niet te laat is.

Mocht u het met de uitspraak niet eens zijn dan kan u dat aanhangig maken bij de rechtbank u heeft het zaaknummer. Voor nu ligt de uitspraak vast en dat betekend betalen of je dat nou leuk vind of niet. Dat lijkt me voor nu ook het meest raadzame,

U kunt ook de slimme jongen blijven uithangen maar dat is tot nog toe niet erg succesvol gebleken. Wellicht voor de volgende keer beter opletten dat opdrachtnemers op tijd geannuleerd worden om dit soort nare misverstanden te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

CXXXXXXXX

En nu ben ik er klaar mee..... het is geld of de deurwaarder.

(Namen etc. zijn onherkenbaar gemaakt want we gaan niet met modder gooien)
pi_179232358
Fantastisch :D
  vrijdag 18 mei 2018 @ 01:18:45 #129
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179232630
Leuk _O- Maar pas erop dat je niet te veel emotie in zulke 'officiële' brieven doet. Snap dat je zelf vindt dat t terecht is, maar komt toch wat geladen en impulsief over, wat misschien de reden is dat die vent van t bedrijf denkt dat je vanalles zit te bedenken :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179232860
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 01:18 schreef Faux. het volgende:
Leuk _O- Maar pas erop dat je niet te veel emotie in zulke 'officiële' brieven doet. Snap dat je zelf vindt dat t terecht is, maar komt toch wat geladen en impulsief over, wat misschien de reden is dat die vent van t bedrijf denkt dat je vanalles zit te bedenken :P
Nou nee die man denkt dat ik alles zit te verzinnen om dat hij echt denkt dat hij een slimme jongen is. Je zou er eens een half uurtje mee moeten praten met zo.n type met hun net niet witte tandpasta lachje, strakke Wehkamp pak en foute aftershave dan begrijp je wat ik bedoel. Het is allemaal zo nep als de glimlach van juf Ank.

Het zakelijke heb ik nu wel een beetje gehad. Alle mails en communicatie zijn tot nog toe zijn kort, to the point en zakelijk geweest en nu vind ik dat er best een lading emotie aan te pas mag komen. Tot slot zullen ze van mij nog een briefje ontvangen waarin ik echt zeg wat ik van dit groepje gepimpte gladgeschoren mooie slimme jongens vind zoals ze met kleine zelfstandige hardwerkende ondernemertjes omgaan. Schandalig dat een stel managers met topsalarissen zo met mensen omgaan. Want ik ben de enige niet. Ik heb op deze cruiseschepen gezien hoe het personeel letterlijk afgebeuld wordt tegen salarissen waar je net niet dood aan gaat. Veelal mensen uit het Oostblok en verre oosten die blij zijn dat ze een baantje hebben. Gewoon Nederlands personeel is te duur want dan kunnen ze hun zakken niet vullen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit allemaal legaal in Europa plaatsvindt. Want waarom vestigen ze zich in Cyprus en niet gewoon in Nederland?? Precies omdat dat een stuk goedkoper is, Zo'n cruise van 10 dagen kost al gauw zo'n 2000,- per passagier en er zitten per reis zo'n 140 aan boord. Geld verdienen ze genoeg en dan gaan ze zitten zeiken over een fout die ze notabene zelf maken.
Mijn laatste opdracht op een van deze boten heb ik net achter de rug en mij hoeven ze niet meer te bellen. Ik stop er mee. Heb nu een keileuke job in een jachthaven dus die cruiseschepen kunnen de pot op.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:29:59 #131
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179235582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 01:59 schreef carramba het volgende:
Het zakelijke heb ik nu wel een beetje gehad. Alle mails en communicatie zijn tot nog toe zijn kort, to the point en zakelijk geweest en nu vind ik dat er best een lading emotie aan te pas mag komen. Tot slot zullen ze van mij nog een briefje ontvangen waarin ik echt zeg wat ik van dit groepje gepimpte gladgeschoren mooie slimme jongens vind zoals ze met kleine zelfstandige hardwerkende ondernemertjes omgaan.
Pas hier echt enorm mee op. Ik begrijp volledig dat je vind dat ze een flinke sneer verdienen, maar probeer ook de eer aan jezelf te houden. Tijdens een gesprek kan je duidelijker laten merken hoe je jezelf voelt, echter is het verstandig om de communicatie via email en brieven zo zakelijk mogelijk houden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 mei 2018 @ 10:13:29 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179236284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 00:34 schreef carramba het volgende:
Tot die tijd gebeurt er helemaal niets. Iedereen kan wel claimen dat er een vonnis is.
Leuk dit. Want ondertussen hebben ze wel precies de helft van het geld naar je overgemaakt. Waarom zouden ze dat "zomaar" doen, zonder vonnis? _O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179236286
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:29 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Pas hier echt enorm mee op. Ik begrijp volledig dat je vind dat ze een flinke sneer verdienen, maar probeer ook de eer aan jezelf te houden. Tijdens een gesprek kan je duidelijker laten merken hoe je jezelf voelt, echter is het verstandig om de communicatie via email en brieven zo zakelijk mogelijk houden.
THX voor het advies. Ik blijf normaal doen tot ik al mijn geld heb......
pi_179245638
Eigenlijk maar hopen dat de directie hier inderdaad niet van op de hoogte was (hoewel ze van die rechtszaak toch wel lucht hadden moeten krijgen?), dat zij wél gewoon goede lui zijn die geven om het imago van hun bedrijf, en ze dus die 'slimme' jongens eruit trappen en je direct schadeloos stellen met een bloemetje erbij. Weet niet hoeveel je rekent voor je optredens, maar op de begroting van zo'n groot cruise bedrijf zouden ze daar ook niet failliet aan moeten gaan gok ik :D
  zaterdag 26 mei 2018 @ 08:28:53 #135
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_179394659
Nu ben ik wel nieuwsgierig of ze de rest ook betaald hebben..... En het is nog een flinke kluif tot op heden om jed geld te krijgen, goed dat je dit zo oppakt.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_179415172
Het vonnis heb ik overgedragen aan een gerechtsdeurwaarder met het verzoek tot ten uitvoerlegging.
Kreeg er een nogal slappe reactie op. Kennelijk gaan ze pas hard lopen als het om grote bedragen gaat.

Ik ga eens uitzoeken wat het beste kan werken, 1) Europees betalingsbevel of 2) Europese executoriale titel of 3) Gerechtsdeurwaarder..
De laatste lijkt me niet de beste stap. Ga ook eens een andere gerechtsdeurwaarder benaderen. Kijken wat die zeggen.

Hoe dan ook opgeven doen we niet.
pi_180399208
Toch weer anderhalve maand verder... is er nog nieuws?
pi_180399438
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 02:02 schreef carramba het volgende:
Lokquote
pi_180399824
Nooit gaan dreigen dat het over een paar dagen bij een deurwaarder etc ligt als dan achteraf blijkt dat ze nauwelijks actie ondernemen.

Denkt die piem van de accounting ook dat het allemaal niet zoveel voorstelt.
pi_180435698
credits dat je er vol voor gaat.

Zou idd niet teveel dreigen, idee blaffende honden bijten niet. Lijkt nu een strijdje wie heeft de grootste lul, je hebt eigenlijk al gewonnen en wacht verder geduldig af.
pi_180445367
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 04:49 schreef Hallmark het volgende:
Ik zie het probleem niet. Je stuurt gewoon een rekening. Van 100% dus.

Betaalt hij niet? Prima, draag je het over aan een incassobureau.
Edit
pi_180445414
Kun je geen beslag leggen op zo’n schip, betalen ze snel genoeg als het moet vertrekken.
.
pi_180447548
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:11 schreef Fer het volgende:
Kun je geen beslag leggen op zo’n schip, betalen ze snel genoeg als het moet vertrekken.
Dat zou wat zijn! _O_
  zaterdag 11 mei 2019 @ 20:34:29 #144
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_186772121
Toch een schopje.
Is er nog iets gebeurd?
  Moderator zaterdag 11 mei 2019 @ 21:53:30 #145
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_186776697
TS is opgeloten onderin het ruim van een cruiseschip. Horen we nooit meer iets van.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')