Ik zeg invoeren die vliegtax en het liefst 100 euro. Het is bizar dat we in een extreem dichtbevolkt land als Nederland wat centjes proberen te verdienen door vliegtuigen te laten landen en opstijgen. De maatschappelijke schade is enorm! En het levert behalve milieuvervuiling nauwelijks wat op. Hooguit wat laagbetaald werk in de beveiliging en koffers shouwen, koffie zetten.quote:Reisbranche vreest 'afbraak' door vliegtaks
3 uur geleden in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - Schiphol, KLM, de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) en andere partijen uit de luchtvaartbranche zijn bang dat een nieuwe vliegbelasting de sector grote schade berokkent. Het kabinet dat binnenkort aantreedt overweegt volgens de organisaties, waaronder ook verenigingen van piloten en ander personeel, een vliegtaks in te voeren. Die zou jaarlijks zo'n 200 miljoen euro bedragen.
Ⓒ GINOPRESS B.V.
,,Leren we dan nooit iets van onze fouten'', vragen de tegenstanders zich af. Ze herinneren aan de vorige vliegtaks, die in 2009 na een jaar alweer werd afgeschaft omdat reizigers vanwege de extra kosten uitweken naar bijvoorbeeld Düsseldorf en Brussel.
De Telegraaf meldde vrijdag dat een nieuwe vliegtaks op komst is. Details zijn onbekend, maar de branche vindt iedere nationale vliegbelasting onwenselijk ,,aangezien die het milieu niet helpt en bovendien het gelijke speelveld verstoort''. De tegenstanders verwijzen naar onderzoek waaruit vijf jaar terug bleek dat een vliegbelasting tienduizenden banen kan kosten.
Als ze in het buitenland wel graag voor Eem paar laagbetaalde Jobs al die overlast nemen , primaquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Als het maximaal 10 euro is per ticket is, is het nog te doen. Maar het fiasco van 2009 heeft laten zien dat het heel snel naar de klote kan gaan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 09:45 schreef Basp1 het volgende:
Met de ruim 60 miljoen reizigers op Schiphol zal de tax omgerekend 3 euro per reiziger zijn. Bijna niets op een normaal ticket.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. ..................
................
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 00:18 schreef k_man het volgende:
Ik heb pas nog een retourtje Italië geboekt voor ¤ 20. Dat is heel leuk, maar het is ook tamelijk bizar. Het kost me meer om naar het vliegveld te rijden dan om naar Italië te vliegen.
Het loopt inmiddels ook een beetje uit de hand met al dat vliegen. Vroeger hadden we Schiphol. Nu hebben we al een veel groter Schiphol, plus Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. En nog is het niet voldoende. Nu moet Lelystad ook een volwaardig vliegveld worden. En Schiphol gaat uitbreiden met een grote nieuwe terminal.
Kortom; gooi er maar wat belasting op. Prima als daarmee de groei van de luchtvaartindustrie een beetje afgeremd wordt.
Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overigens heeft TS geen bal gesnapt van de luchtvaartsector als je dat soort onzin uit weet te kramen. Waas blij dat die sector booming is, want genoeg mensen die er wel hun hypotheek van kunnen betalen.
Ok.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:01 schreef polderturk het volgende:
We moeten werk maken van maglev treinen door vacuüm gezogen tunnels. De brandstofkosten dalen hierdoor naar 0.
Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 10:45 schreef Basp1 het volgende:
Vervoer zou op alle fronten eerlijk moeten concurreren maar zolang op kerosine veel minder accijns zit als op andere brandstoffen is het een erg ongelijk speelveld waar de luchtvaart dankbaar gebruik van maakt.
Dat moet je dan besluiten op eu niveau. Niet als land alleen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:13 schreef Eix het volgende:
[..]
Dit. Ik ga liefst met de nachttrein. Alleen is zo'n beetje iedere verbinding opgedoekt. Ook niet gek als je bedenkt dat vliegen sneller en goedkoper is. En de spoorwegen de laatste jaren ook met verouderde rijtuigen reden, bij gebrek aan toekomstvisie. Maar 'level playing field'? Dacht het niet.
Vind dit een hele rare vergelijking. Als jij de volgende keer je koffer incheckt, zeg maar even tegen die dame of homo achter de desk dat het een huurmoordenaar is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Beetje vreemde opmerking, een huurmoordenaar kan z'n hypotheek misschien ook betalen van z'n opbrengsten. Dat wil nog niet zeggen dat z'n beroep gewaardeerd zou moeten worden.
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Eens met TS. Wordt knettergek van die vliegtuigen die boven m'n hoofd langs scheren. Ik heb het afgelopen jaar minstens 50 keer naar buiten gekeken om te checken of het aankomende vliegtuig niet in m'n appartement ging landen. Het is bizar dat men meent dat zoiets normaal moet/mag zijn.
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..
Snap ik. Maar over het algemeen is dat in een half uur wat aankomsten en daarna weer een andere baan. Dynamisch baangebruik zoals het is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zit op een bovenverdieping met de ramen open en hoor op sommige momenten om de 5 minuten die dingen overkomen. Dat kan best wel eens op de zenuwen werken hoor.
Ik woon vrij hoog dus dat maakt misschien een (gevoelsmatig) verschil. Ik wil niet zeggen waar ik woon, maar neem maar van mij aan dat ze veel te dichtbij bewoond gebied vliegen voor de aangehouden hoogte. Ik heb ook het idee dat ze veel vaker verkeerd vliegen dan erkent wordt. Een paar weken geleden zat ik naast een piloot in de auto toen we een vliegtuig zagen aankomen. Het leek net alsof ie op de rijbaan zou gaan landen: volgens hem absoluut verkeerd, gezien de locatie en hoogte. Wellicht een wat onnozel verhaal gezien ik de exacte getallen niet weet, maar duidelijk was dat er iets niet goed zat. Met al dat vliegverkeer is het eigenlijk alsof je midden op een snelweg woont, met al dan niet uitsluitend professionele bestuurders.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Woon direct onder een aanvliegroute. Ze komen niet eens 500 meter boven mijn huis binnen. Nooit last van. Zelfs niet met de oude generatie herriebakken van klm 737's..
Wat heb je daar nu voor last van? Of woon je in zwanenburg/halfweg?
Sinds wanneer ben jij zo'n voorstander van nivellering?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
Ja goed idee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus Henk en Ingrid moeten maar weer op de fiets naar Zeeland op vakantie gaan zodat de milieubewuste Diederik-Jan, Fleur en Mees met een schoon geweten hun diverse stedentripjes kunnen blijven boeken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |