abonnement Unibet Coolblue
pi_174247380
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, ik open er zelf wel een topic over. Ik ga de ronde van nederland fietsen overigens, https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes/ronde-van-nederland
"Deze site is niet bereikbaar"

Ik vind het een leuk idee hoor btw. Ik ken zelf veel delen van NL niet erg goed.
I´m back.
pi_174263968
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:24 schreef Farenji het volgende:
Ik vertrek as maandag ook voor een fietstocht door Nederland van een paar weken, maar ik hoop dat er voor mij geen topics geopend hoeven te worden. Ik was van plan om gewoon weer terug te komen namelijk. Nu ben ik ook geen vrouw, dat scheelt weer natuurlijk. Maar toch, al die verdwijningen, het komt wel erg dichtbij zo.
Je bent man?
Maak je geen zorgen, mocht je verdwijnen kom je toch niet in het nieuws.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_174264092
quote:
Gaby Schlösser
Deze vermissing is niet meer actueel.
https://www.politie.nl/ge(...)/gaby-schlusser.html
pi_174264801
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_174264985
https://www.pzc.nl/maikel-harte/vermissing~a48c337f/
column waarvan laatste alinea = spijker op kop
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_174274000
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:20 schreef viceversa het volgende:

[..]

Het is ook maar net in hoeverre familie de publiciteit zoekt, denk ik. En wat de historie is van deze vrouw.
Dit dus. De iets 'welgesteldere klasse' weet vaak ook beter een netwerk en de media bij elkaar te krijgen, sociale media door de jongeren al helemaal.

En bij een jongere, mooie vrouw die zonder aanleiding vanuit het niets verdwijnt is er eerder sprake van zoiets als een ontvoering vanwege seksueel misbruik in de vorm van verkrachting of prostitutie (met in veel gevallen moord als vervolg uiteindelijk). Van jonge vrouwen en kinderen wordt nu eenmaal makkelijker en sneller misbruik gemaakt dan van een gemiddelde 55-jarige man.

De media-aandacht voor zo'n zaak als Anne heeft dus puur te maken met de omstandigheden waaronder ze verdwenen is (abrupt, was door niemand voorzien vooraf, geen enkel spoor naar een mogelijke verdachte zoals een ex-vriend die haar bedreigd had) in combinatie met een familie en vriendenkring die ervoor kiezen om er aandacht voor te vragen (via haar oom als woordvoerder) en goed de (sociale) media in zetten. Als je zo weinig aanknopingspunten hebt, is dat bijna de enige oplossing.
pi_174274194
Dat er dan weer dat 'white' bij gehaald moet worden is zo jammer. In Amerika gaat het daar veel over, maar niet zo zeer de huidskleur maar het milieu/gezin waar iemand vandaan komt speelt mee. Een meisje uit een 'white trash'-gezin dat verdwijnt krijgt net zo weinig aandacht. Om verschillende redenen, vaak zijn daar al problemen die ten grondslag liggen aan de verdwijning, wantrouwen ze de politie en hebben ze een beperkt netwerk om in te zetten. Een zwarte vrouw uit een gezin als dat van Anne had net zoveel aandacht van politie en media gekregen.

Even wat generaliserend dit allemaal, maar de aandacht van de politie en de media hangt gewoon samen met de mate waarin de familie/omgeving goed samenwerkt hiermee. Ook bij een goede samenwerking kan er natuurlijk om bepaalde redenen soms gekozen worden de media te vragen zich terughoudend op te stellen.
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:38:46 #84
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_174282802
Nu zowel Gaby als Albert gevonden zijn (beide dood...)

aandacht voor Xiana Meeuwse...
Weliswaar niet blond, maar wel een jonge (15-jarig) meisje, dus wellicht dat dit gegeven iets meer inspeelt op de emoties die bepalen of een vermissing wel of geen aandacht krijgt.

http://www.omroepbrabant.(...)terhout+vermist.aspx

https://www.politie.nl/ge(...)r/xiana-meeuwse.html

[ Bericht 6% gewijzigd door klnvntrbyt op 09-10-2017 14:16:55 ]
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_174294240
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:38 schreef klnvntrbyt het volgende:
Nu zowel Gaby als Albert gevonden zijn (beide dood...)

aandacht voor Xiana Meeuwse...
Weliswaar niet blond, maar wel een jonge (15-jarig) meisje, dus wellicht dat dit gegeven iets meer inspeelt op de emoties die bepalen of een vermissing wel of geen aandacht krijgt.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2699701123/Xiana+Meeuwse+(15)+uit+Oosterhout+vermist.aspx

https://www.politie.nl/ge(...)r/xiana-meeuwse.html
Triest punt probeer je te maken over de rug van een aantal vermiste mensen.
pi_174297459
Fijn dat je het er mee eens bent dat het een erg triest punt is. Hoop dat meer mensen zich realiseren dat deze dubbele standaard triest is.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_174298371
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:53 schreef klnvntrbyt het volgende:
Fijn dat je het er mee eens bent dat het een erg triest punt is. Hoop dat meer mensen zich realiseren dat deze dubbele standaard triest is.
Hahah je komt nogal zielig over met de uitspraken die je doet.
pi_174298819
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:53 schreef klnvntrbyt het volgende:
Fijn dat je het er mee eens bent dat het een erg triest punt is. Hoop dat meer mensen zich realiseren dat deze dubbele standaard triest is.
Ik vind dat je veel commentaar hebt op anderen maar zelf erg weinig doet om er wat aan te veranderen....

Geef het goede voorbeeld of hou gewoon je mond.
pi_174298849
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:38 schreef klnvntrbyt het volgende:
Nu zowel Gaby als Albert gevonden zijn (beide dood...)

aandacht voor Xiana Meeuwse...
Weliswaar niet blond, maar wel een jonge (15-jarig) meisje, dus wellicht dat dit gegeven iets meer inspeelt op de emoties die bepalen of een vermissing wel of geen aandacht krijgt.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2699701123/Xiana+Meeuwse+(15)+uit+Oosterhout+vermist.aspx

https://www.politie.nl/ge(...)r/xiana-meeuwse.html
triest figuur, je link verwijst naar een artikel over een dode kat.
pi_174298908
Er is een Turks meisje van 18 vermist sinds gisteren in Renkum, misschien kan TS zich daar in verdiepen.

Ik vermoed dat ze stiekem bij haar nieuwe vriendje zit.
pi_174299360
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:11 schreef klnvntrbyt het volgende:
https://www.pzc.nl/maikel-harte/vermissing~a48c337f/
column waarvan laatste alinea = spijker op kop
Misschien moet je je eens wat meer verdiepen in dit onderwerp voordat je begint te blaten over:
1 vermiste jonge vrouwen
2 type vermissingen
3 urgentie aandacht vermisten
4 middelen om vermisten terug te vinden.

Sommige mensen verdwijnen bewust en willen niet gevonden worden.
Sommige mensen verdwijnen om zelf een einde aan hun leven te maken
Sommige mensen verdwijnen om te ontsnappen aan hun huidige leven/ mensen in hun leven.

Kinderen kunnen verdwalen, meegenomen worden door een van de ouders.
Tienermeiden hebben ook tig redenen om van huis weg te lopen.

Voordat men groot alarm slaat wordt dit samen met familie en vrienden besproken, en een plan van aanpak gemaakt.

Een tienermeisje wat geestelijk onder druk staat door een loverboy is niet gebaat bij landelijke aandacht. Evenzo voor depressieve personen met zelfmoord plannen.

Ouders die hun kinderen meenemen idem.

Dus OORDEEL niet,elke zaak is anders. Niet elke vermiste is gebaat bij landelijke aandacht!
pi_174300100
Afgelopen vrijdag werd in Moordecht een meisje van 18 al na 1 uur dat zij van huis was vertrokken als vermist opgegeven. Is het vreemd dat dit zo snel gebeurt? Een dag later is zij dood gevonden en het is geen ongeluk of misdrijf. Bijzonder wazig verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pleun2011 op 09-10-2017 13:58:40 ]
pi_174300134
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Afgelopen vrijdag werd in Moordecht een meisje van 18 al na 3 uur dat zij van huis was vertrokken als vermist opgegeven. Is het vreemd dat dit zo snel gebeurt? Een dag later is zij dood gevonden en het is geen ongeluk of misdrijf. Bijzonder wazig verhaal.
als iemand suicidaal is lijkt het me logisch om sneller alarm te slaan
pi_174300172
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als iemand suicidaal is lijkt het me logisch om sneller alarm te slaan
Lijkt idd om suïcide te gaan
pi_174300604
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

triest figuur, je link verwijst naar een artikel over een dode kat.
Dus omdat het linkje kapot is gegaan ben ik meteen een triest figuur?
Alleen maar omdat ik verwijs naar een ander persoon die momenteel vermist wordt?

Leuk voor je dat je verlaagt door maar meteen op de man te spelen, ik hoop dat je je beter voelt nu.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_174300718
quote:
9s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:20 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Dus omdat het linkje kapot is gegaan ben ik meteen een triest figuur?
Alleen maar omdat ik verwijs naar een ander persoon die momenteel vermist wordt?

Leuk voor je dat je verlaagt door maar meteen op de man te spelen, ik hoop dat je je beter voelt nu.
Nee, je verwijt hier tig users van een verkapte soort van discriminatie/racisme, tenminste zo komt het op mij over. Da's prima mits goed onderbouwd en beargumenteerd, maar daar ontbreekt het tot op heden aan. Dus druk ik je met de neus op de feiten.
pi_174300761
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als iemand suicidaal is lijkt het me logisch om sneller alarm te slaan
Bij de juiste instanties en in de regio.

Het heeft dan geen zin om er een Amber Alert uit te doen in Groningen.
pi_174301340
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, je verwijt hier tig users van een verkapte soort van discriminatie/racisme, tenminste zo komt het op mij over.
Dat jij dat zo ziet (en die woorden gebruikt) zegt vooral iets over jezelf. Ik wil alleen maar aangeven dat er meer mensen zijn die momenteel vermist worden maar dat die nauwelijks aandacht krijgen.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_174301374
quote:
18s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:55 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Dat jij dat zo ziet (en die woorden gebruikt) zegt vooral iets over jezelf. Ik wil alleen maar aangeven dat er meer mensen zijn die momenteel vermist worden maar dat die nauwelijks aandacht krijgen.
Nee, in je posts hierin dit topic bedoel je duidelijk wat anders. Kijk maar even terug.

Met name post 88..

Maar ik posts 82,85 en 90 ben je ook duidelijk. Tevens heb je je in het Anne topic ook fel uitgelaten over het feit dat men vrouwelijk, jong en knap moet zijn voor aandacht tijdens een vermissing.

[ Bericht 14% gewijzigd door ootjekatootje op 09-10-2017 15:04:21 ]
pi_174301725
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, in je posts hierin dit topic bedoel je duidelijk wat anders. Kijk maar even terug.

Met name post 88..

Maar ik posts 82,85 en 90 ben je ook duidelijk. Tevens heb je je in het Anne topic ook fel uitgelaten over het feit dat men vrouwelijk, jong en knap moet zijn voor aandacht tijdens een vermissing.
Precies, triest figuur is het. Het belang van die vermiste mensen boeit hem totaal niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')