abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:47:35 #101
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174429274
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

die vergelijking klopt niet. Een aanranding is geen poging tot verkrachting.
Niet altijd, nee.
pi_174429300
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het is minder erg volgens de wet, aanranden is niet het zelfde als verkrachten en strafmaat is ook verschillend.
Inderdaad, en aanranding leidt niet altijd tot verkrachting zoals badderharing beweert het zijn 2 verschillende delicten, en het klopt dat je met de poten van een ander af moet blijven wat ootjekadootje zegt daar ben ik het helemaal mee eens maar als dat 1 keer niet lukt en je krijgt behandeling daarvoor wilt het niet altijd zeggen dat je levenslang een gevaar voor de maatschappij bent en opgesloten moet blijven dat is per individu en per delict verschillend
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:18:04 #103
3542 Gia
User under construction
pi_174429785
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:34 schreef Bottendaal het volgende:

Ja, dat vind ik, dat lijkt mij voor het slachtoffer ook
Ik weet uit ervaring dat dit niet zo is.
Hoewel ik niet verkracht ben, ben ik wel, van mijn 4 tot pakweg mijn 10de, misbruikt door mijn grootvader. Beetje friemelen, inderdaad, zijn apparaat vast moeten pakken, tot tongzoenen toe.
Word nog misselijk als ik er aan denk.
Ook mijn zussen zijn slachtoffer, hoewel we dat indertijd niet wisten.

Ik spreek dus uit ervaring dat vooral het machtsmisbruik het ergste is en dat zowel ikzelf als mijn jongste zus, grote problemen hebben op het gebied van intimiteit.

En er zijn dus mannen die vinden dat ze gerust aan hun (stief)kind mogen zitten, omdat ze vinden dat een beetje friemelen geen kwaad kan.
Fout dus, het kan wel kwaad, het kan heel veel kwaad.
pi_174430136
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je vindt een vrouw aanranden zonder penetratie dus minder erg dan wanneer er wel penetratie plaatsvindt?
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat zijn vaak vrouwen die er mee lopen te pronken. Die vragen er om, toch?

Maar zonder gein, dat is natuurlijk minder zwaar als poging tot verkrachting. Maar als ik het heb over zedendelinquenten, dan heb ik het niet over een dronken idioot met slechte versiermoves.
Ik vind het opvallend dat je enerzijds (kennelijk) van mening bent dat niet gezegd kan worden dat aanranding "minder erg" is dan verkrachting (penetratie), terwijl je vervolgens zegt dat mannen die in een kroeg een vrouw in haar tieten knijpt niet in jouw categorie van 'zedendelinquent' vallen (want dronken, idioot en slechte versiermoves). 😕
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:52:19 #105
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174430357
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:49 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Inderdaad, en aanranding leidt niet altijd tot verkrachting zoals badderharing beweert het zijn 2 verschillende delicten, en het klopt dat je met de poten van een ander af moet blijven wat ootjekadootje zegt daar ben ik het helemaal mee eens maar als dat 1 keer niet lukt en je krijgt behandeling daarvoor wilt het niet altijd zeggen dat je levenslang een gevaar voor de maatschappij bent en opgesloten moet blijven dat is per individu en per delict verschillend
Waar zeg ik 'altijd'?

Als je je punt niet kunt maken, zonder te liegen over wat anderen zeggen, dan is je punt niet zo sterk.
pi_174430452
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat dit niet zo is.
Hoewel ik niet verkracht ben, ben ik wel, van mijn 4 tot pakweg mijn 10de, misbruikt door mijn grootvader. Beetje friemelen, inderdaad, zijn apparaat vast moeten pakken, tot tongzoenen toe.
Word nog misselijk als ik er aan denk.
Ook mijn zussen zijn slachtoffer, hoewel we dat indertijd niet wisten.

Ik spreek dus uit ervaring dat vooral het machtsmisbruik het ergste is en dat zowel ikzelf als mijn jongste zus, grote problemen hebben op het gebied van intimiteit.

En er zijn dus mannen die vinden dat ze gerust aan hun (stief)kind mogen zitten, omdat ze vinden dat een beetje friemelen geen kwaad kan.
Fout dus, het kan wel kwaad, het kan heel veel kwaad.
Dat is echt heel erg kut voor je, en is gewoon n zeer ernstige vorm van misbruik.

Het is alleen natuurlijk lang niet altíjd zo dat aanranding even erg is als verkrachting, hell, niet alle verkrachtingen zijn even erg/hebben evenveel effect. En daarover kan ik uit ervaring meepraten.
En ik zou absoluut niet gewild hebben dat de jongen die mij op zijn 17e verkracht heeft daar de rest voor zijn leven voor had moeten boeten..
compact en kleverig.
pi_174430764
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 00:45 schreef ondeugend het volgende:
Nou das 600 meter verderop. Op dit moment kan ik niets anders zeggen dan wat bizar moet het zijn om een dood kind aan te treffen terwijl je eigenlijk alleen het allerliefst echte boeven wil vangen.
Dat laatste doen ze nauwelijks.
pi_174430792
Ik vraag me af of deze knuppel nou getriggerd zou kunnen zijn door het verhaal van Anne.
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:22:51 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174430816
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:21 schreef Truus1973 het volgende:
Ik vraag me af of deze knuppel nou getriggerd zou kunnen zijn door het verhaal van Anne.
Ja, dat denk ik wel. De overeenkomsten zijn bizar ...

Oh, wacht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174430868
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is echt heel erg kut voor je, en is gewoon n zeer ernstige vorm van misbruik.

Het is alleen natuurlijk lang niet altíjd zo dat aanranding even erg is als verkrachting, hell, niet alle verkrachtingen zijn even erg/hebben evenveel effect. En daarover kan ik uit ervaring meepraten.
En ik zou absoluut niet gewild hebben dat de jongen die mij op zijn 17e verkracht heeft daar de rest voor zijn leven voor had moeten boeten..
Altijd dat gejank van een deel van de vrouwen over verkrachting om het dan in dezelfde zin weer te begetaliseren. Doe iets aan jezelf vertrouwen.

Verkrachting is in mijn beleving maar 1 klein stapje onder moord. Of ben ik de enigste die me leuter in bedwang kan houden ?

Door het semi goed te praten schaad je de dames die geen stockholm syndroom hebben en dit wel als ernstig hebben ervaren en terecht natuurlijk.
pi_174430893
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:25 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Altijd dat gejank van sommige vrouwen over verkrachting om het dan in dezelfde zin weer te begetaliseren. Doe iets aan jezelf vertrouwen.

Verkrachting is in mijn beleving maar 1 klein stapje onder moord. Of ben ik de enigste die me leuter in bedwang kan houden ?
wut? :')

Begrijp je zelf wel wat je zegt? :')

O, okee, verduidelijking.

Nee, idd, door te zeggen dat het voor mij beide keren anders was, doe ik de rest van de vrouwen die alles even erg vinden tekort. Ofzo.

Mijn ervaring kan alleen maar komen doordat ik niet helder na kan denken door die verkrachting. Zoiets. Denk ik :')
compact en kleverig.
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:27:30 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174430895
Om te beoordelen of jij de enigste bent, hebben we beeldmateriaal nodig ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174430911
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:19 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Dat laatste doen ze nauwelijks.
Er zijn denk ik ook een stuk minder 'echte' boeven die op de voorgrond treden dan mensen die zich niet aan de regels houden. Vind dat zo'n dooddoener, 'ga boeven vangen'...
pi_174430947
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wut? :')

Begrijp je zelf wel wat je zegt? :')
Ja je hebt gewoon geen zin om te reageren en dat mag.
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:31:13 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174430963
Het is ook weer zo'n non-argument; van de drie dode meisjes in de regio Utrecht de afgelopen maanden hebben ze in 2 gevallen de dader binnen een paar dagen aangehouden, en in 1 geval in anderhalve week, hoezo vangen ze geen boeven?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174430973
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:30 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Ja je hebt gewoon geen zin om te reageren en dat mag.
nou, ik begreep je gewoon niet. Nu wel :')
compact en kleverig.
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:32:08 #117
3542 Gia
User under construction
pi_174430976
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat is echt heel erg kut voor je, en is gewoon n zeer ernstige vorm van misbruik.

Het is alleen natuurlijk lang niet altíjd zo dat aanranding even erg is als verkrachting, hell, niet alle verkrachtingen zijn even erg/hebben evenveel effect. En daarover kan ik uit ervaring meepraten.
En ik zou absoluut niet gewild hebben dat de jongen die mij op zijn 17e verkracht heeft daar de rest voor zijn leven voor had moeten boeten..
Dat ben ik met je eens.
Ik durfde als kind niet te vertellen wat opa deed als hij kwam babysitten, uit angst om hem.
Heel raar, maar het blijft toch je opa. En het was verder best een leuke opa.
Daarbij komt dat mijn vader altijd zei: "als iemand ooit aan mijn kinderen komt, sla ik er de kop af"
En tja, dat wil je ook niet. Dus gezwegen tot zijn dood. En zelfs toen wilde ik niet dat de familie het wist. Had het alleen tegen mijn toenmalige vriend verteld. Toen we uit elkaar gingen, gooide hij dat mijn vader voor de voeten.

En dan zit je dus weer met familie die je niet geloven. Heeft een hoop heibel gegeven.

Wat jij zegt over die jongen van 17, snap ik heel goed. Dit soort zaken is ook één van de redenen waarom ik de petitie (Anne) niet getekend heb.
Ik ben het ermee eens dat er gemakkelijker TBS moet worden gegeven, maar dat zal dit soort zaken niet oplossen. Men had, toen MP nog 20 was, niet kunnen voorzien dat hij tot moorden in staat was. Ook niet omdat hij opschepte over die verkrachting. Kan jeugdige overmoed zijn.
Zelfs als hij TBS had gehad, was hij op enig moment toch vrij gekomen.
Je kunt die lui niet hun hele leven gevangen houden.
Niemand is helderziend, ook een psychiater niet.

Maar goed, nu dwaal ik af.
Ik begrijp jouw standpunt.
pi_174431035
Misschien heeft je opa wel veel meer meisjes gepakt gia.

Misschien had jij het wel kunnen stoppen/verschil kunnen maken door aan de bel te trekken. Andere neefjes en nichtjes maybe.

En jouw leuke (?????) opa had gewoon een kogel of levenslang moeten krijgen , maar daar ben jij het dan weer niet mee eens.

Tis zonde de man. Kan zijn handjes niet van zijn eigen kleinkids afhouden maar het was wel een aardige man verder.

[ Bericht 21% gewijzigd door HendrikV op 15-10-2017 13:42:38 ]
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:40:00 #119
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174431100
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:36 schreef HendrikV het volgende:
Misschien heeft je opa wel veel meer meisjes gepakt gia.

Misschien wel mede dankzij jouw gezwijg en dat van andere dames en jongens.

Helemaal als je volwassen bent grow a pair.
Ik ben geen vrouw en ook nog nooit misbruikt. En hoewel je opmerking hout snijdt, vind ik hem buitengewoon ongepast.

Ik concludeer wel dat, wanneer er misbruik heeft plaatsgevonden en het slachtoffer daar over niets vertelt, dit komt omdat de dader het goed heeft aangepakt. Ofwel door voldoende angst te zaaien, ofwel door verder zo sympathiek te zijn/spelen, ofwel door het slachtoffer er van te overtuigen dat hij als dader ook slachtoffer is, ofwel door het schuldgevoel bij het slachtoffer te leggen.

Welke optie het is, maakt niet uit. Het blijft misbruik en het blijft even strafbaar. De voorbeelden die hier nu voorbij komen van Janies en Gia tonen alleen maar aan hoe doortrapt daders kunnen zijn. Zelfs vele jaren na het misbruik, winnen de daders nog een sympathievote.
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:41:17 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174431119
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw en ook nog nooit misbruikt. En hoewel je opmerking hout snijdt, vind ik hem buitengewoon ongepast.

Ik concludeer wel dat, wanneer er misbruik heeft plaatsgevonden en het slachtoffer daar over niets vertelt, dit komt omdat de dader het goed heeft aangepakt. Ofwel door voldoende angst te zaaien, ofwel door verder zo sympathiek te zijn/spelen, ofwel door het slachtoffer er van te overtuigen dat hij als dader ook slachtoffer is, ofwel door het schuldgevoel bij het slachtoffer te leggen.

Welke optie het is, maakt niet uit. Het blijft misbruik en het blijft even strafbaar. De voorbeelden die hier nu voorbij komen van Janies en Gia tonen alleen maar aan hoe doortrapt daders kunnen zijn. Zelfs vele jaren na het misbruik, winnen de daders nog een sympathievote.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174431217
Ben ik het mee eens. Dat het wat ongepast/grof is. Ik heb moeite met nuance als het gaat om verkrachters en helemaal pedo opa.
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:02:06 #122
3542 Gia
User under construction
pi_174431447
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:36 schreef HendrikV het volgende:
Misschien heeft je opa wel veel meer meisjes gepakt gia.

Misschien had jij het wel kunnen stoppen/verschil kunnen maken door aan de bel te trekken. Andere neefjes en nichtjes maybe.

En jouw leuke (?????) opa had gewoon een kogel of levenslang moeten krijgen , maar daar ben jij het dan weer niet mee eens.

Tis zonde de man. Kan zijn handjes niet van zijn eigen kleinkids afhouden maar het was wel een aardige man verder.

Heb je helemaal gelijk in, maar daar sta je als 7-jarig meisje niet bij stil.
Hij stond ook wel bekend dat hij vrouwen in de kont kneep als hij de kans had. Dat hij aan kinderen zat, wist men niet.
En ja, achteraf weten we dat hij aan meer meisjes uit de buurt heeft gezeten, maar dat kun je een kind van 7 niet aanrekenen.

Een tante van me, van moeders kant, verweet mij dat ik mijn mond had gehouden. Want als ik het verteld had, had hij mijn jongste zus niet meer kunnen pakken.

Je kunt die verantwoordelijkheid niet in de schoenen schuiven van de slachtoffers.
Alleen de dader is schuldig.
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:07:20 #123
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174431538
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar daar sta je als 7-jarig meisje niet bij stil.
Hij stond ook wel bekend dat hij vrouwen in de kont kneep als hij de kans had. Dat hij aan kinderen zat, wist men niet.
En ja, achteraf weten we dat hij aan meer meisjes uit de buurt heeft gezeten, maar dat kun je een kind van 7 niet aanrekenen.

Een tante van me, van moeders kant, verweet mij dat ik mijn mond had gehouden. Want als ik het verteld had, had hij mijn jongste zus niet meer kunnen pakken.

Je kunt die verantwoordelijkheid niet in de schoenen schuiven van de slachtoffers.
Alleen de dader is schuldig.
Alleen de dader is schuldig. En dat je als 7 jarige niet nadenkt over eventuele andere slachtoffers en je opa lief vindt omdat je ook koekjes van hem krijgt, dat snap ik.

Maar je bent later niet altijd 7 gebleven. En daarmee wil ik zeker niet een deel van de schuld bij jou leggen, maar wel aangeven hoe doortrapt je opa was dat hij er in is geslaagd om jou stil te houden.
pi_174431734
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw en ook nog nooit misbruikt. En hoewel je opmerking hout snijdt, vind ik hem buitengewoon ongepast.

Ik concludeer wel dat, wanneer er misbruik heeft plaatsgevonden en het slachtoffer daar over niets vertelt, dit komt omdat de dader het goed heeft aangepakt. Ofwel door voldoende angst te zaaien, ofwel door verder zo sympathiek te zijn/spelen, ofwel door het slachtoffer er van te overtuigen dat hij als dader ook slachtoffer is, ofwel door het schuldgevoel bij het slachtoffer te leggen.

Welke optie het is, maakt niet uit. Het blijft misbruik en het blijft even strafbaar. De voorbeelden die hier nu voorbij komen van Janies en Gia tonen alleen maar aan hoe doortrapt daders kunnen zijn. Zelfs vele jaren na het misbruik, winnen de daders nog een sympathievote.
Dat laatste he... slaat in mijn geval nergens op.
Ik geef aan dat ik vind dat de jongen die mij verkracht heeft op zijn 17e wat mij betreft niet levenslang de cel in had gehoeven. Hoe is dat n ‘sympathievote’?
Ik vind dat mensen na 1 fout nog n kans verdienen, maakt dat dat ik mezelf verloochen?

Nee, ik heb hem vergeven en vind dat hij niet afgerekend hoeft te worden VOOR DE REST VAN ZIJN LEVEN op 1 misstap. Als hij t vaker heeft gedaan, sluit m ajb op, maar dat is voorzover ik weet niet zo.
compact en kleverig.
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:36:11 #125
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174431907
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat laatste he... slaat in mijn geval nergens op.
Ik geef aan dat ik vind dat de jongen die mij verkracht heeft op zijn 17e wat mij betreft niet levenslang de cel in had gehoeven. Hoe is dat n ‘sympathievote’?
Ik vind dat mensen na 1 fout nog n kans verdienen, maakt dat dat ik mezelf verloochen?

Nee, ik heb hem vergeven en vind dat hij niet afgerekend hoeft te worden VOOR DE REST VAN ZIJN LEVEN op 1 misstap. Als hij t vaker heeft gedaan, sluit m ajb op, maar dat is voorzover ik weet niet zo.
Ik ken de details van je verkrachting niet, maar normaliter zou ik verwachten dat een vrouw die verkracht is wat meer uit is op wraak.

Wat als het een onbekende was geweest, die je 's nachts van je fiets af had getrokken en onder het genot van een pistool tegen je kop de verkrachting had volbracht?

Had hij dan ook een tweede kans verdiend?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')