Ja hoezo? Veranderd dat iets aan de zaak?quote:
quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zodra de tank weer wat leger is, meteen weer E95 of E98 er in gooien. Enzovoorts.
Dat duurt dus wel even. Ik rij tegenwoordig een maand op een tank denk ik. Als het niet langer is.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neuh, dan is na 300 dagen die zooi wel weer uit je systeem
Nee, is goed zo, maar ik zou toch even kijken of je geen reden kunt verzinnen om hem wat rapper leeg te rijdenquote:Op vrijdag 8 december 2017 22:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja hoezo? Veranderd dat iets aan de zaak?
Net volgegooid, er ging 40 euro en 1 cent bij.
Dus zegmaar 1/3de blue one en 2/3de euro 95 zit er nu in. Zojuist 15km gereden.
Goed zo en niks meer aan doen? Of toch even langs de dealer?
Lijkt me weinig om je druk over te maken. Het wordt weliswaar afgeraden maar als je eenmalig een deel getankt hebt (en de rest weer bijgetankt hebt) dan trekt je motor dat wel.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja hoezo? Veranderd dat iets aan de zaak?
Net volgegooid, er ging 40 euro en 1 cent bij.
Dus zegmaar 1/3de blue one en 2/3de euro 95 zit er nu in. Zojuist 15km gereden.
Goed zo en niks meer aan doen? Of toch even langs de dealer?
Gaat niet om de motor, gaat om rubbers, keerringen en kunststoffen in zijn brandstofsysteem die er niet tegen kunnen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Lijkt me weinig om je druk over te maken. Het wordt weliswaar afgeraden maar als je eenmalig een deel getankt hebt (en de rest weer bijgetankt hebt) dan trekt je motor dat wel.
Waarom zijn die bij de specifieke Toyota van ts dan anders dan bij andere auto's die er wel op mogen rijden?quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gaat niet om de motor, gaat om rubbers, keerringen en kunststoffen in zijn brandstofsysteem die er niet tegen kunnen.
Wacht, ik pak effe mijn glazen bol en wichelroede.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:39 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom zijn die bij de specifieke Toyota van ts dan anders dan bij andere auto's die er wel op mogen rijden?
Ok, dus je weet het eigenlijk ook niet?quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wacht, ik pak effe mijn glazen bol en wichelroede.
Ja een van die 2 specifieke modellen dus.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:37 schreef Het_Bokje het volgende:
Maar: wat voor Avensis heb je dan? (omdat er twee specifieke modellen afgeraden wordt om E10 te rijden)
Je hand pleurt ook niet meteen van het bot af als je hem een maandje in het zoutzuur houdt. Went ie wel aan joh, geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:38 schreef Geelman het volgende:
Je auto gaat echt niet meteen stuk als je een keer een tankje van die Blue One leegrijdt.
quote:Ethanol (triviale naam ethylalcohol), vaak afgekort tot EtOH, is de bekendste en meest voorkomende alcohol, aangezien het een vaak gebruikt oplosmiddel is
Nee, ik heb die auto niet ontworpen en ik ben ook geen Toyota monteur..quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:43 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ok, dus je weet het eigenlijk ook niet?
Ik vraag me in die blog alleen af op welke manier men dat rijden op Blue definieerd.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:39 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom zijn die bij de specifieke Toyota van ts dan anders dan bij andere auto's die er wel op mogen rijden?
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:51 schreef Geralt het volgende:
In elk geval zit er nu ipv 10% ethanol 6,67% ethanol in mn tank tegenover het gebruikelijke 5%
Die 1,67% (ongeveer dan) zal denk ik niet zo heel schadelijk zijn.
Wow, rustaaag...quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hand pleurt ook niet meteen van het bot af als je hem een maandje in het zoutzuur houdt. Went ie wel aan joh, geen enkel probleem.
We zitten niet meer in 1983, tegenwoordig is autotechniek gevoelig, en ethanol is teringzooi.
[..]
[..]
Nee, ik heb die auto niet ontworpen en ik ben ook geen Toyota monteur..
Als de fabrikant zegt dat je er geen Ethanol in moet pleuren, lijkt het me niet dat je dat dan tóch moet doen, daar hoef je toch niet voor doorgeleerd te hebben?
De ANWB heeft eens een Signum die volgens Opel niet tegen E10 kan op dat spul laten rijden. Ging pas na 20k fout. (bron: https://www.anwb.nl/auto/(...)e10-ongeschikte-auto)quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:48 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik vraag me in die blog alleen af op welke manier men dat rijden op Blue definieerd.
Gaat het om eenmalig (zeg maar het diesel - benzine probleem), of gaat het om het bewust gebruiken van die blue, voor de hele periode waarin je hem hebt.
Bij die blogpost is het voor mij niet duidelijk of men het heeft over incidenten, of structureel gebruik door mensen die graag zouden willen overstappen
Wel mee eens inderdaad. Al kunnen veel auto's er gewoon wel op rijden natuurlijk. Toen ik met de 540i in BE en FR reed heb ik overigens gewoon E98 getankt, aangezien de meeste oude auto's het ook niet zo fijn vinden.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:54 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wow, rustaaag...
Blue One is in principe gewoon E10 en daar rijdt half Frankrijk en Belgie op. Als het daadwerkelijk zo slecht zou zijn, zou men daar massaal stranden. En dat valt volgens mij reuze mee. Ook in reguliere euro 95 zit al ethanol bijgemengd, dus ts krijgt het spul in principe al gewoon in z'n brandstofsysteem.
Ik zou ook niet tegen advies van Toyota in op E10 gaan rijden, maar door 1 tank van dat spul gaat die auto natuurlijk niet stuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |