Zo beter?quote:Op vrijdag 8 december 2017 13:40 schreef De_Hertog het volgende:
Het is al verwarrend dat het de Bloemstraat en Bloemsingel betreft en dan maak jij het nog lastiger door in het begin van het verhaal de bromfietser/snorfietser als 'jij' te benoemen en daarna te suggereren dat 'jij' juist voorrang aan ze moet verlenen..
Maar ik zou zeggen dat dit gewoon 'voorrang van rechts' is, ja.
Heb het wederom doorgegeven. Net als de parkeersituatie van een week terugquote:Op vrijdag 8 december 2017 13:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zo te zien moet je idd een voorrang geven aan alle verkeer van rechts.
De verkeerssituatie is inderdaad onduidelijk door de rode wegmarkering. Wellicht moet je even dat aan gemeente of wegbeheerder van gemeente doorgeven. Die kan bijv een bord of andere markering plaatsen.
Goede samenvatting van de gemeente en hun verkeersbeleid.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:01 schreef Eix het volgende:
Rechts heeft voorrang.
Hoewel ik aan de hand van streetview de indruk krijg dat de wegbeheerder hier zit te suffen. Een stuk eerder (1) is het voorrangsbord wel geplaatst op de doorgaande weg. Hoewel de plaatsing zo'n beetje naast het fietspad is... . De daaropvolgende kruising (2) heeft de aansluitende weg dan weer wel haaientanden. Maar er staat geen voorrangsbord op de weg die voorrang geniet (RVV B-bord). En dan komt de eenrichtingsstraat met uitzondering van fietsers. Het lijkt welhaast dat de gemeente vergeten is dat ze dan dus wel die voorrang moeten regelen.
1: https://goo.gl/maps/S4gSmk2SL5K2
2: https://goo.gl/maps/KCUiExoxPSz
Dat is een gelijkwaardige kruising. Zo te zien.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:06 schreef ErkendFokker het volgende:
https://goo.gl/maps/PTRZwSS4CKU2
Hier geldt hetzelfde dan toch?
Deze is een stuk minder verwarrend toch? Ziet er gewoon uit als honderd andere straten in een woonwijk, op het wat bredere eerdere gedeelte na.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:06 schreef ErkendFokker het volgende:
https://goo.gl/maps/PTRZwSS4CKU2
Hier geldt hetzelfde dan toch?
Ook hier wordt geen voorrang verleend.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Deze is een stuk minder verwarrend toch? Ziet er gewoon uit als honderd andere straten in een woonwijk, op het wat bredere eerdere gedeelte na.
Klopt. Gebeurt ook vaak dat er inderdaad auto's de bocht zo krap nemen dat je er niet meer langs kan. Heerlijk aangelegd :pquote:Op vrijdag 8 december 2017 14:18 schreef manifold het volgende:
Hoe langer ik er naar kijk hoe verwarrender ik de kuising uit de OP vind. Verkeer dat vanaf de andere kant dus linksaf de straat inrijdt en keurig de belijning volgt komt volledig links op de straat uit waar je gewoon te maken hebt met mogelijke tegenliggers.
Er is overigens een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Misschien verstandig om je rijgedrag op de onduidelijke situatie aan te passen om te voorkomen dat je bijna aangereden wordt of ruzie krijgt?quote:Op vrijdag 8 december 2017 13:43 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Zo beter?
Lijkt mij ook dat rechts voorrang heeft maar ik ben als bromfietser al meerdere keren bijna aangereden en ik heb al een keer ruzie gehad met een taxichauffeur die vond dat ik geen voorrang had.
Klopt, ik neem al geen voorrang meer en stop maar gewoon. Behandel het als een uitrit.. Maar auto's die de bocht afsnijden kan je dan weer weinig tegen doen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:27 schreef manifold het volgende:
[..]
Er is overigens een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Misschien verstandig om je rijgedrag op de onduidelijke situatie aan te passen om te voorkomen dat je bijna aangereden wordt of ruzie krijgt?
Je zou bijna zeggen dat een wethouder in die gemeente een broer met een belijningsbedrijfje heeft.quote:Op vrijdag 8 december 2017 13:50 schreef ErkendFokker het volgende:
De gemeente heeft er een handje van om onoverzichtelijke situaties te maken. Het groene was eerst een bussluis waar geen auto's doorheen mochten. Maar dit hebben ze al snel weer veranderd want dat was ook onhoudbaar. Vandaar alle kruizen enz. op de weg.
Alleen bussen en taxis mogen daarin. Hadden ze idd ook beter moeten aangeven. Deze hele zone is een ramp. Gelukkig zijn de bestuurders hier allemaal vrij relaxed dus er gebeurt niet echt vaak iets.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:50 schreef shazaam het volgende:
Die volgende kruising is ook nog is ongelovelijk onduidelijk voor automobilisten, bij het verkeerslicht staat een bord wat aangeeft dat de voorrangsweg naar rechts afbuigt, er staat géén bord wat aangeeft dat je niet rechtsaf mag slaan en toch is die weg een eenrichtingsverkeersweg vanuit de andere richting.
Die is op zich wel grappig. De weg maakt er een bocht en het is een voorrangsweg, maar je mag er als automobilist niet in. Ziet er een beetje raar uit.quote:Op donderdag 14 december 2017 13:01 schreef meethenoob het volgende:
Ook eens stuk verder bij de parkeer lichten nog een x.
Je bent de enige met deze mening hier, wel bijzonder. Het bord van de voorrangsweg staat aan het fietspad en niet aan de rijbaan.quote:Op donderdag 14 december 2017 13:01 schreef meethenoob het volgende:
Voor zo ver ik het zie zoals al genoemd is ( in de bocht een stuk terug staat een bord voorrang weg)
Ook eens stuk verder bij de parkeer lichten nog een x.
Nergens is een bord einde voorrang weg.
De auto heeft voorrang, maar moet voetgangers voor laten gaan op het zebra pad.
Hier gaat alle aandacht naar uit.
Dat er dan opgefokte brommers uit de zij weg komen vliegen die geen voorrang hebben, tenzij ze afstappen en gaan lopen over het zebra pad.
Brommer is naar mijn mening fout.
quote:Op donderdag 14 december 2017 13:01 schreef meethenoob het volgende:
[...]
Nergens is een bord einde voorrang weg.
En waarom is dat bord noodzakelijk volgens jou? Het kruispunt markeert het begin van een nieuw wegvak. Ofwel de wegbeheerder regelt voor het nieuwe wegvak opnieuw de voorrangsituatie. Of niet. En dan is de voorrangssituatie heel erg simpel: rechts heeft voorrang.quote:Hier is gewoon geen correct antwoord op te geven. De markering 'einde voorrangsweg ontbreekt', [...]
https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op donderdag 14 december 2017 16:55 schreef Eix het volgende:
[..]
[..]
En waarom is dat bord noodzakelijk volgens jou? Het kruispunt markeert het begin van een nieuw wegvak. Ofwel de wegbeheerder regelt voor het nieuwe wegvak opnieuw de voorrangsituatie. Of niet. En dan is de voorrangssituatie heel erg simpel: rechts heeft voorrang.
Juridisch klopt de situatie dus gewoon. Is het logisch dat de wegbeheerder op een doorgaande weg bij ieder wegvak de situatie anders regelt? Nee.
En na die kruising volgt een nieuw wegvak waarbij het bord niet is herhaald. Dus heeft rechts voorrang.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:10 schreef Jovatov het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Hier wordt aangegeven dat men op een voorrangsweg rijdt, dat wordt bekrachtigt door de haaientanden die volgen.
Naar mijn idee moet het einde van een voorrangsweg altijd door een bord aangegeven worden, maar dat kan ik mis hebben.
De borden betekenen ook feitelijk hetzelfde. Het basisprincipe is dat bij ieder wegvak (opnieuw) de borden worden geplaatst. Verkeer dat van de zijweg komt is immers niet op de hoogte van de bebording die op het voorafgaande wegvak van toepassing was. Uitzondering is het zone-bord.quote:Je zegt dat bij elk wegvak de voorrangssituatie opnieuw geregeld moet worden, maar het idee van een voorrangsweg is toch dat je op die weg bij meerdere kruispunten voorrang krijgt. Anders zou je niet het voorrangswegbord hoeven te gebruiken, maar het driehoekige bord met zijstraten waar je voorrang van krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |