abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 11 december 2017 @ 12:14:42 #1
39237 crew  H_T
2733
pi_175641902
Goedemiddag,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij er bij kan helpen. Vanochtend heb ik mijn auto (Corsa C uit 2002) naar de Opelgarage gebracht voor de APK. Nu belden ze mij vanochtend op dat voor de APK alleen een gebroken veer linksvoor vervangen hoeft te worden, maar ook dat een monteur in de garage ergens tegenaan is gereden. Zij vervangen sowieso de achterklep en achterruit, maar daar in de buurt zit ook een deuk in de carrosserie die ze er niet of niet makkelijk uit krijgen.

Het voorstel van de garage is nu om de deuk te laten zitten en als 'vergoeding' de veer gratis te vervangen. Ik heb nog geen ja gezegd en heb de deuk nog niet in het echt gezien. Is dit een gebruikelijke oplossing en is het een goed idee om het te doen, of hangt dat heel erg van de deuk af?

Om wat vragen voor te zijn: ik heb gebeld met de ANWB, die me naar de verzekeraar verwezen. Omdat ik alleen WA heb kunnen zij niets voor me doen. Ik heb geen aparte rechtsbijstandsverzekering hoe handig dat nu ook geweest was, en mijn FNV-lidmaatschap helpt alleen bij arbeidsconflicten.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 11 december 2017 @ 12:17:13 #2
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_175641956
Bijna 16 jaar oude auto. Als je kunt leven met die deuk lekker laten zitten en die veer gratis.

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb geen aparte rechtsbijstandsverzekering hoe handig dat nu ook geweest was, en mijn FNV-lidmaatschap helpt alleen bij arbeidsconflicten.
Er is toch ook nog geen conflict toch?
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  maandag 11 december 2017 @ 12:18:08 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175641972
Uiteraard hangt het een beetje van de deuk af. Ook zaken als, ben je van plan de auto af te rijden of wil je hem over een jaar of wat inruilen op iets anders of verkopen?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175642042
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:17 schreef Kaviaar het volgende:
Bijna 16 jaar oude auto. Als je kunt leven met die deuk lekker laten zitten en die veer gratis.

[..]

Er is toch ook nog geen conflict toch?
Al was dat er wel was het nog steeds geen arbeidsconflict
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 11 december 2017 @ 12:21:47 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_175642049
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:17 schreef Kaviaar het volgende:
Bijna 16 jaar oude auto. Als je kunt leven met die deuk lekker laten zitten en die veer gratis.

Goed punt, staat genoteerd :)
quote:
[..]

Er is toch ook nog geen conflict toch?
Nee klopt, maar je kan via FNV ook rechtsbijstand krijgen. Dat kan handig zijn als extra hulplijn. Om die mogelijkheid voor te zijn heb ik het vast aangegeven ;).
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 11 december 2017 @ 12:24:14 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175642111
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 12:18 schreef RingBewoner het volgende:
Uiteraard hangt het een beetje van de deuk af. Ook zaken als, ben je van plan de auto af te rijden of wil je hem over een jaar of wat inruilen op iets anders of verkopen?
Dit inderdaad. Ik zou eerst even die deuk bekijken voor je daadwerkelijk op de barricades gaat.
And so is the past
pi_175642227
Ik zou eerst gaan kijken en foto's maken. Kun je informeren wat het gemiddeld kost om zo'n deuk er uit te laten halen. Dan tegen elkaar afwegen.

Hangt ook een beetje af hoeveel dat ding gelopen heeft.
  maandag 11 december 2017 @ 12:30:17 #8
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_175642241
Afhankelijk van de deuk zou ik er een kleine/grote beurt bij onderhandelen.

Een deuk herstellen en opnieuw spuiten loopt denk ik wel richting de ¤1000, een veer niet. En bij ¤1000 zal de auto ook wel als total loss beschouwd worden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 11 december 2017 @ 12:31:18 #9
39237 crew  H_T
2733
pi_175642271
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:29 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik zou eerst gaan kijken en foto's maken. Kun je informeren wat het gemiddeld kost om zo'n deuk er uit te laten halen. Dan tegen elkaar afwegen.

Hangt ook een beetje af hoeveel dat ding gelopen heeft.
Er staat ongeveer 109.000 op de teller. Wat dat betreft kan ie dus nog prima een tijdje mee. De beste reden die ik tot vandaag had om hem weg te doen is dat ik het een beetje saaie auto vind, maar voor de rest doet hij het prima en is ie ook nog redelijk zuinig, maar ik hoef ook niet per se nog tien jaar er mee te rijden.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 12:48:15 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175642634
Dus wat ze eigenlijk doen is dat vervangen wat ze makkelijk kunnen, en zodra het geld gaat kosten proberen ze je te vangen met deze constructie.

Aangezien ze hier zelf mee komen is dit voor HUN een gunsitgere oplossing, anders deden ze dat niet. Want die veer die je daar laat vervangen kost incl alles een stuk minder dan die deuk (laten) repareren, die veer kost hun de inkoopprijs.

Dus om voor hunzelf te voorkomen dat hun eigen fout hun veel geld gaat kosten proberen ze je te lijmen met iets wat in waarde veel minder is, en jij rijdt straks rond met een deuk.

Ik zou dat niet accepteren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175642809
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dus wat ze eigenlijk doen is dat vervangen wat ze makkelijk kunnen, en zodra het geld gaat kosten proberen ze je te vangen met deze constructie.

Aangezien ze hier zelf mee komen is dit voor HUN een gunsitgere oplossing, anders deden ze dat niet. Want die veer die je daar laat vervangen kost incl alles een stuk minder dan die deuk (laten) repareren, die veer kost hun de inkoopprijs.

Dus om voor hunzelf te voorkomen dat hun eigen fout hun veel geld gaat kosten proberen ze je te lijmen met iets wat in waarde veel minder is, en jij rijdt straks rond met een deuk.

Ik zou dat niet accepteren.
Hoeft niet. Het kan ook om een heel klein deukje gaan trouwens. Dat moet TS eerst even bekijken.

Niet iedere garage doet zelf aan schadeherstel, spuiten e.d. Willen ze deze deuk laten repareren dan moeten ze dat dus uitbesteden en dat is duur inderdaad,
Maar wat jij over het hoofd ziet is dat TS meer betaalt voor die veer dan het de garage kost. Als TS kan leven met de deuk is het dus ook voor TS een gunstige ruil.

Ik zou niet te snel naar rechtsbijstand oid grijpen. Waarom? Er word een voorstel gedaan en daar kan TS op ingaan of het afwijzen. Wijst TS het af en gaan ze echt moeilijk doen, dan kan TS altijd nog rechtsbijstand zoeken.
  maandag 11 december 2017 @ 12:57:31 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175642891
Ze leveren de auto gewoon weer terug in dezelfde staat als hij gebracht is, met natuurlijk de afgesproken reparaties.
Sim-pel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175642918
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dus wat ze eigenlijk doen is dat vervangen wat ze makkelijk kunnen, en zodra het geld gaat kosten proberen ze je te vangen met deze constructie.

Aangezien ze hier zelf mee komen is dit voor HUN een gunsitgere oplossing, anders deden ze dat niet. Want die veer die je daar laat vervangen kost incl alles een stuk minder dan die deuk (laten) repareren, die veer kost hun de inkoopprijs.

Dus om voor hunzelf te voorkomen dat hun eigen fout hun veel geld gaat kosten proberen ze je te lijmen met iets wat in waarde veel minder is, en jij rijdt straks rond met een deuk.

Ik zou dat niet accepteren.
Wel knap dat jij dit allemaal weet zónder dat je de deuk gezien hebt en zo wel meer van die dingen. Talentje; je moet er iets mee gaan doen ^O^
pi_175642943
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Er staat ongeveer 109.000 op de teller. Wat dat betreft kan ie dus nog prima een tijdje mee. De beste reden die ik tot vandaag had om hem weg te doen is dat ik het een beetje saaie auto vind, maar voor de rest doet hij het prima en is ie ook nog redelijk zuinig, maar ik hoef ook niet per se nog tien jaar er mee te rijden.
Daar kun je de komende paar jaar nog prima in rijden. Ik zou eerst eens gaan kijken hoe groot de schade is. Maar een veer lijkt me qua kosten niet vergelijkbaar met een deuk er uit halen. Dus ik zou eerst eens duidelijk krijgen wat dat percies zou kosten.

In principe is het gewoon hun probleem. Hun doen onvoorzichtig en veroorzaken schade. Dus dan zorgen ze er ook maar voor dat het weer in originele staat hersteld word.

Misschien tikkeltje saai maar corsa's zijn prima auto's. Heb er zelf ook 1.
pi_175643273
Gewoon even kijken naar die deuk inderdaad en als die deuk je niet boeit dan gewoon doen dan heb je in elk geval een noodzakelijke reparatie gratis gehad.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 13:13:48 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175643324
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:58 schreef Queller het volgende:

[..]

Wel knap dat jij dit allemaal weet zónder dat je de deuk gezien hebt en zo wel meer van die dingen. Talentje; je moet er iets mee gaan doen ^O^
Ja, ik zou, het liefste als er veel mensen bij zijn, onopvallend opvallend weg gaan om te pinnen en dan als ik terug kom de schade voor TS betalen. Zoiets zit ik aan te denken ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 11 december 2017 @ 13:29:48 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_175643812
Bedankt voor de feedback :) Ik ga later vandaag langs om te kijken. Als het meevalt laat ik het erbij, als het echt een flinke deuk is moeten zij het gewoon repareren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 11 december 2017 @ 13:45:19 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175644258
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:57 schreef daNpy het volgende:
Ze leveren de auto gewoon weer terug in dezelfde staat als hij gebracht is, met natuurlijk de afgesproken reparaties.
Sim-pel.
En dan 1000 euro voor een draagarm moeten betalen. :7.
And so is the past
pi_175644403
een nieuwe veer is nog geen 100euro en echt max 2 uur werk voor een monteur (als hij als een slak werkt) dus dan heb je het over max 200euro aan kosten die ze willen 'ruilen' voor een deuk(je?)
een deuk is al snel heel wat duurder en bij inruil kost een deuk je al helemaal meer als 200euro :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 11 december 2017 @ 14:43:23 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175645840
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:50 schreef Leipo666 het volgende:
een nieuwe veer is nog geen 100euro en echt max 2 uur werk voor een monteur (als hij als een slak werkt) dus dan heb je het over max 200euro aan kosten die ze willen 'ruilen' voor een deuk(je?)
een deuk is al snel heel wat duurder en bij inruil kost een deuk je al helemaal meer als 200euro :P
Ik zie net dat het een voor-veer is, dat is wat meer werk dan een achterveer, maar met de juiste spullen is dat ook gewoon prima te doen.
De auto moet dan wel opnieuw uitgelijnd worden (<- let op TS).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175647416
Lastige kwestie. Als dit via de verzekering van de garage gespeeld gaat worden, wordt de auto waarschijnlijk total-loss verklaard.

Waarschijnlijk is de optie van schade zoveel mogelijk herstellen en de reparatie gratis uitvoeren voor alle partijen de voordeligste. Of het ook acceptabel is voor TS, hangt af van de omvang van de deuk en of de lak beschadigd is. Beschadigde lak, dan krijg je roest en dat wil je echt niet.

Let er ook even op dat na het vervangen van de veer de auto opnieuw uitgelijnd wordt. Dat is echt noodzakelijk na werkzaamheden aan de voorwielophanging. Dus kan in dit geval ook mooi op kosten van de garage gebeuren.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 11 december 2017 @ 16:31:09 #22
39237 crew  H_T
2733
pi_175648312
Update: ik ben vanmiddag langs geweest om de schade te bekijken. Ze waren er achteruit mee tegen een werktafel opgereden, De deuk zit qua hoogte tussen de achterbumper en de onderkant van de achterruit in, de lak lijkt niet beschadigd te zijn. Dat valt dus mee.

Ik ben nog nergens mee akkoord gegaan. Als ik de deuk zou laten zitten hoef ik het vervangen van de veer (190 inclusief) niet te betalen. Op mijn verzoek gaan ze nog na wat het kost om de deuk ook te laten fixen. Dat schijnt best op te kunnen lopen, omdat er een kans is dat het hele zijpaneel vervangen zou moeten worden. Daar word ik waarschijnlijk morgen over gebeld. Voor de zekerheid heb ik wel alvast de dagwaarde volgens de ANWB opgezocht. Wie weet komt dat nog van pas :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 16:38:08 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175648442
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Update: ik ben vanmiddag langs geweest om de schade te bekijken. Ze waren er achteruit mee tegen een werktafel opgereden, De deuk zit qua hoogte tussen de achterbumper en de onderkant van de achterruit in, de lak lijkt niet beschadigd te zijn. Dat valt dus mee.

Ik ben nog nergens mee akkoord gegaan. Als ik de deuk zou laten zitten hoef ik het vervangen van de veer (190 inclusief) niet te betalen. Op mijn verzoek gaan ze nog na wat het kost om de deuk ook te laten fixen. Dat schijnt best op te kunnen lopen, omdat er een kans is dat het hele zijpaneel vervangen zou moeten worden. Daar word ik waarschijnlijk morgen over gebeld. Voor de zekerheid heb ik wel alvast de dagwaarde volgens de ANWB opgezocht. Wie weet komt dat nog van pas :)
En daarom zeg ik; de voorgestelde oplossing is voor hún gunstig. Zij leveren je iets wat minder in waarde is in ruil voor dat ze het geld om de deuk eruit te halen niet hoeven uit te geven. Dan heb je geen 190 euro uitgegeven maar rij je rond met een deuk in je auto.

De door hun voorgestelde oplossing is puur eigenbelang, maar ze gooien het op dat jij nu dan geen 190 euro hoeft uit te geven. Ik zou dit nooit accepteren. Ik betaal die 190 euro wel, maar ik heb de auto daar gezet zonder deuk, en ik zou hem terug willen zonder deuk.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 11 december 2017 @ 16:39:41 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_175648479
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En daarom zeg ik; de voorgestelde oplossing is voor hún gunstig. Zij leveren je iets wat minder in waarde is in ruil voor dat ze het geld om de deuk eruit te halen niet hoeven uit te geven. Dan heb je geen 190 euro uitgegeven maar rij je rond met een deuk in je auto.

De door hun voorgestelde oplossing is puur eigenbelang. Ik zou dit nooit accepteren. Ik betaal die 190 euro wel, maar ik heb de auto daar gezet zonder deuk, en ik zou hem terug willen zonder deuk.
Tot die conclusie ben ik uiteindelijk ook gekomen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 16:42:52 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175648548
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Tot die conclusie ben ik uiteindelijk ook gekomen :)
Heel goed.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')