abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 oktober 2017 @ 07:09:48 #51
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174664140
Stukje hierboven even om aan te geven dat MBS bij de jongeren dus op steun kan rekenen voor zijn maatregelen. En er zijn nogal wat jongeren... en die ga je niet blij en rustig houden met zinloze overheidsbaantjes zoals nu gebeurt. En wat in de toekomst onbetaalbaar wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 26 oktober 2017 @ 07:12:23 #52
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174664149
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja dat is toch het doel van die man?
Ik denk dat ie door heeft dat de dagen van de oliedollartjes geteld zijn en dus buiten dat alleen een grote zandbak over houdt en dat niet te financieren valt als er geen inkomsten meer zijn. Dus zal hij de kant van de Emiraten op moeten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174692605
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik werk met veel jonge saudis en die hebben echt wel genoeg van al die verstikkende regels. Ze hebben internet, kijken westerse shows op tv, die hebben echt wel een idee dat het ook anders en beter kan. Natuurlijk zitten er ook bij de jongeren conservatieven tussen, en lui die allerlei rare complottheorieën geloven. Maar merendeel wil gewoon wat meer vrijheid.
Ieder mens snakt naar vrijheid en het is maar een kleine groet conservatieven die ze die vrijheden misgunnen en afnemen.
pi_174693095
Ik ben niet zo'n fan van fracking, maar de verzwakking van SA is toch wel een erg prettig gevolg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174693116
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Daar gaan we:

1. Ze mag niet onder de 30 zijn
2. Haar "voogd" (echtgenoot of vader) moet toestemming geven auto te mogen rijden
3. Ze mag geen make up dragen of andere vormen van "opmaken" (zina)
4. Ze mag enkel in de stad rijden, niet buitenwijken noch dorpen zonder "voogd" erbij (mahram)
5. Ze moet bedekt gekleed zijn
6. Ze mag van zaterdag t/m woensdag rijden enkel tussen zeven uur s'ochtends en acht uur s'avonds rijden.
8. Ze mag op donderdag en vrijdag (saoedisch weekend) enkel vam twaalf uur s'middags tot acht uur rijden.
9. Ze is verplicht een telefoon bij haar te hebben voor "uitzonderlijke (nood)gevallen".
10. Een suggesties van de raadgevende raad is dat ze altijd in staat is met de Vrouwen-ANWB contact op te kunnen nemen in geval van nood. Die zal wel opgericht moeten worden ofzo (Vrouwen-ANWB).
11. Gedurende de rijlessen moet de vrouw vooraf een geldbedrag betalen zodat de schade die ze maakt daarmee betaald kan worden als ze haar rijbewijs eenmaal heeft. Wijze mensen die Saoedische broeders.
Mooi he al die culturen in de wereld. O+ Dit is veel beter dan de witte cultuur.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174695363
Meh. Moderate islam is iets wat vrij lastig is. Eerst zien en dan geloven.
pi_174753370
Voor wat het waard is een stap in de goede richting...

Vrouwen welkom in aantal stadions Saudi-Arabië

quote:
Vrouwen in Saudi-Arabië mogen vanaf volgend jaar in een aantal stadions sportwedstrijden bezoeken. Volgens de autoriteiten zijn vrouwen welkom in de stadions in drie grote steden, waar momenteel enkel mannen mogen komen.

Het betreft stadions in hoofdstad Riyad, Djedda en Dammam, meldt de BBC. De voorzichtige maatregel maakt onderdeel uit van de hervormingsplannen van kroonprins Mohammed, die het conservatief-islamitische vorstendom wil moderniseren.

Mohammed zei in een interview in april dat vrouwen meer vrijheid verdienen. Zo werd eerder bekend dat vrouwen vanaf volgend jaar juni een auto mogen besturen. En in september mochten ze de viering van de stichting van het koninkrijk meemaken. Ook werd gedoogd dat mannen en vrouwen samen dansten tijdens een straatfeest.
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:07:21 #58
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_174753447
Pas als Hans Klok een show mag geven ergens in Mekka geloof ik erin.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_174753467
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:03 schreef Triggershot het volgende:
Voor wat het waard is een stap in de goede richting...

Vrouwen welkom in aantal stadions Saudi-Arabië

[..]

Iemand blij maken met een dooie mus.
pi_174753496
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:37 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

http://www.washingtonexam(...)rics/article/2638480

Eerst het nieuws dat vrouwen weer auto mogen rijden en nu dit. Positieve ontwikkelingen toch?
De aard/cultuur van de bevolking is niet iets wat je zomaar even als een draai aan de knop omdraait. Dit is dan ook gedoemd te mislukken. De gigantisch falende democratisering en modernisering van Afghanistan is een recent voorbeeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:10:15 #61
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174753514
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:07 schreef hollandia02 het volgende:
Pas als Hans Klok een show mag geven ergens in Mekka geloof ik erin.
hoppa, weg is je zwarte kubus!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_174753558
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

hoppa, weg is je zwarte kubus!
We need Hans!
pi_174753627
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

hoppa, weg is je zwarte kubus!
Lol!
pi_174753834
Het Saudische koningshuis is sowieso veel liberaler dan de bevolking. De echte religieuze macht ligt bij de Wahabi imams.
pi_174754048
quote:
Die predikant had zo op FOK! of reddit kunnen zitten.
pi_174754203
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:08 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Iemand blij maken met een dooie mus.
Ik vermoed maar zo dat een heel hoop vrouwen blij zijn met de weinig, maar zekere vooruitgang na decennialang absolute stilstand.
pi_174758636
Ach een mooi begin, neem aan dat er meer erachteraan komt. En het moet ook niet te snel gaan, dat werkt alleen averechts. Kijk maar naar gebieden waar de VS, democratie probeert neer te plempen. Mislukt altijd.

Of de val van de USSR. Gorbatsjov verminderde de communistische dictatuur langzaam aan. Daarna ging het ineens erg snel met vrijheden en nu zitten ze in Rusland weer in een dictatuur.

Mensen vergeten vaak dat vrijheid en democratie in onze landen ook langzaam aan gegroeid is.

Het kiesrecht werd ingevoerd in 1848, maar wel voor een selecte groep, in 1917 kregen alle mannen kiesrecht en in 1919 ook de vrouwen en dus algemeen kiesrecht. Dat is 71 jaar. En dat is alleen over het kiesrecht.

Tijd zal het leren hoe het verder gaat in SA.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_174761151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Blijkbaar heeft dat gesprek met President Trump effect gehad. Er staan grote veranderingen op stapel in Arabië!
Trump als voorvechter voor vrouwenrechten :') ben je tegen een deur aangelopen vanochtend?
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:58:34 #69
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_175516774
Ik geloof het als ze wat beter gaan zorgen voor Aziatische expats. (En ja Saoedi Arabië is ook Azië maar je snapt wat ik bedoel)
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_175517260
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Trump als voorvechter voor vrouwenrechten :') ben je tegen een deur aangelopen vanochtend?
Nee, das uiteraard volledig uitgesloten op basis van een uitspraak van tig jaar geleden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:36:13 #71
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175517636
Ik ben er nu een paar keer geweest. Laten ze daar eens vooral wat doen aan het overvloedige fastfood. Gezond eten met veel groeten en fruit kennen ze daar niet in Mekka en Medina.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175517676
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vermoed maar zo dat een heel hoop vrouwen blij zijn met de weinig, maar zekere vooruitgang na decennialang absolute stilstand.
Inderdaad.

Verder.. de steentijd eindigde niet omdat er geen steen meer voorradig was.

De Arabieren moeten uit de olie en als ze leider willen zijn in schone energie en innovatie, en het Silicon Valleys willen genereren dan zal het land knappe koppen moeten aantrekken en deze knappe koppen zullen het niet alleen voor het geld doen. Dus vooraf een een iets progressiever klimaat scheppen is zeker wenselijk wil het niet als Jemen eindigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 05-12-2017 22:50:14 ]
pi_175517686
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik werk met veel jonge saudis en die hebben echt wel genoeg van al die verstikkende regels. Ze hebben internet, kijken westerse shows op tv, die hebben echt wel een idee dat het ook anders en beter kan. Natuurlijk zitten er ook bij de jongeren conservatieven tussen, en lui die allerlei rare complottheorieën geloven. Maar merendeel wil gewoon wat meer vrijheid.
Saudies zijn bekend om hun "ik word enorm boos als ik mijn zin niet krijg". Je kunt beter samenwerken met Iraniërs. Die zijn ontzettend relaxed.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175517697
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Trump als voorvechter voor vrouwenrechten :') ben je tegen een deur aangelopen vanochtend?
Iemand die stoere praatjes heeft kan tenslotte niet voor verbetering zorgen in een land waar vrouwen letterlijk vee zijn en geslagen mogen worden. De achterlijkheid van modern feminisme in een notendop.
pi_175519946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:41 schreef Hathor het volgende:
Die staat met stip op 1 op de dodenlijst van alle jihadclubjes nu.
Stond hij sowieso. Als je de verkeerde pizza bestelt, sta je er waarschijnlijk ook op. Je moet je niet laten gijzelen door dat soort figuren. Moet je je hele leven lang toekijken omdat je bang bent mensen te kwetsen?
Ga lekker leven en als ze wat doen, doen ze het toch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')