abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:21:00 #1
471493 LenLeidenuniv
discriminatieonderzoek
pi_174374834


Helpt u mee aan een beter dialoog en het in kaart brengen van discriminatie in Nederland?

De context:
In Europa heerst polarisatie en in Nederland neemt onrust toe.
Moskeeën bezet, homo’s bespuugd en geslagen en burgers worden gediscrimineerd.
Wilt u bijdragen aan een beter dialoog, wederzijds begrip en een vermindering van deze spanningen?
Dat kan!

Het onderzoek:
Voor de Universiteit Leiden vergelijk ik de culturele opvattingen van de culturen in Nederland.
De gevonden overeenkomsten verbinden ons.
De gevonden verschillen vormen een start voor een beter dialoog en wederzijds begrip.
Wie heeft er te maken met discriminatie?
Is er volgens u een eerlijk dialoog over radicalisatie en terrorisme?
Allemaal vragen die antwoorden verdienen, dus laat u horen.

Hoe:
Laat u horen middels deze (vertrouwelijke) vragenlijst van +/- 12 minuten.
Werk mee aan een beter dialoog en wederzijds begrip!

U kunt de link beneden kopiëren in uw webbrowser.
Link:https://leidenuniv.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_8kxFW0psVyVxg7r

Met vriendelijke groet,

Lennard Kosterman
Studentnummer: s0905054
E-mall: l.w.kosterman@umail.leidenuniv.nl
Bezig met cultureel onderzoek voor de Universiteit Leiden, m.b.t.. discriminatie.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:32:19 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174375127
Je moet op het einde bij die e-mailadressen ff instellen dat het geen verplichte vraag is
pi_174375299
helemaal ingevuld, maar op het einde kon ik niet verder klikken onder mail adressen in te vullen.
dus maar weg geklikt.

wel een beetje simpel onderzoek, door de manier van vraagstelling is te merken dat je al een bepaald verwachtingspatroon hebt
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:39:33 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174375309
En bij beroepen is de keuze wat beperkt.. Ik kon de mijne er niet goed in kwijt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:41:05 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174375360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:39 schreef gianni61 het volgende:
helemaal ingevuld, maar op het einde kon ik niet verder klikken onder mail adressen in te vullen.
dus maar weg geklikt.

wel een beetje simpel onderzoek, door de manier van vraagstelling is te merken dat je al een bepaald verwachtingspatroon hebt
Je komt er omheen door bij de onderste vraag een '.' in te vullen.

En idd.. je gediscrimineerd voelen is nog niet meteen daadwerkelijk gediscrimineerd worden (tenzij er echt gescholden wordt met racistische termen ofzo). Je kunt je ook onterecht gediscrimineerd voelen natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174375444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je komt er omheen door bij de onderste vraag een '.' in te vullen.

En idd.. je gediscrimineerd voelen is nog niet meteen daadwerkelijk gediscrimineerd worden (tenzij er echt gescholden wordt met racistische termen ofzo). Je kunt je ook onterecht gediscrimineerd voelen natuurlijk.
hmm, ja, jammer dan, ik ga het niet opnieuw invullen.

en dat ja, sommige mensen roepen al snel dat ze gediscrimineerd worden
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:48:53 #7
471493 LenLeidenuniv
discriminatieonderzoek
pi_174375570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:44 schreef gianni61 het volgende:

[..]

hmm, ja, jammer dan, ik ga het niet opnieuw invullen.

en dat ja, sommige mensen roepen al snel dat ze gediscrimineerd worden
Aangepast, dank voor de feedback!
Bezig met cultureel onderzoek voor de Universiteit Leiden, m.b.t.. discriminatie.
pi_174376150
Beetje een gericht pauperonderzoek. Het is wel duidelijk wat de uitslag moet zijn.
Mocht er ook nog een echt onderzoek komen vul ik het graag in.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 18:07:40 #9
471493 LenLeidenuniv
discriminatieonderzoek
pi_174378350
Over het onderzoek mensen:

Bij ieder goed onderzoek heb je van te voren gekeken welke verwachte uitkomsten er zijn. Echter, dit kan alleen worden bevestigd of juist niet als er voldoende data is. De respondenten dus. 95% van de vragen komt uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau, of de vragenlijst van Geert Hofstede over culturele dimensies. Allemaal zeer gedegen vragen lijkt mij zo en neutraal gesteld.

En jazeker, je kunt je gediscrimineerd voelen maar dit ook verkeerd hebben opgevat. Ook dit zegt iets over de spanning die mensen voelen en de polariserende krachten in Nederland in een verhit debat.
Bezig met cultureel onderzoek voor de Universiteit Leiden, m.b.t.. discriminatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')