abonnement Unibet Coolblue
pi_174910238
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik refereerde trouwens niet naar een soort evolutie binnen hoe de GGZ verleend wordt, maar over het simpelweg maken (en blijven maken) van fouten, omdat erover klagen geen zin heeft. Het heeft meer wat weg van een semi-corrupte groep mensen die met cop-outs komen ten koste van hun eigen patiënt. Dat verandert niet als diezelfde mensen een andere therapie gaan geven.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik refereerde trouwens niet naar een soort evolutie binnen hoe de GGZ verleend wordt, maar over het simpelweg maken (en blijven maken) van fouten, omdat erover klagen geen zin heeft. Het heeft meer wat weg van een semi-corrupte groep mensen die met cop-outs komen ten koste van hun eigen patiënt. Dat verandert niet als diezelfde mensen een andere therapie gaan geven.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik refereerde trouwens niet naar een soort evolutie binnen hoe de GGZ verleend wordt, maar over het simpelweg maken (en blijven maken) van fouten, omdat erover klagen geen zin heeft. Het heeft meer wat weg van een semi-corrupte groep mensen die met cop-outs komen ten koste van hun eigen patiënt. Dat verandert niet als diezelfde mensen een andere therapie gaan geven.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik refereerde trouwens niet naar een soort evolutie binnen hoe de GGZ verleend wordt, maar over het simpelweg maken (en blijven maken) van fouten, omdat erover klagen geen zin heeft. Het heeft meer wat weg van een semi-corrupte groep mensen die met cop-outs komen ten koste van hun eigen patiënt. Dat verandert niet als diezelfde mensen een andere therapie gaan geven.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik refereerde trouwens niet naar een soort evolutie binnen hoe de GGZ verleend wordt, maar over het simpelweg maken (en blijven maken) van fouten, omdat erover klagen geen zin heeft. Het heeft meer wat weg van een semi-corrupte groep mensen die met cop-outs komen ten koste van hun eigen patiënt. Dat verandert niet als diezelfde mensen een andere therapie gaan geven.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik refereerde trouwens niet naar een soort evolutie binnen hoe de GGZ verleend wordt, maar over het simpelweg maken (en blijven maken) van fouten, omdat erover klagen geen zin heeft. Het heeft meer wat weg van een semi-corrupte groep mensen die met cop-outs komen ten koste van hun eigen patiënt. Dat verandert niet als diezelfde mensen een andere therapie gaan geven.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik refereerde trouwens niet naar een soort evolutie binnen hoe de GGZ verleend wordt, maar over het simpelweg maken (en blijven maken) van fouten, omdat erover klagen geen zin heeft. Het heeft meer wat weg van een semi-corrupte groep mensen die met cop-outs komen ten koste van hun eigen patiënt. Dat verandert niet als diezelfde mensen een andere therapie gaan geven.

Triest om te lezen dat ze elkaar zo in bescherming namen ten koste van jou maar ja niets nieuws.
Ik haat die GGZ medewerkers niet persoonlijk, het zijn vriendelijke mensen , maar hun werkwijze daar heb ik geen goed woord voor over
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 6 november 2017 @ 22:47:04 #227
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174913255
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 20:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Triest om te lezen dat ze elkaar zo in bescherming namen ten koste van jou maar ja niets nieuws.
Ik haat die GGZ medewerkers niet persoonlijk, het zijn vriendelijke mensen , maar hun werkwijze daar heb ik geen goed woord voor over
1 x die quote was ook al wel duidelijk geweest
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 7 november 2017 @ 00:06:08 #228
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174914463
Het is mijn ervaring dat de zwaardere gevallen van autisme, en daarmee bedoel ik mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, vaak niet alléén ASS hebben, maar bijvoorbeeld ook ADD, of zware ontwikkelingsachterstand. Omdat autisme vrij "hip" is momenteel en zeker Asperger wordt gekoppeld aan bovengemiddelde intelligentie, wordt door familie vaak gezegd dat zo iemand "autist" is, terwijl er onder de motorkap veel meer aan de hand is en veel symptomen/gedragingen niet aan ASS toegeschreven kunnen worden.
Daarnaast vergist men zich vaak in "het plaatje", de autist is een kasplantje, een Rainman, etc, terwijl het merendeel van de mensen met ASS heel goed mee kunnen komen en ze van zichzelf niet eens weten dat ze ASS hebben (tot ze opeens een burn-out hebben of een relatie niet niet lekker loopt).
Daarom kun je een ervaring in een woongroep niet als "typisch autisme" zien, het is a-typisch (omdat de meeste mensen met ASS gewoon thuis wonen en normaal werken of naar school gaan).

Daarom heb ik het idee dat TS ten onrechte bang is voor de diagnose en zijn vooroordelen over ASS, naar aanleiding van de ervaringen in de woongroep, op de test projecteert.
Maar je kunt dus ook heel goed een ASS-diagnose krijgen zonder dat je ook maar in de verte lijkt op die mensen uit de woongroep. Het is jammer dat je het niet een kans geeft en zo tekeer gaat tegen de ggz. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
pi_174915435
Ja maar dit gaat er van uit dat hij autisme heeft. Dat is nu juist het probleem: dat er zo sterk vanuit wordt gegaan dat hij het heeft.
Ik zelf heb weerstand gevoeld tegen het idee autisme te hebben. Waarom? Ik ben heel veel gepest en bij ruzies zeiden mensen dat ze dachten dat ik autist was en voor mij voelde een diagnose autisme als "alles ligt ook aan jou omdat je abnormaal bent. Oh, onze eindconclusie na 3 jaar onderzoek: het is ook niet behandelbaar dus wij doen niets en zoek het maar lekker uit met je afwijkendheid". Maar daarna accepteerde ik dat ik het zou kunnen hebben. Totdat uit 4 testen kwam dat ik het in principe niet had, maar ze er wel in bleven geloven.
Dat heeft in mijn geval niets te maken met weerstand tegen de diagnose autisme , hoewel die er zeker was, maar met het in twijfel trekken van de objectiviteit van de meetmethoden. Zoiets lees ik ook bij ts.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 07-11-2017 05:58:20 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 7 november 2017 @ 08:39:33 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174916175
TS heeft "iets" anders was hij niet de ggz ingerold. En de diagnose is verder weinig interessant (dat is alleen handig voor het initiële behandelplan). Waar het om gaat (voor de meeste mensen die doorgaans normaal functioneren) is dat je inzicht krijgt in je situatie zodat je ernaar kunt handelen.
Als je erheen gaat met het idee dat ze je persoonlijkheid gaan genezen dan klopt het al niet. Daar falen de meesten ook als het gaat om persoonlijkheidsstoornissen: die zijn passief en verwachten alles van de ggz, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Daarom heet het zelfinzicht.
pi_174917594
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 08:39 schreef Lunatiek het volgende:
TS heeft "iets" anders was hij niet de ggz ingerold. En de diagnose is verder weinig interessant (dat is alleen handig voor het initiële behandelplan). Waar het om gaat (voor de meeste mensen die doorgaans normaal functioneren) is dat je inzicht krijgt in je situatie zodat je ernaar kunt handelen.
Als je erheen gaat met het idee dat ze je persoonlijkheid gaan genezen dan klopt het al niet. Daar falen de meesten ook als het gaat om persoonlijkheidsstoornissen: die zijn passief en verwachten alles van de ggz, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Daarom heet het zelfinzicht.
Als mensen een hulpverlener zijn, dan verwacht je dat ze iets toevoegen aan het zichzelf helpen van de client.
Daarom heet het een baan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174918081
quote:
11s.gif Op maandag 6 november 2017 22:47 schreef puzziepie het volgende:

[..]

1 x die quote was ook al wel duidelijk geweest
Ik kreeg de quote alert trouwens wel maar 1 keer
pi_174918268
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 00:06 schreef Lunatiek het volgende:
Het is mijn ervaring dat de zwaardere gevallen van autisme, en daarmee bedoel ik mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, vaak niet alléén ASS hebben, maar bijvoorbeeld ook ADD, of zware ontwikkelingsachterstand. Omdat autisme vrij "hip" is momenteel en zeker Asperger wordt gekoppeld aan bovengemiddelde intelligentie, wordt door familie vaak gezegd dat zo iemand "autist" is, terwijl er onder de motorkap veel meer aan de hand is en veel symptomen/gedragingen niet aan ASS toegeschreven kunnen worden.
Daarnaast vergist men zich vaak in "het plaatje", de autist is een kasplantje, een Rainman, etc, terwijl het merendeel van de mensen met ASS heel goed mee kunnen komen en ze van zichzelf niet eens weten dat ze ASS hebben (tot ze opeens een burn-out hebben of een relatie niet niet lekker loopt).
Dit had wel over mij kunnen gaan.
quote:
Daarom heb ik het idee dat TS ten onrechte bang is voor de diagnose en zijn vooroordelen over ASS, naar aanleiding van de ervaringen in de woongroep, op de test projecteert.
Maar je kunt dus ook heel goed een ASS-diagnose krijgen zonder dat je ook maar in de verte lijkt op die mensen uit de woongroep. Het is jammer dat je het niet een kans geeft en zo tekeer gaat tegen de ggz. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Ik ben 't met je eens in het opzicht dat het erop lijkt dat TS idd niet helemaal weet wat autisme is en dat hij te makkelijk achterlijk gedrag als "autistisch" beschrijft. Maar als het waar is dat zijn test maar iets van 2 van de 8 watdanooks kreeg die hij nodig had voor een diagnose, dan heeft hij die diagnose dan toch gewoon niet? Dat staat op zich los van het wel of niet autistisch -zijn-.
quote:
Daarom kun je een ervaring in een woongroep niet als "typisch autisme" zien, het is a-typisch (omdat de meeste mensen met ASS gewoon thuis wonen en normaal werken of naar school gaan).
Hier ben ik 't helemaal mee eens. TS lijkt hier teveel waarde aan te hechten, 't lijkt me niet overkomen alsof het een arbitrair iets voor TS is. Ook heeft TS niet antwoord gegeven op m'n vraag of de besproken autist -zelf- wel of niet erkent dat hij die autismetest heeft gemaakt.
Ik heb wel vaker mensen negatief over een autist horen praten (op fok, maar ook IRL) en gewoonlijk krijg je dan maar 1 kant van de medaille te zien en blijkt dat ze zelf niet bepaald objecief kunnen oordelen en te makkelijk denken over hun eigen schuldvraag en te snel met het vingertje gaan wijzen.

Wat trouwens ook nog zou kunnen is dat TS die man in die woonvorm -zelf is- en dat hij alleen maar een verhaaltje verzon om de reacties hier te polsen. Dat zou wel een giller zijn :P
pi_174918320
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 20:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Triest om te lezen dat ze elkaar zo in bescherming namen ten koste van jou maar ja niets nieuws.
Ik haat die GGZ medewerkers niet persoonlijk, het zijn vriendelijke mensen , maar hun werkwijze daar heb ik geen goed woord voor over
Iemand die vriendelijk naar me lacht en JA en AMEN zegt en me vervolgens een dolkstoot in de rug geeft, is per definitie niet vriendelijk :)
Die vriendelijkheid is maar geveinsd en is bedoeld voor iets anders dan dat het slechts een emotionele uiting van vriendelijkheid is.
pi_174918909
Wat een autistisch topic zeg
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:48:55 #236
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174920269
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als mensen een hulpverlener zijn, dan verwacht je dat ze iets toevoegen aan het zichzelf helpen van de client.
Daarom heet het een baan.
Klopt, maar als je er niet voor open staat zelf aan de slag te gaan, valt er weinig toe te voegen.
pi_174925911
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt, maar als je er niet voor open staat zelf aan de slag te gaan, valt er weinig toe te voegen.
Wat is dit nou weer steeds?
de behandelfase was nog niet eens begonnen. Dit was het onderzoek
Dat het onderzoek uitgevoerd kon worden, laat zien dat hij ervoor open stond om met zichzelf aan de slag te gaan.
Stel dat hij het tegenwerkte. Ook dat laat zien dat het onderzoek niet goed is, als het zo makkelijk tegengewerkt kan worden. Of dat ze doorgaan met iets waarvan ze weten dat het geen goed resultaat op zal leveren, ipv hem direct duidelijk te maken dat hij zijn houding moet veranderen als hij een objectieve uitslag wil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:13 schreef magnetronkoffie het volgende:


Iemand die vriendelijk naar me lacht en JA en AMEN zegt en me vervolgens een dolkstoot in de rug geeft, is per definitie niet vriendelijk :)
Die vriendelijkheid is maar geveinsd en is bedoeld voor iets anders dan dat het slechts een emotionele uiting van vriendelijkheid is.
Kan ik me voorstellen dat je dat vind, met vriendelijk bedoelde ik ook alleen de psychologen waar ik was geweest

[ Bericht 11% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 07-11-2017 18:09:47 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:05:37 #238
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174928843
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer steeds?
de behandelfase was nog niet eens begonnen. Dit was het onderzoek
Je begrijpt niet dat ik reageerde op wat daarboven stond (een algemene opmerking over wat werkt in de psychiatrie) en niet op de specifieke situatie van TS zoals in de OP beschreven?

Overigens werken die tests niet altijd zoals je denkt dat ze werken. Het gaat niet alleen om wàt je antwoordt, maar ook hóe.
En als je het niet maar gelijk verontwaardigd op Fok! klagen is niet de manier om inzicht te krijgen. Deze discussie had TS met het GGZ of de huisarts moeten voeren, met stap 1: om uitleg vragen. Gewoon rustig en niet gelijk dreigen.

Maar ja, TS weet alles beter dan de want die heeft weleens een typische autist gezien en die is heel anders dan TS zelf, daarom telt die hele opleiding tot ggzorger niet meer mee.
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:08:05 #239
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174928931
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je begrijpt niet dat ik reageerde op wat daarboven stond (een algemene opmerking over wat werkt in de psychiatrie) en niet op de specifieke situatie van TS zoals in de OP beschreven?

Overigens werken die tests niet altijd zoals je denkt dat ze werken. Het gaat niet alleen om wàt je antwoordt, maar ook hóe.
En als je het niet maar gelijk verontwaardigd op Fok! klagen is niet de manier om inzicht te krijgen. Deze discussie had TS met het GGZ of de huisarts moeten voeren, met stap 1: om uitleg vragen. Gewoon rustig en niet gelijk dreigen.

Maar ja, TS weet alles beter dan de want die heeft weleens een typische autist gezien en die is heel anders dan TS zelf, daarom telt die hele opleiding tot ggzorger niet meer mee.
Want mensen in de GGZ kunnen never nooit een fout maken?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174930926
accepteer gewoon dat alleen medicijnen je gevoel kunnen onderdrukken zodat je beter kan functioneren, voor een hulpverlener ben je gewoon ''werk'' en die persoon kan niet je problemen oplossen. Als je het zelf niet kunt heb je gewoon pech
pi_174931174
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:18 schreef handkant het volgende:
accepteer gewoon dat alleen medicijnen je gevoel kunnen onderdrukken zodat je beter kan functioneren, voor een hulpverlener ben je gewoon ''werk'' en die persoon kan niet je problemen oplossen. Als je het zelf niet kunt heb je gewoon pech
ik ben het hier helemaal mee eens. Medicijnen zijn ook gewoon via internet verkrijgbaar, daarvoor moet je goed de ervaringen van anderen lezen en de medicijnen kiezen die hier minder bekend en gereguleerd zijn van een 'betrouwbare' verkoper.
Daarnaast zit er heel veel tussen Bach bloesems en Ayurvedische kruidenmiddelen en "echte" medicijnen, maar ook vrij verkrijgbare kruiden en voedingssupplementen kunnen invloed hebben op de hersenen, dus ik zou altijd eerst die proberen.
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik hét gevoelens onderdrukkende medicijn helaas nog niet heb gevonden. Lithium schijnt dan weer bijwerkingen te hebben zoals gewichtstoename maar zou wel kunnen helpen. Kun je van Swanson bestellen. Verder zegt men dat nootropics werken, maar ik moet daar nog meer van uitproberen, want tot nu toe heeft het voor mij amper effect gehad, in ieder geval niet op korte termijn.
Maar het verschilt echt ontzettend per persoon. Qua in supermarkt/tuinen verkrijgbare supplementen zijn gewoon magnesium en die rust dingen zoals valeriaan wat mij het meeste heeft geholpen. Dat is: niet veel, maar wel beter dan niets.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 07-11-2017 22:09:43 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_175042185
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je begrijpt niet dat ik reageerde op wat daarboven stond (een algemene opmerking over wat werkt in de psychiatrie) en niet op de specifieke situatie van TS zoals in de OP beschreven?

Overigens werken die tests niet altijd zoals je denkt dat ze werken. Het gaat niet alleen om wàt je antwoordt, maar ook hóe.
En als je het niet maar gelijk verontwaardigd op Fok! klagen is niet de manier om inzicht te krijgen. Deze discussie had TS met het GGZ of de huisarts moeten voeren, met stap 1: om uitleg vragen. Gewoon rustig en niet gelijk dreigen.

Maar ja, TS weet alles beter dan de want die heeft weleens een typische autist gezien en die is heel anders dan TS zelf, daarom telt die hele opleiding tot ggzorger niet meer mee.
Ten eerste doe je zoveel onjuiste annames dat je posts vol met onzin staan.

1. Ik klaag niet meteen, dit onderzoek is lang geleden, en het is slechts om een discussie op gang te brengen van het gepiepel binnen de hulpverlening
2. Om uitleg vragen is zeker gedaan, alles is besproken en we zijn met respect uitelkaar gegaan.
3. of ik alles beter weet? jij bent degene die niet openstaat voor de visie of er misschien wel eens fouten gemaakt kunnen worden, jij beschouwd zorginstellingen als heilig en onschendbaar en je mag als client geen eigen mening hebben volgens jou. Diagnoses zijn volgens jou altijd correct zoals ik uit je reacties op kan maken.
4. Ik heb alles uitvoerig laten onderzoeken, uit het gehele onderzoek is uitgekomen dat ik geen autist ben, jammer dat je de gehele opzet van dit topic niet begrijpt en gaat lopen drammen over zaken die er niet toe doen en onjuist zijn. daarnaast laat het jouw beperkte perceptie wel overduidelijk openbaren. De OP titel is ook niet juist, er is mij nooit voorgehouden dat ik de diagnose autist moest accepteren, maar dat jij onmiddellijk daarop hapt en van de onschendbaarheid en onjuiste inschattingen van de GGZ uitgaat laat dan meteen zien hoe beperkt jij denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door kzomba op 13-11-2017 13:32:50 ]
pi_175042226


[ Bericht 100% gewijzigd door kzomba op 13-11-2017 13:31:22 ]
pi_175042562
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 00:06 schreef Lunatiek het volgende:
Het is mijn ervaring dat de zwaardere gevallen van autisme, en daarmee bedoel ik mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, vaak niet alléén ASS hebben, maar bijvoorbeeld ook ADD, of zware ontwikkelingsachterstand. Omdat autisme vrij "hip" is momenteel en zeker Asperger wordt gekoppeld aan bovengemiddelde intelligentie, wordt door familie vaak gezegd dat zo iemand "autist" is, terwijl er onder de motorkap veel meer aan de hand is en veel symptomen/gedragingen niet aan ASS toegeschreven kunnen worden.
Daarnaast vergist men zich vaak in "het plaatje", de autist is een kasplantje, een Rainman, etc, terwijl het merendeel van de mensen met ASS heel goed mee kunnen komen en ze van zichzelf niet eens weten dat ze ASS hebben (tot ze opeens een burn-out hebben of een relatie niet niet lekker loopt).
Daarom kun je een ervaring in een woongroep niet als "typisch autisme" zien, het is a-typisch (omdat de meeste mensen met ASS gewoon thuis wonen en normaal werken of naar school gaan).

Daarom heb ik het idee dat TS ten onrechte bang is voor de diagnose en zijn vooroordelen over ASS, naar aanleiding van de ervaringen in de woongroep, op de test projecteert.
Maar je kunt dus ook heel goed een ASS-diagnose krijgen zonder dat je ook maar in de verte lijkt op die mensen uit de woongroep. Het is jammer dat je het niet een kans geeft en zo tekeer gaat tegen de ggz. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Eerst zit je de hele tijd te zeiken dat je autisme niet als modeziekte mag zien en vervolgens haal je het zelf aan.

Ik heb totaal geen vooroordelen over autisme zoals je hele tijd suggesties en aannames wil doen, ik geef autisme zeker een kans om onder ogenschouw te nemen, maar als er veel fouten worden gemaakt op basis van onjuiste informatie dan lijkt het mij niet verstandig om op basis van foute info daarin mee te gaan.

Ik ben iemand die heel kritisch naar zichzelf kijkt en alles wil onderzoeken en ook wil onderkennen, dat jij meteen van de gemiddelde mens uitgaat die niet naar zichzelf wil kijken is echt een beperking van jou.

je hebt tot nu toe alleen maar aannames gedaan en je vult alleen maar in omdat je in de praktijk mensen bent tegengekomen die hun diagnose niet wilde accepteren dus heb je de onterechte opvatting dat je mij maar moet overladen met jouw onjuiste visie dat ik autisme heb en dat moet accepteren omdat dat beter voor mij is, komt ooit de gedachte wel eens bij jou op dat de suggestie onjuist kan zijn?

Ieder mens scoort op bepaalde punten van de autisme test positief, ik scoorde juist uiterst laag. Nu zeg je dat je de gehele test kan manipuleren, dus als je positief op autisme scoort heb je autisme als je niet scoort heb je ook autisme, man man, wat is er met jou aan de hand?

heb je je wel eens normaal in kunnen leven in mensen en ook vragen aan hun gesteld? hier wijsneuserig doen omdat je een cursusje hebt gehad bij de GGZ hoe je je in kan leven in familieleden met bepaalde beperkingen is je ook niet voor niets aangeboden, je hebt daarin nog veel te leren.

Stel deze mensen eens vragen ipv alles voor hun in te vullen.
Het resoluut door willen drammen dat mensen bepaalde zaken moeten accepteren is respectloos, helemaal als daar geen grond voor is om datgeen te accepteren, misschien sla je de plank daarmee wel helemaal mis en dan? wil je iemand onjuiste diagnoses voorspiegelen? Omdat volgens jouw ervaring en visie dat zo prima werkt?

Je hoeft verder niets over die persoon te weten, je moet altijd trouw luisteren naar het GGZ zoals de dominee zegt dat je elke zondag moet bidden?

Ik weet niet of je het doorhebt, maar jouw dwingende adviezen zijn echt heel beperkt wat sociale omgangsvormen betreft.

Vele mensen hier hebben geen hulpverleningsachtergrond of een opleiding in die richting genoten, als je dat wel had gedaan had je geleerd dat deze benadering volsterkt onjuist is en dat dat alleen weerstand bij mensen oproept, dat is volgens mij ook exact de reden dat jij noodgedwongen een cursusje bij het GGZ moest volgen om met bepaalde mensen in jouw omgeving door 1 deur te kunnen, maar je bent er nog lang niet.

Je vult te veel in en oordeelt veel te snel. Hoe kun jij nu voor mij zeggen op basis waarvan ik weerstand heb om bepaalde diagnoses niet te accepteren, omdat ik zware autisten heb gezien en de film rainmain? please... houd toch alsjeblieft op met al die aannames, je slaat zo hard de plank steeds mis, maar als ik tegen alle aannames en vooroordelen van jou moest ingaan dan is het een gebed zonder eind. In al die shit die je tot nu toe hebt gezegd heb ik mij niet in herkent, en als ik dat wel doen dan zeg ik dat zeker, ik ben echt kritisch naar mijzelf. Jij kent mij niet eens, weet niets van mij, maar vult de hele tijd shit voor mij in die niet gewoon onjuist is. Waar ben je mee bezig? Leer gewoon om normaal met mensen om te gaan en doe nog een aantal cursusjes extra.
  maandag 13 november 2017 @ 13:41:28 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175042803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:08 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Want mensen in de GGZ kunnen never nooit een fout maken?
Natuurlijk kan dat. Maar dat betekend niet dat ze nooit iets goed doen, zoals in de OP wordt gesteld.
Net zoiets als wanneer er op oncologie een fout wordt gemaakt dan maar alle kankerpatiënten naar Jomanda verwijzen. Gaat niet werken. Heb je alleen jezelf mee.
Dat wantrouwige zie vaker bij autisten.
pi_175042825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit had wel over mij kunnen gaan.

[..]

Ik ben 't met je eens in het opzicht dat het erop lijkt dat TS idd niet helemaal weet wat autisme is en dat hij te makkelijk achterlijk gedrag als "autistisch" beschrijft. Maar als het waar is dat zijn test maar iets van 2 van de 8 watdanooks kreeg die hij nodig had voor een diagnose, dan heeft hij die diagnose dan toch gewoon niet? Dat staat op zich los van het wel of niet autistisch -zijn-.

[..]

Hier ben ik 't helemaal mee eens. TS lijkt hier teveel waarde aan te hechten, 't lijkt me niet overkomen alsof het een arbitrair iets voor TS is. Ook heeft TS niet antwoord gegeven op m'n vraag of de besproken autist -zelf- wel of niet erkent dat hij die autismetest heeft gemaakt.
Ik heb wel vaker mensen negatief over een autist horen praten (op fok, maar ook IRL) en gewoonlijk krijg je dan maar 1 kant van de medaille te zien en blijkt dat ze zelf niet bepaald objecief kunnen oordelen en te makkelijk denken over hun eigen schuldvraag en te snel met het vingertje gaan wijzen.

Wat trouwens ook nog zou kunnen is dat TS die man in die woonvorm -zelf is- en dat hij alleen maar een verhaaltje verzon om de reacties hier te polsen. Dat zou wel een giller zijn :P
Jij wilde weten of ik de autismetest heb gemaakt, antwoord ja. Scoorde daarop als niet autistisch.
  maandag 13 november 2017 @ 13:45:07 #247
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175042887
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:15 schreef kzomba het volgende:

^O^
pi_175042970
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 13:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Maar dat betekend niet dat ze nooit iets goed doen, zoals in de OP wordt gesteld.
Net zoiets als wanneer er op oncologie een fout wordt gemaakt dan maar alle kankerpatiënten naar Jomanda verwijzen. Gaat niet werken. Heb je alleen jezelf mee.
Dat wantrouwige zie vaker bij autisten.
Kijk, hier kan ik ook triest en sarcastisch op reageren.

Denken dat wantrouwen autisme is :') :') :')

Maar dat is niet mijn style, wantrouwen komt bij alle mensen voor en bij alle ziektebeelden.

En daarnaast sla je gewoon de gehele essentie van het topic over, juist mag je kritisch zijn naar de GGZ, dat moet juist meer gebeuren ipv minder en ze moeten ook zeker niet allerlei spirituele therapieën gaan volgen, maar wat ze wel moeten doen is sterker worden en meer emanciperen, hoe ze dat doen moeten ze zelf uitzoeken maar GGZ is niet altijd de weg. En ik geloof dat het meestal niet de weg is.
pi_175042990
ik O+ dit _O-
...
pi_175043019
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 13:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

^O^
Dat zou jij ook vaker moeten doen, dan hoef je niet noodgedwongen cursusjes bij de GGZ te volgen hoe je met mensen uit je omgeving om moet gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')