abonnement Unibet Coolblue
pi_174573605
Mijn auto gaat van 0 naar 100 in 10 seconde en ik heb nog nooit een probleem gehad met invoegen. Ik ga meestal harder dan het verkeer op de rechterbaan... Het is een 1.3 zonder turbo die meer dan 20 jaar oud is... Het ligt niet aan de auto maar aan de bestuurder, je moet gewoon goed gas geven en niet proberen onder de 1200 toeren te blijven :D
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 12:09:02 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174574217
Ik ben geen fan van drie cilinders, maar m'n ouders hebben er ook een, in een BMW 218i.

M'n pa is er vol lof over. Nog nooit een auto gehad die zo makkelijk een caravan trok zegt hij. Vorige auto's hadden meer pk's en meer cilinderinhoud maar toch trekt deze beter.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174574242
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
Met het verschil dat er bij keukenkranen geen strijd is om performancewinst en bij processors en automotoren wel.
Meer water heb ik ook niet nodig, maar in 3 secs naar 100 knallen ipv 10 is oneindig veel leuker.
pindazakje
pi_174574267
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:09 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben geen fan van drie cilinders, maar m'n ouders hebben er ook een, in een BMW 218i.

M'n pa is er vol lof over. Nog nooit een auto gehad die zo makkelijk een caravan trok zegt hij. Vorige auto's hadden meer pk's en meer cilinderinhoud maar toch trekt deze beter.
Vorige auto was vast geen BMW dan.
pindazakje
pi_174574494
De reden dat ik hem wil tunen is om hem (nog) soepeler te maken. ik rijd ongeveer 40.000 per jaar en heb geen behoefte meer aan snelle auto's heb in het verleden onder andere een 645 en S60T5 gehad.

Ik snap best dat sommige commentaar hebben op een 3 cilinder maar ik ben van mening dat BMW wel de beste in huis heeft. Heb bij Audi met de A3 sedan 1.4 TSI en 1.0 TSI gereden icm DSG en ik vond beide motoren niet zo soepel rijden als de BMW en dan is de 1.4 nog een 4 cilinder.

Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Meer of minder Meeuwen?
pi_174574525
Die 3 pitters hebben een explosieve koppelopbouw bij lage toeren, ik kan mij voorstellen dat het prettig werkt met een caravan erachter, maar zonder vind ik het nogal onbschaafd aanvoelen. Ben benieuwd hoe zoiets werkt met tuning, zal vast niet beschaafder erop worden.


.
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:14:32 #32
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_174575356
Fer, wat zegt deze grafiek mij? Ik zie er eigenlijk niets in, is er iets mis gegaan?
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:31:15 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174575685
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.


De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.

En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:33:00 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174575724
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.

En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174575798
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
Ik denk eerder van groen links.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:37:27 #36
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174575826
9 seconden behelpen vinden :') Tijd voor nieuwe batterijen in je klokje? Weet zeker dat 80% van de auto's het niet haalt.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 14:22:03 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174576797
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:11 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Vorige auto was vast geen BMW dan.
Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turbo
.

Ik had ook gezegd dat ze beter konden wachten totdat er een 2.0 met weinig km's op de markt kwam. Maar nee, dan is het geen nieuwe auto meer :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174576860
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turbo
.

Ik had ook gezegd dat ze beter konden wachten totdat er een 2.0 met weinig km's op de markt kwam. Maar nee, dan is het geen nieuwe auto meer :+
Inderdaad. Nieuwe auto is het nu ook al niet meer. :')
pindazakje
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:34:27 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174577085
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
welnee, is gewoon een halve V6.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174578552
quote:
6s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

welnee, is gewoon een halve V6.
3-in lijn!
pi_174578920
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.


De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
Het verkeer is veel drukker geworden, waardoor de ruimte weldegelijk kleiner is.
  zondag 22 oktober 2017 @ 15:45:23 #42
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_174579042
quote:
6s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

welnee, is gewoon een halve V6.
En een viercilinder een halve V8.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_174581983
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
De reden dat ik hem wil tunen is om hem (nog) soepeler te maken. ik rijd ongeveer 40.000 per jaar en heb geen behoefte meer aan snelle auto's heb in het verleden onder andere een 645 en S60T5 gehad.

Ik snap best dat sommige commentaar hebben op een 3 cilinder maar ik ben van mening dat BMW wel de beste in huis heeft. Heb bij Audi met de A3 sedan 1.4 TSI en 1.0 TSI gereden icm DSG en ik vond beide motoren niet zo soepel rijden als de BMW en dan is de 1.4 nog een 4 cilinder.

Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
En als je straks een motor hebt met stukken, dan kost het je een veelvoud.

Good thinking!
pi_174582224
Prima motortje, vond 'm in de MINI erg fijn in ieder geval. Maar ik zou pas chippen als je zeker weet dat je garantie niet daardoor vervalt of als (de hele goede tuner) de garantie overneemt.
pi_174582273
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.

En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.
pi_174582283
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:37 schreef Sotchi2014 het volgende:
9 seconden behelpen vinden :') Tijd voor nieuwe batterijen in je klokje? Weet zeker dat 80% van de auto's het niet haalt.
Dan vergis je je.
pi_174582303
quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

En een viercilinder een halve V8.
Hou het dan maar bij een hele V8.
pi_174583769
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
Daar denken de motorrijders toch anders over..
pi_174584459
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:33 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar denken de motorrijders toch anders over..
Een dikke V8 met twee turbo's is op een motor inderdaad niet praktisch en overkill.
  zondag 22 oktober 2017 @ 19:14:51 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174584582
quote:
99s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:31 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

3-in lijn!
is dat geen halve V6 dan?

quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

En een viercilinder een halve V8.
true story.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')