abonnement Unibet Coolblue
pi_175696103
Hallo allemaal ik heb voor de gelegenheid maar is een account aangemaakt ik zit namelijk met een vraag.

Ik heb deze maand te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt,
en dat ik per januari een andere baan zou moeten zoeken.
Nu is het zo dat ik al benaderd ben door een concurrent, waar ik per direct aan de slag kan gaan.

Ik heb echter nauwelijks vakantie gehad (baan in de sales) en maanden met 200 tot max 242 uur waren geen uitzonderingen.
U snapt het waarschijnlijk ik ben echt toe aan een maand thuis zitten gewoon even helemaal niks hoeven doen, geen targets, stress en druk

Ik vraag mij alleen af of het mogelijk is bij mijn nieuwe baas aan te geven dat ik daar per februari wil beginnen,
hij weet niet dat ik geen vast contract krijg dus in onderhandelingen met mijn nieuwe baas kan dit slecht uitpakken als hij ziet dat ik een ww had voor een paar week.
Dan is het voor hem direct duidelijk dat ik geen vast contract kreeg en dan vergooi ik mijn onderhandeling positie kans op een beter loon/ functie.

Ik snap dat het niet echt een goede instelling is om het zo aan te pakken, maar ik begin liever fris aan een nieuwe baan dan dat ik zo meteen de ziektewet in zou moeten omdat ik gesloopt ben en tegen een depressie en burn-out aan zou lopen.

TLDR: Graag zou ik weten of een toekomstige baas kan zien of je uit de WW komt of niet, om zodoende niet mijn onderhandelings- positie te vergooien omdat hij nu denkt dat ik tegen een vast contract aan zit bij huidige baas.
pi_175696142
1 maand is 1 januari beginnen.

Dat kan je toch gewoon aangeven.

WW krijg je niet dan hoor
pi_175697227
Je krijgt toch een transitievergoeding? daar kun je prima een paar weken van bijkomen.
Gewoon tegen je nieuwe werkgever vertellen dat je nog even wat vakantie wil nemen en per 1 feb beschikbaar kan zijn.

Heb je geen concurrentiebeding trouwens?
dag
pi_175698769
Je kunt nu toch zeggen dat je de nieuwe baan wil en over het salaris onderhandelen en aangeven dat je vanaf 1 februari beschikbaar bent. Je hoeft toch niet uit te leggen of je dan nog voor je huidige baas werkt, ww hebt of vakantie viert.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175699065
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:49 schreef Peter het volgende:
Je krijgt toch een transitievergoeding? daar kun je prima een paar weken van bijkomen.
Gewoon tegen je nieuwe werkgever vertellen dat je nog even wat vakantie wil nemen en per 1 feb beschikbaar kan zijn.

Heb je geen concurrentiebeding trouwens?
Transitie vergoeding? daar heb ik nooit iets over gehoord zou je mij daar wat over kunnen uitleggen heb nog niet eerder in een soort gelijke situatie gezeten.

Ik weet dat mijn contract per 14- januari 2017 verloopt, en dat deze niet verlengt wordt en ik nu in mijn laatste maand zit, ze zeggen hier als je je deze maand nog bewijst dan krijg je misschien nog een vast contract, dit zeggen ze voor mijn gevoel om mij productief te houden (Wat wel werkt, want nu ga ik er echt voor)

Concurrentiebeding heb ik inderdaad wel in het contract staan, maar dat geld toch niet als ze besluiten mij geen vast te geven & dus niet verlengen ?
pi_175699167
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:50 schreef valentijn101 het volgende:
Je kunt nu toch zeggen dat je de nieuwe baan wil en over het salaris onderhandelen en aangeven dat je vanaf 1 februari beschikbaar bent. Je hoeft toch niet uit te leggen of je dan nog voor je huidige baas werkt, ww hebt of vakantie viert.
Dat is inderdaad dus de vraag,
op het moment dat ik aangeef bij nieuwe baas ik ben per 1 februari beschikbaar, en ik 14 januari stop met werken hoe vul ik die 2/3 weken zonder inkomst op ik kan mij voorstellen dat ze vanuit de overheid zeggen ja dan moet je maar direct beginnen, in plaats van een ww aan te vragen.

aan de andere kant zoals jij het nu uitlegt is het inderdaad logisch als ik eerst de baan aanpak en dan aangeef per wanneer ik beschikbaar ben, dan maakt het niet uit wat ik in de tussentijd inderdaad ga doen als ik dan ontslag of geen verlenging heb komt hij niet achter omdat de concurrentie tussen onze bedrijven enorm is, en zij zeker niet gaan bellen voor een referentie etc.
pi_175699379
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:04 schreef DB9311 het volgende:

[..]

ze zeggen hier als je je deze maand nog bewijst dan krijg je misschien nog een vast contract, dit zeggen ze voor mijn gevoel om mij productief te houden (Wat wel werkt....)
Voor zo'n werkgever wil je toch niet werken? Ze nemen je kennelijk niet echt serieus (behalve in je kontje)....

Net alsof 3 weekjes hard werken een verschil gaat maken. Zij weten ook wel dat je weer inzakt als je je contract hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2017 18:19:46 ]
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 18:18:08 #8
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_175699404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:53 schreef DB9311 het volgende:

Ik snap dat het niet echt een goede instelling is om het zo aan te pakken, maar ik begin liever fris aan een nieuwe baan dan dat ik zo meteen de ziektewet in zou moeten omdat ik gesloopt ben en tegen een depressie en burn-out aan zou lopen.

Misschien moet je dan een baan zoeken waar je dat niet hebt. Misschien is dit wel te hoog gegrepen voor je als dit het resultaat is.
pi_175699421
Kun je niet gewoon tot het einde van je contract vakantie opnemen.

Ik neme aan dat je veel vakantieuren en over uren hebt opgebouwd?
  woensdag 13 december 2017 @ 18:21:33 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175699474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:04 schreef DB9311 het volgende:

[..]

Concurrentiebeding heb ik inderdaad wel in het contract staan, maar dat geld toch niet als ze besluiten mij geen vast te geven & dus niet verlengen ?
Daar zou ik niet al te hard op rekenen. Anderzijds mag in een tijdelijk contract enkel bij uitzondering nog een concurrentiebeding worden opgenomen. Dus de werkgever moet het wel goed gemotiveerd hebben.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_175700655
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:49 schreef Peter het volgende:
Je krijgt toch een transitievergoeding? daar kun je prima een paar weken van bijkomen.
Gewoon tegen je nieuwe werkgever vertellen dat je nog even wat vakantie wil nemen en per 1 feb beschikbaar kan zijn.

Heb je geen concurrentiebeding trouwens?
Hoe kom je hier bij? Voor een transitievergoeding dien je minimaal twee jaar in dienst te zijn geweest ( dus vast contract hebt).. Zo te lezen heeft TO dat niet.
Alius aliud dicit
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 19:09:53 #12
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_175700962
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:00 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Hoe kom je hier bij? Voor een transitievergoeding dien je minimaal twee jaar in dienst te zijn geweest ( dus vast contract hebt).. Zo te lezen heeft TO dat niet.
Je kan makkelijk langer dan twee jaar in dienst zijn en nog geen vast contract hebben.
pi_175701022
Dus je bent niet in staat om een paar weken zonder inkomsten rond te komen? Dan neem ik die 200 tot 240 uur per maand met een korreltje zout. Of je kan niet met geld omgaan.

Voor een paar weken vakantie de ww inwillen? Wauw...
pi_175701085
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:09 schreef DB9311 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad dus de vraag,
op het moment dat ik aangeef bij nieuwe baas ik ben per 1 februari beschikbaar, en ik 14 januari stop met werken hoe vul ik die 2/3 weken zonder inkomst op ik kan mij voorstellen dat ze vanuit de overheid zeggen ja dan moet je maar direct beginnen, in plaats van een ww aan te vragen.

aan de andere kant zoals jij het nu uitlegt is het inderdaad logisch als ik eerst de baan aanpak en dan aangeef per wanneer ik beschikbaar ben, dan maakt het niet uit wat ik in de tussentijd inderdaad ga doen als ik dan ontslag of geen verlenging heb komt hij niet achter omdat de concurrentie tussen onze bedrijven enorm is, en zij zeker niet gaan bellen voor een referentie etc.
Uwv heeft een grote achterstand. Als jij ww aanvraagt en aangeeft per 1 feb een nieuwe baan gevonden te hebben gaan ze er verder geen moeite meer in steken. Stempel er op, doorschuiven, volgende klant. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175701361
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:09 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Je kan makkelijk langer dan twee jaar in dienst zijn en nog geen vast contract hebben.
Klopt. Zijn uitzonderingen. Niet heel gebruikelijk in de meeste reguliere organisaties, maar kan wel. Ik deed een aanname >:O
Alius aliud dicit
pi_175701396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:11 schreef fokexpert het volgende:
Dus je bent niet in staat om een paar weken zonder inkomsten rond te komen? Dan neem ik die 200 tot 240 uur per maand met een korreltje zout. Of je kan niet met geld omgaan.

Voor een paar weken vakantie de ww inwillen? Wauw...
En ook dit. Dat je er überhaupt zo over nadenkt. :X
Alius aliud dicit
pi_175704262
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Voor zo'n werkgever wil je toch niet werken? Ze nemen je kennelijk niet echt serieus (behalve in je kontje)....

Net alsof 3 weekjes hard werken een verschil gaat maken. Zij weten ook wel dat je weer inzakt als je je contract hebt.
Heb ik ook gezegd in een gesprek met de rayon manager, aangegeven dat ik duidelijkheid wil en niet zo'n half gebakken belofte ze hebben de vorige die er uit moest ook het voordeel van de twijfel gegeven in de laatste maand en hij kreeg wel een vast contract.

Van daar ook mijn enorme twijfel, de collega's en de sfeer zorgen dat ik hier wil blijven het werk en de leiding gevende mogen letterlijk in de stront zakken met de praktijken die ze hier uithalen.
pi_175704369
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:18 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Misschien moet je dan een baan zoeken waar je dat niet hebt. Misschien is dit wel te hoog gegrepen voor je als dit het resultaat is.
Ik deed het voor de eigen portemonnee ik kan ook van 8 tot 5 werken,
maar werk liever 8 tot 7 en een 6e dag, na een tijd eist dat wel zijn tol op een mens maar ik vond het niet vervelend, maar nu ik er uit moet heb ik toch zo iets van laten we ook even wat uitrusten van 2 jaar hectiek
pi_175704679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:18 schreef jatochneetoch het volgende:
Kun je niet gewoon tot het einde van je contract vakantie opnemen.

Ik neme aan dat je veel vakantieuren en over uren hebt opgebouwd?
Vakantie uren worden wel nog uitbetaald, maar ik heb over mijn bonus en overwerk ook flink belasting betaald dus aan de andere kant heb ik zoiets waarom zou ik eigen (belast) vakantie geld gebruiken voor een periode die je betaald kan krijgen door de overheid, (i know, kromme en verkeerde gedachte voor de moraalridders onder de mensen)

Zeker niet mijn normale gedachten gang, maar als ik nu zie wat ik totaal heb ingeleverd en dat er ook daad werkelijk mensen zijn die bewust niet werken, dan heb ik zoiets dan zijn een paar weken betaald door de staat ook niet gek.
pi_175704781
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:21 schreef Eix het volgende:

[..]

Daar zou ik niet al te hard op rekenen. Anderzijds mag in een tijdelijk contract enkel bij uitzondering nog een concurrentiebeding worden opgenomen. Dus de werkgever moet het wel goed gemotiveerd hebben.
ze zagen wel potentie in mij, en hebben wel geïnvesteerd in trainingen en consultancy die anderen toen niet kregen.
Dit is ook opgenomen in het contract dat ik ZELF geen ontslag mag nemen in genoemde periode anders boete's moet betalen.

vooralsnog weet ik niet wat er in het contract stond over concurrentiebeding maar dat moet ik dan toch maar even na lezen
pi_175704868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:11 schreef fokexpert het volgende:
Dus je bent niet in staat om een paar weken zonder inkomsten rond te komen? Dan neem ik die 200 tot 240 uur per maand met een korreltje zout. Of je kan niet met geld omgaan.

Voor een paar weken vakantie de ww inwillen? Wauw...
"Of je kan niet met geld omgaan" je geeft het antwoord zelf al, ben soms te impulsief, los van een dure periode en investering in de toekomst (vervoer en rijbewijs) ben ook nog jong het is niet dat ik jaren heb kunnen sparen, ik ben in deze periode uit huis gegaan een rijbewijs gehaald een auto en motor gekocht .
pi_175704915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:47 schreef DB9311 het volgende:
Vakantie uren worden wel nog uitbetaald, maar ik heb over mijn bonus en overwerk ook flink belasting betaald dus aan de andere kant heb ik zoiets waarom zou ik eigen (belast) vakantie geld gebruiken voor een periode die je betaald kan krijgen door de overheid, (i know, kromme en verkeerde gedachte voor de moraalridders onder de mensen)

Zeker niet mijn normale gedachten gang, maar als ik nu zie wat ik totaal heb ingeleverd en dat er ook daad werkelijk mensen zijn die bewust niet werken, dan heb ik zoiets dan zijn een paar weken betaald door de staat ook niet gek.
Wat een BS en wat een walgelijke instelling. Je hebt f*cking twee jaar gewerkt. Man up.

Als je niet wilt werken, dan neem je vakantiedagen op of ga je op eigen kosten thuis zitten.

:r
pi_175705255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat een BS en wat een walgelijke instelling. Je hebt f*cking twee jaar gewerkt. Man up.

Als je niet wilt werken, dan neem je vakantiedagen op of ga je op eigen kosten thuis zitten.

:r
Ja, ik wil niet werken daarom heb ik per direct ook een nieuwe baan tot beschikking en maak ik de volle wettelijke WW maanden op hé ^O^ (sarcasme)

Ik geef aan dat de instelling verkeerd is en dat ik het zelf ook liever anders doe, vakantie uren heb ik in de afgelopen maanden allemaal al gespreid uit laten betalen.
pi_175705418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:04 schreef DB9311 het volgende:

[..]

Ja, ik wil niet werken daarom heb ik per direct ook een nieuwe baan tot beschikking en maak ik de volle wettelijke WW maanden op hé ^O^ (sarcasme)

Ik geef aan dat de instelling verkeerd is en dat ik het zelf ook liever anders doe, vakantie uren heb ik in de afgelopen maanden allemaal al gespreid uit laten betalen.
Nou succes ermee. Gelukkig zitten de meeste mensen anders in elkaar. :{
Alius aliud dicit
pi_175705617
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:09 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou succes ermee. Gelukkig zitten de meeste mensen anders in elkaar. :{
Het ging überhaupt niet om het feit of ik het wel of niet ging doen, die conclusie is getrokken door de mensen hier. ik ben daar nog niet uit de vraag was : " Ziet een aankomend werkgever of je uit de WW komt" niets meer niets minder.

Ik heb wel gezegd dat ik toe ben aan vakantie en liefste niet direct wil beginnen, daarom vraag ik toch ook raad.
  woensdag 13 december 2017 @ 21:22:15 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175705878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:55 schreef Queller het volgende:
Als je niet wilt werken, dan neem je vakantiedagen op of ga je op eigen kosten thuis zitten.
Hij maakt gewoon gebruik van de voorzieningen die de
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:15 schreef DB9311 het volgende:
Het ging überhaupt niet om het feit of ik het wel of niet ging doen, die conclusie is getrokken door de mensen hier. ik ben daar nog niet uit de vraag was : " Ziet een aankomend werkgever of je uit de WW komt" niets meer niets minder.
Ik zou niet weten hoe de werkgever ziet dat jij uit de WW komt, hoor.

En trek je niks aan van de meningen hier.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 13 december 2017 @ 21:26:51 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175706068
Gewoon je vakantieuren opnemen, dus de laatste twee weken van je contract ben je vrij.
KuikenGuppy
pi_175707285
Wacht ff. Je hebt idioot veel uren gemaakt die je hebt laten uitbetalen. Vakantiedagen heb je laten uitbetalen in plaats van vakantie op te nemen. En nu vind jij dat je recht hebt om op kosten van de maatschappij toch vakantie op mag nemen.

Verkoop die auto en die motor maar weer dan. Lijkt me een stuk eerlijker dan dat je uitkeringsfraude gaat plegen.

Ik zal je nog een gratis advies geven: Leer met geld omgaan want op deze manier hou je het geen vijf jaar vol en kom je via de ziektewet uiteindelijk in de bijstand.
pi_175709212
Man man man... Wat een instelling.
Je vakantiedagen laten uitbetalen om daarna de ww in te gaan om nog een paar weken vakantie te vieren. Wat een lul...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175710815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:22 schreef Hallmark het volgende:
Hij maakt gewoon gebruik van de voorzieningen die de

Hij belazert de boel, want hij wil wel een poosje thuis zitten. Betaald door de overheid.
Ga maar eens vragen aan het UWV of dit een legitieme manier is.
pi_175710994
Antwoord is nee, ziet de nieuwe werkgever niet, misschien als je bij UWV gaat werken misschien :s)

Dus contract tekenen voor 1 Feb. Lekker WW aanvragen voor die 2 weken en het hele gezeur wat UWV heet, krijg je er gratis bij voor die 10tjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_175712115
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:53 schreef DB9311 het volgende:
Hallo allemaal ik heb voor de gelegenheid maar is een account aangemaakt ik zit namelijk met een vraag.

Ik heb deze maand te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt,
en dat ik per januari een andere baan zou moeten zoeken.
Nu is het zo dat ik al benaderd ben door een concurrent, waar ik per direct aan de slag kan gaan.

Ik heb echter nauwelijks vakantie gehad (baan in de sales) en maanden met 200 tot max 242 uur waren geen uitzonderingen.
U snapt het waarschijnlijk ik ben echt toe aan een maand thuis zitten gewoon even helemaal niks hoeven doen, geen targets, stress en druk

Ik vraag mij alleen af of het mogelijk is bij mijn nieuwe baas aan te geven dat ik daar per februari wil beginnen,
hij weet niet dat ik geen vast contract krijg dus in onderhandelingen met mijn nieuwe baas kan dit slecht uitpakken als hij ziet dat ik een ww had voor een paar week.
Dan is het voor hem direct duidelijk dat ik geen vast contract kreeg en dan vergooi ik mijn onderhandeling positie kans op een beter loon/ functie.

Ik snap dat het niet echt een goede instelling is om het zo aan te pakken, maar ik begin liever fris aan een nieuwe baan dan dat ik zo meteen de ziektewet in zou moeten omdat ik gesloopt ben en tegen een depressie en burn-out aan zou lopen.

TLDR: Graag zou ik weten of een toekomstige baas kan zien of je uit de WW komt of niet, om zodoende niet mijn onderhandelings- positie te vergooien omdat hij nu denkt dat ik tegen een vast contract aan zit bij huidige baas.
wij hebben nog wel wat werk voor je,dat is pas echt werken,dit alles even ter overbrugging van de periode :)
pi_175712410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:15 schreef DB9311 het volgende:ik ben daar nog niet uit de vraag was : " Ziet een aankomend werkgever of je uit de WW komt" niets meer niets minder.

Ik heb wel gezegd dat ik toe ben aan vakantie en liefste niet direct wil beginnen, daarom vraag ik toch ook raad.
Nee. Hooguit ziet hij op je cv de einddatum van je vorige baan. Je hoeft geen ww aan te vragen voor die maand (sterker nog, als je nieuwe contract op jouw initiatief niet aansluitend ingaat, dan mag het niet eens).

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 14-12-2017 09:24:14 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 14 december 2017 @ 09:58:45 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175713627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:04 schreef DB9311 het volgende:

[..]

Ja, ik wil niet werken daarom heb ik per direct ook een nieuwe baan tot beschikking en maak ik de volle wettelijke WW maanden op hé ^O^ (sarcasme)

Ik geef aan dat de instelling verkeerd is en dat ik het zelf ook liever anders doe, vakantie uren heb ik in de afgelopen maanden allemaal al gespreid uit laten betalen.
Dat is toch je eigen keuze geweest? Waarom moet 'de maatschappij' daarvoor opdraaien? :{ :?
***
pi_175715354
quote:
11s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is toch je eigen keuze geweest? Waarom moet 'de maatschappij' daarvoor opdraaien? :{ :?
Dit. Van het uitgekeerde bedrag kan TS de overbrugging financieren. Oh nee, het is al uitgegeven :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175716667
ts :r :r
There are only 151 Pokémon.
pi_175716858
TS is een smerig mannetje
pi_175717699
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:59 schreef tailfox het volgende:
TS is een smerig mannetje
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:04 schreef DB9311 het volgende:

Ik weet dat mijn contract per 14- januari 2017 verloopt, en dat deze niet verlengt wordt en ik nu in mijn laatste maand zit, ze zeggen hier als je je deze maand nog bewijst dan krijg je misschien nog een vast contract, dit zeggen ze voor mijn gevoel om mij productief te houden (Wat wel werkt, want nu ga ik er echt voor)
Dat was toch al wel heel duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')