abonnement Unibet Coolblue
pi_175507282
Wie van jullie is er ook overgevoelig voor geluiden? Ik zitcnu bv met iemand op een kamer die ricola zit te vreten. Bijna een heel doosje waar ze heel irritant op kauwt, het liefst zeg ik er wat van. Maar het moet wel netjes blijven
pi_175507309
Voor irritante geluiden wel ja, lijkt me dat iedereen daar gevoeliger voor is dan voor geluiden die we niet zo ervaren.
pi_175507341
'Hey pony, kauw eens wat zachter'

Zoiets?
pi_175507775
Dit heet misofonie. Ik heb er ook last van.
pi_175509020
Je kan toch gewoon vragen of ze misschien nog iets harder kan kauwen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:28:48 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_175509040
Yep, misofoon hier.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_175513883
Ach die breekt toch tanden zo.
Care
pi_175514639
Ik herken het. Voel een intense haat als ik iemand hoor eten. Vooral smakken en dat geluid van teveel speeksel in de mond. Moordneigingen komen ook welles voor :P en iemand horen ademen ook geen succes. Nja de lijst gaat nog wel door eigenlijk.
pi_175515504
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die het herkennen, in mijn omgeving (vooral ouders) zeggen ze dat ik me aanstel en ik er gewoon mee moet leren leven om het even simpel te zeggen.
Denk aan: machines, kindergekrijs en gejank, mensen horen eten etc.
Ik probeer het te negeren en het gewoon ''normaal'' te vinden, maar op een gegeven moment wordt ik gewoon gek.
pi_175515675
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:13 schreef Garfield92 het volgende:
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die het herkennen, in mijn omgeving (vooral ouders) zeggen ze dat ik me aanstel en ik er gewoon mee moet leren leven om het even simpel te zeggen.
Denk aan: machines, kindergekrijs en gejank, mensen horen eten etc.
Ik probeer het te negeren en het gewoon ''normaal'' te vinden, maar op een gegeven moment wordt ik gewoon gek.
Oeh kinderen. Die was ik even vergeten :P En fluiten en zingen tenzij ik zelf muziek op zet :P

Alleen mensen die ik erg goed ken weten het. Ik vind het zelf ook niet zo redelijk om er wat van te zeggen. Je kan moeilijk aan iemand vragen of die wil stoppen met ademen :P
Ik kan het overigens niet negeren dus ik trek mij dan terug uit die situatie.

Er is overigens een besloten fb groep waar je je zou kunnen aanmelden. Zitten veel leden met het zelfde probleem en er worden ervaringen uitgewisseld over een behandeling in het AMC.

https://www.facebook.com/groups/496097167098661/?fref=nf
pi_175515779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:37 schreef LurkJeRot het volgende:
Voor irritante geluiden wel ja, lijkt me dat iedereen daar gevoeliger voor is dan voor geluiden die we niet zo ervaren.
Het verschil is niet zo zeer irritatie maar een overtrokken reactie op het geluid. In mijn hoofd lijkt het alsof het gesmak van iemand duizend keer versterkt wordt. Het komt dan ook boven het geluid van de tv of radio uit en het enige waar ik nog op kan focussen is dat. Ik kan het niet negeren.

Het is best frustrerend :P
pi_175515808
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:36 schreef Garfield92 het volgende:
Wie van jullie is er ook overgevoelig voor geluiden? Ik zitcnu bv met iemand op een kamer die ricola zit te vreten. Bijna een heel doosje waar ze heel irritant op kauwt, het liefst zeg ik er wat van. Maar het moet wel netjes blijven
iemand tegenover mij zit de hele dag crackers te knagen, afgewisseld met een appel.
Ik doe dan altijd koptelefoon op met pink noise
pi_175516845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het verschil is niet zo zeer irritatie maar een overtrokken reactie op het geluid. In mijn hoofd lijkt het alsof het gesmak van iemand duizend keer versterkt wordt. Het komt dan ook boven het geluid van de tv of radio uit en het enige waar ik nog op kan focussen is dat. Ik kan het niet negeren.

Het is best frustrerend :P
Precies dat, zo woon ik in een appartementencomplex wat best gehorig is + ik heb een bovenbuurvrouw die nogal fors is en stampt wanneer ze thuis is.
De ene dag kan je er tegen en de andere dag vind je het zo enorm irritant dat je er op den duur inderdaad op gaat letten waardoor het nog frustrerender is.
pi_175517387
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:13 schreef Garfield92 het volgende:
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die het herkennen, in mijn omgeving (vooral ouders) zeggen ze dat ik me aanstel en ik er gewoon mee moet leren leven om het even simpel te zeggen.
Denk aan: machines, kindergekrijs en gejank, mensen horen eten etc.
Ik probeer het te negeren en het gewoon ''normaal'' te vinden, maar op een gegeven moment wordt ik gewoon gek.
Je stelt je ook aan.

Dat er een term voor is, wil niet zeggen dat je dan ineens geen aansteller bent. :D

Maar verder wel kut voor je, daar niet van.

Ik heb een gierende pestpokkevinketeringhekel aan toondove mensen die toch menen met muziek mee te moeten zingen danwel fluiten. En dan ben ik zo'n eikel die dan binnenkomt met "Hé, Berdien... Het is wel errug jazz". Niet sociaal acceptabel, maar werkt wel.

Of als iemand verkouden is en de hele tijd *snork*... *snork*... *snif*... *snif*... *gggrrrrssssnork* naast me zit, zal ik diegene ook veelzeggend een pakje zakdoeken toereiken... Maar dat is relatief normale irritatie.

Bij jullie werkt de irritatie als een rode lap en neemt het de totale aandacht, zoals een druppende kraan in de nacht als een gong kan gaan klinken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175518530
Special Snowflakes
pi_175576932
Over overgevoeligheid gesproken,nu ben ik een lang weekend weg en het zou fijn geweest zijn als ze ons gemeld hadden dat ze bij het huisje naast ons aan het verbouwen zijn. Nu hoorden we het pas bij de receptie.
pi_175580555
Durf je niet te klagen of zo?
Vraag gewoon een ander huisje of geld terug.
Je komt toch voor je rust?
pi_176199044
Zijn er ook mensen die er dan last van hebben dat ze nu al dagen vuurwerk aan het afsteken zijn? Je weet wel dat het kan gebeuren,maar ik word er letterlijk gek van
  zondag 31 december 2017 @ 18:16:52 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176199196
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:12 schreef Garfield92 het volgende:
Zijn er ook mensen die er dan last van hebben dat ze nu al dagen vuurwerk aan het afsteken zijn? Je weet wel dat het kan gebeuren,maar ik word er letterlijk gek van
Vuurwerk stoort me echt totaal niet. Eetgeluiden wel. Wal-ge-lijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176199556
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:12 schreef Garfield92 het volgende:
Zijn er ook mensen die er dan last van hebben dat ze nu al dagen vuurwerk aan het afsteken zijn? Je weet wel dat het kan gebeuren,maar ik word er letterlijk gek van
muziek draaien.

De beste muziek allertijden is nu op radio twee. Het geknal komt veel harder binnen als het stil is, dus zorg ervoor dat het niet stil is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')