abonnement Unibet Coolblue
pi_175713257
mijn moeder woont in een chalet op een park. zij mag eigenlijks hier niet het hele jaar wonen.
nu stond zij daarom eerst ingeschreven bij mijn tante, maar mijn tante gaat met pensioen en om een of andere reden moet mijn moeder ergens anders ingeschreven staan.
Nu vroeg mijn moeder of zij bij mij ingeschreven mocht staan, heeft dit verdere gevolgen voor mij? of maakt dit niks uit?
  donderdag 14 december 2017 @ 09:31:19 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175713281
Als je nu in je eentje woont, dan ga je van eenpersoonshuishouden naar meerpersoonshuishouden voor gemeentelijke belastingen en zo. In veel gemeenten is dat duurder. Verder beetje weinig info
pi_175713331
ik woon samen met mijn vriendin. maakt dit financieel dan nog wat uit?
  donderdag 14 december 2017 @ 09:41:04 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175713378
Het lijkt mij nogal een ongewone leefsituatie, geen idee of daar überhaupt controle op kan zijn of zo maar zo ja en je moet laten zien waar je moeder slaapt dan heb je waarschijnlijk wel een uitdaging.

Ah, blijkbaar kan een gemeente een adresonderzoek instellen en bij fraude kan je een boete verwachten bijvoorbeeld. Nu zal het bij een normale samenstelling niet zo snel gebeuren maar als bij de gemeente bekend zou zijn dat je moeder een chalet heeft maar ingeschreven staat bij haar zoon die samenwoont met een ander dan lijkt het mij dat daar wel een handige zoekactie op losgelaten kan worden die ze kunnen checken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175713384
Krijg je toeslagen? Dan kan dit invloed hebben.

Zit je in een koop of huurwoning?

Verder werk je mee aan fraude, waar verder weinig straf op staat afaik.

Officiële post zal bij jou komen.

Mocht je moeder schulden hebben dan komen deurwaarders bij jou aan de deur. Als je dan niet thuis bent heb je kans dat ze de deur openmaken. Uiteindelijk wel uit te leggen, maar toch gezeik.
Dum de dum
pi_175713389
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:35 schreef stefanbveld het volgende:
ik woon samen met mijn vriendin. maakt dit financieel dan nog wat uit?
behalve dat je fraude pleegt? ach, nee hoor
  donderdag 14 december 2017 @ 09:44:19 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175713412
Briefadres.

En trek je niets aan van die frauderoepers, iemand zit niet voor haar plezier 9 maanden per jaar op een camping.
And so is the past
pi_175713414
ik heb een koophuis, mijn moeder heeft geen schulden. verder hebben ik en mijn vriendin een full time baan en krijgen we allebei nog zorgtoeslag.
pi_175713438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:28 schreef stefanbveld het volgende:
mijn moeder woont in een chalet op een park. zij mag eigenlijks hier niet het hele jaar wonen.
nu stond zij daarom eerst ingeschreven bij mijn tante, maar mijn tante gaat met pensioen en om een of andere reden moet mijn moeder ergens anders ingeschreven staan.
Nu vroeg mijn moeder of zij bij mij ingeschreven mocht staan, heeft dit verdere gevolgen voor mij? of maakt dit niks uit?
Jouw tante krijgt een lager AOW pensioen als je moeder daar ingeschreven blijft staan. Jij en je vriendin zullen waarschijnlijk jullie zorgtoeslag verliezen als jij je moeder bij jullie laat inschrijven.
pi_175714159
Gewoon niet doen. Het is niet toegestaan, levert alleen maar gezeik op.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 14 december 2017 @ 10:45:51 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175714431
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jij en je vriendin zullen waarschijnlijk jullie zorgtoeslag verliezen als jij je moeder bij jullie laat inschrijven.
Huh? #hoedan ze is geen toeslagpartner..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175715193
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jouw tante krijgt een lager AOW pensioen als je moeder daar ingeschreven blijft staan. Jij en je vriendin zullen waarschijnlijk jullie zorgtoeslag verliezen als jij je moeder bij jullie laat inschrijven.
Dit antwoord is in zijn geheel fout. Moeder behoudt haar AOW voor alleenstaanden. De plannen om in deze situatie de AOW voor alleenstaanden te korten naar een AOW voor gehuwden (mantelzorgboete) zijn van de baan. Voor de toeslagen zijn er geen gevolgen.
pi_175715310
1) Ze mag daar niet wonen; waarom doet ze dat toch?
2) Ze moet ingeschreven staan op het adres waar ze woont.

Waarom lijkt het jou een goed idee om hieraan mee te werken?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 14 december 2017 @ 11:35:44 #15
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175715438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:28 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt een boete krijgen.
Goeie link, dit was precies iets dat ik wilde weten. De boete valt (naar mijn begrippen) eigenlijk wel mee:
quote:
De standaardboete is ¤ 240,-. De maximale boete is ¤ 325,-.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 14 december 2017 @ 11:40:48 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175715563
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Briefadres.

En trek je niets aan van die frauderoepers, iemand zit niet voor haar plezier 9 maanden per jaar op een camping.
Persoonlijk maakt het me niet uit maar het zou een controle uit kunnen lokken lijkt me. En dat zou een paar honderd euro aan pijn kunnen doen en andere gevolgen kunnen hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175716178
Zorgtoeslag krijgen terwijl je samen een huis bezit?
Dacht dat dat niet mogelijk was want automatisch toeslag partner.
pi_175716221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zorgtoeslag krijgen terwijl je samen een huis bezit?
Dacht dat dat niet mogelijk was want automatisch toeslag partner.
Man heeft hier een koophuis. De koopwoning is kennelijk niet gezamenlijk bezit. Dus geen toeslagpartners.
pi_175716253
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:18 schreef belfis het volgende:

[..]

Man heeft hier een koophuis. De koopwoning is kennelijk niet gezamenlijk bezit. Dus geen toeslagpartners.
Dat maakt niet uit, ze woont in een huis in bezit van partner.
Voor een huurhuis gelden er andere regels, voor koopwoningen dacht ik niet, zal even kijken.
pi_175716259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zorgtoeslag krijgen terwijl je samen een huis bezit?
Dacht dat dat niet mogelijk was want automatisch toeslag partner.
Klopt, als deze TS inderdaad zorgtoeslag krijgt en ze samen meer dan 35.000 bruto verdient mag hij terug gaan betalen:

https://www.belastingdien(...)lag_krijgen/partner/
quote:
anaf wanneer zijn wij toeslagpartners?

U bent elkaars toeslagpartner vanaf het moment dat u trouwt, partnerschap registreert, een samenlevingscontract tekent of samen een kind krijgt. Er kan ook een andere reden zijn waardoor u toeslagpartners wordt. Bijvoorbeeld als u samen een huis koopt.
en de inkomenstabel staat hier:
https://www.belastingdien(...)n/bedragen-per-maand

er vanuitgaande dat ze inderdaad samen wonen... TS zegt wel 'ik heb een koophuis'

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 12:23:42 ]
pi_175716282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:22 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Klopt, als deze TS inderdaad zorgtoeslag krijgt en ze samen meer dan 35.000 bruto verdient mag hij terug gaan betalen:

https://www.belastingdien(...)lag_krijgen/partner/

[..]

en de inkomenstabel staat hier:
https://www.belastingdien(...)n/bedragen-per-maand
Nee, ik heb net even gekeken want dat is inderdaad het stuk tekst waaraan ik moest denken.
Maar het is alleen als zij ook eigenaar is van het huis, dus samen met de partner.
Anders niet.
pi_175716301
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, ik heb net even gekeken want dat is inderdaad het stuk tekst waaraan ik moest denken.
Maar het is alleen als zij ook eigenaar is van het huis, dus samen met de partner.
Anders niet.
ik had al een ninja edit gemaakt :)
of s
Als de vriendin van TS mede eigenaar is van het huis, als ze pensioen partners zijn of samen kinderen hebben zijn ze toeslag partners. Als ze bij hem in huis woont maar die dingen neit van toepassing zijn zijn ze dus geen toeslag partner.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 12:27:14 ]
pi_175719148
Koophuis (al dan niet gezamenlijk) is voor zorgtoeslag toch helemaal niet relevant? Inkomen en vermogen wel. Een koophuis (anders dan een vakantiehuis) telt daarbij voor zover ik weet niet mee.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 14 december 2017 @ 15:17:08 #24
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_175719890
De 1 of andere reden is dat haar AOW voor meerpersoonshuishouden gewoon lager is. Dit soort fraude nooit aan beginnen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_175725024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:28 schreef stefanbveld het volgende:
mijn moeder woont in een chalet op een park. zij mag eigenlijks hier niet het hele jaar wonen.
nu stond zij daarom eerst ingeschreven bij mijn tante, maar mijn tante gaat met pensioen en om een of andere reden moet mijn moeder ergens anders ingeschreven staan.
Nu vroeg mijn moeder of zij bij mij ingeschreven mocht staan, heeft dit verdere gevolgen voor mij? of maakt dit niks uit?
https://www.rijksoverheid(...)n-vast-woonadres-heb
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')