simcopter is net voor de overname door EA uitgebracht (wel was EA de publisher), juist 1 van de redenen dat ze akkoord gingen met een overname door EAquote:Op donderdag 2 november 2017 04:22 schreef Beathoven het volgende:
Later toen EA het bedrijf opkocht moesten er ineens een rond de 6-9 spellen per jaar uitgebracht worden. SimCopter was één van de spellen die onder EA supervisie verscheen. De ontwikkelaars hadden oorspronkelijk een aantrekkelijker en beter doordacht spel op het tekenbord staan, maar het meeste moest wijken door tijdsdruk. En toen is de hele creatieve handel geleidelijk geïmplodeerd.
Goeie. Die zit onderhand zo geweldig in elkaar dat het niet meer weg te denken is.quote:Op donderdag 2 november 2017 05:27 schreef Fir3fly het volgende:
Simcity 4. Ook dankzij de duizenden mods.
Als je het toch over simulaties hebt,quote:Op donderdag 2 november 2017 04:22 schreef Beathoven het volgende:
Sim City 2000 vorig jaar nog eens geinstalleerd.. en op het moeilijkste niveau een stad gebouwd. Helaas perongeluk de savegame overschreven met iets nieuws, begon net de lening eruit te werken.
Maar het blijft goed. Ik had vroeger zo'n naslagwerk erbij dat mede door de ontwikkelaars van Maxis was gemaakt.
In die tijd stak men nog tijd en geld in creativiteit en goede simulaties. Later toen EA het bedrijf opkocht moesten er ineens een rond de 6-9 spellen per jaar uitgebracht worden. SimCopter was één van de spellen die onder EA supervisie verscheen. De ontwikkelaars hadden oorspronkelijk een aantrekkelijker en beter doordacht spel op het tekenbord staan, maar het meeste moest wijken door tijdsdruk. En toen is de hele creatieve handel geleidelijk geïmplodeerd.
Simcopter was echt baas. Beetje door je eigen gemaakte stad heen vliegenquote:Op donderdag 2 november 2017 04:22 schreef Beathoven het volgende:
Sim City 2000 vorig jaar nog eens geinstalleerd.. en op het moeilijkste niveau een stad gebouwd. Helaas perongeluk de savegame overschreven met iets nieuws, begon net de lening eruit te werken.
Maar het blijft goed. Ik had vroeger zo'n naslagwerk erbij dat mede door de ontwikkelaars van Maxis was gemaakt.
In die tijd stak men nog tijd en geld in creativiteit en goede simulaties. Later toen EA het bedrijf opkocht moesten er ineens een rond de 6-9 spellen per jaar uitgebracht worden. SimCopter was één van de spellen die onder EA supervisie verscheen. De ontwikkelaars hadden oorspronkelijk een aantrekkelijker en beter doordacht spel op het tekenbord staan, maar het meeste moest wijken door tijdsdruk. En toen is de hele creatieve handel geleidelijk geïmplodeerd.
De Commandos serie? (muv die laatste 3d serie). Ik heb me er gigantisch mee vermaakt en bij mijn weten nooit echt een alternatief geweest in het genre (al volg ik de markt ook niet echt).quote:Op zaterdag 4 november 2017 11:05 schreef Bananenpap het volgende:
Tijdloze spellen zie ik toch als games die als top dienen van hun genre en ondanks de verouderde graphics nog steeds als een huis staan.
Transport Tycoon.quote:Op zaterdag 4 november 2017 11:05 schreef Bananenpap het volgende:
Tijdloze spellen zie ik toch als games die als top dienen van hun genre en ondanks de verouderde graphics nog steeds als een huis staan.
- Rollercoaster Tycoon
Ik heb die serie nooit gespeeld. Maar ik zie hier bijvoorbeeld reacties met oude GTA games en dat verbaast mij eerlijk gezegd. San Andreas was echt hemels, maar heeft in mijn ogen de tand des tijds niet overleefd. Maar goed, meningen verschillen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 11:10 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
De Commandos serie? (muv die laatste 3d serie). Ik heb me er gigantisch mee vermaakt en bij mijn weten nooit echt een alternatief geweest in het genre (al volg ik de markt ook niet echt).
Ik start Vice City nog wel een paar keer per jaar op, Flash FM aan en een beetje rondrijden kan echt nog prima, het enige dat wat mij betreft de tand des tijds niet doorstaan heeft is het gebrek aan fatsoenlijke controller support in de PC-versie.quote:Op zaterdag 4 november 2017 11:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik heb die serie nooit gespeeld. Maar ik zie hier bijvoorbeeld reacties met oude GTA games en dat verbaast mij eerlijk gezegd. San Andreas was echt hemels, maar heeft in mijn ogen de tand des tijds niet overleefd. Maar goed, meningen verschillen.
Android versie werkt perfect met een controller.quote:Op maandag 6 november 2017 15:49 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik start Vice City nog wel een paar keer per jaar op, Flash FM aan en een beetje rondrijden kan echt nog prima, het enige dat wat mij betreft de tand des tijds niet doorstaan heeft is het gebrek aan fatsoenlijke controller support in de PC-versie.
Ook een mooie. En er is nu een open versie las ik.quote:Op donderdag 2 november 2017 16:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je het toch over simulaties hebt,
Transport Tycoon DX
De eerste?quote:
Desparados lijkt er een beetje opquote:Op zaterdag 4 november 2017 11:10 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
De Commandos serie? (muv die laatste 3d serie). Ik heb me er gigantisch mee vermaakt en bij mijn weten nooit echt een alternatief geweest in het genre (al volg ik de markt ook niet echt).
Ik vond de meeste platformers destijds wel leuk en het feit dat het toen zo'n beetje het beste was wat er in omloop was maakte dat je het bleef proberen. Maar de meeste platformgames hebben "imho" hun glans een beetje verloren. Misschien wel omdat het allemaal wat te lineair is en het meeste wat stroperig aanvoelde qua physics. Mario en Sonicgames zijn imho een uitzondering vanwege t tempo en de controls.quote:Op maandag 6 november 2017 20:14 schreef ManianMan het volgende:
The lost vikings
Mickey mouse games
Donald duck games
Looney tunes games
Ik deel je mening niet sommige platformers blijven leuk maar dat is weer mijn mening. Ik respecteer je mening wel.quote:Op maandag 6 november 2017 20:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vond de meeste platformers destijds wel leuk en het feit dat het toen zo'n beetje het beste was wat er in omloop was maakte dat je het bleef proberen. Maar de meeste platformgames hebben "imho" hun glans een beetje verloren. Misschien wel omdat het allemaal wat te lineair is en het meeste wat stroperig aanvoelde qua physics. Mario en Sonicgames zijn imho een uitzondering vanwege t tempo en de controls.
Maar veel 2d en 3d railshooters vind ik nog steeds top. Een game als Starfox is imho nog altijd zo boeiend als toen het uitkwam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |