abonnement Unibet Coolblue
pi_175587053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
Het is ook wel grappig, trots zijn op de EU (''de grootste jeej'') en gelijktijdig jubelend om een indicatie van de toekomst: globale vrijhandel. Daar stevenen we namelijk uiteindelijk allemaal (op wellicht enkele partijen afgezonderd, of met vertraging) op af. En dan maakt het dus niet meer uit of je EU of wat dan ook bent. Zeker als vrijverkeer erbij komt. Iedereen even arm/goedkoop.
Er zitten zoveel juridische kanten aan. Aan consumentengaranties op producten. Op leveringsvoorwaarden. Dat we geen chloorkip willen etc.
Het is niet vrijhandel an sich. Maar zoveel meer.
Make my day!
pi_175587072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
Het is ook wel grappig, trots zijn op de EU (''de grootste jeej'') en gelijktijdig jubelend om een indicatie van de toekomst: globale vrijhandel. Daar stevenen we namelijk uiteindelijk allemaal op af. En dan maakt het dus niet meer uit of je EU of wat dan ook bent. Zeker als vrijverkeer erbij komt. Iedereen even arm/goedkoop.
Vrijhandel is an sich wel administratief handig natuurlijk. Ben helemaal voor.
Echter uiteindelijk is het fnuikend voor de Derde Wereld en daardoor politieke instabiliteit en daardoor gaan mensen naar Europa. En vooral jongemannen, zonder meissie, en dat leidt weer tot problemen die je kunt voorspellen.
I´m back.
pi_175587100
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:15 schreef agter het volgende:

[..]

Er zitten zoveel juridische kanten aan. Aan consumentengaranties op producten. Op leveringsvoorwaarden. Dat we geen chloorkip willen etc.
Het is niet vrijhandel an sich. Maar zoveel meer.
Met Japan is wel ok. Maar welke concessies gaan gedaan worden in Z-Amerika?
pi_175587125
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:15 schreef agter het volgende:

[..]

Er zitten zoveel juridische kanten aan. Aan consumentengaranties op producten. Op leveringsvoorwaarden. Dat we geen chloorkip willen etc.
Het is niet vrijhandel an sich. Maar zoveel meer.
Nee, het is wat lobby-isten samenstellen idd.
I´m back.
pi_175587219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrijhandel is an sich wel administratief handig natuurlijk. Ben helemaal voor.
Echter uiteindelijk is het fnuikend voor de Derde Wereld en daardoor politieke instabiliteit en daardoor gaan mensen naar Europa. En vooral jongemannen, zonder meissie, en dat leidt weer tot problemen die je kunt voorspellen.
Ja, dan zou je dat laatste dus moeten afremmen. Hoe dan ook. De ellende zal er niet meer of minder om zijn. Maar dat doen ze niet. En de EU is daarmee eigenlijk ook niet meer de EU, maar de grote markt van de wereld, het centrum van de globale stad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2017 22:20:17 ]
pi_175587287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dan zou je dat laatste dus moeten afremmen. Hoe dan ook. De ellende zal er niet meer of minder om zijn. Maar dat doen ze niet. En de EU is daarmee eigenlijk ook niet meer de EU, maar de grote markt van de wereld, het centrum van de globale stad.
Je hebt toch kunnen lezen hoe Schulz erover denkt?
I´m back.
pi_175587403
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt toch kunnen lezen hoe Schulz erover denkt?
Dat is wmb dus (mijn vermoeden) de een-na-laatste stap. Federatie is opheffing natiestaten.
  vrijdag 8 december 2017 @ 22:26:09 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175587422
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Met Japan is wel ok. Maar welke concessies gaan gedaan worden in Z-Amerika?
Aangezien de EU een veel rijker en machtiger blok is dan Zuid-Amerika vermoed ik dat het juist de Zuid-Amerikanen zijn die concessies gaan doen voor een handelsakkoord.
pi_175587447
Lang leve Japan _O_
Nu nog wapens leveren aan Japan *O*
pi_175587471
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Aangezien de EU een veel rijker en machtiger blok is dan Zuid-Amerika vermoed ik dat het juist de Zuid-Amerikanen zijn die concessies gaan doen voor een handelsakkoord.
Ja maar kunnen ze dat wel (bv bep. productstandaarden, etc)? En wegen al die aanpassingen wel op tegen de voordelen?
pi_175587528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is wmb dus (mijn vermoeden) de een-na-laatste stap. Federatie is opheffing natiestaten.
Hij zei iets dat jonge mensen zich overal in Europa moeten kunnen vestigen. Maar in feite is dat arbeidsmigratie van arme naar rijke gebieden dus. Je krijgt een mengelmoes in die rijke gebieden. En ja, zijn veel mensen in die gebieden die dat al met leden ogen zien aankomen. Heb zelf recent wel vreemde ervaringen opgedaan ook, in de provincie nb.
Over Japan wil ik ook wel wat zeggen en hun politiek in EU, althans van hun bedrijven, maar dat doe ik nog niet. Ben er niet helemaal zeker van.
I´m back.
pi_175587621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt toch kunnen lezen hoe Schulz erover denkt?
Dat lijkt me volledig voor de verantwoordelijkheid van Schulz.
Er zijn meer mogelijkheden. Zoals een confederatie. Het is niet noodzakelijk de volgende stap.
Make my day!
pi_175587687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij zei iets dat jonge mensen zich overal in Europa moeten kunnen vestigen. Maar in feite is dat arbeidsmigratie van arme naar rijke gebieden dus. Je krijgt een mengelmoes in die rijke gebieden. En ja, zijn veel mensen in die gebieden die dat al met leden ogen zien aankomen. Heb zelf recent wel vreemde ervaringen opgedaan ook, in de provincie nb.
Over Japan wil ik ook wel wat zeggen en hun politiek in EU, althans van hun bedrijven, maar dat doe ik nog niet. Ben er niet helemaal zeker van.
Ik heb wel iets meegekregen van dat plan in de praktijk. Volgens mij heette het de 'vluchtelingencrisis'. Bel wel benieuwd wat zich in de provincie heeft afgespeeld. Wat Japanse bedrijven hier doen zal wel niet veel soeps zijn. Ik geloof trouwens wel dat Japan een betere toekomst heeft dan China.
pi_175587716
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:32 schreef agter het volgende:

[..]

Dat lijkt me volledig voor de verantwoordelijkheid van Schulz.
Er zijn meer mogelijkheden. Zoals een confederatie. Het is niet noodzakelijk de volgende stap.
Hij stelt dat er maar 2 keuzes zijn hoor: of zijn idee VSvE, of ultra-nationalisten en dan wrs weer een oorlog.
Ik denk idd ook dat er meerdere keuzes mogelijk moeten zijn. Is een fallacie om te denken dat er maar 1 keuze is tussen twee alternatieven. Maar dat denkt Schulz dus niet.
I´m back.
pi_175587737
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij stelt dat er maar 2 keuzes zijn hoor: of zijn idee VSvE, of ultra-nationalisten en dan wrs weer een oorlog.
Ik denk idd ook dat er meerdere keuzes mogelijk moeten zijn. Is een fallacie om te denken dat er maar 1 keuze is tussen twee alternatieven. Maar dat denkt Schulz dus niet.
We zijn het eens.
Make my day!
pi_175587755
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb wel iets meegekregen van dat plan in de praktijk. Volgens mij heette het de 'vluchtelingencrisis'. Bel wel benieuwd wat zich in de provincie heeft afgespeeld. Wat Japanse bedrijven hier doen zal wel niet veel soeps zijn. Ik geloof trouwens wel dat Japan een betere toekomst heeft dan China.
Japanse bedrijven, hoge marges en inhuren van goedkope arbeiders vooral. Ze houden daarom van NL.
I´m back.
pi_175587801
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:35 schreef agter het volgende:

[..]

We zijn het eens.
Qua logica klopt het gewoon niet dat hele verhaal van Schulz. Het is een soort van historicisme.
I´m back.
pi_175589745
"Vrijhandelsverdrag" klinkt natuurlijk wel mooi maar het heeft niks met "vrij" te maken. Op zijn best zou je kunnen zeggen dat het ene soort regels vervangen wordt door een ander soort regels maar waarschijnlijk is het een instrument om nog meer regels op te leggen. Als er 1 ding is waar handel niet gebaat bij is dan zijn het wel regeltjes maar probeer dat regeltjesfetisjisten als TS maar eens uit te leggen.
pi_175591282
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 23:45 schreef Braindead2000 het volgende:
"Vrijhandelsverdrag" klinkt natuurlijk wel mooi maar het heeft niks met "vrij" te maken. Op zijn best zou je kunnen zeggen dat het ene soort regels vervangen wordt door een ander soort regels maar waarschijnlijk is het een instrument om nog meer regels op te leggen. Als er 1 ding is waar handel niet gebaat bij is dan zijn het wel regeltjes maar probeer dat regeltjesfetisjisten als TS maar eens uit te leggen.
Dit verdrag gaat juist over het verminderen van regels en barrières. Het doel van het verdrag is het vergemakkelijken van handel in goederen en diensten door bijvoorbeeld het verlagen en uitfaseren van importtarieven, het vereenvoudigen van procedures voor markttoegang en het wederzijds akkoorderen en erkennen van instituten en testlabs die zich bezighouden met productcertificatie. Je hebt er duidelijk geen iota van begrepen en misschien is het verstandiger om je dan niet in een discussie te mengen.
  zaterdag 9 december 2017 @ 01:24:22 #45
164607 sc00p
D66-rechter
pi_175591807
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar is er ook een grotere kans dat ze gewoon hier in de (e-)winkels komen te liggen?
Ja die kans wordt dan veel groter.
Ik ook, bedankt!
pi_175592732
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:49 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit verdrag gaat juist over het verminderen van regels en barrières. Het doel van het verdrag is het vergemakkelijken van handel in goederen en diensten door bijvoorbeeld het verlagen en uitfaseren van importtarieven, het vereenvoudigen van procedures voor markttoegang en het wederzijds akkoorderen en erkennen van instituten en testlabs die zich bezighouden met productcertificatie. Je hebt er duidelijk geen iota van begrepen en misschien is het verstandiger om je dan niet in een discussie te mengen.
Eurofielen zijn verzot op regeltjes. Ik heb het hele verdrag niet gelezen maar het zou met verbazen als het aantal regeltjes afnam. Als je nu met een paar decennia geleden vergelijkt dan zie je dat het aantal regeltjes duizendvoudig is toegenomen. Ik geloof nooit dat het aantal regeltjes afneemt door dit verdrag want als er 1 ding is wat je niet moet flikken is eurofielen regeltjes afhandig nemen.
pi_175592739
Dus we hebben aan de ene kant de VS die al sinds mensenheugenis vooruitloopt, waar een Steve Jobs vanuit zijn garage een wereldwijd imperium op kan richten zonder grote overheidsbemoeienis. Dan hebben we een Nederland, een EU, waar zodra je iets onderneemt in je garage je de milieu-inspectie, de arbeids-inspectie, de brandweer-inspectie, de arbeids-inspectie, Voedsel en warenheid-inspectie, tuinhekjes-inspectie etc etc etc op je dak krijgt. Ben benieuwd wie gaat winnen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 09-12-2017 05:41:26 ]
pi_175592798
Leuk voor bedrijven, de consument betaalt gewoon alles nog voor gewone, Nederlandse prijzen inclusief Nederlandse belasting die procentueel weer moet worden afgedragen aan de EU om Oost-Europa op te lappen.
Racist
  zaterdag 9 december 2017 @ 08:52:48 #49
164607 sc00p
D66-rechter
pi_175593202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 05:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Eurofielen zijn verzot op regeltjes. Ik heb het hele verdrag niet gelezen maar het zou met verbazen als het aantal regeltjes afnam. Als je nu met een paar decennia geleden vergelijkt dan zie je dat het aantal regeltjes duizendvoudig is toegenomen. Ik geloof nooit dat het aantal regeltjes afneemt door dit verdrag want als er 1 ding is wat je niet moet flikken is eurofielen regeltjes afhandig nemen.
Je doet je username in ieder geval eer aan.
Ik ook, bedankt!
  zaterdag 9 december 2017 @ 08:53:34 #50
164607 sc00p
D66-rechter
pi_175593214
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 06:48 schreef Toga het volgende:
Leuk voor bedrijven, de consument betaalt gewoon alles nog voor gewone, Nederlandse prijzen inclusief Nederlandse belasting die procentueel weer moet worden afgedragen aan de EU om Oost-Europa op te lappen.
Dit is juist leuk voor de consumenten. Goedkopere auto’s hier, goedkopere zuivelproducten daar.
Ik ook, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')