abonnement Unibet Coolblue
  Grootste baggeraar 2022 maandag 13 november 2017 @ 17:31:27 #1
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_175047600
Een van mijn katten is dikkig aan het worden, blijft vooral binnen (het is een echte buitenkat), zoekt knusse hoekjes op, vreet en schijt als een gek. Ze is 17 maar kan ze dan ook nog zwanger worden? Ze heeft van die echte zadeltassen aan de zijkant, en is ook voor de rest niet dik ofzo :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 13 november 2017 @ 17:32:06 #2
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_175047617
Ik zie nu pas een kattenvraagbaak, geen idee of dat daarin moet lol _O-
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 13 november 2017 @ 17:32:39 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_175047629
Zo ongeveer 450 in mensenjaren
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_175047783
Een poes krijgt haar eerste krolsheid vanaf ongeveer 7 maanden. Vanaf dat moment is de poes vruchtbaar. Iedere drie weken zal de poes krols worden. Wanneer een kater de poes dekt is zij negen weken drachtig. En dan krijgt ze haar nestje.
De meeste poezen krijgen hun eerste nestje wanneer ze ongeveer een jaar oud zijn. Al vrij snel nadat de poes is bevallen is ze weer vruchtbaar. In een jaar tijd kan een poes dus meerdere nestjes krijgen. Op een boerderij zal dit vaker voorkomen dan een bij een poes die bij mensen in huis woont. Veel mensen laten de poes steriliseren na het eerste nestje, omdat ze anders teveel katten in huis hebben. En poezen kunnen ook vervelend zijn, wanneer ze krols zijn.
Tot ongeveer het achtste jaar is een poes vruchtbaar. Maar dat is wel al oud voor een poes. Het is beter dat ze haar eerste nestje op een jongere leeftijd krijgt. De meeste poezen worden ongeveer 15 jaar. Sommigen worden zelfs 20 jaar, maar dat is wel héél oud! Dan is de poes hoogbejaard! In een Guinnessboek of Records over dieren uit 1980 staan katten vermeld die tot hun 20e jaar nog een nest hebben gehad. Maar dat zijn wel echte uitzonderingen!

https://willemwever.kro-n(...)-een-poes-vruchtbaar
pi_175048413
Oudste katten met kitten's
In tegenstelling tot mensen hebben katten geen menopauze; zij blijven hun hele leven vruchtbaar (tenzij ze geholpen zijn natuurlijk). Naarmate ze ouder worden krijgen ze wel minder kittens per nest (1-2 i.p.v. 3+). Ofschoon ze doorgaan met paren, neemt de kans op daadwerkelijke bevruchting wel af met het klimmen van de leeftijd. Hetzelfde geld voor oudere katers: zij zijn nog steeds in staat een vrouwtje te bevruchten, maar de kans daartoe neemt wel af omdat ze minder vruchtbaar worden naarmate ze ouder worden.
https://www.kattenplaza.nl/oude_katten
pi_175060209
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een van mijn katten is dikkig aan het worden, blijft vooral binnen (het is een echte buitenkat), zoekt knusse hoekjes op, vreet en schijt als een gek. Ze is 17 maar kan ze dan ook nog zwanger worden? Ze heeft van die echte zadeltassen aan de zijkant, en is ook voor de rest niet dik ofzo :')
Is ze al eens eerder drachtig geweest? Zo nee, dan zal ze dat waarschijnlijk ook nu niet zijn. De meeste buitenkatten die niet zijn 'geholpen' werpen sowieso wel elk jaar of soms 2x per jaar een nest, dus dan had je deze situatie vorig jaar en alle voorgaande jaren meegemaakt en verwacht ik dat je de signalen wel zou herkennen. Tenzij je de kat net nieuw hebt toevallig?

Ik gok dat het waarschijnlijker is dat ze een gezondheidsprobleem heeft, misschien wormen, of iets met haar schildklier of zo. Of een tumor ergens als ze echt heel snel dik ia geworden. Ze is tenslotte ook al best oud dus op een gegeven moment komt er een eind aan. Ik zou haar even laten controleren door de dierenarts, die kan je vast meer vertellen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 15 november 2017 @ 18:32:22 #7
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_175093091
Het stomme is dat ze inderdaad is geholpen, maar vanuit het asiel en die bezuinigen daar nogal eens op. Dus misschien is de pil uitgewerkt :')

Wormen is ook een optie inderdaad :(
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_175108155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het stomme is dat ze inderdaad is geholpen, maar vanuit het asiel en die bezuinigen daar nogal eens op. Dus misschien is de pil uitgewerkt :')

Wormen is ook een optie inderdaad :(
Ik neem aan dat ze via het asiel is gesteriliseerd gecastreerd? Dan zijn gewoon de eierstokken en evt. de gehele baarmoeder weggehaald. Of heb je van het asiel de poezenpil meegekregen? :?

Snel dikker worden zonder duidelijke aanleiding is wel echt een reden om even langs een dierenarts te gaan.
  donderdag 16 november 2017 @ 12:29:22 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175108214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het stomme is dat ze inderdaad is geholpen, maar vanuit het asiel en die bezuinigen daar nogal eens op. Dus misschien is de pil uitgewerkt :')

Wormen is ook een optie inderdaad :(
Daar bezuinigingen ze echt niet op. Als ze daar geholpen is is ze gecastreerd, kortom, de hele boel eruit.

Ik zou even een afspraakje maken met de dierenarts, zeker met zulke oudjes moet je daar niet te lang mee wachten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 17 november 2017 @ 00:25:24 #10
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175124706
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik zie nu pas een kattenvraagbaak, geen idee of dat daarin moet lol _O-
Je hebt mazzel dat 2682000 jouw vraag wel gezien heeft en zelfs perfect beantwoord hebt.
Normaal gesproken zou ik hiervoor wel een eigen topic voor openen, want de kattenvraagbaak laat ik meestal links liggen (daar worden zoveel vragen gesteld dat er amper overzicht is, of iemand het al beantwoord heeft).
pi_175226370
Goed topic weer vogeltjeskat.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')