abonnement Unibet Coolblue
pi_175487441
Binnenkort moet ik met paar anderen naar het zuiden van Duitsland.

We zullen dan langs Aachen, Dusseldorf en Keulen rijden. Ik zat te denken om daar een kerstmarkt te bezoeken. Echter, als ik zo koekel welke van de kerstmarkt het leukst is, tref ik wel reviews aan. Maar niemand die in 2 van de drie geweest is, zodat je beetje kunt vergelijken welke eigenlijk moeite waard is :P.

Iemand die in meerdere kerstmarkten geweest is, en dus kan vertellen welke van de drie het moeite meest waard is? :).
pi_175493751
Keulen is de grootste, maar op 5 pleinen staat 5 keer hetzelfde. Wel een leuke grote ijsbaan. Voor de sfeer kun je net zo goed naar Aken gaan. Daar heb je ook nog grotere kans om een parkeerplek te vinden, dat is in de andere steden echt een drama (in het weekend).
pi_175494411
In ieder geval niet naar Essen. Was niks aan gister. Ga dus niet enkel af op goede recenties. ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_175494585
Dusseldorf natuurlijk, by far de leukste stad van de drie
pi_175495050
Ik ben alleen bij de kerstmarkt in Dusseldorf geweest, maar die vond ik leuk! Goede kerstmarkt, leuke centrum om te winkelen, goede sfeer, reuzenrad, alle kerstmarkten niet extreem ver uit elkaar en parkeerplekken toen genoeg(op koopzondag).
  maandag 4 december 2017 @ 19:48:55 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175495124
Aken lijkt me best een stuk om, Düsseldorf is leuker dan Keulen. Aken heeft wel de leukste kerstmarkt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 4 december 2017 @ 19:50:24 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175495162
Koblenz zou ik trouwens doen (west-rheinisch)!
Of Mainz als je oost-rheinisch rijdt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 00:45:20 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175501179
Ik pik Bremen mee komend weekend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 december 2017 @ 01:02:13 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175501316
quote:
99s.gif Op maandag 4 december 2017 19:50 schreef XL het volgende:
Koblenz zou ik trouwens doen (west-rheinisch)!
Of Mainz als je oost-rheinisch rijdt
Of Neuwied.

Maar elke plaats heeft z'n eigen kerstmarkt en het is maar net waar je van houdt of het leuk is. Elke Duitser zal die in z'n eigen Heimat aanbevelen.

Persoonlijk vind ik Münster, Köln en Düsseldorf veel te groot, te druk en met teveel Nederlanders die het niet snappen. Dan beter Kleve of Aachen.
Of gewoon een random plaats onderweg bezoeken.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 01:08:53 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175501354
in Münster hebben ze 5 kerstmarkten tegelijk 8)7 dat geeft al wel aan dat de massaliteit zinnige niveaus ontstegen is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 december 2017 @ 06:17:40 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175501932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
in Münster hebben ze 5 kerstmarkten tegelijk 8)7 dat geeft al wel aan dat de massaliteit zinnige niveaus ontstegen is.
De Duitser gebruikt de kerstmarkt heel anders dan de Nederlander. Waar wij sukkels een dag in de bus gaan zitten om in de kou te winkelen OP die kerstmarkt.... man o man o man... gaat de Duitser er na het werk graag een Glühwein drinken met vrienden. Ik begrijp overigens van beide typen bezoekers niks.

Outdoor events in December, hoe dom kun je zijn!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_175502395
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 01:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Of Neuwied.

Maar elke plaats heeft z'n eigen kerstmarkt en het is maar net waar je van houdt of het leuk is. Elke Duitser zal die in z'n eigen Heimat aanbevelen.

Persoonlijk vind ik Münster, Köln en Düsseldorf veel te groot, te druk en met teveel Nederlanders die het niet snappen. Dan beter Kleve of Aachen.
Of gewoon een random plaats onderweg bezoeken.
Wat kun je nou weer niet snappen aan een kerstmarkt, leg eens uit.
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:57:14 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175502466
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat kun je nou weer niet snappen aan een kerstmarkt, leg eens uit.
Wat XL hierboven beschreef: het verschil tussen Duitsers en Nederlanders op een Duitse kerstmarkt.
pi_175502495
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat XL hierboven beschreef: het verschil tussen Duitsers en Nederlanders op een Duitse kerstmarkt.
Die Nederlanders zijn net zoals Duitsers echt niet de hele dag op de markt, die gaan ook winkelen in de normale winkels. En nogal logisch dat Nederlanders niet even na hun werk nog naar Duitsland gaan ok een glühwein te drinken. Net zoals ik midden op de dag genoeg Duitsers zie struinen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 09:23:51 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175503317
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 december 2017 06:17 schreef XL het volgende:

[..]

De Duitser gebruikt de kerstmarkt heel anders dan de Nederlander. Waar wij sukkels een dag in de bus gaan zitten om in de kou te winkelen OP die kerstmarkt.... man o man o man... gaat de Duitser er na het werk graag een Glühwein drinken met vrienden. Ik begrijp overigens van beide typen bezoekers niks.

Outdoor events in December, hoe dom kun je zijn!
Ja maar goed, ze verkopen er toch de hele dag door dingen, dat is niet het voorprogramma voor die paar Duitsers die in de middag Glühwein komen drinken denk ik :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175610607
Dortmund is erg onderschat. Een grote klassieke kerstmarkt in het centrum en een sprookjesachtige/fantasy kerstmarkt in een stadspark.
  zaterdag 9 december 2017 @ 23:44:24 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175610720
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Die Nederlanders zijn net zoals Duitsers echt niet de hele dag op de markt, die gaan ook winkelen in de normale winkels. En nogal logisch dat Nederlanders niet even na hun werk nog naar Duitsland gaan ok een glühwein te drinken. Net zoals ik midden op de dag genoeg Duitsers zie struinen.
Is meer dat het die Nederlanders allemaal geen drol kan schelen hoe ze overkomen, die verwarmen kerstmis met kermis. Die Duitsers moeten na de Kerstmarkt weer verder met elkaar.
De Nederlanders pik je er zo uit en daar wordt de spot mee gedreven. In elk geval in Münster maar ik heb geen reden te denken dat het elders anders is.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 10 december 2017 @ 00:08:15 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175611494
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:44 schreef Lunatiek het volgende:
Is meer dat het die Nederlanders allemaal geen drol kan schelen hoe ze overkomen, die verwarmen kerstmis met kermis.
Of ze verwarren verwarmen met verwarren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')