Is reeds gepubliceerd, maar jij wil dit niet inkijken trol.quote:Op woensdag 6 december 2017 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me de meest geschikte weg. Ben je overtuigd van je theorie, publiceer hem.
ATON.quote:Op woensdag 6 december 2017 21:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Dus het enige wat jij hier komt doen is wat trollen. Als je enig greintje gezond verstand had zou je merken dat Jezus dit nooit kan voorgesteld hebben en is door de auteurs van het N.T. geïnspireerd door de toen gangbare mysterieculten zoals de Mithras cultus. Kom maar met een alternatieve verklaring als je nog zelf kunt denken. En kom nu niet aanzetten met wat geitensokken gewawel.
In welk vakblad?quote:Op woensdag 6 december 2017 21:59 schreef ATON het volgende:
[..]
Is reeds gepubliceerd, maar jij wil dit niet inkijken trol.
Kennelijk accepteert u wel het door de tijd kunnen reizen.quote:Op woensdag 6 december 2017 21:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoals uit de dood opstaan. Zeeeeeer wetenschappelijk.
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 6 december 2017 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me de meest geschikte weg. Ben je overtuigd van je theorie, publiceer hem.
Nog steeds geen antwoord. Typisch voor een trol.quote:Op woensdag 6 december 2017 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk accepteert u wel het door de tijd kunnen reizen.
Niet alleen heb ik antwoord gegeven, ik heb uw hele hypothese onderuit gehaald.quote:Op donderdag 7 december 2017 07:36 schreef ATON het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord. Typisch voor een trol.
Leugenaar ! Je hebt me nog steeds geen antwoord gegeven op het Laatste Avondmaal probleem.quote:Op donderdag 7 december 2017 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen heb ik antwoord gegeven, ik heb uw hele hypothese onderuit gehaald.
Meerdere, maar het meest in het oog springend was wel de bewering dat er 'oeroude' Mithraïsche inscripties bestaan daterend voor de 1e eeuw na Christus waar uiteindelijk de hele eucharistie is van afgekeken. Oh, en dat Justinus de Martelaar hierdoor 'van zijn melk' was geraakt.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:08 schreef ATON het volgende:
[..]
Leugenaar ! Je hebt me nog steeds geen antwoord gegeven op het Laatste Avondmaal probleem.
Ben benieuwd wat je daar over gaat verzinnen.
O, en had ik een hypothese ? Welke zou dat kunnen geweest zijn?
Mwah. Mijn vraag heb je nooit beantwoord en dat ondanks dat ik hem een keer of drie gesteld heb.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik moeilijke vragen zou ontwijken had ik je bronnen niet onderzocht. Dat is gedaan, en wat blijkt: uw vroegste bron voor een proto-eucharistische niet-christelijke inscriptie dateert van 200 na Christus, waarmee uw hele theorie omtrent Mithraïsme en Christendom naar de vuilstort van weerlegde hypothesen verwezen kan worden.
Wil je hiermee beweren dat de brief aan de Romeinen mogelijk pas in de 3e eeuw na Christus is geschreven? En dat dat eveneens de consensus is?quote:Op donderdag 7 december 2017 23:21 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Mwah. Mijn vraag heb je nooit beantwoord en dat ondanks dat ik hem een keer of drie gesteld heb.
Als je dateringen erbij betrekt dan moet je wel consequent blijven. Het oudste manuscript van de Romeinen brief wordt gedateerd op ongeveer 200 na Christus. En daar is het gros van de academische wereld die je er zo graag bij haalt het mee eens. Uiterst selectief gedrag om krampachtig vast te blijven houden aan je eigen gemaakte waarheid. Naar de vuilstort ermee!
Ik beweer wat ik zojuist beweerd heb. Je hoeft er niet iets anders van te maken.quote:Op donderdag 7 december 2017 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je hiermee beweren dat de brief aan de Romeinen mogelijk pas in de 3e eeuw na Christus is geschreven? En dat dat eveneens de consensus is?
Dan probeer je het punt te omzeilen.quote:Op donderdag 7 december 2017 23:44 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik beweer wat ik zojuist beweerd heb. Je hoeft er niet iets anders van te maken.
Wanneer de brief aan de Romeinen geschreven is heb ik je overigens al eerder verteld.
Ik weet niet waar je het over hebt. Jij ontwijkt hier vragen en omzeilt hier punten. Zo nu ook weer.quote:[quote] Op donderdag 7 december 2017 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan probeer je het punt te omzeilen.
Natuurlijk bestond die brief al. Paulus heeft hem geschreven. Dat heb ik je al eerder uitgelegd. Dus waar heb je het over.quote:We hebben namelijk concrete bronnen van voor 200 na Christus die het bestaan van de Brief aan de Romeinen bevestigt; dat heeft ATON niet.
Ik heb het over jouw manier van redeneren. De academische wereld dateert het oudste manuscript op 200 na Christus. Als je dit naast je neerlegt ben je inconsequent aan het cherry-picken zoals het jou uitkomt.quote:We hebben verwijzingen naar Romeinen in de werken van Ignatius van Antiochië (ca. 35-108), Justinus de Martelaar (100-165) en Irenaeus van Lyon (130-202). Laatstgenoemde citeert maar liefst uit veertien hoofdstukken van het Epistel.
Ofwel: er is tastbaar bewijs dat de inhoud van de brief aan de Romeinen teruggaat tot minstens de tijd van Ignatius van Antiochië; wat die proto-eucharistische, pre-christelijke inscripties van Mithraïsche aard betreft: niets. Niets op schrift en niets in steen. Niets.
Hou je maar van den domme. Maar mij neem je niet in de maling.quote:Derhalve is je vergelijking buitengewoon onoprecht.
Wat snap je niet aan het feit dat we tastbaar bewijs hebben dat de inhoud van die brief teruggevonden is in werken van kerkvaders die leefden tussen 35 en 202 na Christus?quote:Op donderdag 7 december 2017 23:58 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt. Jij ontwijkt hier vragen en omzeilt hier punten. Zo nu ook weer.
[..]
Natuurlijk bestond die brief al. Paulus heeft hem geschreven. Dat heb ik je al eerder uitgelegd. Dus waar heb je het over.
[..]
Ik heb het over jouw manier van redeneren. De academische wereld dateert het oudste manuscript op 200 na Christus. Als je dit naast je neerlegt ben je inconsequent aan het cherry-picken zoals het jou uitkomt.
[..]
Hou je maar van den domme. Maar mij neem je niet in de maling.
Ik heb het over de datering van het oudste manuscript. Niet over de datering van de brief. Nogmaals dat heb ik je al eerder uitgelegd. De consensus tussen 55 en 58 moet overigens drastisch bijgesteld worden. Kwestie van tijd.quote:Op donderdag 7 december 2017 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens vergeet je er bij te vermelden dat diezelfde consensus is dat de brief dateert van tussen 55 en 58.
En ik geef je aan dat we tastbare bewijzen hebben dat de inhoud van die brief reeds voor 200 na Christus bekend was, omdat er naar verwezen wordt in bewaard gebleven werken van Clemens van Rome, Ignatius van Antiochië, Justinus de Martelaar en Irenaeus van Lyon.quote:Op vrijdag 8 december 2017 00:00 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik heb het over de datering van het oudste manuscript. Niet over de datering van de brief. Nogmaals dat heb ik je al eerder uitgelegd. De consensus tussen 55 en 58 moet overigens drastisch bijgesteld worden. Kwestie van tijd.
Ik heb het over de consensus van de academische wereld waar jij zo op geilt. Deze is van 200 na Christus. Als je dateringen erbij haalt als argument dan moet je consequent zijn. Wat snap je daar niet aan? Hoe simpel is het...quote:Op donderdag 7 december 2017 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat we tastbaar bewijs hebben dat de inhoud van die brief teruggevonden is in werken van kerkvaders die leefden tussen 35 en 202 na Christus?
En dat we GEEN ENKEL TASTBAAR BEWIJS hebben van pre-christelijke, proto-eucharistische inscripties van vóór 200 na Christus?
Hoe is dit inconsequent?
Als er verwezen wordt naar de gehele inhoud dan is dat het oudste manuscript van de brief. En dat terwijl de academische wereld het oudste manuscript dateert op 200 na Christus. De ene keer haal je de academische wereld erbij en beroep je je op dateringen de andere keer leg je de consensus van de academische wereld naast je neer omdat het je niet uitkomt. Nogal inconsequent he.quote:Op vrijdag 8 december 2017 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ik geef je aan dat we tastbare bewijzen hebben dat de inhoud van die brief reeds voor 200 na Christus bekend was, omdat er naar verwezen wordt in bewaard gebleven werken van Clemens van Rome, Ignatius van Antiochië, Justinus de Martelaar en Irenaeus van Lyon.
Derhalve is je vergelijking te ridicuul voor woorden.
Ja, daarom haal ik de dateringen van Clemens van Rome, Ignatius van Antiochië, Justinus de Martelaar en Irenaeus van Lyon aan.quote:Op vrijdag 8 december 2017 00:02 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik heb het over de consensus van de academische wereld waar jij zo op geilt. Deze is van 200 na Christus. Als je dateringen erbij haalt als argument dan moet je consequent zijn. Wat snap je daar niet aan? Hoe simpel is het...
Wat begrijp je niet aan het feit dat er hier sprake is van TASTBARE bronnen, en in het geval van ATON niet?quote:Op vrijdag 8 december 2017 00:05 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Als er verwezen wordt naar de gehele inhoud dan is dat het oudste manuscript van de brief. En dat terwijl de academische wereld het oudste manuscript dateert op 200 na Christus. De ene keer haal je de academische wereld erbij en beroep je je op dateringen de andere keer leg je die feiten naast je neer omdat het je niet uitkomt. Nogal inconsequent he.
Onjuiste aanname.quote:Op vrijdag 8 december 2017 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom haal ik de dateringen van Clemens van Rome, Ignatius van Antiochië, Justinus de Martelaar en Irenaeus van Lyon aan.
Als je de kerkvaders had gelezen,
Die eerste kerkvaders die je aanhaalt verwijzen er volgens jou alleen maar naar. Dat zegt alleen wat over het bestaan van de brief. Het zegt niet over de claim dat de brief in zijn geheel van Paulus afkomt. En daar hadden we het over ook al probeer je er steeds iets anders van de maken.quote:had je dat geweten.
Dan had je ook geweten dat hun citaten corresponderen met de brief aan de Romeinen zoals we die thans kennen, hetgeen dus betekent dat het vroegste manuscript van Romeinen wel kan dateren van 200 na Christus, maar dat de inhoud ervan dus minstens in de tijd van Clemens van Rome en Ignatius van Antiochië al bekend was...
Dat zijn namelijk tastbare bronnen die je kunt vergelijken.
Dat gaat wat moeilijk als je geen enkele tastbare bronnen hebt. Zoals ATON en zijn Mithraïsche mythes.
Wat begrijp je niet dat je de ene keer de consensus van de academische wereld erbij haalt en de andere keer deze naast je neerlegt? Wat begrijp je niet dat je de ene keer de datering erbij haalt en de andere keer deze naast je neerlegt? Hoezo begrijp je niet dat dit inconsequentie cherry-picking is om krampachtig vast te blijven houden aan je eigen gemaakte waarheid?quote:Op vrijdag 8 december 2017 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het feit dat er hier sprake is van TASTBARE bronnen, en in het geval van ATON niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |