Nee hoor. De verschillen blijven gelijk. Of denk je dat de vliegbelasting inkomensafhankelijk gaat zijn?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Ben ik ook niet per se. Bij nivellering verkleint de overheid de verschillen (ten gunste van de meerderheid en ten gunste van de minderbedeelden). Bij dit voorbeeld, met een vliegtaks, vergroot de overheid de verschillen ten gunste van de milieubewuste elite.
1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen .quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je hebt minder betaald voor je woning met als als nadeel dat je onder een aanvliegroute woont en dan moet de aanvliegroute verdwijnen. Echt jij bent het schoolvoorbeeld van een trieste nimby.
Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
1. Ik heb niet minder of meer betaald voor mijn woning. Ik heb 'm overgenomen .
2. Ik woon niet onder aan aanvliegroute.
3. Ik stel nergens dat de (vermeende) aanvliegroute moet verdwijnen.
4. Er is zoiets als 'toename van...' (ergo mijn klacht).
5. Waardoor, al interesseert mij dat -in tegenstelling tot jouw projectie- niet, mijn woning (nog) minder waard is geworden.
6. Het gaat mij, ongeacht woonprijs, ongeacht mijn eigen situatie, om de leefbaarheid in Nederland ; over wat we wel/niet zouden moeten willen tolereren omwille 'werkgelegenheid!'
Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je zelf met je aars in zo'n vliegtuigstoel gaan zitten? We doen het niet alleen omwille van werkgelegenheid, maar omdat het ook een dienst verleend waar miljoenen Nederlanders privé gebruik van maken. Om nog maar te zwijgen over alle bedrijven.
Ik kan mij herinneren dat er iets was met een maatschappij die welke niet mee wou gaan met prijsafspraken, naar mijn idee heeft het hiermee iets te doen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Modernere vliegtuigen die minder brandstof gebruiken.
Een focus op simpele lijnen waarbij de vliegtuigen zo min mogelijk op de grond hoeven staan.
Landen op allerlei randvliegvelden waar de kosten lager voor zijn dan landen midden in de hoofdstad van een land.
Tada je bent een heel eind richting een budgetmaatschappij.
quote:De vliegbelasting bestond sinds 1 juli 2008 en werd per 1 juli 2009 afgeschaft. De vliegbelasting bedroeg 11,25 euro bij vliegreizen binnen de Europese Unie of tot 2500 kilometer, daarboven bedroeg het tarief 45 euro.
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!quote:omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.
Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!
Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
3 euro?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Echter als die uitwijken komt men niet meer uit op die 3 Euro voor die welke nogwel over Schiphol reizen.
Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?quote:
Mij veel te ver weg.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoiets las ik,in een eerdere reactie, of het klopt?
Als ik reis sowieso over Dusseldorf, is veel geavanceerder vind ik.
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mij veel te ver weg.
Bij grote voorkeur vlieg ik van Rotterdam, maar dat kan eigenlijk alleen voor vakantievluchtjes binnen Europa. En anders neem ik de Intercity Direct, die me in 25 minuten vanaf Rotterdam op Schiphol aflevert. Tenminste, als die rijdt...
Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?
Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Toch nog 100 km hoor, Amsterdam 200 km, geen auto parkeren niks nopa nada, geen omkijken ergens naar.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Tuurlijk, niks mis mee als je een beetje in de buurt van Düsseldorf woont.
Tokkie gespot.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).
Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.
Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?
Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
Voor de meeste mensen zal uitwijken voor een paar euro ook helemaal niet lonen. Dan kost de langere reis naar een vliegveld in het buut'nland je een stuk meer dan je aan belasting bespaart.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!
Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Wat de boer niet kan dat vreet die niet!quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Niks service. Je betaalt er gewoon voor. Je kunt ook met de taxi naar Schiphol. Wat een service hè?
Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat de boer niet kan dat vreet die niet!
Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.quote:Op zondag 8 oktober 2017 22:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat waarom je niet naar Schiphol gaat?
Verhuis dan. Ik woon overigens ook onder een aanvliegroute en ik stoor me er minder aan dan al het autoverkeer en (opgevoerde) brommers. Daarnaast worden de vliegtuigen steeds stiller. Een 787 maakt al 3 kwart minder geluid dan een A330.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Nee je had het over de taxi naar Düsseldorf. Dat je dat zo'n goede service vindt. Dat slaat nergens op. Je kunt een taxi nemen naar elk vliegveld. Of bieden ze in Düsseldorf gratis taxi's?quote:Op zondag 8 oktober 2017 23:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee de reden heb ik al aangegeven niet meer of minder als daarom gun de mensen in Amsterdam die rust wel en de overheid geen geld.
Dus jij mocht wel naar eigen zeggen vaak vliegen maar anita en Henk mogen dat nietquote:Op zondag 8 oktober 2017 13:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jaren 90, 00's, vaak ja. Toen het nog duur(der) was. Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de Nederlandse privégebruikers is op overstaphaven Schiphol. Wat betreft de cargo dienst; daar kom je niet omheen idd. Een goede prijs cruciaal voor vele bedrijven (NL). Maar Anita en Henk die Venetië onder de voet willen lopen? Ga maar lekker in de tuin met een schuurschilderij zitten.
Dat mag jij vinden. Het zal mij een zorg zijn wat je vanaf de zolderkamer van je ouderlijk huis van mij vind terwijl ik ergens op een parelwit palmstrand lig.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stoer. Ik heb mij bedacht de vliegtax is nog niet hoog genoeg. Alle vliegers hier zijn stom.
dat kan bij schiphol ook hoor?quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ieder het zijne uiteraard, intercity alleen als de windmolens draaien?
Dusseldorf ik wordt voor de deur gehaald, taxi, en zetten mij op het vliegveld af bij de ingang wat ik moet hebben, dat is pas service of niet?
15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.quote:
Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.quote:Op maandag 9 oktober 2017 09:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
15 E halen en terug brengen, uiteraard als de reis voorbij is, geen Nederlandse prijs dus 96 km enkele reis.
Kan ik in Nederland nog niet mijn auto 14 dagen voor parkeren.
Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Natuurlijk John. Je denkt zeker dat we allemaal gek zijn hier? Dat we jou op je mooie blauwe ogen geloven als je zegt dat jij een taxirit maakt van 2 x 100 km voor een totaal van ¤ 15. Klets toch niet zo'n onzin.
Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.quote:Op maandag 9 oktober 2017 16:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als niet samen gelijk met de reis mee besteld is het uiteraard duurder!
Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, dus het is helemaal geen service van het vliegveld in Düsseldorf, maar van een of andere reisorganisatie.
Maakt nog al wat uit idd. Mensen kijken naar wat het goedkoopst is als je manager je al 3 jaar geen fatsoenlijke loonsverhoging hebt gegeven..quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat een dieptrieste armzalige kutsloebers heb je toch ook!
Maar dan nog, wat maakt het uit dat al die sloebers uitwijken naar Düsseldorf en Brussel? Schiphol is toch al overvol.
Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat dan nog, is dat hier ook te vinden ergens onder een steen?
En geloof mij ik ben dan wel geen Hollander maar een Nederlander,ik vergelijk de prijzen heus wel hoor.
Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat dan nog? Het betekent gewoon dat je weer allerlei onzin aan het verkondigen bent. Jij had het over de goede service van de luchthaven in Düsseldorf, maar als ik even doorvraag blijkt het daar helemaal niks mee te maken te hebben.
Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doorvragen jij denkt dat ik je alles vertel, schrijf alleen wat ik kwijt wil hoor!
Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 00:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Op zich wel verstandig. Als je meer zou vertellen, zou iedereen al direct doorhebben dat je weer uit je nek zit te kletsen.
We hebben toch net samen vastgesteld dat je beweringen niet kloppen? Of wilde je nog steeds beweren dat het vliegveld in Dusseldorf een taxiservice aanbiedt voor 15 euro bij 2 x 100 km? Het is gewoon niet waar wat je zei.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 00:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ach jij mag dat beweren van mij hoor ik weet ja wie zegt, een (normale) zou ik het nog kwadelijk nemen ook.
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje flauwe reactie. Alsof mensen die al twintig jaar in Lelystad wonen echt niet hadden kunnen zien aankomen dat het vliegveld daar zich zou gaan ontwikkelen van een grasveldje voor sportvliegtuigjes tot een dependance van Schiphol met tientallen grote vliegtuigen per dag. Dan ben je wel héél naïef hoor.
En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
Ik denk dat het vliegverkeer alleen maar toegenomen is in die 40 jr, afgenomen neem ik aan van niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die hebben reden tot klagen. Maar de mensen die de afgelopen 40 jaar bij schiphol zijn gaan wonen niet.
Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet. Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 14:44 schreef ems. het volgende:
[..]
En als je er al 80 jaar woont? Dan mag het wel ofzo?
Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.quote:Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja want toen bestond het praktisch niet en bestonden straalvliegtuigen nog niet.
Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.quote:Het is hetzelfde als naast een kroeg gaan wonen.
Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tickets van A-maatschappijen zijn in NL duurder dan elders, dat is meermaals aangetoond. De 'reisbranche' moet dus sowieso niet klagen.
De opmerking klopt prima. Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.
En als je het niet wil waarderen, blijf je toch lekker met je voetjes op de grond? Maar dan ook echt nooit meer ergens naartoe met het vliegtuig.
Wees er even van bewust dat het een bedrijfstak in NL is 70.000 mensen directe werkgeving is. Met indirecte werkgeving er bij 350.000.
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:37 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tickets-stuk-duurder
Totaal niet geleerd van de eerste poging van de cda/pvda destijds. Als je dat al wil doen, moet je dat op europees niveau doen. EU gebruiken waarvoor het bedoeld is. Nu schiet je jezelf in je eigen voet met het creëren van een niet level playing field.
Wat levert het op? Banenverlies:
BARIN in 2008: 12.500
NRC in 2013: 15.000 tot 30.000
En economische schade van 700mln
Om een ordinaire belasting. Hoe dan?
Hier moet keihard tegen geageerd worden. Gelukkig is het er nog niet.
Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Andromache het volgende:
Wie linkt even naar de laatste Zembla-uitzending? Er werd o.a. een wetenschappelijk rapport besproken waarin de alom bejubelde economische motor Schiphol helemaal niet zo veel blijkt op te leveren.
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Ik geloof niet dat je met 7 euro voor Europese vluchten uit gaat wijken naar Brussel, ja, als het een euro of 40 gaat schelen misschien, maar dat houdt in dat er al een initieel verschil bestond van 33 euro.. Het ligt er tevens ook aan waar je je ergens bevindt in Nederland, aan de grens zul je allicht iets sneller uitwijken.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.
Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vergeet even de flitspalen niet die op aan en afvoerwegen staan, justitie loopt ook geld mis dan.
Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.
Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Wacht even, je argument tegen een vliegtax is dat dit geld kost, omdat er dan minder verkeer langs een lucratieve flitspaal rijdt?
[..]
Maar anderzijds, door de vliegtax moet je wel uitwijken naar Duitsland. En dat is niet eerlijk want als je dan te laat vertrekt dan wordt je geflitst? Is dat het argument?
Ik snap het geloof ik niet meer.
Heb je de uitzending gezien?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Levert niet veel op? Hoeveel mensen eten er van de werkzaamheden die daar worden verricht?
Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.quote:
Onzin. Voor veel mensen zal heen en weer naar Duitsland een stuk meer kosten dan die 7 of 40 euro belasting.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter dan ook in de buurlanden.
Niet zo want dat slaat op 3Xniks, alles, de meeste zullen uitwijken naar D dan, en al zeker als ze ietsje te laat, door een file of wat dan ook, aankomen en een verrassing op de deurmat hebben liggen bij thuiskomst.
Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neen, maar ik weet wel dat er een hoop mensen van leven.
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon maar eens die uitzending bekijken dan. Voor je beweert dat het onzin is.
Yepquote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nederland is kut want: Dikke boete op de snelweg en vliegtax, dus we gaan uitwijken naar Duitsland, dat is wat hij zegt.
Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Je beseft inmiddels wel dat dat een vrij onzinnige opmerking was, toch?
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen John.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat wil je, de VOC maar nu onder de eigen burgers?
Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ga er geen discussie met je over aan als je die uitzending niet bekijkt, omdat je zelf wel denkt te weten hoe het allemaal zit. Het is totaal zinloos om te discussiëren met mensen die alleen bereid zijn hun zelfbedachte 'feiten' te geloven.
Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik weet "hoe het allemaal zit" ik heb een stelling dat vanwege het feit dat 60.000 mensen kunnen leven van Schiphol dat je het niet af kunt doen als insignificant, Schiphol is belangrijk voor 60.000 mensen en dat zijn er dermate veel dat je best kan zeggen dat dat ook belangrijk is voor Nederland.
Jij lijkt nu half te stellen dat dat allemaal geen flikker boeit. Natuurlijk wel.
60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Je kunt het nog een paar keer blijven proberen, maar zoals gezegd: ik ga geen discussie met je aan als je niet bereid bent om je te verdiepen in de materie en alleen afgaat op hoe jij denkt dat het zit.
Hoe vaak moet ik het nog herhalen?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
60.000 mensen die werken en leven van Schiphol heeft toch waarde of niet? Zo moeilijk is het allemaal niet.
Probeer eens met de horlepiep te dansen!quote:
Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou? Zijn 60.000 banen niks waard dat het niks oplevert?quote:
Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je daar dan geen antwoord op geven? Heeft het dan geen waarde volgens jou?
Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik blijf niet aan de gang. Verdiep je er in en dan praten we verder.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Was dat de opzet van de EU?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis hartstikke terecht om accijnzen te heffen op kerosine.
Die vergelijking slaat als een tang op een varken en spreekt meer van persoonlijke haat. Derhalve is het argument dus totaal niet waarde toevoegend.quote:
Welke opbrengsten onder de streep dan? De normaal zo geliefde bronnetjes van links, nota bene de favoriet onder de favo bronnetjes, NRC en aanverwante onderzoeksinstellingen, zeggen dat dit dus een bijzonder slecht idee is.quote:Dat je ergens opbrengsten uit haalt betekent niet per definitie dat dat maar toe te juichen valt.
Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan doe je dat als eu, niet als individueel land. Level playing field.
Gebruik waar die eu voor bedoeld is.
En aanverwante stromen van goederen, businessreizigers. Wat voegt een luchthaven nu bij aan het BBP? 60.000 op de luchthaven alleen, 350.000 indirect.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien moet jij je de impact realiseren van 60.000 mensen die nu werk hebben.
Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:
2021 ging die vliegtax in toch? Wie dan leeft, dan zorgt. en 7 euro extra voor een Europese vlucht extra waar tickets al bijna niks meer kosten... Als je je hier boos om kunt maken kun je je om alles boos maken.
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet zelf beginnen. Niet je eigen industrie slopen, maar dat doe je niet met een beetje accijns dus je hebt genoeg speelruimte om al stappen te zetten.
Daarnaast, gebruik die EU waar die voor bedoelt is ja, maar een wachtende houding daarin nemen.... Ben ik geen fan van.
Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.
Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.
In eu verband of niet doen.
Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dan zijn ze in D nog goedkoper, men is toch in 2021 niet minder Hollander als nu neem ik aan?
Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sommige mensen gaan nu al over de grens. En een grote groep gaat alsnog via Schiphol, ook al is het over de grens goedkoper. We zitten aan het maximaal aantal vliegbewegingen en de rijen bij de beveiliging zijn er niet kleiner op geworden. Er zal altijd een groep mensen kiezen voor iets duurder en het gemak van Schiphol. Ik ben daar één van.
Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uiteraard tot welk bedrag ga jij daarin mee?
Ben ook de laatste die tegen je ingaat er moeten er zijn wat de economie aanjagen ik zal de laatste zijn die je op andere ideeen brengt.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat ligt aan de bestemming en de reisdata. Heb meestal gewoon een max bedrag in mijn hoofd, en tot nu toe lukt het steeds om daarvoor op reis te gaan. Mocht dat in de toekomst kansloos worden dan ga ik wel andere opties overwegen.
Maar Schiphol is met de trein maar een half uurtje met de IC direct. Kost 12 euro om er naartoe te gaan, en 12 terug en geen parkeerkosten. Weinig geld en weinig tijd. Dat speelt ook allemaal mee.
200 km naar BRU vanaf Utrechtquote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou ja het westen des lands zal niet snel uitwijken, Zeeland weer wel neem ik aan?
over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.
10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me
Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
Bedankt he.
Die wrijven met hun handen. Laat maar komen denken ze. LGG en BRU staan nu al te springen van geluk vanwege de slotbeperking.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
over 3,5 jaar dus. Omdat tickets 7 euro duurder worden voor vluchten binnen Europa. Ga je er vanuit dat België en Duitsland niks gaan doen de komende 3,5 jaar aan verhogingen. Wacht dat nou eerst maar eens af voordat je gaat paniekschoppen.
Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
200 km naar BRU vanaf Utrecht
Uitgaande van een auto van 1/20 verbruik want we praten over de toekomst.
10 liter peut.
Peut kost tegen die tijd 1,50 gemiddeld, lijkt me
Bij elkaar ¤15,-. Doe daar de rest nog bij qua afschrijving, onderhoud en verzekering en je komt op 20 euro uit per rit. x2 = 40 euro.
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
Bedankt he.
Me dunkt dat een betere samenleving oa begint bij je niet zo laatdunkend uitlaten over je medemens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:29 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat ik er niet rouwig om zou zijn als ik op vakanties Henk en Ingrid niet hoef te ontmoeten.
Ik ontmoet inderdaad veel liever Diederik-Jan en Fleur en Mees. Als dat het gevolg zou zijn van de maatregel, zou ik toch stiekem erg content zijn. Ik ben vaker weggegaan van een kampeerplaats vanwege overlastgevende Tokkies (die ook uit Engeland kwamen en soms uit eigen land, soms Duitsers).
Dat gezegd hebbende ben ik socialist genoeg om ook Tokkies een vakantie te gunnen - helaas gunnen Tokkies de hoogopgeleide mens geen goede vakantie - en moet er dus rekening gehouden worden met iedereen, iedereen dient op vakantie te kunnen en derhalve zullen de treinen, internationaal goedkoper moeten worden.
Diederick, Fleur en ik zullen dus flexibel op vakantie moeten blijven gaan en af en toe van camping, hotel of hostel moeten wisselen bij een overdaad aan Tokkies. Wij geloven in een betere samenleving, helaas doen Tokkies er alles aan dit concept te torpederen met hun wangedrag. Maar mijn idealen blijven.
Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de 2008 en 2009 heeft het zich al eens voor gedaan. Met een krimp van de NL luchthavens als gevolg en een groei van die van vlak over de grens als resultaat. Je sloopt je economie. Keihard.
Zeker als je accijns op kerosine gaat heffen. Er komt geen maatschappij meer als er binnen de 250km 6 andere 'grote' luchthavens liggen.
Durf ik wel een krat bier op te zetten.
In eu verband of niet doen.
Verzekering etc betaald men toch al, dus of ik dat meetel?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Autorijden voor 10 cent per kilometer dus? Serieus? Met welke auto lukt me dat? Mijn auto kost me nu alles bij elkaar zo'n 50 cent per gereden km...
Ik had het wel over het westen des lands he, niet over het midden des lands.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:34 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen ten zuiden van de lijn Rotterdam/Den Haag - Arnhem zegt de tyfus naar Schiphol en gaat ergens anders naar toe.
En de landbouw diesel dan, de rooie?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:47 schreef HendrikV het volgende:
Misschien een x kerosine gaan belasten zoals voor ons de diesel en benzine steenduur is.
Lekker groen ook maar dat willen ze natuurlijk niet.
Heel veel. Overigens moeten er naar oplossingen gekeken worden echter niet naar beperking van het aantal vluchten. Dan maar meer of betere isolatie. Feit blijft dat je naast een vliegveld of horeca pand gaat wonen welk al 100 jaar bestaat en er een reden is dat je je huis goedkoop hebt kunnen kopen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:13 schreef ems. het volgende:
[..]
En hoeveel mensen die er al zo lang wonen moeten er dan precies klagen voordat volgens jouw mening schiphol daar iets aan moet doen?
[..]
Als die kroeg na zoveel jaar uitgroeit van een klein clubje tot een gigantisch stadscafé dan lijkt het me dat de omwonenden daar best iets over mogen zeggen. Dat betekent niet dat meteen dat de tent afgebroken moet worden maar wel dat er allicht gezamenlijk naar oplossingen gekeken kan worden.
Jij gaat geen antwoord krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wil best je doc bekijken, wil jij een linkje sturen? En geef even antwoord op de vraag want dit ontwijken is wel een beetje laf.
Zo moeilijk is het namelijk niet om te concluderen dat Schiphol wel wat oplevert, het feit dat er 60.000 mensen van leven bewijst dat namelijk al. Daar hoef ik geen documentaire voor te kijken.
Ga je serieus vragen om een bron terwijl dat algemene kennis is? Dudequote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vliegtax 7 euro in 2008 en 2009.... ? Heb je A een bron en B zijn de resultaten wel te vertrouwen? Dat zijn dikke crisis jaren, de hele handel stond stil en niemand had geld om op vakantie te gaan in die jaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |