Ongetwijfeld Opel.quote:Op zondag 15 oktober 2017 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Er wordt nergens iets verteld over het model of merk auto.
²
dont know sinds wanneer, maar ik heb dat ook geleerdquote:Op zondag 15 oktober 2017 11:42 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Sinds wanneer leren ze dit bij de rijlessen???
En je kan jezelf ook gewoon leren altijd in je spiegel te kijken voor je de deur open gooit.
En hoe lang heb jij je rijbewijs?quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dont know sinds wanneer, maar ik heb dat ook geleerd
paar maanden Laatbloeierquote:Op zondag 15 oktober 2017 17:06 schreef Friday12 het volgende:
[..]
En hoe lang heb jij je rijbewijs?
Ik zelf 7 jaar
plaatjes is iets wat ik wel over het hoofd zou zien.quote:Op zondag 15 oktober 2017 15:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoeveel fietsen met een bromfietsplaatje heb je gezien?
Je denkt dat automobilisten voor de lol fietsertjes willen aanrijden? Blijkbaar heb je zelf geen auto anders had je niet zo'n domme opmerking gemaakt. Ga maar eens een stukje rijden in Amsterdam en dan zie je hoe de gemiddelde fietser zich gedraagt.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Best wel erg eigenlijk. Er kunnen scooters op het fietspad rijden die 25 km per uur mogen, wielrenners, gezonde fietsers, en je ziet echt niet altijd meteen of het een jong iemand is of niet op de rotonde bijvoorbeeld. En volgens jullie zou een bejaarde op een elektrische fiets dan een stom vlaggetje of lampje nodig hebben omdat ze weer zoals normale fietsers deel kunnen nemen aan het verkeer (ik fiets zelf op een elektrische fiets, ze fietsen wel wat harder dan bejaarden op een elektrische fiets maar echt hard hard gaan ze niet imo). Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt.
Uhhh dat heeft toch versnelling 1, 2 en 3. op de laagste versnelling ga je niet harder dan 15km/uur.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 18:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Lijkt me inderdaad gewoon de schuld van de 55-jarige die zonder goed te kijken de deur open gooit, al heb je ook wel de verwarring dat zo'n opa op een fiets plotseling 28km/u gaat ipv 14km/u.
Ik ben daarom ook eerder voor een soort snorfunctie voor die dingen waarbij opaatjes en omaatjes met heel licht trappen heel rustig met 15km/u vooruit kunnen (dus daar de elektrische ondersteuning op) ipv dat ze met 15km/u normale kracht opeens 30 gaan...
Het gaat niet alleen over automobilisten. Sinds de e-bikes is het nooit zo gevaarlijk op het fietspad geweest.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt.
Maar geldt dit niet ook voor de komst van de auto, de brommer of de motor. In 1900 toen we nog met paard en wagen reden waren de wegen ook veel veiliger zonder de auto's. De kunst is je aan te passen op wat komen gaat. Hierin loopt ook de overheid achter op de ontwikkeling van nieuwe technologie. De fietspaden hadden allang geïnnoveerd moeten worden, deze zijn nog steeds als ontwerp van de jaren 50, toen er nog nauwelijks verkeer bestond. Een fietspad niet breder dan een halve meter, dat is toch vragen om ongelukken als er nu brommers, snorfiets, trekkers, scootmobiel, e-bikes en invalide auto's etc. overheen moet rijden.quote:Op zondag 15 oktober 2017 18:11 schreef machtpen het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over automobilisten. Sinds de e-bikes is het nooit zo gevaarlijk op het fietspad geweest.
Maar die jongen van 25 heeft zelf ook nog een reactievermogen.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Best wel erg eigenlijk. Er kunnen scooters op het fietspad rijden die 25 km per uur mogen, wielrenners, gezonde fietsers, en je ziet echt niet altijd meteen of het een jong iemand is of niet op de rotonde bijvoorbeeld. En volgens jullie zou een bejaarde op een elektrische fiets dan een stom vlaggetje of lampje nodig hebben omdat ze weer zoals normale fietsers deel kunnen nemen aan het verkeer (ik fiets zelf op een elektrische fiets, ze fietsen wel wat harder dan bejaarden op een elektrische fiets maar echt hard hard gaan ze niet imo). Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt.
Wacht even, je portier stond 20 seconden lang open zonder dat je bent uitgestapt? weet je wel hoe lang 20 seconden is lol. Zeker op drukke wegen of langs een fietspad zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk uitstap om geen hinder te zijn voor andere weggebruikers, en om de lak van mijn deur te beschermenquote:Op zondag 15 oktober 2017 13:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik had een keer dat er een meisje 20 seconden nadat ik mijn portier had geopend tegen aan is gefietst. Ik keek voordat ik mijn portier open deed of er iets aankwam. Dat was niet het geval.
Het was dus gewoon iemand die aan het dagdromen was en niet echt aan het opletten was.
Je kan dus niet altijd zeggen dat het de schuld was van de automobilist.
Daar ben ik het ook mee eens, men overdrijft nu echt hoe hard een e-bike nu werkelijk gaat. Heb ook wel op zo'n ding gereden en het valt reuze mee met die snelheid. Misschien moet je eerst op zo'n ding gezeten hebben om er over te kunnen oordelen. Overigens gaan we met zijn allen ook wennen aan de e-bike, oudjes in 2030 rijden straks veel beter op een e-bike dan dat ze nu doen, gezien ze meer ervaring hebben en er langer op hebben gereden. Ik ben dan ook voorstander om zo vroeg mogelijk te beginnen met een e-bike, dan hoef je als senior niet te wennen aan de verandering.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Best wel erg eigenlijk. Er kunnen scooters op het fietspad rijden die 25 km per uur mogen, wielrenners, gezonde fietsers, en je ziet echt niet altijd meteen of het een jong iemand is of niet op de rotonde bijvoorbeeld. En volgens jullie zou een bejaarde op een elektrische fiets dan een stom vlaggetje of lampje nodig hebben omdat ze weer zoals normale fietsers deel kunnen nemen aan het verkeer (ik fiets zelf op een elektrische fiets, ze fietsen wel wat harder dan bejaarden op een elektrische fiets maar echt hard hard gaan ze niet imo). Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt.
Dan trekken ze zich niets aan van de wet óf ze hebben gewoon een e-bike met trapondersteuning die stopt bij een snelheid van 25km/h.quote:Op zondag 15 oktober 2017 15:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik heb er nog nooit een zien rijden met een helm op.
brommers rijden ook zo hard, wat doe je daar mee?quote:Op zondag 15 oktober 2017 13:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
behalve dat die e-bikers hier 40 rijden. Wat dus totaal niet inschatbaar is.
Oh, de auto stond ook nog op het fietspad....tsja!quote:Op zondag 15 oktober 2017 18:11 schreef machtpen het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over automobilisten. Sinds de e-bikes is het nooit zo gevaarlijk op het fietspad geweest.
Brommers (met helmplicht) horen op de weg. Een block met je autoportier als je zo'n klootzakje op het fietspad ziet rijden, is dus gerechtvaardigd.quote:Op maandag 16 oktober 2017 13:44 schreef ietjefietje het volgende:
brommers rijden ook zo hard, wat doe je daar mee?
Eens. Verder zou ik alles zo laten, lost het vergrijzingsprobleem ook op.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 18:09 schreef Apotheose het volgende:
ik vind dat dit eerder de schuld is van die 55 jarige kerel. Als je je deur open gooit, dan check je eerst even of dat ook veilig kan . En als die bejaarde man op een gewone fiets had gezeten, had ie misschien ook niet meer kunnen stoppen.
Lekker parkeren zeker op zo'n fietspad!quote:Op maandag 16 oktober 2017 13:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Brommers (met helmplicht) horen op de weg. Een block met je autoportier als je zo'n klootzakje op het fietspad ziet rijden, is dus gerechtvaardigd.
Mah ja, aangezien dat mensen zijn die de portieren zonder te kijken open doen, geeft dat ook niks.quote:Op maandag 16 oktober 2017 13:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Eens. Verder zou ik alles zo laten, lost het vergrijzingsprobleem ook op.
Beter zo dan al die bejaarden in auto's die wel nog lang levensvatbare mensen kapot rijden.
Was even vergeten dat Amsterdam heel Nederland was en dat ik daarom maar meteen geen rij ervaring heb.quote:Op zondag 15 oktober 2017 18:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je denkt dat automobilisten voor de lol fietsertjes willen aanrijden? Blijkbaar heb je zelf geen auto anders had je niet zo'n domme opmerking gemaakt. Ga maar eens een stukje rijden in Amsterdam en dan zie je hoe de gemiddelde fietser zich gedraagt.
Maar kinderen van 16 hebben nog een goede reactie en kraakbeen, een bejaarde ligt zo weken in het ziekenhuis na een aanrijding. Daarom is het niet verstandig dat die mensen op fietsen gaan zitten die ook nog eens harder gaan dan het gemiddelde.
Naast het fietspad, bedoel je? Da's vrij normaal volgens mij.quote:Op maandag 16 oktober 2017 13:56 schreef ietjefietje het volgende:
Lekker parkeren zeker op zo'n fietspad!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |