abonnement Unibet Coolblue
pi_174451201
Waar moet ik als toekomstig erfgenaam, wonend en werkend in Nederland, rekening mee houden wanneer ik ervoor kies om het pand van mijn ouders (buiten de EU) te verkopen? Wat ben ik de Nederlandse staat (belastingdienst enzovoort) allemaal verschuldigd indien ik het pand verkoop en ik ineens een groot bedrag op m'n rekening heb staan?
pi_174451261
Na overlijden: Erfbelasting (mogelijk ook in buitenland)

Vervolgens op 1-1 na het erven: vermogensbelasting box 3: Waarde van het huis.
quote:
Heb je een tweede huis in het buitenland, dan dien je dit aan te geven bij de jaarlijkse belastingaangifte in Nederland. Omdat deze tweede woning niet je hoofdverblijf is, valt het in box 3 van het belastingstelsel. Maar wat zijn de belastingregels in box 3 en wat gebeurt er als je in beide landen belastingplichtig bent?
Na verkoop: Vermogensbelasting box 3 (banksaldo op 1-1)
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:02:06 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_174452147
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:16 schreef djh77 het volgende:
Na overlijden: Erfbelasting (mogelijk ook in buitenland)

Vervolgens op 1-1 na het erven: vermogensbelasting box 3: Waarde van het huis.

[..]

Na verkoop: Vermogensbelasting box 3 (banksaldo op 1-1)
Afhankelijk van het belastingklimaat in het specifieke land;

Daar een rekening openen
Al het geld in bitcoins
Hier langzaam dat weer naar euro's omzetten, voor zolang je de schommelingen in bitcoins aandurft
Dum de dum
pi_174455027
Scherp en tevens grappig gelijk wat hier bovenstaat. Punt is dat je wel rekening moet houden dat de Belastingdienst zolang je nog ingezetene bent van Nederland en er woont en dus verblijft je zal blijven opjagen totdat zij al de centjes hebben waar zij menen recht op te hebben. Dus emigreren naar Turkije/Marokko/Argentinie of welk ander land ook ,dat geen enkel uitleveringsverdrag o.i.d. met Nederland heeft, lijkt dan de beste optie
pi_174455095
Onzinnige reacties. Als je hier al antwoord op geeft zonder ook maar te weten over welk land het gaat, weet je duidelijk niet waar je het over hebt..

Over erfenissen uit het buitenland betaal je over het algemeen erfbelasting in dat land, vooral als het om onroerend goed gaat. Als je het houdt moet je het in je aangifte opgeven maar kun je het ook bijna altijd vrijstellen omdat het in het buitenland ligt
pi_174455292
Waar je rekening mee moet houden kwa belastingen is geheel afhankelijk van het belastingverdrag wat Nederland met dat land heeft.

Zaken rondom de verkoop zijn natuurlijk ook volledig afhankelijk van het land waar het om gaat.
pi_174479687
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Afhankelijk van het belastingklimaat in het specifieke land;

Daar een rekening openen
Al het geld in bitcoins
Hier langzaam dat weer naar euro's omzetten, voor zolang je de schommelingen in bitcoins aandurft
Vooral dit advies niet volgen. :')

Als je geen of minder belasting wil betalen kan dat prima, maar belastingfraude lijkt me niet slim. _O-
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:02:16 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174480109
Volgens mij is er niks mis met dat advies. Het is ook geen belastingfraude, aannemend dat je je vermogein in bitcoins gewoon aangeeft.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')