abonnement Unibet Coolblue
pi_175653204
Bij mij gaat het altijd mis na de seks of intieme momenten/sjans.
Dus vroeg mij af hoe jullie een relatie behouden.

Hoe blijft iemand geïnteresseerd?

[ Bericht 15% gewijzigd door 6star6lord6 op 11-12-2017 19:53:25 ]
  maandag 11 december 2017 @ 19:46:42 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175653496
En nu serieus
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 december 2017 @ 19:47:45 #3
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175653521
Misschien kun je je OP iets verduidelijken, TS. Bedoel je niet te zeggen hoe je zorgt dat iemand geïnteresseerd in je blijft nadat je intiem bent geweest?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175653707
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 19:47 schreef Samzz het volgende:
Misschien kun je je OP iets verduidelijken, TS. Bedoel je niet te zeggen hoe je zorgt dat iemand geïnteresseerd in je blijft nadat je intiem bent geweest?
Ja, bijvoorbeeld.
  maandag 11 december 2017 @ 19:53:50 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175653744
Het scheelt al als je inhoudelijk ook iets toe te voegen hebt
pi_175654016
Bedoel je dan dat je iemand leert kennen, wat afpraakjes misschien, en dan seks en dan is de interesse weg?
Of zie je de seks als het begin van de relatie?
pi_175654140
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:00 schreef LurkJeRot het volgende:
Bedoel je dan dat je iemand leert kennen, wat afpraakjes misschien, en dan seks en dan is de interesse weg?
Of zie je de seks als het begin van de relatie?
Wat flirten Etc. Klikt goed etc maar wat dan?
Bij mij gaat het meestal mis nadat ik seks heb gehad etc. Dus weet niet hoe je moet handelen en haar geïnteresseerd laten blijven.
  maandag 11 december 2017 @ 20:04:48 #8
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175654157
Het “intieme” deel beetje uitstellen helpt. Dan is er - in mijn ervaring - meer interesse om elkaar echt beter te leren kennen en blijft de interesse ook hangen na seks met elkaar gehad te hebben.

Elke relatie (als in: vanaf kennismaking) waarbij het snel tot seks kwam liep uit op niks want dat kwam altijd uit op een punt dat er weinig interessants meer aan was.

Ik mag misschien ouderwets zijn, maar voor mij werkt eerst een prille vriendschap bouwen beter dan rushen als gek naar seks. Neemt niet weg dat je je intenties wel duidelijk moet maken, anders kom je zonder twijfel in de friendzone terecht ;) Maar beetje lekker spanning opbouwen voor een paar weken (in mijn geval 2 maanden) heeft er uiteindelijk wel goed aan gedaan.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175654325
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:04 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Wat flirten Etc. Klikt goed etc maar wat dan?
Bij mij gaat het meestal mis nadat ik seks heb gehad etc. Dus weet niet hoe je moet handelen en haar geïnteresseerd laten blijven.
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:04 schreef Lothiriel het volgende:
Het “intieme” deel beetje uitstellen helpt. Dan is er - in mijn ervaring - meer interesse om elkaar echt beter te leren kennen en blijft de interesse ook hangen na seks met elkaar gehad te hebben.
Dit is wat ik ook wou zeggen. Klinkt vast heel oubollig, maar ga eerst samen wat dingen doen, beetje praten enzo, voordat je met elkaar naar bed gaat.
Blijkt dan dat er niet echt een klik is, dan komt die seks er waarschijnlijk al niet van.
En is er wel een klik, dan moet de seks wel heel slecht/raar zijn wil het daarna meteen dood slaan.
pi_175654341
Iemand zoeken met wie je wat dingen gemeen hebt, die haar/zijn leven wil indelen op een manier die aansluit bij de jouwe, bij wie je goed kunt ontspannen, bij wie je jezelf kunt zijn, waar je graag tijd mee doorbrengt en vice versa.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175657410
Mijn partner en ik hebben sowieso een jaar gewacht met seks.
Daarnaast veel met elkaar praten, gevoelens uiten, verwachtingen uiten. Gewoon praten, lol hebben en jezelf zijn. En dat ook niet meer laten gaan. Een relatie blijf je aan werken. Dat is niet op den duur af
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175657534
Door lief te zijn, alles voor haar doen zonder mauwen. Is de bedoeling althans. Ik schiet ook wel uit m'n slof na een lange frustrerende dag werk.
pi_175659277
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 19:37 schreef 6star6lord6 het volgende:

Hoe blijft iemand geïnteresseerd?
Doordat mensen financieel afhankelijk zijn van een ander (kan niet in zijn/haar eentje de hypotheek betalen)
Doordat ze emotioneel afhankelijk zijn (de kinderen kunnen onze scheiding niet verwerken)
Doordat ze angst hebben voor verandering (kan ik het wel alleen?)

Klinkt heel grof, maar dit is vaak de realiteit.
Natuurlijk heb je ook mensen die van elkaar blijven houden. Maar het is eerder een uitzondering dan een regel
  maandag 11 december 2017 @ 22:17:18 #14
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_175659342
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:32 schreef 8777 het volgende:
Door lief te zijn, alles voor haar doen zonder mauwen. Is de bedoeling althans.

Type deurmat?
Prrrrr
pi_175659390
Een kelder en ketting doet wonderen voor de relatie.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_175659418
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:15 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Doordat mensen financieel afhankelijk zijn van een ander (kan niet in zijn/haar eentje de hypotheek betalen)
Doordat ze emotioneel afhankelijk zijn (de kinderen kunnen onze scheiding niet verwerken)
Doordat ze angst hebben voor verandering (kan ik het wel alleen?)

Klinkt heel grof, maar dit is vaak de realiteit.
Natuurlijk heb je ook mensen die van elkaar blijven houden. Maar het is eerder een uitzondering dan een regel
Dat is pas na een hele tijd, ts heeft het over heel in het begin van de relatie. Hoe zorg je dat het zover komt dat je financieel afhankelijk van elkaar bent dus :P
pi_175659558
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:32 schreef 8777 het volgende:
Door lief te zijn, alles voor haar doen zonder mauwen. Is de bedoeling althans. Ik schiet ook wel uit m'n slof na een lange frustrerende dag werk.
Dat gaat mij echt niet lukken. :D
Ik word helemaal gek als iemand zo tegen mij gaat doen.
  maandag 11 december 2017 @ 22:24:23 #18
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175659598
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:15 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Doordat mensen financieel afhankelijk zijn van een ander (kan niet in zijn/haar eentje de hypotheek betalen)
Doordat ze emotioneel afhankelijk zijn (de kinderen kunnen onze scheiding niet verwerken)
Doordat ze angst hebben voor verandering (kan ik het wel alleen?)

Klinkt heel grof, maar dit is vaak de realiteit.
Natuurlijk heb je ook mensen die van elkaar blijven houden. Maar het is eerder een uitzondering dan een regel
Er zit ook een groot grijs gebied tussen dat eerste en 50 jaar lang tot over je oren verliefd zijn imho.

Na de eerste jaren kan het allemaal wel zo zijn dat de routine inslijt en alles wel ok is maar gevoel kan ook van tijd tot tijd fluctueren en kan de relatie met wat moeite doen nog steeds fijn zijn.
  maandag 11 december 2017 @ 22:28:29 #19
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175659737
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn partner en ik hebben sowieso een jaar gewacht met seks.
Daarnaast veel met elkaar praten, gevoelens uiten, verwachtingen uiten. Gewoon praten, lol hebben en jezelf zijn. En dat ook niet meer laten gaan. Een relatie blijf je aan werken. Dat is niet op den duur af
Dit, al is een jaar wachten met schmexx me persoonlijk wel wat aan de lange kant :P

Ts: Ga eens een tijdje afspreken met een meid die je leuk vindt en ga aan het einde van de avond eerst alleen naar huis en de eerste keer samen maffen niet neuken en kijk hoe de boel zich dan ontwikkeld.

Overigens hebt het als je iemand date die hier begrip voor kan opbrengen. Begrip schijnt goed te zijn voor het maken van een band.
pi_175659902
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:28 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dit, al is een jaar wachten met schmexx me persoonlijk wel wat aan de lange kant :P

Ts: Ga eens een tijdje afspreken met een meid die je leuk vindt en ga aan het einde van de avond eerst alleen naar huis en de eerste keer samen maffen niet neuken en kijk hoe de boel zich dan ontwikkeld.

Overigens hebt het als je iemand date die hier begrip voor kan opbrengen. Begrip schijnt goed te zijn voor het maken van een band.
Het was een belangrijk punt vanaf zijn kant. Hij was nog maagd en wilde dat de eerste keer met iemand zou zijn waarvan hij wist voor de rest van zijn leven bij te blijven. Zelf wilde ik ook wachten, maar alleen als hij dat ook wilde: gezien ik zo voor hem viel had ik alles ervoor over
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175659909
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:19 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dat is pas na een hele tijd, ts heeft het over heel in het begin van de relatie. Hoe zorg je dat het zover komt dat je financieel afhankelijk van elkaar bent dus :P
Kijk. Vrouwen neuken er op los tot ze 22-23 zijn. Dit heet "verkennen" maar is eigenlijk gewoon hun natuurlijke seksuele voorkeur. Dan ineens als er keuzes voor het leven gemaakt moeten worden (ze moeten het huis uit en met die geile one night stands kunnen ze geen vaste relatie opbouwen) gaan ze plots op zoek naar zekerheid.

Een man die betrouwbaar is, een fatsoenlijk inkomen heeft, zekerheid biedt.
Vriend van mij is stinkend rijk. Had nooit een vriendin tot hij verder ging studeren.
Ineens toen ie midden in de 20 was had hij een vriendin die veel pijpte en al zijn seksuele verlangens vervulde.

Toen kwam er een kind en trouwden ze. Daarna had ze zoiets van "mission accomplished" en nu hebben ze bijna nooit seks meer en is zij 10kg aangekomen

Hoe zorg je ervoor dat vrouwen financieel afhankelijk worden?
Zoek een lekker wijf van onderaan in de 20 dat geen hogere studies gedaan heeft (terwijl jij dat bij voorkeur wel hebt gedaan). Best koop jij het huis in je eentje. Heb je mooi de touwtjes in eigen handen
pi_175659940
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:32 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Kijk. Vrouwen neuken er op los tot ze 22-23 zijn. Dit heet "verkennen" maar is eigenlijk gewoon hun natuurlijke seksuele voorkeur. Dan ineens als er keuzes voor het leven gemaakt moeten worden (ze moeten het huis uit en met die geile one night stands kunnen ze geen vaste relatie opbouwen) gaan ze plots op zoek naar zekerheid.

Een man die betrouwbaar is, een fatsoenlijk inkomen heeft, zekerheid biedt.
Vriend van mij is stinkend rijk. Had nooit een vriendin tot hij verder ging studeren.
Ineens toen ie midden in de 20 was had hij een vriendin die veel pijpte en al zijn seksuele verlangens vervulde.

Toen kwam er een kind en trouwden ze. Daarna had ze zoiets van "mission accomplished" en nu hebben ze bijna nooit seks meer en is zij 10kg aangekomen

Hoe zorg je ervoor dat vrouwen financieel afhankelijk worden?
Zoek een lekker wijf van onderaan in de 20 dat geen hogere studies gedaan heeft (terwijl jij dat bij voorkeur wel hebt gedaan). Best koop jij het huis in je eentje. Heb je mooi de touwtjes in eigen handen
Dat zijn tips waar ts wat aan heeft.
pi_175660082
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 22:34 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dat zijn tips waar ts wat aan heeft.
Ik ruik een beetje sarcasme, maar ik zie dit echt vaak gebeuren.
Het is jammer hoeveel invloed geld op ons leven heeft.

Maar als TS zijn vraag stelt in de zin van haar echt emotioneel geïnteresseerd houden heb ik volgende tips

1) geef haar continu een orgasme
2) en deze is nog beter, maak haar een klein beetje jaloers
pi_175660116
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:39 schreef StevieW0nder het volgende:
Ik ruik een beetje sarcasme, maar ik zie dit echt vaak gebeuren.
Dat sarcasme kwam dan toch niet van mij af.
pi_175660325
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:28 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dit, al is een jaar wachten met schmexx me persoonlijk wel wat aan de lange kant :P

Ts: Ga eens een tijdje afspreken met een meid die je leuk vindt en ga aan het einde van de avond eerst alleen naar huis en de eerste keer samen maffen niet neuken en kijk hoe de boel zich dan ontwikkeld.

Overigens hebt het als je iemand date die hier begrip voor kan opbrengen. Begrip schijnt goed te zijn voor het maken van een band.
Dat zal wel moeilijk worden maar kan het proberen. Maar gaat ze niet denken dat ik haar friendzone?

Misschien nog tips met het contact onderhouden via Snapchat/Whatsapp? Bijvoorbeeld ook geen seksuele/flirt grappen maken?
  maandag 11 december 2017 @ 23:48:11 #26
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175661804
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:48 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dat zal wel moeilijk worden maar kan het proberen. Maar gaat ze niet denken dat ik haar friendzone?

Misschien nog tips met het contact onderhouden via Snapchat/Whatsapp? Bijvoorbeeld ook geen seksuele/flirt grappen maken?
Daarom je probleem eens aankaarten bij je date.

Verder gewoon lekker flirten en zorgen dat je elkaar interessant en gewaardeerd laat voelen.
  maandag 11 december 2017 @ 23:54:22 #27
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175661903
Naast zaad, ook geregeld geld erin pompen.

Nee, maar hoe gaat dat dan TS. Word je dan niet meer gebeld na de seks? Ligt het dan niet aan de ondermaatse vaardigheden gelegen in de zuiderlijke regionen? :P

Je moet die meid gewoon verliefd op je laten worden. Je moet naast seksuele aantrekking ook haar emotioneel aantrekken. Daar heb je trucjes voor. Je kan het proberen op basis van je eigen ervaring en kennis, maar soms werkt dat niet even goed.

Aantal voorbeelden om haar emotioneel te binden aan je is door hoe je het contact onderhoudt. Wat je qua persoonlijkheid uitstraalt en wat voor doelen je voor jezelf stelt.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175661988
Pua incooooming!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175662093
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 23:54 schreef Steef121 het volgende:

Je moet die meid gewoon verliefd op je laten worden. Je moet naast seksuele aantrekking ook haar emotioneel aantrekken. Daar heb je trucjes voor
Haar jaloers maken.
Niet door vreemd te gaan maar wel door duidelijk te laten voelen dat andere vrouwen je interessant vinden. Ook door te laten merken dat je populair bent bij je vrienden.
Verder, onvoorspelbaar zijn en zuinig zijn met de aandacht die je haar geeft.
Ook van die halve complimenten die haar een klein beetje onzeker maken
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:47:38 #30
416931 yats
(non) Average Joe
pi_175662467
Het zal vast schelen als je bij de seks geen botte boer bent die alleen aan zichzelf denkt. En daarnaast helt het vast ook als je enige inhoud hebt.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_175664032
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:32 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Hoe zorg je ervoor dat vrouwen financieel afhankelijk worden?
Zoek een lekker wijf van onderaan in de 20 dat geen hogere studies gedaan heeft (terwijl jij dat bij voorkeur wel hebt gedaan). Best koop jij het huis in je eentje. Heb je mooi de touwtjes in eigen handen
Wat is het voordeel van zo'n vrouw die stopt met pijpen en 10 kg aankomt die financieel afhankelijk van je is? Dan kun je toch beter blijven scharrelen, dat bespaart ook nog eens veel geld.
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:09:46 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175664307
Je moet niet je hele datingfase inzetten op die eerste keer seks. Wat heb je nog na die seks om samen naar uit te kijken?
pi_175664329
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:09 schreef Lunatiek het volgende:
Je moet niet je hele datingfase inzetten op die eerste keer seks. Wat heb je nog na die seks om samen naar uit te kijken?
Nog meer seks natuurlijk.
pi_175664393
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:47 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van zo'n vrouw die stopt met pijpen en 10 kg aankomt die financieel afhankelijk van je is? Dan kun je toch beter blijven scharrelen, dat bespaart ook nog eens veel geld.
Het punt is dat je niet op voorhand weet dat je seksleven voorbij is zodra ze die ring om haar vinger heeft. Aankomen is wel redelijk voorspelbaar en door de jaren heen worden ze er niet mooier op. Bij mannen kan dat wel
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:25:31 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175664499
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nog meer seks natuurlijk.
Dat valt kennelijk tegen bij TS.
pi_175664580
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:17 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Het punt is dat je niet op voorhand weet dat je seksleven voorbij is zodra ze die ring om haar vinger heeft. Aankomen is wel redelijk voorspelbaar en door de jaren heen worden ze er niet mooier op. Bij mannen kan dat wel
Maar op basis van jouw analyse biedt een relatie weinig voordeel ten opzichte van scharrelen toch? :')

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:15 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Doordat mensen financieel afhankelijk zijn van een ander (kan niet in zijn/haar eentje de hypotheek betalen)
Doordat ze emotioneel afhankelijk zijn (de kinderen kunnen onze scheiding niet verwerken)
Doordat ze angst hebben voor verandering (kan ik het wel alleen?)

Klinkt heel grof, maar dit is vaak de realiteit.
Natuurlijk heb je ook mensen die van elkaar blijven houden. Maar het is eerder een uitzondering dan een regel
Waarom zou je die afhankelijkheid actief opzoeken als je denkt dat er na verloop van tijd toch geen sprake meer is van houden van en je alleen vanwege die afhankelijkheid bij de ander zal blijven.
pi_175664826
Hmm, als een man mooier wordt als hij oud wordt, zegt dat meestal meer dat hij er eerst slonzig en niet stijlvol uitzag.
Want mannen worden ook rimpelig en komen aan.
pi_175665093
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:32 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Kijk. Vrouwen neuken er op los tot ze 22-23 zijn. Dit heet "verkennen" maar is eigenlijk gewoon hun natuurlijke seksuele voorkeur. Dan ineens als er keuzes voor het leven gemaakt moeten worden (ze moeten het huis uit en met die geile one night stands kunnen ze geen vaste relatie opbouwen) gaan ze plots op zoek naar zekerheid.

Een man die betrouwbaar is, een fatsoenlijk inkomen heeft, zekerheid biedt.
Vriend van mij is stinkend rijk. Had nooit een vriendin tot hij verder ging studeren.
Ineens toen ie midden in de 20 was had hij een vriendin die veel pijpte en al zijn seksuele verlangens vervulde.

Toen kwam er een kind en trouwden ze. Daarna had ze zoiets van "mission accomplished" en nu hebben ze bijna nooit seks meer en is zij 10kg aangekomen

Hoe zorg je ervoor dat vrouwen financieel afhankelijk worden?
Zoek een lekker wijf van onderaan in de 20 dat geen hogere studies gedaan heeft (terwijl jij dat bij voorkeur wel hebt gedaan). Best koop jij het huis in je eentje. Heb je mooi de touwtjes in eigen handen
_O_ . Deze tip voor een gezonde relatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175665640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar op basis van jouw analyse biedt een relatie weinig voordeel ten opzichte van scharrelen toch? :')

[..]

Waarom zou je die afhankelijkheid actief opzoeken als je denkt dat er na verloop van tijd toch geen sprake meer is van houden van en je alleen vanwege die afhankelijkheid bij de ander zal blijven.
Een relatie hebben kan best voordelen bieden. Ik heb er zelf een en ben heel gelukkig. Maar er zijn (naar mijn bescheiden mening) wel voorwaarden. Namelijk dat je op gelijk welk moment eruit kan stappen als je je er niet goed meer bij voelt (geen huwelijk). Meer dan de helft van de huwelijken loopt tegenwoordig uit op een scheiding, en dat wil nog niet zeggen dat die andere helft (<50%) loopt zoals het hoort. In die groep vinden we vaak mensen die financieel en emotioneel (kinderen + angst om alleen te zijn) afhankelijk zijn. Anno 2017 is het moeilijk om in je eentje alle kosten te dekken.

Veel vrouwen hebben ook een kinderwens en daar hoort per definitie een man bij. Als je 1 keer kinderen hebt verwekt en je relatie loopt mank, vinden velen dat ze toch nog hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik geef ze gelijk, maar wil geen kinderen omdat ik mezelf dan niet in die situatie zet. Kinderen moeten imo de kans krijgen om te studeren en dat kan 95% van de single parents niet betalen. Nog een reden erbij waarom mensen afhankelijk worden

Waarom zou je het actief opzoeken?
Ik ken een koppel dat in een fabriek werkt waar ik in de zomer steeds jobstudent was (altijd 8 weken). Beiden hebben een klein salaris en kunnen in hun eentje niet de kosten dekken. Beiden nooit een relatie gehad. Sinds vorig jaar zijn ze samen en hebben ze meteen een huis gekocht.
Natuurlijk kan het echt zijn maar ik zie dit heel veel, ken ook mensen die er over praten. In je eentje ben je vaak gedoemd om een huurder te zijn, tenzij je een bovengemiddeld inkomen hebt. Ik ben daar gelukkig bij
pi_175665695
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O_ . Deze tip voor een gezonde relatie.
Ik ruik het sarcasme weer. Ik zeg echt niet dat alle relaties zo zijn maar ik zie dit steeds meer gebeuren. Ik hoop dat TS zijn soulmate vindt en zich niet laat besodemieteren door een vrouw die gewoon zekerheid wil. Een huwelijk is eerder een contract dan een bezegeling van elkaars liefde. En kinderen zijn naast bezegeling van liefde vaak ook een levensverzekering.
pi_175665750
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:36 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Een relatie hebben kan best voordelen bieden. Ik heb er zelf een en ben heel gelukkig. Maar er zijn (naar mijn bescheiden mening) wel voorwaarden. Namelijk dat je op gelijk welk moment eruit kan stappen als je je er niet goed meer bij voelt (geen huwelijk).
Waarom raad je dan aan bewust iemand afhankelijk van je te laten worden? dat verhoogt namelijk de drempel om eruit te stappen op elk willekeurig moment.
quote:
Meer dan de helft van de huwelijken loopt tegenwoordig uit op een scheiding, en dat wil nog niet zeggen dat die andere helft (<50%) loopt zoals het hoort. In die groep vinden we vaak mensen die financieel en emotioneel (kinderen + angst om alleen te zijn) afhankelijk zijn. Anno 2017 is het moeilijk om in je eentje alle kosten te dekken.

Veel vrouwen hebben ook een kinderwens en daar hoort per definitie een man bij. Als je 1 keer kinderen hebt verwekt en je relatie loopt mank, vinden velen dat ze toch nog hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik geef ze gelijk, maar wil geen kinderen omdat ik mezelf dan niet in die situatie zet. Kinderen moeten imo de kans krijgen om te studeren en dat kan 95% van de single parents niet betalen. Nog een reden erbij waarom mensen afhankelijk worden
De kinderwens van andere mensen is geen reden om daarmee zelf zo'n verbintenis incl. kinderen aan te gaan? Je gaat toch geen relatie aan en kinderen krijgen uit een soort liefdadigheid. :')

quote:
Waarom zou je het actief opzoeken?
Ik ken een koppel dat in een fabriek werkt waar ik in de zomer steeds jobstudent was (altijd 8 weken). Beiden hebben een klein salaris en kunnen in hun eentje niet de kosten dekken. Beiden nooit een relatie gehad. Sinds vorig jaar zijn ze samen en hebben ze meteen een huis gekocht.
Natuurlijk kan het echt zijn maar ik zie dit heel veel, ken ook mensen die er over praten. In je eentje ben je vaak gedoemd om een huurder te zijn, tenzij je een bovengemiddeld inkomen heb. Ik ben daar gelukkig bij
Ja je vrijheid inruilen voor meer vermogen, goed idee. En dan zo snel mogelijk aflossen zodat je met de buit ieder een eigen zsm een eigen huis kan kopen?
pi_175665848
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:42 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom raad je dan aan bewust iemand afhankelijk van je te laten worden? dat verhoogt namelijk de drempel om eruit te stappen op elk willekeurig moment.
Ik zou het zelf niet doen (mijn vriendin en ik zijn beiden onafhankelijk, financieel en emotioneel) maar ik kan me voorstellen dat er kerels zijn die een geile vriendin willen die afhankelijk is. Als een soort van zekerheid dat ze blijft
pi_175665866
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:42 schreef Chai het volgende:
De kinderwens van andere mensen is geen reden om daarmee zelf zo'n verbintenis incl. kinderen aan te gaan? Je gaat toch geen relatie aan en kinderen krijgen uit een soort liefdadigheid. :')
Veel kerels die ik heel goed ken hebben kinderen omdat er emotioneel druk op hen is gezet. Ofwel dat ofwel is de relatie voorbij
pi_175665923
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:51 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik zou het zelf niet doen (mijn vriendin en ik zijn beiden onafhankelijk, financieel en emotioneel) maar ik kan me voorstellen dat er kerels zijn die een geile vriendin willen die afhankelijk is. Als een soort van zekerheid dat ze blijft
Maar waarom zou je willen dat iemand blijft waar je niet van houdt? Is toch kut als je eraan vast zit, puur omdat je dat financieel voordeel oplevert.

Ja het komt voor bij mensen die erin zijn gegroeid ervoor kiezen om dan bij elkaar te blijven, maar op voorhand al bewust voor zo'n scenario kiezen?! :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:52 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Veel kerels die ik heel goed ken hebben kinderen omdat er emotioneel druk op hen is gezet. Ofwel dat ofwel is de relatie voorbij
En die relatie mag niet voorbij zijn, omdat dat economisch nadelig is? :') Met kinderen wordt dat economische nadeel nog eens een factor vergroot en kom je nog meer 'vast' te zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2017 10:56:51 ]
pi_175666010
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar waarom zou je willen dat iemand blijft waar je niet van houdt? Is toch kut als je eraan vast zit, puur omdat je dat financieel voordeel oplevert.

Ja het komt voor bij mensen die erin zijn gegroeid ervoor kiezen om dan bij elkaar te blijven, maar op voorhand al bewust voor zo'n scenario kiezen?! :')
Ik spreek niet voor mezelf. Ik zie oudere mannen zoiets doen. Meestal om toch aan hun trekken te komen en niet alleen te moeten zijn. Ben zelf ruim 2 jaar heel gelukkig samen maar het huwelijk vind ik onzin en kinderen zie ik niet werken omdat we er te weinig tijd voor hebben

quote:
En die relatie mag niet voorbij zijn, omdat dat economisch nadelig is? :') Met kinderen wordt dat economische nadeel nog eens een factor vergroot en kom je nog meer 'vast' te zitten.
Zo is dat. Zo ken ik een moeder van drie kinderen (echt een milf trouwens) die recent alleenstaand werd. Door de financiële druk werd ze wanhopig en ze ging onmiddellijk op zoek naar een nieuwe relatie. Ik zou dan de wonden even moeten likken maar uit het aantal mensen dat ik halsoverkop in nieuwe relaties zie stappen maak ik op dat er ergens druk vandaan komt. Met subsidies van de overheid kan je echt niet het leven van 3 kinderen financieren
pi_175666060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:02 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik spreek niet voor mezelf. Ik zie oudere mannen zoiets doen. Meestal om toch aan hun trekken te komen en niet alleen te moeten zijn. Ben zelf ruim 2 jaar heel gelukkig samen maar het huwelijk vind ik onzin en kinderen zie ik niet werken omdat we er te weinig tijd voor hebben
Ik beweer ook niet voor dat je voor jezelf spreekt, snap ook niet waarom je jezelf en jouw situatie er telkens bij betrekt.

Vraag me alleen af waarom je de ellende die je in je omgeving ziet, hier aan anderen aanraadt. Kun je daar eens antwoord op geven?
quote:
[..]

Zo is dat. Zo ken ik een moeder van drie kinderen (echt een milf trouwens) die recent alleenstaand werd. Door de financiële druk werd ze wanhopig en ze ging onmiddellijk op zoek naar een nieuwe relatie. Ik zou dan de wonden even moeten likken maar uit het aantal mensen dat ik halsoverkop in nieuwe relaties zie stappen maak ik op dat er ergens druk vandaan komt. Met subsidies van de overheid kan je echt niet het leven van 3 kinderen financieren
Dus daarom raad je anderen aan maar snel aan kinderen te beginnen om de wederzijdse afhankelijkheid (de factor die telkens voor ellende zorgt) nog een factor te vergroten?

Nogmaals: waarom raad je anderen de ellende aan die jij in je omgeving ziet?
pi_175666192
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:06 schreef Chai het volgende:

Vraag me alleen af waarom je de ellende die je in je omgeving ziet, hier aan anderen aanraadt. Kun je daar eens antwoord op geven?

[..]

Dus daarom raad je anderen aan maar snel aan kinderen te beginnen om de wederzijdse afhankelijkheid (de factor die telkens voor ellende zorgt) nog een factor te vergroten?

Nogmaals: waarom raad je anderen de ellende aan die jij in je omgeving ziet?
Ik zou nooit kinderen als levensverzekering gebruiken en raad het niet aan. Maar ik verdenk vrouwen er wel van om die strategie te hanteren. Mijn eigen schoonmoeder bijvoorbeeld, is een Afrikaanse die op haar 43ste nog een religieuze Europeaan aan de haak sloeg en nog steeds absoluut een kind wilde. Daarmee hypothekeer je de gezondheid van je kind om zelf toch maar een levensverzekering te hebben.

Ik ken wel mannen die andere manieren hebben om iemand afhankelijk te houden (eigenlijk beter gezegd: mannen die zelf de touwtjes in handen willen blijven hebben) Daar heb ik minder moeite mee

Ik raad kinderen maken helemaal niet aan (zou het zelf nooit doen) maar het is wel een valkuil waar ik mensen voor wil waarschuwen. Kinderen maak je omdat je er zelf volledig achterstaat, en anders niet.
pi_175666225
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:14 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik zou nooit kinderen als levensverzekering gebruiken en raad het niet aan. Maar ik verdenk vrouwen er wel van om die strategie te hanteren. Mijn eigen schoonmoeder bijvoorbeeld, is een Afrikaanse die op haar 43ste nog een religieuze Europeaan aan de haak sloeg en nog steeds absoluut een kind wilde. Daarmee hypothekeer je de gezondheid van je kind om zelf toch maar een levensverzekering te hebben.

Ik ken wel mannen die andere manieren hebben om iemand afhankelijk te houden (eigenlijk beter gezegd: mannen die zelf de touwtjes in handen willen blijven hebben) Daar heb ik minder moeite mee

Ik raad kinderen maken helemaal niet aan (zou het zelf nooit doen) maar het is wel een valkuil waar ik mensen voor wil waarschuwen. Kinderen maak je omdat je er zelf volledig achterstaat, en anders niet.
Jij raadt juist die afhankelijkheid aan.

Jij antwoordt dit op de vraag: hoe houdt je ze geïnteresseerd?
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:15 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Doordat mensen financieel afhankelijk zijn van een ander (kan niet in zijn/haar eentje de hypotheek betalen)
Doordat ze emotioneel afhankelijk zijn (de kinderen kunnen onze scheiding niet verwerken)
Doordat ze angst hebben voor verandering (kan ik het wel alleen?)

Klinkt heel grof, maar dit is vaak de realiteit.
Natuurlijk heb je ook mensen die van elkaar blijven houden. Maar het is eerder een uitzondering dan een regel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')