Als je hem later op eigen verzoek wilt wel, maar als die defect is niet.quote:Op zondag 24 december 2017 00:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vraag me af of ze die kosten in rekening mogen brengen, zullen tegen die tijd wel deskundigen over gaan buigen.
Heb je Kassa de laatste maand gezien? Ik zou ook netjes voor die 'slimme' meter bedanken.
Zojuist even gekekenquote:Op zondag 24 december 2017 00:32 schreef derLudolf het volgende:
....Heb je Kassa de laatste maand gezien? Ik zou ook netjes voor die 'slimme' meter bedanken.
Weigerenquote:
Zolang je meter niet afgekeurd is kun je gewoon een slimme meter weigeren, als je meter dan wel afgekeurd wordt mogen ze je niet ineens een rekening sturen voor het plaatsen van de slimme meter.quote:Op zondag 24 december 2017 16:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Weigeren
Als je geen slimme meter wilt, dan heb je drie opties
Je kunt wel de slimme meter nemen en de uitleesfunctionaliteit uit laten zetten.
Er is ook de mogelijkheid voor een digitale meter die niet op afstand uitgelezen kan worden. Soms zijn hier kosten aan verbonden.
Uiteraard kun je de slimme meter weigeren. Meer lees je hier.
https://www.onsenergie.net/slimme-meter/
Dat is een artikel van bijna drie jaar oud.quote:Op zondag 24 december 2017 16:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zojuist even gekeken
https://kassa.bnnvara.nl/(...)reen-een-slimme-keus
Hier dus ook, bij nader inzienquote:Op zaterdag 23 december 2017 17:21 schreef Embraer89 het volgende:
Bij mij kwamen ze eerst lang om te kijken hoe het allemaal zat, pas daarna gingen ze het ook installeren.
Productie draaien (afgeronde afspraken per dag) is belangrijker dan geleverde kwaliteit natuurlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2018 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hier dus ook, bij nader inzien
Het pastte niet in een keer zonder een plankje te moeten verzagen
Want meneer had geen zaag bij zich , toen aangeboden om het voor hem te zagen zoals hij het wilde, ook niet goed, geen zin en foto gemaakt en piepende banden weg
U krijgt een nieuwe afspraak meneer en de beste wensen nog
Goed bezig daar
Waarom zou je ook efficiënt werken als je een monopoliepositie hebt en tarieven lekker hoog kan houden samen met de andere monopolisten.quote:Op donderdag 4 januari 2018 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hier dus ook, bij nader inzien
Het pastte niet in een keer zonder een plankje te moeten verzagen
Want meneer had geen zaag bij zich , toen aangeboden om het voor hem te zagen zoals hij het wilde, ook niet goed, geen zin en foto gemaakt en piepende banden weg
U krijgt een nieuwe afspraak meneer en de beste wensen nog
Goed bezig daar
Nou ja, als je zelf een gaslek ontdekt moeten hun het ook oplossen, dus dat is ook gewoon hun werk.quote:Op donderdag 4 januari 2018 15:50 schreef MrDrako het volgende:
De installateur van liander die bij mij de boel vervangen heeft, constateerde een gaslek en heeft nog een uurtje geholpen om deze op te sporen en om te kijken of hij deze kon verhelpen. Zat achter een keukenkastje, dus zelf met de decoupeerzaag nog wat extra ruimte gemaakt.
Dus het is niet allemaal race/productie werk, er zitten ook goede gasten bij
Nee hoor, niet als dat in de aansluiting van mijn fornuis zit, dan moet je zelf een loodgieter bellen.quote:Op donderdag 4 januari 2018 16:04 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Nou ja, als je zelf een gaslek ontdekt moeten hun het ook oplossen, dus dat is ook gewoon hun werk.
In principe wel, maar die zullen al snel ook de netbeheerder laten komen (En dan zit je dus met extra kosten)quote:Op donderdag 4 januari 2018 16:07 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Nee hoor, niet als dat in de aansluiting van mijn fornuis zit, dan moet je zelf een loodgieter bellen.
Nou mooi, die gast ging dus gewoon weg en zei dat ik dat zelf moest herstellen, en schreef een officieele afsluiting uitquote:Op donderdag 4 januari 2018 16:12 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
In principe wel, maar die zullen al snel ook de netbeheerder laten komen (En dan zit je dus met extra kosten)
Beste is gewoon het nummer te bellen van Liander in dit geval, die komen vaak wel langs, ook als het achter de meter zit.
Storingen na de meter zijn toch echt voor de eigenaar van het pand die het zelf mag oplossen of een vakman moet inschakelen.quote:Op donderdag 4 januari 2018 16:12 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
In principe wel, maar die zullen al snel ook de netbeheerder laten komen (En dan zit je dus met extra kosten)
Beste is gewoon het nummer te bellen van Liander in dit geval, die komen vaak wel langs, ook als het achter de meter zit.
Klopt kwa kosten ook wel, maar de loodgieter die jij inhuurt belt op zijn beurt Liander weer en rekent alles door, dus daarom beter meteen Liander bellen.quote:Op donderdag 4 januari 2018 18:44 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Storingen na de meter zijn toch echt voor de eigenaar van het pand die het zelf mag oplossen of een vakman moet inschakelen.
Maar ik heb de loodgieter betaald, wat rekent hij liander dan door?quote:Op donderdag 4 januari 2018 20:48 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Klopt kwa kosten ook wel, maar de loodgieter die jij inhuurt belt op zijn beurt Liander weer en rekent alles door, dus daarom beter meteen Liander bellen.
Hoe kom je hier nou weer bij? Liander is een netbeheerder welke eigenaar is van het gedeelte in de grond t/m de meter, alles wat erachter zit valt onder de verantwoording van de bewoner/eigenaar. Als een monteur van de netbeheerder of 1 van haar onderaannemers een lekkage vaststelt in het gedeelte buiten hun verantwoordelijkheid dan dient de eigenaar daar wat voor te regelen. Als je gelukt hebt dan kijkt de monteur iets verder.quote:Op donderdag 4 januari 2018 20:48 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Klopt kwa kosten ook wel, maar de loodgieter die jij inhuurt belt op zijn beurt Liander weer en rekent alles door, dus daarom beter meteen Liander bellen.
Als jouw loodgieter voor een lek na de meter Liander belt en dan ook nog kosten durft te rekenen, dan raad ik je zéér dringend aan om voortaan een andere loodgieter in te huren wanneer er weer eens wat in huis moet gebeuren. De loodgieter die de netbeheerder om hulp vraagt bij het oplossen van iets wat voor de loodgieter tot het dagelijks werk behoort, is geen vakman maar een onbekwame beunhaas.quote:Op donderdag 4 januari 2018 20:48 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Klopt kwa kosten ook wel, maar de loodgieter die jij inhuurt belt op zijn beurt Liander weer en rekent alles door, dus daarom beter meteen Liander bellen.
quote:Op donderdag 4 januari 2018 21:51 schreef markje1 het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij? Liander is een netbeheerder welke eigenaar is van het gedeelte in de grond t/m de meter, alles wat erachter zit valt onder de verantwoording van de bewoner/eigenaar. Als een monteur van de netbeheerder of 1 van haar onderaannemers een lekkage vaststelt in het gedeelte buiten hun verantwoordelijkheid dan dient de eigenaar daar wat voor te regelen. Als je gelukt hebt dan kijkt de monteur iets verder.
Nouja, daar ging ik vanuit, ik heb eens een lekkage gehad tussen de meter en de CV in, hierop kwam de installateur en die verwees mij weer door naar Liander.quote:Op donderdag 4 januari 2018 21:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als jouw loodgieter voor een lek na de meter Liander belt en dan ook nog kosten durft te rekenen, dan raad ik je zéér dringend aan om voortaan een andere loodgieter in te huren wanneer er weer eens wat in huis moet gebeuren.
Het is een verplichting voor de monteur van Liander om de leidingen af te persen.quote:Op donderdag 4 januari 2018 15:50 schreef MrDrako het volgende:
De installateur van liander die bij mij de boel vervangen heeft, constateerde een gaslek en heeft nog een uurtje geholpen om deze op te sporen en om te kijken of hij deze kon verhelpen. Zat achter een keukenkastje, dus zelf met de decoupeerzaag nog wat extra ruimte gemaakt.
Dus het is niet allemaal race/productie werk, er zitten ook goede gasten bij
Dan was het risico te groot en is hij dat verplicht te doen.quote:Op donderdag 4 januari 2018 17:17 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Nou mooi, die gast ging dus gewoon weg en zei dat ik dat zelf moest herstellen, en schreef een officieele afsluiting uit
Ja, maar Embraer leek zo zeker van zijn zaak. Maar goed, hij heeft het lek opgespoord en zelfs geprobeerd het te verhelpen, maar meer dan strakker aandraaien kon hij natuurlijk ook niet doen. Dus mijn eerste reactie klopt, nette kerelquote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:04 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Het is een verplichting voor de monteur van Liander om de leidingen af te persen.
Is er meer drukverlies dan binnen de marge valt moet de monteur uitzoeken waar de lekkage zit door apparaten 1 voor 1 af te sluiten en telkens opnieuw af te persen.
In bepaalde gevallen (bijvoorbeeld als de lekkage niet in apparatuur zit maar in de leidingen) moet de monteur de gas aansluiting afsluiten omdat het gevaar te groot is.
In ieder geval moet er een installateur komen die de lekkage verhelpt als het niet aan de apparatuur ligt
[..]
Dan was het risico te groot en is hij dat verplicht te doen.
Ik mag er vanuit gaan dat hij ook heeft aangegeven om een installateur te regelen.
Ik heb niet de intentie om je af te kraken, is aanvullende informatiequote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:54 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Ja, maar Embraer leek zo zeker van zijn zaak. Maar goed, hij heeft het lek opgespoord en zelfs geprobeerd het te verhelpen, maar meer dan strakker aandraaien kon hij natuurlijk ook niet doen. Dus mijn eerste reactie klopt, nette kerel
En ik wilde alleen maar aangeven dat wat jij zei ook was wat ik in eerste instantie dachtquote:Op zaterdag 6 januari 2018 08:15 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Ik heb niet de intentie om je af te kraken, is aanvullende informatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |