abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174149996


In Helemaal het Einde! verruilen drie gezinnen Nederland voor Chili. Addy van Wichen vertrekt met zijn vrouw en vier kinderen.

Het was niet de vraag of, maar wanneer ze zouden gaan. Addy (37) en zijn vrouw Astrid (33) uit Waddinxveen wilden 15 jaar geleden al op avontuur naar het buitenland, maar steeds kwam het er niet van. Toen vorig jaar op televisie de oproep voor Helemaal het einde! verscheen, wist het stel: dit is ons moment.

DRIE GEZINNEN
Het gezin werd - net als twee andere gezinnen - geselecteerd en half december vertrok het echtpaar met hun kinderen Julia (15), Eva (13), Esmee (12) en Levi (7) voor in ieder geval een jaar naar Chili in Zuid-Amerika. Metro sprak nog even met Addy, vlak voor hij het vliegtuig instapte.

,,Waarom we dit doen? Dat weet ik op het moment ook even niet meer”, zegt de vader van vier grappend. Addy is juist meer dan ooit zeker van zijn zaak. ,,Dit soort kansen krijg je maar een in keer in je leven. Dan heb ik zoiets van: pakken! Een kans op avontuur, maar vooral fantastisch om dit als gezin mee te maken.”

De familie Van Wichen is inmiddels in Chili voor een groot gezinsavontuur. / Olivier Thijssen
Helemaal het einde! lijkt op het eerste gezicht op een kruising tussen het SBS6-programma Utopia (want een nieuw bestaan opbouwen) en NPO1-hit Ik Vertrek. De overeenkomst met dat laatste programma zit hem er in ieder geval in dat de familie Van Wichen volgens vader Addy bij vertrek nog geen woord Spaans sprak. Als de familie aankomt in Chili is er een stukje land en wat zakgeld geregeld, maar verder moeten ze zelf aan de slag. Addy: ,,Volgens mij wordt er vanuit het programma wel van ons verwacht dat we ons droomhuis gaan bouwen, maar verder worden we redelijk vrij gelaten. Het is echt ons avontuur.”

METEEN GELD VERDIENEN
Een vakantie is het allemaal ook zeker niet. De familie Van Wichen moet vanaf dag één ook een manier vinden om geld te verdienen. Een plan hebben ze al. ,,We willen iets gaan betekenen voor mensen die door het land reizen. Denk aan een wellness facility voor reizigers die even twee dagen willen bijkomen, of mensen die gewoon twee weken helemaal in de watten gelegd willen worden.”

Familie Pos


Familie Van Wichen


Familie Van Kooij
Mon 'en!
pi_174150022
Damn, had niet door dat mijn onzinpost de laatste was in het vorige deel. Hier verder. :)
Mon 'en!
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:32:40 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174150191
quote:
6s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:07 schreef E.T. het volgende:
bouw je zo'n mooi huis, vergeet je een slaapkamer voor jezelf en zet je je bed in de woonkamer :')

En hoe gaan die kinderen nu naar school, nu hun auto zo stuk is? (zagen vorige week dat de velg helemaal aan stukken ligt)
Volgens mij doet-ie het weer.
So we just called him Fred
pi_174150888
Oh man....Karel vindt ook alles een kadotje.
pi_174152428
Dat nieuwe stel... RTL doe de kijkers een plezier en haal die misselijkmakende mensen van de televisie.

Om de conspiracy wat aan te vullen, overal zijn de camera's bij, behalve als ze die puppies vinden. Het kwam ook helemaal niet gestaged over...
pi_174163506
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:26 schreef TomDooley het volgende:
Dat nieuwe stel... RTL doe de kijkers een plezier en haal die misselijkmakende mensen van de televisie.

Om de conspiracy wat aan te vullen, overal zijn de camera's bij, behalve als ze die puppies vinden. Het kwam ook helemaal niet gestaged over...
ja kwam vreemd over.
Maar verder er zijn echt niet overal camera's bij, volgens mij echt alleen op vooraf afgesproken momenten en bij uitstapjes, zeker nu de 3 oorspronkelijke gezinnen heel eind uit elkaar wonen.
pi_174166668
Vond het sowieso vreemd om ineens te zien dat ze puppen in huis hadden...niks over gezien in de vorige afleveringen. Maar het kan idd ook wel zo zijn dat er geen ruimte voor was in de aflevering om het te laten zien.
En dan gaan ze de pups weggegeven...nou ja prima...maar dan ook aan iemand die zo'n pup aan 1 poot uit de doos tilt en onhandig vasthoud. Ja hoor veel plezier ermee!!

Die An en Karel...jeetje...dacht dat de van Kooijtjes op mijn zenuwen konden werken, maar die 2 spannen toch de kroon. Heel eng..
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:01:13 #8
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_174167081
Is dat huis van Addy zo koud dat die kinderen met enorme sloffen en onesies (?) aan in bed liggen? Ze gingen zonder omkleden zo hup onder de dekens. :?
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:38:45 #9
43556 miss_dynastie
pi_174169320
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Is dat huis van Addy zo koud dat die kinderen met enorme sloffen en onesies (?) aan in bed liggen? Ze gingen zonder omkleden zo hup onder de dekens. :?
Lijkt me wel. Ongeisoleerd, enkel glas en winter....
pi_174170446
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Is dat huis van Addy zo koud dat die kinderen met enorme sloffen en onesies (?) aan in bed liggen? Ze gingen zonder omkleden zo hup onder de dekens. :?
Dat omkleden hebben ze al gedaan natuurlijk, die onesies zijn hun slaapkleren. Van die sloffen is inderdaad vreemd, maar misschien moest het van de productie wel een paar keer opnieuw, om dan elke keer weer die dingen aan te moeten trekken is ook zo wat.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:12:25 #11
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_174175803
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:39 schreef Taiga het volgende:
Vond het sowieso vreemd om ineens te zien dat ze puppen in huis hadden...niks over gezien in de vorige afleveringen. Maar het kan idd ook wel zo zijn dat er geen ruimte voor was in de aflevering om het te laten zien.
En dan gaan ze de pups weggegeven...nou ja prima...maar dan ook aan iemand die zo'n pup aan 1 poot uit de doos tilt en onhandig vasthoud. Ja hoor veel plezier ermee!!
Nou dat idd en ik zou aan Karel en An en de van Wichens gevraagd hebben of zij misschien een hondje wilde hebben. (Maar wellicht hebben ze dat ook wel gedaan)
pi_174208917
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Is dat huis van Addy zo koud dat die kinderen met enorme sloffen en onesies (?) aan in bed liggen? Ze gingen zonder omkleden zo hup onder de dekens. :?
Ik vind het sowieso een krankzinnig huis. Alles is open, er zit geen enkele binnenwand in. Paar puntjes:
• Die slaapzaal boven; wil je als meid van 16 echt nog in dezelfde ruimte slapen en omkleden als je kleine broertje?
• Hun eigen bed staat beneden, in een hoek van de woonkamer, direct naast de voordeur en vol in het zicht vanaf de verdieping. Privacy? Nul.
• Er zit geen keuken in. Zou die nog komen of blijven ze koken in die hutjes?
• Er is geen sanitair en dat komt er ook niet. Ze gebruiken het sanitairgebouwtje van de camping. Dat ligt ten eerste een heel eind lopen vanaf hun huis. Ten tweede heeft dat gebouwtje één douche en één toilet. Dat is al niet ruim met z'n zessen, laat staan als er ook nog campinggasten komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2017 12:01:53 ]
pi_174209062
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso een krankzinnig huis. Alles is open, er zit geen enkele binnenwand in. Paar puntjes:
• Die slaapzaal boven; wil je als meid van 16 echt nog in dezelfde ruimte slapen en omkleden als je kleine broertje?
• Hun eigen bed staat beneden, in een hoek van de woonkamer, direct naast de voordeur en vol in het zicht vanaf de verdieping. Privacy? Nul.
• Er zit geen keuken in. Zou die nog komen of blijven ze koken in die hutjes?
• Er is geen sanitair en dat komt er ook niet. Ze gebruiken het sanitairgebouwtje van de camping. Dat ligt ten eerste een heel eind lopen vanaf hun huis. Ten tweede heeft dat gebouwtje één douche en één toilet. Dat is al niet ruim met z'n zessen, laat staan als er ook nog campinggasten komen.
De slaapkamer en de keuken moeten nog gemaakt worden, begreep ik.
pi_174209670
Dat die oudste de kamer moet delen met die drie anderen vind ik ook vrij apart, zeker als je vanaf scratch een huis mag bouwen en zelf kan inrichten. Maar goed, er zit ook geen sanitair in, ook niet echt logisch in mijn ogen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  † In Memoriam † vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:52:43 #15
43556 miss_dynastie
pi_174242276
Wij zijn eindelijk ook aan het kijken (drukke week gehad) en: serieus? Willen die van Wichens het niet eens met elkaar doen of zo? Je kan toch niet lekker van bil gaan met die kids boven?
pi_174315979
“Ze staan duidelijk graag in de spotlights” en “het is een grote reclamestunt joh”...aldus Addy, na het bekijken van het filmpje van de Posjes in NL.

Ik vind hem echt steeds naarder worden.

De familie van Kooij houdt toch 1 van de pupjes. Maar nee niet die ene waar Dean zo gek op was. Had die dan gehouden.
pi_174320075
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:11 schreef Taiga het volgende:
“Ze staan duidelijk graag in de spotlights” en “het is een grote reclamestunt joh”...aldus Addy, na het bekijken van het filmpje van de Posjes in NL.
Tuurlijk is het een reclamestunt, duhhhh... maar zo verdien je geld, met alleen ideeën kom je er niet.
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:24:31 #18
43556 miss_dynastie
pi_174320151
Addy ziet gifgroen van jaloezie. Maar timmer vooral nog een kastje in elkaar terwijl je nog niet eens een slaapkamer hebt :7
pi_174320441
Ach zijn bordje is weer gemaakt, de letters staan er weer op, dus het camping seizoen kan beginnen! :s)
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:37:00 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_174320494
In dat huis van Addy steken overal de houtsplinters uit. Was ook bij die eetkamerstoelen goed te zien. Daar kun je niet met goed fatsoen op zitten, dan heb je de splinters in je rug staan. :?

Ik vraag me af of ze er wel daadwerkelijk wonen. Nu zou ik niet weten waarom men in scène zou zetten dat ze er wonen, maar toch. Er klopt gewoon iets niet daar.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_174320600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:37 schreef Duderinnetje het volgende:
In dat huis van Addy steken overal de houtsplinters uit. Was ook bij die eetkamerstoelen goed te zien. Daar kun je niet met goed fatsoen op zitten, dan heb je de splinters in je rug staan. :?

Ik vraag me af of ze er wel daadwerkelijk wonen. Nu zou ik niet weten waarom men in scène zou zetten dat ze er wonen, maar toch. Er klopt gewoon iets niet daar.
Sowieso die rugleuningen...die zijkanten van die latjes zitten dan toch in je rug? Nee maar zit geweldig joh!
Denk wel dat zij er wonen...Addy is te trots om zoiets te laten mislukken, dus zal hij er alles aan doen om het zo over te laten komen dat het allemaal goed en gezellig is. Aparte type mens...
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:47:39 #22
43556 miss_dynastie
pi_174320747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:37 schreef Duderinnetje het volgende:
In dat huis van Addy steken overal de houtsplinters uit. Was ook bij die eetkamerstoelen goed te zien. Daar kun je niet met goed fatsoen op zitten, dan heb je de splinters in je rug staan. :?

Ik vraag me af of ze er wel daadwerkelijk wonen. Nu zou ik niet weten waarom men in scène zou zetten dat ze er wonen, maar toch. Er klopt gewoon iets niet daar.
Hij lijkt me gek genoeg om er te gaan wonen. Die arme kinderen en murwe vrouw worden gewoon overal in meegesleept. Op zich is ruw hout kopen bij zo'n project niet gek, zolang je maar investeert in gereedschap om het hout te schaven. Maar ja, net als met alles in zijn bestaan, verkeerde zuinigheid.
pi_174321266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Wij zijn eindelijk ook aan het kijken (drukke week gehad) en: serieus? Willen die van Wichens het niet eens met elkaar doen of zo? Je kan toch niet lekker van bil gaan met die kids boven?
Ze zijn de hele dag met z’n tweeën.
De kinderen zitten tot laat op school dus daar is tijd genoeg voor lijkt me.
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:33:39 #24
43556 miss_dynastie
pi_174321710
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:12 schreef lily het volgende:

[..]

Ze zijn de hele dag met z’n tweeën.
De kinderen zitten tot laat op school dus daar is tijd genoeg voor lijkt me.
Ik had de indruk dat de kinderen heel vaak thuis waren van school, sowieso in de winter maar nu ook omdat ze er elke dag eentje thuis houden om aan de wereldschooltaken te werken. Maar het zijn allemaal flarden die voorbij komen dus geen idee of ik het allemaal goed zie :P
pi_174321761
Oh, dat weet ik ook niet...

Ik vind er trouwens niks meer aan.
Ik kijk nog wel maar als het stopt is het ook prima.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')