geel is gewoon de standaard kleur, rood wit en groen zijn 1,88¤ duurder, en de blauwe zwarte en zilver is ¤ 6,- volgens mijquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is inderdaad de enig logische verklaring.
Het 3e en 4e jaar heb je dus eigenlijk geen subsidie van skoda.
En blijkbaar is de subsidie alleen voor gele autotjes, want de andere kleuren zijn ook duurder.
Na 4 jaar aflossen kom ik echt op een ander bedrag uitquote:Op vrijdag 29 september 2017 12:05 schreef von_manstein het volgende:
Private lease wordt al lening gezien. Dit kan in je nadeel werken als je een maximale hypotheek wil afsluiten.
En je zit er een X aantal jaar aan vast. Wat nadelig is als je zonder werk komt te zitten.
Stel je koopt een nieuwe auto (Twingo) van 15000 euro met behulp van een lening van de bank.
15000 tegen 4.5 %rente in 10 jaar waarbij versneld aflossen mogelijk is. Dit kost 21.750 euro totaal (Puur rente en aflossing):
21750 / 10 / 12 = 181,25 per maand aan aflossing
Allrisk verzekering Twingo (5 schadevrije jaren) 50 euro per maand
Wegenbelasting 851-950kg 25 per maand
Meeste auto's hebben 2 jaar garantie, je kan er voor kiezen on dit te verlengen naar b.v. 4 jaar.
Als ik kijk bij b.v. een Renault Twingo, kostje dan eenmalig 329 euro extra: 329 / 48 = 6,85 per maand extra zolang de garantie periode loopt.
Dus voor 263,10 euro per maand Excl brandstof kan je 4 jaar zorgeloos rond rijden.
Na vier jaar verkoop je je auto en met de rest waarde los je je schuld af.
Twingo's uit 2013 met 40-50K op de teller gaan momenteel weg voor ca 6500 - 7000 euro.
Dus na 4 jaar rijden en aflossen: 181,25 x 12 x 4 heb je 8700 euro aan aflossing betaald
Met de restwaarde van 6500 los je de resterende lening met af.
En dan hou je 200 euro over.
Bij een private lease betaal je ongeveer het zelfde bedrag per maand maar dan steekt de lease maatschappij de rest waarde in zijn zak. Met een persoonlijke lening ben je wat flexibeler.
Mijne is verlaagd voor de 14% bijtelling, terwijl een Seat vaak van zichzelf al vrij laag is. Dagelijks schrapt mijn onderlip over bijna iedere drempel, stoeprand enz heen, verbaas me dst dat ding er nog onder hangt na 106000km.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:32 schreef deedeetee het volgende:
Hij lijkt wel laag aan de grond te liggen, dat kan lastig zijn met de vele verkeersdrempels ? Een stadsauto die verlaagd is. Ik snap de logica daarvan niet.....
Lijkt me niet zo best met een lease auto.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijne is verlaagd voor de 14% bijtelling, terwijl een Seat vaak van zichzelf al vrij laag is. Dagelijks schrapt mijn onderlip over bijna iedere drempel, stoeprand enz heen, verbaas me dst dat ding er nog onder hangt na 106000km.
Want? hoe lager de auto, hoe minder bijtelling of zo?quote:
Lagere CO2 uitstoot door lagere luchtweerstand. Vaak zie je ook een dichte grille bij soort autootjes.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:48 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Want? hoe lager de auto, hoe minder bijtelling of zo?
Ik wist wel dat een SUV duur is met de bijteling, maar nooit beseft dat het met de hoogte te maken heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |