abonnement Unibet Coolblue
pi_175741394
Hallo medeFOK!kers,

Ik wil graag een serieuze kwestie aan jullie voorleggen. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Misschien herken je er iets van jezelf in of heb ik je gewoon weer een aantal minuten kunnen vermaken op het internet met wat leesvoer.

Ik ben een 20-jarige jongen, heb geen vriendin en heb op het moment een tussenjaar van een school, maar wel een bijbaantje. Ik heb geen beste vriend(en)/vriendin, waar ik altijd bij terecht kan, wat ik erg jammer vindt. Daarnaast heb ik ook weinig vrienden in het algemeen (op één hand te tellen). Nou ben ik niet iemand die per se tientallen mensen continu om zich heen nodig heeft, maar soms vind ik het jammer dat (het lijkt alsof) ik bij niemand terecht kan voor een serieus gesprek of gewoon om iets leuks te doen.

Mijn vrienden daarentegen hebben wel zelf beste vriendschappen met anderen, waar ik met tijden wel jaloers op kan worden, wat ik weer een vervelende eigenschap van mezelf vindt. Ik verveel me erg vaak, dit komt natuurlijk ook omdat ik weinig daginvulling en geen hobby heb (ook nog geen kunnen vinden, na actief zoeken). Dit alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat ik in een depressie ben beland iets minder dan een jaar geleden en waar ik ook psychische hulp voor heb gehad.

Nu is het zo dat ik me nog steeds vaak verveel, het me niet lukt om hier een oplossing voor te vinden en daarnaast met dit vrienden vraagstuk zit. Het is een flink verhaal en kan het ook niet beter verwoorden, als er vragen zijn mogen die natuurlijk altijd gesteld worden.

Ik weet ook niet precies wat ik ervan verwacht om dit het wijde web op te gooien, maar goed ik zie wel wat de reacties zijn. Hopelijk kan iemand iets voor me betekenen, alvast bedankt!
Be yourself; everyone else is already taken.
pi_175741473
Volgens mij kom je niet zomaar in een depressie terecht.
Waarom kan je geen dingen alleen doen? Alleen naar de bios, alleen gaan treinen of wandelen.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:26:53 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175741535
Pak een hobby op, ga bij een vereniging, ga op een sport, doe vrijwilligerswerk en neem een extra bijbaan. Als je je dan nog steeds verveelt en geen nieuwe contacten opdoet kom je maar weer terug en kijken we wat je verder nog kan doen.

Je bent depressief omdat je niks doet en waarschijnlijk de hele dag maar wat zit te gamen of internetten of te niksen. Ja dan ga je aan jezelf twijfelen, maar je moet gewoon een trap onder je reet hebben en eens wat gaan doen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175741558
Voor mij is het vooral een mindfuck dat iemand uit 1997 al 20 is.

Maar om toch een antwoord te geven, is het met kleine dingen beginnen: Zoek nu poffedomme een hobby die je wel leuk vindt en wel kan volhouden.

Resultaat daarvan is dat je meer onder de mensen komt, minder zal vervelen.Eventueel vriendschappen kunt opbouwen bij je hobby (mooie daaraan is dat je tenminste die hobby al als gemeenschappelijke interesse hebt)

Indien je die hobby ook nog in de sport-hoek kunt zoeken, is het meteen fysiek goed (en ook goed tegen de depressie)

Een vechtsport a la Braziliaans Jiu-Jitsu is daarin best een goede suggestie. Je hoeft er geen fysiek sterke beer voor te zijn, 99% van de scholen daarvan zit vol met rustige, vriendelijke jongens, niet van die opgefokte kickboxertjes enzo.

Niet dat je dat per se moet doen, maar het zijn 'baby steps'. Je moet iets doen. Thuis zitten netflix'en oid zal niks verbeteren. De deur uitgaan en dingen ondernemen wel. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ergens zal er begonnen moeten worden.
pi_175741670
Ik wil er wel graag even bij vertellen dat ik niet het klassieke voorbeeld ben van iemand die totaal niets onderneemt om uit zijn depressie te komen. Ik heb hulp gezocht en ontvangen, ik heb er met veel mensen over gesproken en probeer mijn tijd nuttig te besteden voor mijn toekomstige studie en een groot contract bij mijn bijbaan.

Nu vroeg ik me af of er iemand is die ook moeilijk op zichzelf kan zijn of een probleem heeft met het hebben van weinig vrienden. Ik ben sociaal (als ik even mijn bescheidenheid parkeer), maar toch lukt het van de een of andere manier niet om goede vriendschappen te hebben, misschien omdat ik te serieus ben...
Be yourself; everyone else is already taken.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:36:25 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175741712
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:28 schreef Vanillekwark het volgende:
Voor mij is het vooral een mindfuck dat iemand uit 1997 al 20 is.

Maar om toch een antwoord te geven, is het met kleine dingen beginnen: Zoek nu poffedomme een hobby die je wel leuk vindt en wel kan volhouden.

Resultaat daarvan is dat je meer onder de mensen komt, minder zal vervelen.Eventueel vriendschappen kunt opbouwen bij je hobby (mooie daaraan is dat je tenminste die hobby al als gemeenschappelijke interesse hebt)

Indien je die hobby ook nog in de sport-hoek kunt zoeken, is het meteen fysiek goed (en ook goed tegen de depressie)

Een vechtsport a la Braziliaans Jiu-Jitsu is daarin best een goede suggestie. Je hoeft er geen fysiek sterke beer voor te zijn, 99% van de scholen daarvan zit vol met rustige, vriendelijke jongens, niet van die opgefokte kickboxertjes enzo.

Niet dat je dat per se moet doen, maar het zijn 'baby steps'. Je moet iets doen. Thuis zitten netflix'en oid zal niks verbeteren. De deur uitgaan en dingen ondernemen wel. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ergens zal er begonnen moeten worden.
Kempo is ook een goede optie, ook heel gemoedelijk voor een vechtsport.

Verder zou TS zichzelf een doel mbt creatieve output kunnen stellen. Iig 2 keer een uur in week bezig zijn met iets maken, om het even wat.

Verder kom ik bij concerten makkelijk in contact met andere mensen (en zo niet, tijdens de muziek is praten niet sjiek dus sta je ook niet voor paal als je gewoon aan het kijken en luisteren bent) maar ik kan me voorstellen dat je liever met een maat zoiets bezoekt zodat je bij binnenkomst niet half verloren er bij staat.
pi_175741745
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:36 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Kempo is ook een goede optie, ook heel gemoedelijk voor een vechtsport.

Verder zou TS zichzelf een doel mbt creatieve output kunnen stellen. Iig 2 keer een uur in week bezig zijn met iets maken, om het even wat.

Ken ik niet, zal er eens naar kijken. Was ook natuurlijk maar 1 voorbeeld uit vele. Wilde meer aangeven dat een fysieke inspannings-hobby waar je in contact komt met andere mensen een goed idee zou zijn.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:38:17 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175741748
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:34 schreef Announcer1997 het volgende:
Ik wil er wel graag even bij vertellen dat ik niet het klassieke voorbeeld ben van iemand die totaal niets onderneemt om uit zijn depressie te komen. Ik heb hulp gezocht en ontvangen, ik heb er met veel mensen over gesproken en probeer mijn tijd nuttig te besteden voor mijn toekomstige studie en een groot contract bij mijn bijbaan.

Nu vroeg ik me af of er iemand is die ook moeilijk op zichzelf kan zijn of een probleem heeft met het hebben van weinig vrienden. Ik ben sociaal (als ik even mijn bescheidenheid parkeer), maar toch lukt het van de een of andere manier niet om goede vriendschappen te hebben, misschien omdat ik te serieus ben...
Wat zijn je hobby's, interesses etc dan? Meestal vind je gelijkgestemden bij dingen die je beide leuk vindt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:38:19 #9
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175741749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:34 schreef Announcer1997 het volgende:
Ik wil er wel graag even bij vertellen dat ik niet het klassieke voorbeeld ben van iemand die totaal niets onderneemt om uit zijn depressie te komen. Ik heb hulp gezocht en ontvangen, ik heb er met veel mensen over gesproken en probeer mijn tijd nuttig te besteden voor mijn toekomstige studie en een groot contract bij mijn bijbaan.

Nu vroeg ik me af of er iemand is die ook moeilijk op zichzelf kan zijn of een probleem heeft met het hebben van weinig vrienden. Ik ben sociaal (als ik even mijn bescheidenheid parkeer), maar toch lukt het van de een of andere manier niet om goede vriendschappen te hebben, misschien omdat ik te serieus ben...
Altijd in serieus modus?

O bordspellen bij een spellenwinkel of club doen is ook wel een leuke om mensen te ontmoeten als dat je ding is.
pi_175741777
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:34 schreef Announcer1997 het volgende:
maar toch lukt het van de een of andere manier niet om goede vriendschappen te hebben, misschien omdat ik te serieus ben...
Daar zijn idd vriendschappen met 'common ground' zoals een hobby dan weer heel erg handig. Je hebt altijd een 'fall back' om over te praten :)
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:40:17 #11
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175741781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ken ik niet, zal er eens naar kijken. Was ook natuurlijk maar 1 voorbeeld uit vele. Wilde meer aangeven dat een fysieke inspannings-hobby waar je in contact komt met andere mensen een goed idee zou zijn.
Helemaal mee eens, Kempo was ook ter aanvulling ^O^
Heb ik een tijdje gedaan en het viel me op dat nieuwe mensen wel makkelijk aanspraak kregen op die vereniging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')