abonnement Unibet Coolblue
pi_174416560
Hoe groot is de kans op een urgentieverklaring voor een sociale huurwoning als je als inwonend kind op straat wordt gezet als 21-jarige BBL-student?

Mijn vader dreigde er al vaker mee en zodra ik 21 ben (volgend jaar april) dan wil hij er werk van maken (en dat vind ik niet erg zolang ik maar snel een sociale huurwoning kan krijgen).

De geschiedenis van dit huishouden is sowieso al niet geweldig, met vaak politie (vader schreeuwt altijd dus instanties als Veilig Thuis etc. kwamen om de paar jaar wel weer een traject in gang zetten) en moeder kijkt vaak te diep in het glaasje en schreeuwt ook flink en is ontzettend labiel...

Buurt heeft daar ook zeker last van...

Is het kansrijk om zo'n urgentieverklaring te krijgen in deze situatie, of is er anders een andere mogelijkheid (zoals via instanties) om zoiets alsnog te krijgen?

Ben al bezig met reageren op woningen op de site, zodat ik tegen die tijd kan bewijzen dat ik genoeg moeite heb gedaan om zelf een woning te zoeken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Leef je leven en volg je dromen!
pi_174416587
Je kans is waarschijnlijk 0
pi_174416628
De wachttijd is zeer lang, soms wel 10 jaar afhankelijk van de regio. Ga er niet vanuit dat je met 21 jaar al iets hebt. Kun je niet een kamer of kleine studio huren en dan je inschrijving door laten lopen totdat je voor iets beters in aanmerking komt?
pi_174416658
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:50 schreef DoubleDip het volgende:
De wachttijd is zeer lang, soms wel 10 jaar afhankelijk van de regio. Ga er niet vanuit dat je met 21 jaar al iets hebt. Kun je niet een kamer of kleine studio huren en dan je inschrijving door laten lopen totdat je voor iets beters in aanmerking komt?
Daar verdien ik met mijn stagevergoeding (700 in de maand) helaas te weinig voor...
Leef je leven en volg je dromen!
pi_174416668
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:52 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Daar verdien ik met mijn stagevergoeding (700 in de maand) helaas te weinig voor...
En hoe wou je die sociale huurwoning dan betalen?
pi_174416674
Bungalowpark optie?
pi_174416683
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:52 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Daar verdien ik met mijn stagevergoeding (700 in de maand) helaas te weinig voor...
700 euro lijkt mij ruim genoeg voor een kamer. Lukte mij prima en ik deed het met veel minder.
Overigens, welke regio woon je? Bij sommige sociale huurwebsites zijn er woningen met loting. Kun je zonder lange inschrijving al iets krijgen.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:55:01 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174416696
Hoelang sta je al ingeschreven als woningzoekende?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174416707
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

700 euro lijkt mij ruim genoeg voor een kamer. Lukte mij prima en ik deed het met veel minder.
Overigens, welke regio woon je? Bij sommige sociale huurwebsites zijn er woningen met loting. Kun je zonder lange inschrijving al iets krijgen.
Regio Eindhoven, maar als ik van dat bedrag ook nog eens het eten, gwl enz. moet betalen dan wordt het wel lastig
Leef je leven en volg je dromen!
pi_174416714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:55 schreef Leandra het volgende:
Hoelang sta je al ingeschreven als woningzoekende?
2 maanden
Leef je leven en volg je dromen!
pi_174416723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:55 schreef HelloEverybody het volgende:
Regio Eindhoven, maar als ik van dat bedrag ook nog eens het eten, gwl enz. moet betalen dan wordt het wel lastig
"Lastig" is beter dan bij het Leger des Heils "wonen".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:57:58 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174416732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:56 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

2 maanden
Jammer, tenzij je 2 maanden geleden 18 bent geworden.
Ik denk overigens niet dat je, als je binnenkort 21 wordt, urgentie gaat krijgen in jouw situatie, zeker omdat je die op je 18de kennelijk helemaal niet ernstig genoeg vond om zsm uit huis te gaan.
Ik zou proberen ergens een kamer te vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174416737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:55 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Regio Eindhoven, maar als ik van dat bedrag ook nog eens het eten, gwl enz. moet betalen dan wordt het wel lastig
Ik heb geen idee hoe duur de woningen daar zijn, maar als je net buiten de stad gaat wonen scheelt het vaak al een hoop. GWL betaal je als je zuinig bent ongeveer 100 euro per maand voor, en dan zijn er nog de gemeentelijke heffingen (30-50 p/mnd afhankelijk van je gemeente). Boodschappen voor 1 persoon kun je met 150 oid per maand wel af. Een kamer van 300-400 of nog minder moet dus kunnen. Ik huur zelf ergens anders maar ik had destijds voor 230 euro een kamer van 11 m2 in een studentenhuis.
pi_174416744
Oh en als je voorzieningen deelt gaan GWL en gemeentelijke heffingen een eind naar beneden of zijn ze nihil als je te arm bent.
pi_174416749
https://urgentiewijzer.nl/
quote:
Als u niet zelf uw huisvestingsprobleem kunt oplossen en u buiten uw schuld in de problemen bent gekomen, kunt u een zogenoemde urgentieverklaring aanvragen. Bijvoorbeeld bij zeer schrijnende situaties waar dakloosheid van minderjarige kinderen dreigt. Of als u ernstig ziek bent geworden en daardoor niet meer in uw huidige woning kunt wonen.
Zolang je een kamer kunt huren, zal je dus geen urgentie krijgen. En voor ¤700 kun je best een kamer huren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174416751
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:56 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

2 maanden
Iets soortgelijks gehad, je krijgt hier geen urgentie voor.
Zou maar alvast gaan zoeken naar iets wat je particulier kunt huren.

Ik ben onderhand 7 jaar verder en nog op de wachtlijst.
Do what you love, love what you do!
pi_174416762
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Lastig" is beter dan bij het Leger des Heils "wonen".
Dat klopt, maar in het geval van een kamer van pak 'm beet 400 euro is er nog maar 300 euro per maand om gas, water licht, eten, verzekeringen, wat nieuwe kleding etc. te betalen...
Leef je leven en volg je dromen!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:01:47 #18
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_174416786
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:00 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in het geval van een kamer van pak 'm beet 400 euro is er nog maar 300 euro per maand om gas, water licht, eten, verzekeringen, wat nieuwe kleding etc. te betalen...
sociale huurrwoning is duurder dan een kamer hoor
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_174416789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:00 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in het geval van een kamer van pak 'm beet 400 euro is er nog maar 300 euro per maand om gas, water licht, eten, verzekeringen, wat nieuwe kleding etc. te betalen...
Ik dacht dat bij een kamer in de huurprijs inbegrepen zat.
pi_174416795
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:00 schreef HelloEverybody het volgende:
Dat klopt, maar in het geval van een kamer van pak 'm beet 400 euro is er nog maar 300 euro per maand om gas, water licht, eten, verzekeringen, wat nieuwe kleding etc. te betalen...
Als je een kamer huurt, is het GWL óf inclusief óf een tientje per maand. De rest is prima te doen met ¤ 300.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:02:15 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174416796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:00 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in het geval van een kamer van pak 'm beet 400 euro is er nog maar 300 euro per maand om gas, water licht, eten, verzekeringen, wat nieuwe kleding etc. te betalen...
Bij een kamer is het vaak (niet altijd) inclusief GWL, en van ¤ 300 zul je wel eten, verzekeringen en wat nieuwe kleding kunnen betalen lijkt me?
Je hebt ook recht op zorgtoeslag met dat inkomen? Dat maakt je kosten voor zorgverzekering al nagenoeg nihil, tenzij chronisch ziek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174416802
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:00 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in het geval van een kamer van pak 'm beet 400 euro is er nog maar 300 euro per maand om gas, water licht, eten, verzekeringen, wat nieuwe kleding etc. te betalen...
Dat is prima te doen hoor. Je zult sowieso wel recht hebben op zorgtoeslag a 80 euro per maand, waardoor je zorgpremie 20 euro is of nihil per maand. GWL zit bij een kamer in je huur en valt erg mee als je met veel mensen woont. Ik woonde met 15 man en betaalde 230 inclusief voor 11 m2. Boodschappen kun je op besparen door naar Lidl te gaan en het huismerk te kopen ipv dure A-merken. Groter inslaan bespaart ook kosten.

Veel studenten leven van een stuk minder en rondkomen lukt ook best, mits je zuinig bent en alleen investeert in wat echt nodig is..
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:03:31 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174416811
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:55 schreef HelloEverybody het volgende:

[..]

Regio Eindhoven, maar als ik van dat bedrag ook nog eens het eten, gwl enz. moet betalen dan wordt het wel lastig
Lastig hebben mensen het die wel urgentie nodig hebben..
Hell.. je weet nu (en kennelijk al veel langer) al wat er komen gaat dus kan je zat op tijd maatregelen nemen..

Je dacht dat het allemaal zo even kwam aanwaaien ofzo?
Trouwens er zijn genoeg woningen waar je zo in kan.. alleen die staan niet binnen een paar meter van waar je nu woont..
Dus je hebt zelfs meerdere opties..
pi_174416832
Oja en als je zelfstandig gaat wonen (dus je voorzieningen niet deelt) heb je ook nog eens recht op huurtoeslag a 300 in de maand. Gaat je huur van bijv. 600 euro ineens omlaag naar 300. Scheelt toch een hoop. Kan wel ietsje minder zijn als je <23 bent, maar je zal iig een stuk lagere lasten hebben.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:05:03 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174416834
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:00 schreef HelloEverybody het volgende:
wat nieuwe kleding etc.
Wat gebruikte kleding.. heb je weer genoeg over om maaltijden te kopen..
De tering naar de nering zetten heet dat..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')