abonnement Unibet Coolblue
pi_174276812
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

Ben ik ook niet per se. Bij nivellering verkleint de overheid de verschillen (ten gunste van de meerderheid en ten gunste van de minderbedeelden). Bij dit voorbeeld, met een vliegtaks, vergroot de overheid de verschillen ten gunste van de milieubewuste elite.
Nee hoor. De verschillen blijven gelijk. Of denk je dat de vliegbelasting inkomensafhankelijk gaat zijn?

Mensen met lagere inkomens hebben nou eenmaal minder mogelijkheden voor luxe uitgaven. Ze kunnen minder vliegen, ze kunnen niet in een dure auto rijden, ze kunnen niet elke week uiteten. Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook altijd zo zijn. Het is een beetje raar om dat nu als een argument te gebruiken tegen deze maatregel.
pi_174277957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.

1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen :+.
2. Ik woon niet onder een aanvliegroute.
3. Ik stel nergens dat de (vermeende) aanvliegroute moet verdwijnen.
4. Er is zoiets als 'toename van...' (ergo mijn klacht).
5. Waardoor, al interesseert mij dat -in tegenstelling tot jouw projectie- niet, mijn woning (nog) minder waard is geworden.
6. Het gaat mij, ongeacht woonprijs, ongeacht mijn eigen situatie, om de leefbaarheid in Nederland ; over wat we wel/niet zouden moeten willen tolereren omwille 'werkgelegenheid!'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 13:02:30 ]
pi_174278021
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen :+.
2. Ik woon niet onder aan aanvliegroute.
3. Ik stel nergens dat de (vermeende) aanvliegroute moet verdwijnen.
4. Er is zoiets als 'toename van...' (ergo mijn klacht).
5. Waardoor, al interesseert mij dat -in tegenstelling tot jouw projectie- niet, mijn woning (nog) minder waard is geworden.
6. Het gaat mij, ongeacht woonprijs, ongeacht mijn eigen situatie, om de leefbaarheid in Nederland ; over wat we wel/niet zouden moeten willen tolereren omwille 'werkgelegenheid!'
Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.
pi_174278121
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.
Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.
pi_174278147
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.

Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
Ik kan mij herinneren dat er iets was met een maatschappij die welke niet mee wou gaan met prijsafspraken, naar mijn idee heeft het hiermee iets te doen.
pi_174278514
quote:
De vliegbelasting bestond sinds 1 juli 2008 en werd per 1 juli 2009 afgeschaft. De vliegbelasting bedroeg 11,25 euro bij vliegreizen binnen de Europese Unie of tot 2500 kilometer, daarboven bedroeg het tarief 45 euro.
quote:
omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
pi_174278613
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

[..]

Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.
pi_174278638
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.
3 euro?
pi_174278687
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:33 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

3 euro?
Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?
Als ik reis sowieso over Dusseldorf, is veel geavanceerder vind ik.

Ook geen hinderlijke flitspalen richting vliegveld trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 13:37:13 ]
pi_174278766
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?
Als ik reis sowieso over Dusseldorf, is veel geavanceerder vind ik.
Mij veel te ver weg.

Bij grote voorkeur vlieg ik van Rotterdam, maar dat kan eigenlijk alleen voor vakantievluchtjes binnen Europa. En anders neem ik de Intercity Direct, die me in 25 minuten vanaf Rotterdam op Schiphol aflevert. Tenminste, als die rijdt... ;)
pi_174278808
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:40 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Mij veel te ver weg.

Bij grote voorkeur vlieg ik van Rotterdam, maar dat kan eigenlijk alleen voor vakantievluchtjes binnen Europa. En anders neem ik de Intercity Direct, die me in 25 minuten vanaf Rotterdam op Schiphol aflevert. Tenminste, als die rijdt... ;)
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
pi_174278970
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.
pi_174279090
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:52 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.
Toch nog 100 km hoor, Amsterdam 200 km, geen auto parkeren niks nopa nada, geen omkijken ergens naar.
pi_174284694
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).

Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.

Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Tokkie gespot.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_174285845
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?
pi_174285885
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:

Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Voor de meeste mensen zal uitwijken voor een paar euro ook helemaal niet lonen. Dan kost de langere reis naar een vliegveld in het buut'nland je een stuk meer dan je aan belasting bespaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 20:20:37 ]
pi_174288515
quote:
6s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?
Wat de boer niet kan dat vreet die niet!
pi_174290536
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat de boer niet kan dat vreet die niet!
Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?
pi_174291346
quote:
7s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?
Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.
  zondag 8 oktober 2017 @ 23:24:51 #120
132605 kawotski
Il Dottore
pi_174291590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Verhuis dan. Ik woon overigens ook onder een aanvliegroute en ik stoor me er minder aan dan al het autoverkeer en (opgevoerde) brommers. Daarnaast worden de vliegtuigen steeds stiller. Een 787 maakt al 3 kwart minder geluid dan een A330.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_174293695
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.
Nee je had het over de taxi naar Düsseldorf. Dat je dat zo'n goede service vindt. Dat slaat nergens op. Je kunt een taxi nemen naar elk vliegveld. Of bieden ze in Düsseldorf gratis taxi's?
pi_174294029
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.
Dus jij mocht wel naar eigen zeggen vaak vliegen maar anita en Henk mogen dat niet :')

Lekker consequent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174294037
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
Dat mag jij vinden. Het zal mij een zorg zijn wat je vanaf de zolderkamer van je ouderlijk huis van mij vind terwijl ik ergens op een parelwit palmstrand lig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174294185
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?

Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
dat kan bij schiphol ook hoor?
There are only 151 Pokémon.
pi_174295196
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:22 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat kan bij schiphol ook hoor?
15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.

Kan ik in Nederland nog niet mijn auto 14 dagen voor parkeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 09:58:25 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 10:07:06 #126
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_174295385
Wie linkt even naar de laatste Zembla-uitzending? Er werd o.a. een wetenschappelijk rapport besproken waarin de alom bejubelde economische motor Schiphol helemaal niet zo veel blijkt op te leveren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_174302530
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.

Kan ik in Nederland nog niet mijn auto 14 dagen voor parkeren.
Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.
pi_174304009
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.
Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!
pi_174311800
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!
Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.
pi_174316282
quote:
6s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.
Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?

En geloof mij ik ben dan wel geen Hollander maar een Nederlander,ik vergelijk de prijzen heus wel hoor.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 23:24:22 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 23:26:35 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174316343
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]


[..]

Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook! :')

Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Maakt nog al wat uit idd. Mensen kijken naar wat het goedkoopst is als je manager je al 3 jaar geen fatsoenlijke loonsverhoging hebt gegeven..

Kan je je zo opstellen, maar toch is het zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174316442
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?

En geloof mij ik ben dan wel geen Hollander maar een Nederlander,ik vergelijk de prijzen heus wel hoor.
Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.
pi_174316475
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.
Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!
pi_174317264
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!
Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen. :)
pi_174317277
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen. :)
Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 00:44:35 ]
pi_174317418
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.
We hebben toch net samen vastgesteld dat je beweringen niet kloppen? Of wilde je nog steeds beweren dat het vliegveld in Dusseldorf een taxiservice aanbiedt voor 15 euro bij 2 x 100 km? Het is gewoon niet waar wat je zei.

Wel sympathiekelijk dat je het mij niet kwadelijk neemt. :)
pi_174326459
Volgens de telegraaf komt er ¤ 7,- op een Europees ticket en ¤ 40,- op een ticket buiten Europa. Best veel als jij nagaat dat ik nu een ticket wil boeken naar een plaats buiten Europa voor 16,99. Dan moet ik toegeven dat dit erg goedkoop is. Nu is deze vlucht al vanaf Weeze, maar zou ik vanuit Nederland vliegen zou de vlucht meer dan 300% duurder worden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:37:14 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174327490
https://www.telegraaf.nl/(...)tickets-stuk-duurder

Totaal niet geleerd van de eerste poging van de cda/pvda destijds. Als je dat al wil doen, moet je dat op europees niveau doen. EU gebruiken waarvoor het bedoeld is. Nu schiet je jezelf in je eigen voet met het creëren van een niet level playing field.

Wat levert het op? Banenverlies:
BARIN in 2008: 12.500
NRC in 2013: 15.000 tot 30.000

En economische schade van 700mln

Om een ordinaire belasting. Hoe dan?

Hier moet keihard tegen geageerd worden. Gelukkig is het er nog niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174347581
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

Verhuis dan.
Ja is goed man morgen ait?
Conscience do cost.
pi_174349569
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174349643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?
Conscience do cost.
pi_174349986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
Ik denk dat het vliegverkeer alleen maar toegenomen is in die 40 jr, afgenomen neem ik aan van niet.
pi_174350179
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:44 schreef ems. het volgende:

[..]

En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?
Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet. Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:11:35 #144
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174350215
quote:
Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174350254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet.
En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?
quote:
Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.
Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.
Conscience do cost.
pi_174350267
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.
Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.
pi_174350279
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.

En als je het niet wil waarderen, blijf je toch lekker met je voetjes op de grond? Maar dan ook echt nooit meer ergens naartoe met het vliegtuig.

Wees er even van bewust dat het een bedrijfstak in NL is 70.000 mensen directe werkgeving is. Met indirecte werkgeving er bij 350.000.
De opmerking klopt prima. Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:37 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tickets-stuk-duurder

Totaal niet geleerd van de eerste poging van de cda/pvda destijds. Als je dat al wil doen, moet je dat op europees niveau doen. EU gebruiken waarvoor het bedoeld is. Nu schiet je jezelf in je eigen voet met het creëren van een niet level playing field.

Wat levert het op? Banenverlies:
BARIN in 2008: 12.500
NRC in 2013: 15.000 tot 30.000

En economische schade van 700mln

Om een ordinaire belasting. Hoe dan?

Hier moet keihard tegen geageerd worden. Gelukkig is het er nog niet.
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350383
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Andromache het volgende:
Wie linkt even naar de laatste Zembla-uitzending? Er werd o.a. een wetenschappelijk rapport besproken waarin de alom bejubelde economische motor Schiphol helemaal niet zo veel blijkt op te leveren.
Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
pi_174350609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Ik geloof niet dat je met 7 euro voor Europese vluchten uit gaat wijken naar Brussel, ja, als het een euro of 40 gaat schelen misschien, maar dat houdt in dat er al een initieel verschil bestond van 33 euro.. Het ligt er tevens ook aan waar je je ergens bevindt in Nederland, aan de grens zul je allicht iets sneller uitwijken.

Maar dit gaat om fracties, er wordt gedaan alsof dit gigantisch veel mensen gaat beïnvloeden in hun gedrag en dat is gewoon dikke onzin.

Ga je kerosine hetzelfde belasten als benzine dan zul je met een trip naar Barcelona eerder aan de 50-100 euro moeten denken aan extra accijns op een vliegticket...

Maarehm, waar begin je? Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je je eigen industrie niet teveel schaadt: Kleine stapjes dus: 7 euro bijvoorbeeld.

En dan druk op het buitenland, zodra Duitsland en België meedoen kun je naar 14 euro etc etc.

Druk opvoeren op de EU kan ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 11 oktober 2017 @ 15:31:46 #152
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_174350678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.
Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?


quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?

Ik snap het geloof ik niet meer. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_174350718
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?

[..]

Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?

Ik snap het geloof ik niet meer. 8)7
Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350803
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?
Heb je de uitzending gezien?
pi_174350831
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Heb je de uitzending gezien?
Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.

Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Onzin. Voor veel mensen zal heen en weer naar Duitsland een stuk meer kosten dan die 7 of 40 euro belasting.
pi_174350865
quote:
12s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.
Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.
pi_174350891
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174350932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.
Yep
pi_174350939
quote:
12s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.
pi_174350965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep
Je beseft inmiddels wel dat dat een vrij onzinnige opmerking was, toch? :)
pi_174350981
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Je beseft inmiddels wel dat dat een vrij onzinnige opmerking was, toch? :)
Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?
pi_174351008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen John.
pi_174351014
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.
Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.

Jij lijkt nu half te stellen dat dat allemaal geen flikker boeit. Natuurlijk wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174351041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.

Jij lijkt nu half te stellen dat dat allemaal geen flikker boeit. Natuurlijk wel.
Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.
pi_174351048
Het begin wordt getracht, voorlopig 7 euro dat loopt nog wel op hoor denk ik.

Het mag en kan niet in 1X dan lopen ze te snel naar de buurlanden, bij iedere keer een minimaal bedrag misschien niet?
pi_174351055
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.
60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174351069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.
Hoe vaak moet ik het nog herhalen?
pi_174351090
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog herhalen?
Probeer eens met de horlepiep te dansen!



[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 16:30:05 ]
pi_174351092
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog herhalen?
Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou? Zijn 60.000 banen niks waard dat het niks oplevert?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174351117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou?
Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder. :W
pi_174351127
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder. :W
Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.

Zo moeilijk is het namelijk niet om te concluderen dat Schiphol wel wat oplevert, het feit dat er 60.000 mensen van leven bewijst dat namelijk al. Daar hoef ik geen documentaire voor te kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174352586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
Was dat de opzet van de EU?

Ik denk persoonlijk van wel, prijsafspraken.

En nu neust het Nederland niet en wil er tax overheen gooien?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 16:58:29 ]
pi_174352687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

De opmerking klopt prima.
Die vergelijking slaat als een tang op een varken en spreekt meer van persoonlijke haat. Derhalve is het argument dus totaal niet waarde toevoegend.

Huurmoordenaar met luchtvaartmensen vergelijken, echt :X

quote:
Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.
Welke opbrengsten onder de streep dan? De normaal zo geliefde bronnetjes van links, nota bene de favoriet onder de favo bronnetjes, NRC en aanverwante onderzoeksinstellingen, zeggen dat dit dus een bijzonder slecht idee is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.

Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174352773
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
pi_174352782
quote:
12s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
En aanverwante stromen van goederen, businessreizigers. Wat voegt een luchthaven nu bij aan het BBP? 60.000 op de luchthaven alleen, 350.000 indirect.
Van de bedrijven die de bakjes maken voor de catering, de vrachtwagen chauffeur die de goederen komt ophalen, tot de zakenman die de deals komt afsluiten waardoor er weer meer goederen komen/gaan.

Bierviltje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
pi_174352838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.

Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174352881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
pi_174352909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
pi_174352930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?

100 tot hoeveel?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 17:12:40 ]
pi_174353061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?
Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.

Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
pi_174353149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.

Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
Ben ook de laatste die tegen je ingaat er moeten er zijn wat de economie aanjagen ik zal de laatste zijn die je op andere ideeen brengt.
pi_174353442
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174353529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
pi_174353724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
Die wrijven met hun handen. Laat maar komen denken ze. LGG en BRU staan nu al te springen van geluk vanwege de slotbeperking.

BRU was op sterven na dood. Dus denk maar niet dat ze van uit hun zelf deze buitenkans om zeep gaan helpen.

Beter niet doen dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174358306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.

10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me

Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.

Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.

Bedankt he.
Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
pi_174358469
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).

Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.

Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Me dunkt dat een betere samenleving oa begint bij je niet zo laatdunkend uitlaten over je medemens.

Je komt dan ook vooral over als iemand die graag pretendeert 'een betere samenleving' te willen, want dat staat zo leuk voor je ego.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-10-2017 20:27:15 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_174359739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.

Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.

In eu verband of niet doen.
Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174360907
quote:
11s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
Verzekering etc betaald men toch al, dus of ik dat meetel?

Tenzij men geen auto heeft natuurlijk en alleen voor een ritje Schiphol een auto aanschaft dan tel ik alles mee.
pi_174360942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
Ik had het wel over het westen des lands he, niet over het midden des lands.

Oei den Haag en Rotterdam, weet ik eigenlijk niet, Zeeland denk ik wel zeker.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 22:00:45 ]
pi_174361043
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.

Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
pi_174361173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:47 schreef HendrikV het volgende:
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.

Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
En de landbouw diesel dan, de rooie?

Die of jeukt het die mensen iets of vervuilend of niet als het een paar liter meer verbruiken doet?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 21:54:42 ]
pi_174361453
Als men nu betaald en afrekenen doet per gereden km?
Ja dan kan ik mij wel 1 en ander voorstellen, dat ding kost al geld heb ik er nog geen mtr gebruik van gemaakt, kan ik hem net zo goed gebruiken toch?
pi_174366348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef ems. het volgende:

[..]

En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?

[..]

Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.
Heel veel. Overigens moeten er naar oplossingen gekeken worden echter niet naar beperking van het aantal vluchten. Dan maar meer of betere isolatie. Feit blijft dat je naast een vliegveld of horeca pand gaat wonen welk al 100 jaar bestaat en er een reden is dat je je huis goedkoop hebt kunnen kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 12-10-2017 08:16:37 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174366394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.

Zo moeilijk is het namelijk niet om te concluderen dat Schiphol wel wat oplevert, het feit dat er 60.000 mensen van leven bewijst dat namelijk al. Daar hoef ik geen documentaire voor te kijken.
Jij gaat geen antwoord krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174366547
Ach, zoveel verandert er niet. Als Dusseldorf/Weeze of Brussel/Charleroi goedkoper is vlieg ik ook al vanaf daar.
pi_174366749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
Ga je serieus vragen om een bron terwijl dat algemene kennis is? Dude :')

Die vliegtax was 11 euro voor binnen 2500km en daarbuiten 45. Vervolgens groeiden weeze als kool, brussel zag een groei van NLers en Schiphol had een enorme terugval.

Niet voor niets afgeschaft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')