abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:20:10 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174245502
quote:
Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
3 uur geleden in FINANCIEEL

DEN HAAG (ANP) - Schiphol, KLM, de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) en andere partijen uit de luchtvaartbranche zijn bang dat een nieuwe vliegbelasting de sector grote schade berokkent. Het kabinet dat binnenkort aantreedt overweegt volgens de organisaties, waaronder ook verenigingen van piloten en ander personeel, een vliegtaks in te voeren. Die zou jaarlijks zo'n 200 miljoen euro bedragen.

Ⓒ GINOPRESS B.V.
,,Leren we dan nooit iets van onze fouten'', vragen de tegenstanders zich af. Ze herinneren aan de vorige vliegtaks, die in 2009 na een jaar alweer werd afgeschaft omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.

De Telegraaf meldde vrijdag dat een nieuwe vliegtaks op komst is. Details zijn onbekend, maar de branche vindt iedere nationale vliegbelasting onwenselijk ,,aangezien die het milieu niet helpt en bovendien het gelijke speelveld verstoort''. De tegenstanders verwijzen naar onderzoek waaruit vijf jaar terug bleek dat een vliegbelasting tienduizenden banen kan kosten.
Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.

Waarom zouden we midden in de Randstad iedere dag duizenden vliegtuigen willen laten landen. Laat ze zo'n hub maar in het buitenland in afgelegen gebied bouwen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174246650
0% belasting, en een vliegveld in de Noordzee.

Het grote voordeel van een vliegveld in de Noordzee is het gebrek aan omwonenden. Geen geluidsrestricties meer en eindeloos veel ruimte om uit te breiden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174246863
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 00:19:27 ]
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:38:47 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174249664
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Als ze in het buitenland wel graag voor Eem paar laagbetaalde Jobs al die overlast nemen , prima
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:53:19 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174249817
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174250474
Met de ruim 60 miljoen reizigers op Schiphol zal de tax omgerekend 3 euro per reiziger zijn. Bijna niets op een normaal ticket.
pi_174250640
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:45 schreef Basp1 het volgende:
Met de ruim 60 miljoen reizigers op Schiphol zal de tax omgerekend 3 euro per reiziger zijn. Bijna niets op een normaal ticket.
Als het maximaal 10 euro is per ticket is, is het nog te doen. Maar het fiasco van 2009 heeft laten zien dat het heel snel naar de klote kan gaan.
Er us weer ergens een succes en huppa, we gaan er extra bepasting op heffen om het stuk te maken. Buitenland is wel erg blij met hoe NL omgaat met Schiphol dan.

Overigens heeft TS geen bal gesnapt van de luchtvaartsector als je dat soort onzin uit weet te kramen. Waas blij dat die sector booming is, want genoeg mensen die er wel hun hypotheek van kunnen betalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174250660
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. ..................
................
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
pi_174250794
En straks iedereen janken als de werkgelegenheid verdwijnt naar Belgie en Duitsland.

Weer een groot succesverhaal naar de klote geholpen door bureaucraten en politici.
Eerst dat slotplafond waardoor maatschappijen zelfs gaan kijken op het 'sterven na dood zijnde' zaventem en straks een belasting extra. Dag, werkgelegenheid.

En jullie vinden dat allemaal prima :')
Straks janken jullie weer door een slechte economie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174251268
Net alsof vliegbewegingen zoveel bijdragen aan onze economie. Dat zouden ze wel willen en de spindoctors van de luchtvaart hebben het goed ingeprent bij velen. :D

Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
pi_174251435
We moeten werk maken van maglev treinen door vacuüm gezogen tunnels. De brandstofkosten dalen hierdoor naar 0.
pi_174252199
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.

Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.

Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
pi_174252471
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Overigens heeft TS geen bal gesnapt van de luchtvaartsector als je dat soort onzin uit weet te kramen. Waas blij dat die sector booming is, want genoeg mensen die er wel hun hypotheek van kunnen betalen.
Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.
pi_174252483
Slechte zaak. Het beste kunnen ze flevoland gewoon ombouwen tot 1 groot vliegveld en de tickets nog goedkoper maken.
Conscience do cost.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:13:30 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174252497
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:01 schreef polderturk het volgende:
We moeten werk maken van maglev treinen door vacuüm gezogen tunnels. De brandstofkosten dalen hierdoor naar 0.
Ok.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:13:33 #16
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_174252498
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 10:45 schreef Basp1 het volgende:

Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet. ;(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_174252578
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet. ;(
Dat moet je dan besluiten op eu niveau. Niet als land alleen.
Anders denken die maatschappijen ook.. Dan hebben we een isnstrument om dat te regelen em dan gebruiken we het niet waarvoor het bedoeld is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174252690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.
Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.

En als je het niet wil waarderen, blijf je toch lekker met je voetjes op de grond? Maar dan ook echt nooit meer ergens naartoe met het vliegtuig.

Wees er even van bewust dat het een bedrijfstak in NL is 70.000 mensen directe werkgeving is. Met indirecte werkgeving er bij 350.000.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174252734
Eens met TS. Ik word knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2017 12:36:38 ]
pi_174252783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Wordt knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..

Wat heb je daar nu voor last van? Of woon je in zwanenburg/halfweg?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174252907
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Conscience do cost.
pi_174252986
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Snap ik. Maar over het algemeen is dat in een half uur wat aankomsten en daarna weer een andere baan. Dynamisch baangebruik zoals het is.
Zit ook zo vaak in de tuin of met deuren en ramen open. Ook slapen... Maar last? Ik ervaar het niet met die dingen op een paar honderd meter.

Vind t wel tof eigenlijk ook. Zie zo mn hypotheek binnen komen of vertrekken en als ik een keer terug kom, zie ik mn huis/straat/woonplaats van boven...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174253132
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..

Wat heb je daar nu voor last van? Of woon je in zwanenburg/halfweg?
Ik woon vrij hoog dus dat maakt misschien een (gevoelsmatig) verschil. Ik wil niet zeggen waar ik woon, maar neem maar van mij aan dat ze veel te dichtbij bewoond gebied vliegen voor de aangehouden hoogte. Ik heb ook het idee dat ze veel vaker verkeerd vliegen dan erkent wordt. Een paar weken geleden zat ik naast een piloot in de auto toen we een vliegtuig zagen aankomen. Het leek net alsof ie op de rijbaan zou gaan landen: volgens hem absoluut verkeerd, gezien de locatie en hoogte. Wellicht een wat onnozel verhaal gezien ik de exacte getallen niet weet, maar duidelijk was dat er iets niet goed zat. Met al dat vliegverkeer is het eigenlijk alsof je midden op een snelweg woont, met al dan niet uitsluitend professionele bestuurders.
pi_174253226
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Sinds wanneer ben jij zo'n voorstander van nivellering?
pi_174253449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Ja goed idee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')