abonnement Unibet Coolblue
pi_174418599
Oorspronkelijk bedrag ¤62,-
Dat is één factuur/periode? Is/was dat überhaupt mogelijk?

En van 62 naar 1.000. Dat is volgens mij bijzonder knap
pi_174420214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:51 schreef Syd het volgende:
Maar officieel bestaat Wannadoo al jarenniet meer en is het destijd overgegaan naar Tmobile. Ze willen geld vorderen van een bedrijf dat niet meer bestaat?
Als een bedrijf wordt overgenomen, wordt dat meestal gedaan inclusief schulden en vorderingen.
pi_174420316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:54 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ze zeggen meerdere keren brieven te hebben gestuurd, ik heb gevraagd naar welk adres, blijkt een adres te zijn dat al jaren niet meer bestaat, mijn oude woning is destijds gesloopt, enige wat daar nog is, is een groot grasveld.
Niet relevant, als jij nooit een adreswijziging hebt doorgegeven zijn ze verplicht de post te versturen aan het laatste bij hen bekende adres.

Pas als het bij de deurwaarder terecht komt, wordt er een GBA-check gedaan.

Meld schriftelijk (mail of aangetekende brief) dat je de vordering betwist en of ze je per post naar je huidige adres het volledige dossier sturen waaruit een en ander volgens hen moet blijken. Als op je mail binnen een week geen antwoord komt, dan zeker per aangetekende brief nogmaals het verzoek doen.
pi_174420527
Bedrag kan sowieso niet kloppen.

Van 62 euro naar 1000, dan hebben ze allerlei verhogingen door zitten voeren die tegen de wet zijn of wij / jij missen nog meer bedragen waardoor het zo hoog is.

Klinkt als een nep incassobureau.
pi_174420569
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:56 schreef Andyvie het volgende:
Is een factuur uit 2009 niet allang verjaard als je daar niet eerder bericht van hebt gekregen?
En dit inderdaad.

Tenzij ze kunnen aantonen dat er meerdere malen brieven zijn verstuurd en aangetekend en wel ontvangen, is dit gewoon verjaard.
En dat is als er al sprake zou zijn van een oude openstaande schuld.

Edit : google trouwens een voor de lol op Wanadoo en incassobureau, dit geintje flikken ze al sinds 2002, met oude verjaarde rekeningen en incassobureau pogingen.
pi_174421571
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:41 schreef Lienekien het volgende:
Iemand anders die op jouw naam een pakket heeft afgesloten?
Geen idee. Maar mocht iemand dat hebben gedaan dan had ik een modem e.d. op mijn adres moeten ontvangen en bij niet thuis zijn laat een pakketbezorger altijd een kaartje achter.
pi_174421624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En dit inderdaad.

Tenzij ze kunnen aantonen dat er meerdere malen brieven zijn verstuurd en aangetekend en wel ontvangen, is dit gewoon verjaard.
En dat is als er al sprake zou zijn van een oude openstaande schuld.

Edit : google trouwens een voor de lol op Wanadoo en incassobureau, dit geintje flikken ze al sinds 2002, met oude verjaarde rekeningen en incassobureau pogingen.
De brieven die ze verstuurd zouden hebben moeten ze dan retour gekregen hebben, want op het adres waar ik in 2009 woonde staat al jaren geen huis meer.
pi_174427075
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 21:35 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

De brieven die ze verstuurd zouden hebben moeten ze dan retour gekregen hebben, want op het adres waar ik in 2009 woonde staat al jaren geen huis meer.
Dan moeten ze kunnen aantonen dat de bewoners op dat adres wel brieven hebben ontvangen, kunnen ze waarschijnlijk ook niet. (want geen huis meer, net wakker hier xD)

Volgens mij geldt er in Nederland een ontvangsthuppeldepup, even naam kwijt, wat zoveel wil zeggen dat de verstuurder moet bewijzen dat je iets ontvangen hebt.
Ook als het naar een oud adres is verzonden.

Dit exact zelfde verhaal (bijna) kom ik op google ook tegen nog uit 2015 waar ook over een Wanadoo rekening/incassobureau opeens binnen kwam uit 2006.

Vergeet niet dat een incassobureau kan blaffen maar geen tanden heeft, een rechter gaat dit wegwuiven als 't al zover komt.(tenzij dus ze kunnen bewijzen brieven te hebben verstuurd die ontvangen zijn etc)

Edit : ik besef me trouwens dat bovenstaande eigenlijk overbodig is.
Jij hebt nooit een abo afgenomen bij ze, zo wel, laten ze het contract maar overleggen en anders schrijf je dat je ze met plezier bij de rechter zal verwelkomen ook in verband met de overduidelijke verjaring.

Ik vermoed dat je er dan nooit meer over hoort.
Kijk hoe meer je schrijft hoe meer het lijkt alsof je ergens wat vanaf weet, dus blijf bij de feiten.
Geen abo gehad, dus ook geen contract wat ze kunnen laten zien.
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:52:18 #34
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174437287
Niemand hier die nieuwsgierig is naar een scan? :)
pi_174437461
Klinkt fake, helemaal die verhogingen. Ik zou het bureau opzoeken op internet en dan bellen. Kijken of zij überhaupt bekend zijn met het dossier# in je brief. Zo ja, vragen wie precies hun opdrachtgever is / bewijs v/d vordering.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_174447625
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:01 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Klinkt fake, helemaal die verhogingen. Ik zou het bureau opzoeken op internet en dan bellen. Kijken of zij überhaupt bekend zijn met het dossier# in je brief. Zo ja, vragen wie precies hun opdrachtgever is / bewijs v/d vordering.
Of je leest gewoon even het topic voor je reageert...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2017 11:00:03 ]
  maandag 16 oktober 2017 @ 11:03:52 #37
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174447730
Juridisch loket lijkt me idd een goede stap. Heb er goede ervaringen mee en het kost je niks behalve tijd. Dan weet je iig waar je aan toe bent. Zal verder wel een spookfactuur zijn maar better safe than sorry.
:')
  maandag 16 oktober 2017 @ 13:48:09 #38
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174450762
Klinkt gewoon als een rondje (ongecontroleerde) facturen die waarschijnlijk door de jaren heen door verschillende bedrijven zijn opgekocht. Niet aan toegeven, zij zijn degenen die alles moeten gaan bewijzen. Een briefje is echt niet voldoende, daar gaan ze in een rechtszaak niet in mee. Gewoon reageren dat je de eventuele dagvaarding af zult wachten en verder niks met ze communiceren (hint: die dagvaarding komt toch niet).

[ Bericht 10% gewijzigd door Twiitch op 16-10-2017 13:56:28 ]
pi_174455223
@TS Goed lezen wat Twiitch hierboven schrijft en niet bang worden en toch als een domme oelewapper alle moeite gaan doen om hun tegemoet te komen, want jij hebt ook rechten en zij zij de aangever in deze. alias de eiser.

Dat betekend dus ook dat als ZIJ iets beweren, ZIJ overtuigend moeten aantonen dat zij gelijk hebben en wat ze nu aan jouw opsturen is onvoldoende en onvoldoende aannemelijk als er een zitting komt. Maar dat komt er niet want ze hebben geen poot om op te staan in deze.

Doet denken aan iets wat ik een hele tijd geleden meemaakte en wat ook een incassobureau betrof die ik toen heb uitgedaagd met bewijzen te komen. Dat konden ze niet dan wat ze al opstuurden aan tekst via mail en een vage factuur als 'bewijs.'

Heb dus gezegd dat ik hun dagvaarding vol vertrouwen tegemoet zie en ook een tegenvordering zal instellen zodat ze sowieso mijn proceskosten en advocaat kosten mogen vergoeden, i.c.m.een kleine extra vergoeding (¤1.000) voor smaad en laster getuige hun felle uitspraken en dwingelandij tijdens de gehouden correspondentie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2017 18:04:42 ]
pi_174455336
Intrum justitia koopt oude incasso’s op en bestookt hun slachtoffers elke paar jaar met dit soort onzin. Verdienmodel. Ik zou er niet van wakker liggen. Waarschijnlijk ga je ook nog een fantastisch ‘voorstel’ van ze krijgen, dat je in plaats van het volledige bedrag ‘ maar 750¤’ hoeft te voldoen waarna ze ‘de zaak’ (die er niet is) afsluiten. Niet intrappen. Mijn moeder heeft zo een geintje gehad.
pi_174455435
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
Oorspronkelijk bedrag ¤62,-
Dat is één factuur/periode? Is/was dat überhaupt mogelijk?

En van 62 naar 1.000. Dat is volgens mij bijzonder knap
Volgens de WIK-regeling kan dat helemaal niet. En als de WIK niet goed is toegepast of ook maar een eurocent afwijkt wijst de rechter dit vaak af. Hoogsten 62 euro betaal je dan. Incasso bureaus zijn sowieso blaffende honden. Laat ze dan maar een deurwaarder sturen. Sowieso zijn dit vaak cowboys die niet deugen.

Een deurwaarder zal ook direct zien dat deze zaak niet klopt inzake WIK etc en dat dan ook niet aannemen.

Niet betalen ze proberen het gewoon. Als ze naar de rechter stappen hebben ze zelf een probleem. Want ze zijn duidelijk malafide bezig.
pi_174518807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Misschien moet je eens ophouden met je geroeptoeter :{

OT: Helemaal niets doen is niet handig. Stuur ze even een briefje terug dat je nooit klant bent geweest, dus dat de vordering niet terecht kan zijn, Vraag ze vriendelijk hun vergissing zsm te herstellen en dit aan je te bevestigen.

Klaar :)
Ze lachen zich suf om mensen zoals jij :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 19:41:38 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174521139
De vordering is gewoon in bulk gekocht door Intrum en ze hebben mogelijk een niet/incompleet dossier. Wanadoo/Casema/@home/Multikabel is samen naar Ziggo. Dus het kan dat de schuld van @home de naam Wanadoo heeft gekregen.

Los daarvan: het zijn verkochte dossiers mogelijk met incomplete papieren. Vraag de originele stukken op, de verzonden brieven die ze je hebben verzonden sinds 2009. Aangeven dat je daarnaast de vordering betwist aangezien je nimmer iets van Wanadoo hebt afgenomen. Zij stellen dat je een vordering open hebt staan bij hen, zij mogen het bewijzen.

https://www.advocaatschag(...)tel-en-bewijsplicht/ als voorbeeld.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 19:42:44 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174521180
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze lachen zich suf om mensen zoals jij :Y
Doe je niets, gaat het naar de rechtbank ga jij een probleem krijgen omdat het dossier dan bij verstek is toegewezen aan het incassobureau/de deurwaarder war het mogelijk snel komt te liggen. Dan ben jij veroordeeld tot betalen. Succes ermee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_174522321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze lachen zich suf om mensen zoals jij :Y
Niet afwijzen van de vordering maakt dat je in elk geval verantwoordelijk bent voor de kosten die vanaf het moment van kennisgeving ontstaan op jouw bordje kunnen komen.

Ook als de uiteindelijke conclusie is dat de oorspronkelijke vordering onterecht is.
pi_174522534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

Ze lachen zich suf om mensen zoals jij :Y
Ja, vast en zeker. Oftewel: had je maar vast half zekerheid, dan was je al een heel eind.

Laten we het netjes houden: kun je kernachtig uitleggen waarom ze dan precies lachen?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 20:47:12 #47
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_174523438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, vast en zeker. Oftewel: had je maar vast half zekerheid, dan was je al een heel eind.

Laten we het netjes houden: kun je kernachtig uitleggen waarom ze dan precies lachen?
Mensen die niet reageren worden in gebreke gesteld. Dan krijgt de schuldeiser gelijk.
TS zegt geen abonnement te hebben afgenomen en moet dus om bewijs vragen dat zij dat wel heeft gedaan. Laat het incasso bureau maar over de brug komen dat zij een aanvraag heeft ingediend en een contract heeft ondertekend.
Heeft dat incassobureau die niet dan hebben ze geen poot om op te staan.
pi_174523616
Ik snap de grap niet.
Spoilers!
pi_174524421
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:32 schreef Alieda-R het volgende:
eb met het incassobureau gebeld
Niet doen, mail sturen! Dat is gratis en je hebt dan bewijs. (Gesprekken opnemen is ook een optie, er zijn handige apps die dat automagisch doen zoals Sanity)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_174541009
Mailtje sturen dat je de vordering betwist en dat je graag originele stukken met handtekening wil zien en zet een deadline van zeg 14 dagen na dagtekening en dat je na die tijd niets ontvangen hebt de vordering in het archief stopt stuur het mailtje met bcc het email adres waarop je e.e.a. hebt binnengekregen en wacht rustig af maak eventueel een apart mail adres aan voor dit soort zaken (ook handig als je weer eens je in moet schrijven op een website)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')