Amsterdam is absoluut niet auto vrij helaas.quote:
Klopt.. maar je gaat toch daar wonen waar je graag wilt?quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Amsterdam is absoluut niet auto vrij helaas.
In dat geval kunnen ze de voertuigen zonder uitstoot zoals elektrische fietsen en scooters die niet harder dan ca. 30 km/h kunnen gewoon op het fietspad houden.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:07 schreef jakosi het volgende:
In Amsterdam geven ze niet veel om veiligheid, alleen om 'klimaat'.
Dat zijn helemaal geen voertuigen zonder uitstoot..quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In dat geval kunnen ze de voertuigen zonder uitstoot zoals elektrische fietsen en scooters die niet harder dan ca. 30 km/h kunnen gewoon op het fietspad houden.
De elektrische scooter is met zijn beperkte actieradius een ideaal voertuig voor in de stad.
Veel last heb je niet van de regels in Amsterdam trouwens dus dat speelt geen rol eigenlijk in die stad.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. maar je gaat toch daar wonen waar je graag wilt?
Amsterdam is een plek waar je in mijn ogen niet normaal kunt leven door hun stapels regels die je nergens anders ziet..
(nu word er weer verwacht dat iedere scooterbezitter een nieuwe scooter koopt.. zonder enige vorm van compensatie) etc etc
Tja als je in zo'n beleid wilt wonen dan is dat een vrije keuze.. maar voor mij zijn er grenzen.. (ik zou een tractor kopen en overal op de stoep parkeren..)
In elk geval stoten ze geen stank uit op het fietspad. En ze maken geen lawaai.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal geen voertuigen zonder uitstoot..
Fantasieverhaaltjes zijn het..
Maar waarom zou je dat willen in een stad met matig OV en een klimaat van 10 maanden per jaar regen? Waarom moeten we allemaal in de regen fietsen als we lekker warm in de auto kunnen?quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een echte revolutie zou zijn een auto vrije stad. Zodat de meerderheid van het verkeer de fietsers en dergelijke de ruimte krijgen. Maar gezien de auto en olie lobby onhaalbaar.
Dat is omdat ze heel langzaam ingevoerd worden... zodat je er rustig aan kan wennen..quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Veel last heb je niet van de regels in Amsterdam trouwens.
Het OV is best redelijk. En met minder auto's zou de bus ook beter kunnen doorstromen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:27 schreef jakosi het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat willen in een stad met matig OV en een klimaat van 10 maanden per jaar regen? Waarom moeten we allemaal in de regen fietsen als we lekker warm in de auto kunnen?
Een probleem is dat politici doorgaans geen brom/motorrijders zijn en daarom ook nooit eens goed over deze categorieën nadenken.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En waarom gaat het niet goed? gebrek aan handhaving.
Eigenlijk moeten ze de hele lichte motorfiets categorie eens tegen het licht houden:
- snorfietsen rijden vaak harder en dat kan gevaarlijk zijn op het fietspad
- bromfietsen moeten op de rijbaan maar mogen niet met het verkeer mee rijden omdat ze maar 45km/u mogen en ze treden tegenwoordig streng op tegen opvoeren (kentekenbewijs kwijt)
Wat mij betreft schrappen ze de categorie snorfiets en heffen ze die idiote beperking van 45km/u op bromfietsen op en laat ze gewoon rijden wat ze kunnen rijden met inachtneming van de maximumsnelheid ter plaatse.
Eerder is er geen handhaving waardoor de regels eigenlijk geen zin hebben.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat is omdat ze heel langzaam ingevoerd worden... zodat je er rustig aan kan wennen..
Als mijn scooter hier verboden werd dan zou ik heel hard lachen.. maar ik zou dus een tractor voor mn deur op de stoep zetten..
In Amsterdam pikken ze dat gewoon alsof het doodnormaal is
10 minuten op een langzame tram wachten om vervolgens een 10 minuten erin te zitten, en dan nog 5 minuten lopen naar bestemming. Lage standaarden heb je.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het OV is best redelijk. En met minder auto's zou de bus ook beter kunnen doorstromen.
Niet op het fietspad waar ze op rijden nee... Op plekken waar ze niet eens een fietspad hebben.. daar is de uitstoot...quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In elk geval stoten ze geen stank uit op het fietspad. En ze maken geen lawaai.
Of die van jou zijn te hoog.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:29 schreef jakosi het volgende:
[..]
10 minuten op een langzame tram wachten om vervolgens een 10 minuten erin te zitten, en dan nog 5 minuten lopen naar bestemming. Lage standaarden heb je.
Iets met automatisch een boete thuis als je na oud en nieuw een scooter van voor 2010 in Amsterdam gaat rijden..quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eerder is er geen handhaving waardoor de regels eigenlijk geen zin hebben.
Ik wil snel en comfortabel vervoer, scooter en auto voldoen daaraan, fiets en OV niet echt (metro wel).quote:
Tering hee...quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
niet goed
nu al gezijk met de 45klm brommer op de weg dek.
Zeker als je over brug van rotterdam moet.
mensen toeteren en zijken er over.
De overheid moed gewoon de b-rijbewijs vrij geven voor 125cc .
Net zo als anderen landen.
Doe er een curses er bij voor de regels.
Aangezien de brommers en snors toch op de zelfde weg gaan rijden hebben ze ook de zelfde regels.
Zijn we gelijk van de hele gezijk af van het opvoeren.
Dat zeg jij. Met minder auto's kan ook het OV sneller doorstromen. Probleem opgelost dus.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:37 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik wil snel en comfortabel vervoer, scooter en auto voldoen daaraan, fiets en OV niet echt (metro wel).
Het lijkt erop dat jij zo'n persoon bent die mensen comfortabel vervoer wil ontzeggen.
Ik rijd binnen Amsterdam best vaak met de auto en op veel trajecten gaat dat snel zat, je kan lekker spullen inladen etc. Bouwmarkt, naar Noord, naar Zuidoost, naar West.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Met minder auto's kan ook het OV sneller doorstromen. Probleem opgelost dus.
En de auto snel vervoer? Met de fiets ben ik zelfs sneller dan een ambulance.
Met je eens maar het centrum is wat verkeer aangaat eigenlijk onleefbaar aan het worden. Ik kom er dus ook vrijwel niet meer.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:42 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik rijd binnen Amsterdam best vaak met de auto en op veel trajecten gaat dat snel zat, je kan lekker spullen inladen etc. Bouwmarkt, naar Noord, naar Zuidoost, naar West.
Alleen het centrum is te druk maar de rest gaat allemaal prima, beter dan in Utrecht, Haarlem en Den Haag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |