abonnement Unibet Coolblue
pi_175412164
Ik heb ook alle marvel series op netflix gezien
I will do what i must !!
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 21:18:12 #177
222817 Recce
pi_175412372
Plaatje van Jupiter (gemaakt door JunoCam, bewerkt door Seán Doran):



Voordat Scrut vraagt om een foto met een pakje sigaretten om de grootte beter in te kunnen schatten (en om te weten welk merk ze op Jupiter roken): de foto laat een gebied van ongeveer 30.000 km in de breedte zien. Ter vergelijking: de aarde heeft een diameter van 12.742 km.
pi_175412789
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:18 schreef Recce het volgende:
Plaatje van Jupiter (gemaakt door JunoCam, bewerkt door Seán Doran):

[ afbeelding ]

Voordat Scrut vraagt om een foto met een pakje sigaretten om de grootte beter in te kunnen schatten (en om te weten welk merk ze op Jupiter roken): de foto laat een gebied van ongeveer 30.000 km in de breedte zien. Ter vergelijking: de aarde heeft een diameter van 12.742 km.
wij kijken steeds naar hetzelfde :D _O- ..die had ik van de week op W&T gezet
Prachtig he.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 21:53:03 #179
222817 Recce
pi_175413043
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:39 schreef Prisha het volgende:

[..]

wij kijken steeds naar hetzelfde :D _O- ..die had ik van de week op W&T gezet
Prachtig he.
Deze kwam ook in een iets andere variant langs op de Astronomy Picture of the Day site. Had je hem daar ook gezien?
Erg mooie foto. Die "kleine" witte hogere wolkjes vind ik wel gaaf. Jammer dat we waarschijnlijk nooit een foto krijgen te zien vanuit de atmosfeer van Jupiter, dan zouden die wolkjes waarschijnlijk prachtige wolkenluchten opleveren.
pi_175413103
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:53 schreef Recce het volgende:

[..]

Deze kwam ook in een iets andere variant langs op de Astronomy Picture of the Day site. Had je hem daar ook gezien?
Erg mooie foto. Die "kleine" witte hogere wolkjes vind ik wel gaaf. Jammer dat we waarschijnlijk nooit een foto krijgen te zien vanuit de atmosfeer van Jupiter, dan zouden die wolkjes waarschijnlijk prachtige wolkenluchten opleveren.
Ik had hem op NASA images gezien. Prachtige beelden van Juno steeds. Ook niet lang meer, Juno's dagen zijn ook geteld -O-
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_175413272
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:18 schreef Recce het volgende:
Plaatje van Jupiter (gemaakt door JunoCam, bewerkt door Seán Doran):

[ afbeelding ]

Voordat Scrut vraagt om een foto met een pakje sigaretten om de grootte beter in te kunnen schatten (en om te weten welk merk ze op Jupiter roken): de foto laat een gebied van ongeveer 30.000 km in de breedte zien. Ter vergelijking: de aarde heeft een diameter van 12.742 km.
Ze vapen daaro. Waarom ze dat combineren met hun mobieltje is me niet duidelijk.



Maar goed dat je het erbij zegt, want het zou ook zo een detail van een mij onbekend schilderij van Van Gogh kunnen zijn.
pi_175413275
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:53 schreef Recce het volgende:

[..]

Deze kwam ook in een iets andere variant langs op de Astronomy Picture of the Day site. Had je hem daar ook gezien?
Erg mooie foto. Die "kleine" witte hogere wolkjes vind ik wel gaaf. Jammer dat we waarschijnlijk nooit een foto krijgen te zien vanuit de atmosfeer van Jupiter, dan zouden die wolkjes waarschijnlijk prachtige wolkenluchten opleveren.
ik kreeg laatst wel een mooie vraag. Of je op Jupiter kon staan, of zak je er helemaal doorheen.
Geweldige vraag wel
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 22:04:10 #183
222817 Recce
pi_175413329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:54 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ik had hem op NASA images gezien. Prachtige beelden van Juno steeds. Ook niet lang meer, Juno's dagen zijn ook geteld -O-
Nah, Juno krijgt wel een extended mission, lijkt me. Dan kan-ie nog wel een hele tijd mee. De straling is de beperkende factor en die krijgt-ie alleen als ie vlak bij Jupiter is. Omdat Juno was ontworpen voor een kleine, snelle baan om Jupiter, zou de straling al vrij snel fataal worden, maar door een motordefect zit Juno in een lange baan en kan de missie dus ook langer duren.
pi_175413376
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:04 schreef Recce het volgende:

[..]

Nah, Juno krijgt wel een extended mission, lijkt me. Dan kan-ie nog wel een hele tijd mee. De straling is de beperkende factor en die krijgt-ie alleen als ie vlak bij Jupiter is. Omdat Juno was ontworpen voor een kleine, snelle baan om Jupiter, zou de straling al vrij snel fataal worden, maar door een motordefect zit Juno in een lange baan en kan de missie dus ook langer duren.
Plan is nog steeds Februari 2018. Ik heb nog geen nieuws over uitstel gelezen, had jij iets ergens gezien? Zou wel mooi zijn.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 22:10:13 #185
222817 Recce
pi_175413446
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:01 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ze vapen daaro. Waarom ze dat combineren met hun mobieltje is me niet duidelijk.

[ afbeelding ]

Maar goed dat je het erbij zegt, want het zou ook zo een detail van een mij onbekend schilderij van Van Gogh kunnen zijn.
Een mobieltje waar je mee kunt vapen? Gat in de markt! _O-

Een nieuwssite over de ruimte vergeleek de foto ook al met Van Gogh.
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 22:11:23 #186
222817 Recce
pi_175413469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:07 schreef Prisha het volgende:

[..]

Plan is nog steeds Februari 2018. Ik heb nog geen nieuws over uitstel gelezen, had jij iets ergens gezien? Zou wel mooi zijn.
Er is nog geen nieuws over uitstel, maar het is niet meer dan logisch dat je een werkende probe door laat gaat met z'n missie. Anders zou het wel behoorlijke verspilling zijn.
pi_175413528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:11 schreef Recce het volgende:

[..]

Er is nog geen nieuws over uitstel, maar het is niet meer dan logisch dat je een werkende probe door laat gaat met z'n missie. Anders zou het wel behoorlijke verspilling zijn.
ik hoop het.

Cassini O+ die werd dacht ik 2x verlengd.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 22:16:17 #188
222817 Recce
pi_175413577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:01 schreef Prisha het volgende:

[..]

ik kreeg laatst wel een mooie vraag. Of je op Jupiter kon staan, of zak je er helemaal doorheen.
Geweldige vraag wel
In de kern zit waterstof zo onder druk dat het een metaalstructuur krijgt, dus daar zul je niet doorheen zakken. Je bent dan wel al helemaal uitgeknepen door de gigantische druk.
pi_175413676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:16 schreef Recce het volgende:

[..]

In de kern zit waterstof zo onder druk dat het een metaalstructuur krijgt, dus daar zul je niet doorheen zakken. Je bent dan wel al helemaal uitgeknepen door de gigantische druk.
Vond het wel een mooie vraag op zich, was ik wel blij mee. Heb me helemaal uitgeleefd op een flipover...tekeningen en al :@ Volgens mij begrepen ze het uiteindelijk wel.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 22:28:31 #190
222817 Recce
pi_175413873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:21 schreef Prisha het volgende:

[..]

Vond het wel een mooie vraag op zich, was ik wel blij mee. Heb me helemaal uitgeleefd op een flipover...tekeningen en al :@ Volgens mij begrepen ze het uiteindelijk wel.
Ik las net dat metallisch waterstof in de kern van Jupiter waarschijnlijk toch vloeibaar is, dus daar zou je dan waarschijnlijk ook nog inzakken. Hier Staat wel een uitgebreid antwoord op de vraag, maar ik weet niet of het helemaal klopt. Heb je zoiets uitgelegd op de flipover?
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 22:54:07 #191
222817 Recce
pi_175414486
LOL:

pi_175414535
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:28 schreef Recce het volgende:

[..]

Ik las net dat metallisch waterstof in de kern van Jupiter waarschijnlijk toch vloeibaar is, dus daar zou je dan waarschijnlijk ook nog inzakken. Hier Staat wel een uitgebreid antwoord op de vraag, maar ik weet niet of het helemaal klopt. Heb je zoiets uitgelegd op de flipover?
dat lijkt er wat op inderdaad. Heb de diverse lagen wat uitgebreider getekend, elementen ervan uitgelegd. Kern is lastig, er zijn meerdere theorieën daarover. Zelfs dat er helemaal geen kern is (condensed cloud theorie). Dat kan ik haast niet geloven trouwens. Dat is een van de dingen waar Juno bewijs van moet vinden, of er een kern is of niet.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_175414643
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:54 schreef Recce het volgende:
LOL:

[ afbeelding ]
Ik voorzie een Twitter-meltdown over de fake NYT.
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 23:06:46 #194
222817 Recce
pi_175414810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:56 schreef Prisha het volgende:

[..]

dat lijkt er wat op inderdaad. Heb de diverse lagen wat uitgebreider getekend, elementen ervan uitgelegd. Kern is lastig, er zijn meerdere theorieën daarover. Zelfs dat er helemaal geen kern is (condensed cloud theorie). Dat kan ik haast niet geloven trouwens. Dat is een van de dingen waar Juno bewijs van moet vinden, of er een kern is of niet.
Jupiter moet in ieder geval behoorlijk wat asteroïden en planetoïden hebben opgeslokt in het begin, dus er moet wel een hoeveelheid zwaardere elementen in de kern zitten. Juno zal het antwoord op de vraag hoeveel de kern voorstelt al wel hebben verstuurd, het zal alleen even duren voordat het uit de data is geëxtraheerd en in wetenschappelijke artikelen is verwerkt.
  Intelligentste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 23:23:43 #195
222817 Recce
pi_175415149
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik voorzie een Twitter-meltdown over de fake NYT.
Die heeft hij toch bijna dagelijks. Dit artikel zal hem vast ook niet bevallen: http://www.nydailynews.co(...)an-article-1.3665163

In dat artikel is deze tweet van Trump belangrijk:

“And will they terminate low ratings Joe Scarborough based on the ‘unsolved mystery’ that took place in Florida years ago? Investigate!”

Artikel: "The President of the United States just casually accused a congressman-turned-TV-host of murder because an intern died in his Florida office in 2001."
pi_175415245
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:06 schreef Recce het volgende:

[..]

Jupiter moet in ieder geval behoorlijk wat asteroïden en planetoïden hebben opgeslokt in het begin, dus er moet wel een hoeveelheid zwaardere elementen in de kern zitten. Juno zal het antwoord op de vraag hoeveel de kern voorstelt al wel hebben verstuurd, het zal alleen even duren voordat het uit de data is geëxtraheerd en in wetenschappelijke artikelen is verwerkt.
Ja. Geduld hebben dus :{

Ik had nog een mooi video gezien gister, was hem net aan t zoeken, kan hem niet meer vinden. Russische weersatelliet die boven Canada uit elkaar viel. Was gaaf filmpje. Had je die gezien?
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_175415325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:23 schreef Recce het volgende:

[..]

Die heeft hij toch bijna dagelijks. Dit artikel zal hem vast ook niet bevallen: http://www.nydailynews.co(...)an-article-1.3665163

In dat artikel is deze tweet van Trump belangrijk:

“And will they terminate low ratings Joe Scarborough based on the ‘unsolved mystery’ that took place in Florida years ago? Investigate!”

Artikel: "The President of the United States just casually accused a congressman-turned-TV-host of murder because an intern died in his Florida office in 2001."
Wow :{ Dat is nog es een lowball.

Hij had gister een productieve dag. :{
pi_175415382
Ga weer poging doen tot slapen. Hopelijk geen sneeuw morgen. Of was t zaterdag dat ze sneeuw voorspellen.

Trusten :W
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_175415427
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:36 schreef Prisha het volgende:
Ga weer poging doen tot slapen. Hopelijk geen sneeuw morgen. Of was t zaterdag dat ze sneeuw voorspellen.

Trusten :W
Trusten :W
  Intelligentste user 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 00:08:30 #200
222817 Recce
pi_175416064
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:29 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ja. Geduld hebben dus :{

Ik had nog een mooi video gezien gister, was hem net aan t zoeken, kan hem niet meer vinden. Russische weersatelliet die boven Canada uit elkaar viel. Was gaaf filmpje. Had je die gezien?
Nee, die had ik niet gezien. Ga er zo wel even naar zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')