abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 november 2017 @ 10:22:51 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175334013
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 08:55 schreef June. het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk erg verdrietig, maar helaas komt borstkanker erg vaak voor. Er zijn bepaalde criteria wanneer het zinvol is om iemand te verwijzen.
En dan nog snap ik de relatie met menstruatieklachten niet, maar dat terzijde.

Tip voor 8777: kijk eens op erfelijkekanker.nl, informatieve site voor zowel patienten als zorgverleners die hiermee worstelen. Hier staan ook filmpjes wat er gebeurd als je bij de klinisch geneticus komt.
Bij een moeder die jong (!) aan borstkanker overlijdt is de kans dat erfelijkheid een factor is veel groter.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175336668
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 08:55 schreef June. het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk erg verdrietig, maar helaas komt borstkanker erg vaak voor. Er zijn bepaalde criteria wanneer het zinvol is om iemand te verwijzen.
En dan nog snap ik de relatie met menstruatieklachten niet, maar dat terzijde.

Tip voor 8777: kijk eens op erfelijkekanker.nl, informatieve site voor zowel patienten als zorgverleners die hiermee worstelen. Hier staan ook filmpjes wat er gebeurd als je bij de klinisch geneticus komt.
De huisarts wilde haar de pil voor schrijven, maar dat lijkt mij geen goed idee, zijn toch extra hormonen. Ik denk dat we gewoon die afspraak gaan maken en eerst eens even luisteren wat ze te zeggen hebben.
pi_175337725
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij een moeder die jong (!) aan borstkanker overlijdt is de kans dat erfelijkheid een factor is veel groter.
Als je met jong onder de 40 bedoeld, dan ja.
Shine bright like a diamond.
  maandag 27 november 2017 @ 17:55:02 #29
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_175342822
Mijn vader is ook positief getest op brca. Ik zelf heb me nog niet laten testen.

Ik ben een man. Bij brca heb je ook een verhoogde kans op alvleesklierkanker. Daar maak ik me het meeste zorgen over omdat alvleesklierkanker erg agressief is met zeer slechte prognose.

Wordt er bij brca preventieve onderzoeken/screening gedaan tegen alvleesklierkanker?
  maandag 27 november 2017 @ 18:43:14 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175343875
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:59 schreef June. het volgende:

[..]

Als je met jong onder de 40 bedoeld, dan ja.
Ja.

Wat is toch je punt? Denk je dat die huisarts zijn/haar werk niet goed doet en zo maar eens begint over testen op erfelijkheid voor borstkanker?
The love you take is equal to the love you make.
pi_175345087
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja.

Wat is toch je punt? Denk je dat die huisarts zijn/haar werk niet goed doet en zo maar eens begint over testen op erfelijkheid voor borstkanker?
Dat kan ik net zo goed aan jou vragen. Blijkbaar weet jij meer over de achtergrond van TS en moeder etc dat het allemaal duidelijk is, maar dat was het niet. Vandaar mijn vragen. Straks denken lezers nog dat menstruatieklachten gepaard gaan met BRCA.

En als je jong met een uitroepteken schrijft dan is het ook handig dat je daar een leeftijd bij noemt als je dan toch per se commentaar moet geven op mijn post. Vandaar mijn reactie, no offence verder.
Shine bright like a diamond.
  maandag 27 november 2017 @ 19:44:11 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175345269
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:38 schreef June. het volgende:

[..]

Dat kan ik net zo goed aan jou vragen. Blijkbaar weet jij meer over de achtergrond van TS en moeder etc dat het allemaal duidelijk is, maar dat was het niet. Vandaar mijn vragen. Straks denken lezers nog dat menstruatieklachten gepaard gaan met BRCA.

En als je jong met een uitroepteken schrijft dan is het ook handig dat je daar een leeftijd bij noemt als je dan toch per se commentaar moet geven op mijn post. Vandaar mijn reactie, no offence verder.
TS, zijn overleden vrouw en zijn dochter zijn vaker langs gekomen op Fok en TS is inmiddels redelijk bekend qua achtergrond onder de vaste users
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175345378
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:38 schreef June. het volgende:

[..]

Dat kan ik net zo goed aan jou vragen. Blijkbaar weet jij meer over de achtergrond van TS en moeder etc dat het allemaal duidelijk is, maar dat was het niet. Vandaar mijn vragen. Straks denken lezers nog dat menstruatieklachten gepaard gaan met BRCA.

En als je jong met een uitroepteken schrijft dan is het ook handig dat je daar een leeftijd bij noemt als je dan toch per se commentaar moet geven op mijn post. Vandaar mijn reactie, no offence verder.
30 jaar is ze geworden, maar ik wil er verder niet meer over praten. Gevoelig onderwerp voor me.

[ Bericht 1% gewijzigd door 8777 op 27-11-2017 20:23:43 ]
  maandag 27 november 2017 @ 20:43:56 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175347349
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:38 schreef June. het volgende:

[..]

Dat kan ik net zo goed aan jou vragen. Blijkbaar weet jij meer over de achtergrond van TS en moeder etc dat het allemaal duidelijk is, maar dat was het niet. Vandaar mijn vragen. Straks denken lezers nog dat menstruatieklachten gepaard gaan met BRCA.

En als je jong met een uitroepteken schrijft dan is het ook handig dat je daar een leeftijd bij noemt als je dan toch per se commentaar moet geven op mijn post. Vandaar mijn reactie, no offence verder.
Volgens mij was je vraag wel beantwoord toen genoemd werd dat moeder aan borstkanker was overleden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175348438
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 20:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij was je vraag wel beantwoord toen genoemd werd dat moeder aan borstkanker was overleden.
Ze heeft een afspraak in het nieuwe jaar.
  maandag 27 november 2017 @ 22:54:57 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175351380
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 21:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ze heeft een afspraak in het nieuwe jaar.
Lijkt me goed, al is het een moeilijk onderwerp.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175354333
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 20:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij was je vraag wel beantwoord toen genoemd werd dat moeder aan borstkanker was overleden.
Nee dat was het dus niet. Vandaar mijn toevoeging dat borstkanker veel voorkomt en dat dat niet per se hoeft te betekenen dat het ook erfelijk is..

Maar nu val ik in herhaling. Succes TS met lastige vraagstuk. Een klinisch geneticus kan zeker meer vertellen over de consequenties etc.
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')