abonnement Unibet Coolblue
pi_175572570
Ik heb afgelopen woensdag een huurcontract getekend en kwam tot mijn verbazing erachter dat het gas en licht was afgesloten (vorige verhuurder had huurachterstand).

Hiervan was ik niet ingelicht, maar de verhuurder betaald de aansluitkosten weer.

Enige probleem is dat aansluiten tot zo'n 10 werkdagen kan duren (ik wacht op een belletje voor een afspraak), maar ik betaal al wel de volle mep aan huur terwijl zonder gas en licht de woning in principe niet bewoonbaar is. Naast muren verven kan ik er zelfs niks aan doen.

Vriendin van me claimt dus dat ik hiervoor bij de verhuurder iets van compensatie kan aanvragen, maar ik betwijfel of dit zo zit. Weet iemand hier meer over? Ik zit er namelijk wel ontzettend over in de put dat ik misschien tot 10 dagen kwijt ben aan niks doen, en daarna mag ik eindelijk aan de boel werken (en ik hoopte er nog zo voor de Kerst in te zitten, bah, eerste appartement gaat direct goed mis).
pi_175572603
Kan je dit niet gewoon bij de woningbouwvereniging aankaarten?
pi_175572817
Bel gewoon even met de woningbouw.
Ja doei.
pi_175572909
Begin inderdaad eens met de woningbouw/verhuurder te bellen, het verhaal voor te leggen en vraag op welke wijze ze je tegemoet kunnen komen omdat je feitelijk de woning nog niet kunt inrichten en gebruiken.
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:02:32 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175572986
Op vrijdag wachten op een belletje is tot maandag wachten, helemaal in deze periode. Gewoon zelf even contact opnemen met de netbeheerder.
And so is the past
pi_175572990
Eerst bellen en vervolgens een verlengsnoer naar de buren \ galerij etc.
pi_175573064
Alright, dat doe ik dan maar. Ik vind het gewoon zo lullig overkomen nadat ik al voor van alles heb gebeld en ze de aansluitkosten al betalen, maar ik zit er dus wel erg mee. Ik dacht, misschien bestaan hier regels over voordat ik bel, dat ik ergens op terug te komen heb.

Enexis had trouwens beloofd binnen 24 uur te bellen (dit was gister), dus ik verwacht hun telefoontje wel vandaag. Daar moest ik de heraansluiting bij regelen.

flappy, wat bedoel je met verlengsnoer? :o
pi_175573080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:05 schreef hobbitscones het volgende:
Alright, dat doe ik dan maar. Ik vind het gewoon zo lullig overkomen nadat ik al voor van alles heb gebeld en ze de aansluitkosten al betalen, maar ik zit er dus wel erg mee. Ik dacht, misschien bestaan hier regels over voordat ik bel, dat ik ergens op terug te komen heb.

Enexis had trouwens beloofd binnen 24 uur te bellen (dit was gister), dus ik verwacht hun telefoontje wel vandaag. Daar moest ik de heraansluiting bij regelen.

flappy, wat bedoel je met verlengsnoer? :o
Stroom bij de buren pakken.
pi_175573095
Oef, dat vind ik wel spannend om van onbekende buren te vragen, maar ik zal wel even zien. Voor vloer leggen hebben we namelijk wel een zaag nodig, en tot die vloer gelegd is kan ik nog niks doen. Goede tip, ik had er gewoonweg niet aan gedacht.

Even wijziging (lijkt me netter dan nieuwe bericht);
Ik heb inmiddels gebeld en ze hebben overlegd. Ik wordt volgende week teruggebeld en het lijkt erop dat ze inderdaad wel willen compenseren hiervoor. Misschien ergens ook wel logisch gezien ik getekend had zonder de informatie dat gas en licht afgesloten was. Dat is in elk geval een zorg minder.

[ Bericht 42% gewijzigd door hobbitscones op 08-12-2017 13:15:38 (Nieuwe informatie) ]
pi_175573339
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:07 schreef hobbitscones het volgende:
Oef, dat vind ik wel spannend om van onbekende buren te vragen, maar ik zal wel even zien. Voor vloer leggen hebben we namelijk wel een zaag nodig, en tot die vloer gelegd is kan ik nog niks doen. Goede tip, ik had er gewoonweg niet aan gedacht.

Even wijziging (lijkt me netter dan nieuwe bericht);
Ik heb inmiddels gebeld en ze hebben overlegd. Ik wordt volgende week teruggebeld en het lijkt erop dat ze inderdaad wel willen compenseren hiervoor. Misschien ergens ook wel logisch gezien ik getekend had zonder de informatie dat gas en licht afgesloten was. Dat is in elk geval een zorg minder.
Moet je wel zoiets hebben

Of je wacht gewoon even tot je weer aangesloten bent
pi_175573456
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:17 schreef 8777 het volgende:

[..]

Moet je wel zoiets hebben
[ afbeelding ]
Of je wacht gewoon even tot je weer aangesloten bent
Zoiets ligt vast wel in de Action. :)
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:20:27 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_175582716
Wanneer de vorige bewoners fysiek zijn afgesloten geweest zou ik me eerder druk maken om alle post die je straks gaat krijgen van legio schuldeisers :)

In theorie zou je bij de huurcommissie moeten wezen, maar eer je een zaak op papier hebt ben je aan je jaarrekening toe ...

Woningbouw bellen en het probleem voorleggen, je kan dan bijv dit gebruiken om je 'schade' te bepalen https://www.energielevera(...)a-een-stroomstoring/ maar ik gok dat meer dan bijv. 10 dagen een % huur minder betalen je er niet afgeluld krijgt, als ze überhaupt al mee willen werken. In principe is het geen zaak van de woningbouw dat het 10 dgn duurt, ze nemen netjes hun verantwoording en betalen het her aansluiten, maar enige coulance mag je imho wel verwachten.
Dum de dum
pi_175584180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Wanneer de vorige bewoners fysiek zijn afgesloten geweest zou ik me eerder druk maken om alle post die je straks gaat krijgen van legio schuldeisers :)
Hoezo zou TS zich daar zorgen om moeten maken? Per afzender 1 of 2 keer retour afzender ovv verhuisd, daarna prullenbak.

[ Bericht 32% gewijzigd door baskick op 08-12-2017 21:57:15 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 december 2017 @ 20:59:29 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175584287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Wanneer de vorige bewoners fysiek zijn afgesloten geweest zou ik me eerder druk maken om alle post die je straks gaat krijgen van legio schuldeisers
Ben hier komen wonen nadat de vorige bewoner overleden was. Alle post gewoon retour afzender, 1 keer een bericht van een gerechtsdeurwaarder, bellen en uitleggen en opgelost.

Schuldeisers zijn echt de ergsten niet en als er verdere stappen dan alleen dreigementen worden genomen wordt het GBA wel gecontroleerd als je het aangeeft. Vaak al eerder.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:46:51 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175594438
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:59 schreef Nizno het volgende:

[..]

Schuldeisers zijn echt de ergsten niet en als er verdere stappen dan alleen dreigementen worden genomen wordt het GBA wel gecontroleerd als je het aangeeft. Vaak al eerder.
Dat laatste is nog wel iets dat TS misschien even na moet gaan: is de vorige bewoner in de GBA al uitgeschreven op zijn adres?
pi_175595998
Ik neem aan dat ik de woningcorporatie gewoon moet vragen of de vorige bewoneris uitgeschreven op dit adres? Of de gemeente? En wat als dit niet zo is?

Dat het gas en licht het niet doet en dus de woning onbewoonbaar is wordt vergoed. Dinsdag wordt het aangesloten en tot die tijd krijg ik mijn huur terug (weet niet of dit de volledige huur van die gemiste dagen is, maar compensatie ben ik al blij mee). Erg enthousiast dat het zo spoedig alweer aangesloten wordt; ik vreesde voor die 10 werkdagen. Denk trouwens niet dat afgesloten gas en licht overeenkomt met een 'stroomstoring' maar gezien dit al vergoed wordt laat ik het voor wat het is.

Ik begin me nu wel weer zorgen te maken om al die andere dingen. Zo een eerste appartement is helemaal niet leuk op deze manier. :/ Ik voel me er tot nu toe alleen maar rot over in plaats van blij.

Ik neem aan dat als ik alle post van vorige bewoners terugstuur en dus controleer of vorige bewoners uitgeschreven staan, alles goed komt?
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:03:12 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175596629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:24 schreef hobbitscones het volgende:
Ik neem aan dat ik de woningcorporatie gewoon moet vragen of de vorige bewoneris uitgeschreven op dit adres? Of de gemeente? En wat als dit niet zo is?
Bij de gemeente is dit na te gaan. Als de oude bewoner nog is ingeschreven, kun je bij de gemeente vragen om een adresonderzoek. Kan zijn dat het digitaal aangevraagd kan worden, maar aan de balie op het gemeentehuis kan het ook. Legitimatiebewijs meenemen, je huurcontract kan ook handig zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 december 2017 @ 16:03:52 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175600038
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:24 schreef hobbitscones het volgende:

Ik neem aan dat als ik alle post van vorige bewoners terugstuur en dus controleer of vorige bewoners uitgeschreven staan, alles goed komt?
absoluut. als je je inschrijft bij de gemeente en daarna even informeert of je de enige bewoner bent die er is ingeschreven zal er echt geen trammelant komen.

Heb maar 1 bericht gehad van een gerechtsdeurwaarder, bij mij zagen ze blijkbaar het kruisje van overleden niet direct. Nooit meer last gehad.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:59:04 #19
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_175607612
Ik vind dit wel heel bijzonder.
In principe betrek je altijd een woning zonder dat er enige nutsvoorziening op aangesloten is.
Je dient zelf een aansluiting te regelen en dan wordt de knop omgezet.

Alleen heb je bij nieuwe bewoning (ook koopwoning) vaak de aansluiting niet fysiek afgesloten maar alleen administratief. Je kan dan al gebruik maken van de aansluiting zonder dat je er een contract voor afgesloten hebt. Dat scheelt veel werk voor de leverancier.

Toen ik een huurwoning betrok kwam er iemand van het gas om deze voor mij aan te sluiten (verzegelde aansluiting). Alleen vertelde de monteur mij dat ze mijn woning vergeten waren af te sluiten en dat ik al gas had. Dezelfde middag kwam er een andere monteur van dezelfde leverancier langs om mij af te sluiten. Niet n.a.v. opzegging maar wanbetaling. Hij heeft van mij geen toegang tot de meterkast gekregen omdat hij voor de verkeerde klant kwam op mijn adres :o
pi_175607716
Voor je licht / elektriciteit: Kaarsen, zaklampen op batterijen, powerbank en accu's. Eventueel een stille aggregaat.
Voor je koken: inductie of draagbaar camping-gasstel.
Voor warmte e.d.: truien, plaids, dik dekbed, en draagbare elektrische kachels.

Afgezien wat de rest allemaal zegt natuurlijk; de woningbouw opbellen en je probleem voorschotelen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175642750
Ik heb vandaag de gemeente gebeld en die zegt dat ik als alleen wonende bij dat adres ben ingeschreven. Een adresonderzoek zou tot 8 weken kunnen duren, maar met dat antwoord zou het goed moeten zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:59 schreef FF het volgende:
Toen ik een huurwoning betrok kwam er iemand van het gas om deze voor mij aan te sluiten (verzegelde aansluiting). Alleen vertelde de monteur mij dat ze mijn woning vergeten waren af te sluiten en dat ik al gas had. Dezelfde middag kwam er een andere monteur van dezelfde leverancier langs om mij af te sluiten. Niet n.a.v. opzegging maar wanbetaling. Hij heeft van mij geen toegang tot de meterkast gekregen omdat hij voor de verkeerde klant kwam op mijn adres :o
Dat is ook een aparte situatie. :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:02 schreef Metalfrost het volgende:
Voor je licht / elektriciteit: Kaarsen, zaklampen op batterijen, powerbank en accu's. Eventueel een stille aggregaat.
Voor je koken: inductie of draagbaar camping-gasstel.
Voor warmte e.d.: truien, plaids, dik dekbed, en draagbare elektrische kachels.

Afgezien wat de rest allemaal zegt natuurlijk; de woningbouw opbellen en je probleem voorschotelen.
Morgen wordt het aangesloten, dus gelukkig is dit niet meer nodig; als ik al die dingen nieuw aan zou moeten schaffen ben ik ook al weer een behoorlijk budget verder denk ik, haha. Wel erg bedankt voor het meedenken.

...

Erg bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Lijkt erop dat alles gewoon goed komt. Volgens mij is er geen manier om een topic te sluiten, maar bij deze. :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 11 december 2017 @ 18:44:28 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175651638
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:52 schreef hobbitscones het volgende:
Ik heb vandaag de gemeente gebeld en die zegt dat ik als alleen wonende bij dat adres ben ingeschreven. Een adresonderzoek zou tot 8 weken kunnen duren, maar met dat antwoord zou het goed moeten zijn.
super. Dan gewoon alles retour afzender als er nog wel post komt wat niet voor jou is.
Het lijkt makkelijk om gewoon weg te gooien en ik kan me ook voorstellen dat je er op een gegeven moment zat van bent. Maar als het niet retour komt weet het bedrijf ook niets natuurlijk.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')