abonnement Unibet Coolblue
pi_174435683
quote:
Eén meute, één beat, één dj
14 oktober 2017

Dit artikel is teruggetrokken, omdat het niet voldeed aan de kwaliteitseisen van NRC.
En zo hoort het. Dit had NRC echt van tevoren moeten en kunnen bedenken.
pi_174442236
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En zo hoort het. Dit had NRC echt van tevoren moeten en kunnen bedenken.
De reden van terugtrekken is wel weer bijzonder.
pi_174442402
Is dit echt niet van De Speld? :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174442636
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:22 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

De reden van terugtrekken is wel weer bijzonder.
Op zich is die reden gewoon correct; een dergelijk bagger-artikel had nooit gepubliceerd mogen worden. Ik heb dat dan ook aan NRC gemaild (en ik ben vast niet de enige geweest). Niet alleen de columnist, maar ook de eindredactie heeft hier steken laten vallen. Maar goed... het is in elk geval rechtgezet.
pi_174442920
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Geef toe dat het NRC allang niet meer die elitaire en kwaliteitskrant is zoals ten tijde van mijn prime, maar anderzijds je druk maken om wat zo een columnist schrijft en daarmee precies dat onderschrijven wat ik ook allang vind (en eerder door het NRC werd vastgelegd) en wel : Z-Millennials zijn gemiddeld genomen o.a.lui & zelfingenomen en narcistisch. Meer dan welke generatie voor hen.
Hoe weet je dit er nou weer bij te halen joh gek? :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174445145
Housemuziek maakt jongeren kapot.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:31:08 #32
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_174465477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:20 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker drugs gebruiken man, heerlijk. Vanmorgen ook weer wat sossa gepakt
ik brokkel de broccoli
pi_174497228
Aangezien ik ook direct bij NRC had geklaagd over dit artikel, heb ik een (niet persoonlijke) mail van de hoofdredacteur ontvangen:

quote:
Beste lezer,

Ik heb met belangstelling uw mail gelezen over het stuk van collega Bernard Hulsman. Daarin worden dancefeesten erg ongepast vergeleken met nazi-bijeenkomsten.

Ik wil erg duidelijk zijn daarover: hier zijn excuses op hun plaats. Het stuk beantwoordt niet aan de normen en waarden van NRC. Daarom is het stuk ook teruggetrokken van de site nrc.nl.

Ik heb zowel met Bernard uitgebreid gesproken als met de eindredactie. We kijken hoe we onze ‘sluizen’ scherper kunnen laten functioneren waardoor dergelijke stukken de krant of de site niet meer halen.

Peter Vandermeersch
Hoofdredacteur NRC
Het siert NRC dat ze door het stof gaan, excuses maken en hun fouten erkennen. Dat laat onverlet dat het bizarre artikel nooit gepubliceerd had mogen worden. Kennelijk trekt NRC hier zelf ook lering uit... ^O^
pi_174497325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
Aangezien ik ook direct bij NRC had geklaagd over dit artikel, heb ik een (niet persoonlijke) mail van de hoofdredacteur ontvangen:

[..]

Het siert NRC dat ze door het stof gaan, excuses maken en hun fouten erkennen. Dat laat onverlet dat het bizarre artikel nooit gepubliceerd had mogen worden. Kennelijk trekt NRC hier zelf ook lering uit... ^O^
Netjes.
pi_174502152
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
8)7 Het NRC heeft een column gepubliceerd van ene Bernard Hulsman, die grootschalige dancefeesten zoals het Amsterdam Dance Event vergelijkt met grootschalige nazi-manifestaties. Uiteraard te bizar voor woorden, maar het staat er echt:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)dj-13463156-a1577234

Het artikel is inmiddels aangepast. In het oorspronkelijke verhaal stond onder meer ook nog dit:

[..]

Bron die deze verwijderde passage noemt: https://www.geenstijl.nl/5138971/hier-een-grap-over-achterhouse/

Dat je deze bullshit bedenkt en opschrijft, is al erg. Minstens zo erg is dat NRC deze column doodleuk heeft geaccepteerd en gepubliceerd. En nu er - terecht - een boel kritiek op komt, zijn ze niet mans genoeg om het stuk volledig offline te gooien en excuses te maken, nee... er komt er slappe toelichting:

[..]

Wat een kutkrant is het toch ook.

Klacht: NRC publiceert column die dancefeesten met nazisme vergelijkt en is te laf om excuses te maken en het verhaal volledig offline te halen.
Om eerlijk te zijn, vind ik je reactie wat aan de ....makke kant.
Misschien was de toon niet passend bij de vergelijking, maar ik zie niet in waarom deze vergelijking in principe niet gemaakt zou mogen worden.

Zelf vind ik jouw reactie dan ook weer niet passend bij het artikel, daar de emotionele lading misschien niet correct was, maar rationeel gezien was deze vergelijking dat wel.

Vanwege je emotionele reactie op een stuk dat in elk geval wel half goed had kunnen zijn, zeg ik onterechte klacht.
pi_174502195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:21 schreef Kermit. het volgende:
Leuke column, de muziek en sfeer is inderdaad erg raar. Allemaal dezelfde mensen die uren lang naar dezelfde muziek luisteren met dezelfde drugs
Ik denk dat hier ook een beetje naar gehint werd. Naar het opzwepende/meeslepende wat de massa tot een lemmingtrain maakt.

Veel mensen houden er niet van daarmee vergeleken te worden, maar dat is slechts een emotionele reactie, net zoals het zich mee laten slepen door zo'n megafestijn dat is. Toch? :P
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2017 @ 23:07:31 #37
460494 naoomx
pi_174504467
Niet puur dansfeesten afgaan om de geest van die Führer ( _O_ ) te vereren :')

quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:04 schreef Wereldgozer het volgende:
Housemuziek maakt jongeren kapot.
En we houden ervan.

Luisterde een paar jaar naar "echte muziek". Nu weer foute dance-pop. Ga nooit meer terug. _O_
pi_174504486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:07 schreef naoomx het volgende:
Niet puur dansfeesten afgaan om de geest van die Führer ( _O_ ) te vereren :')

[..]

En we houden ervan.

Luisterde een paar jaar naar "echte muziek". Nu weer foute dance-pop. Ga nooit meer terug. _O_
Vrijdag zelf naar ADE genot.

Tijd om de bruinhemden te strijken
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2017 @ 23:10:18 #39
460494 naoomx
pi_174504523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:08 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Vrijdag zelf naar ADE genot.

Tijd om de bruinhemden te strijken
Geniet ervan. ^O^
pi_174511444
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, vind ik je reactie wat aan de ....makke kant.
Misschien was de toon niet passend bij de vergelijking, maar ik zie niet in waarom deze vergelijking in principe niet gemaakt zou mogen worden.

Zelf vind ik jouw reactie dan ook weer niet passend bij het artikel, daar de emotionele lading misschien niet correct was, maar rationeel gezien was deze vergelijking dat wel.

Vanwege je emotionele reactie op een stuk dat in elk geval wel half goed had kunnen zijn, zeg ik onterechte klacht.
Ik citeerde hier alleen een tekstfragment dat al eerder was verwijderd. Toen ik het topic opende, stond er nog een half artikel op de NRC-site. Geen idee of je dat hebt kunnen lezen, maar het was een bizar verhaal...

Dat het NRC ruiterlijk door het stof gaat, zegt eigenlijk alles wel....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')