Dit dus.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vind het pure papierverspilling in een tijd waar groen weer hip schijnt te zijn.
Evenmin sta ik te wachten op een belletje of op de zoveelste Essent verkoper aan mijn deur.
Niets mis met een maatschappij waarin we wat minder reclame willen. De commerciële televisie is door al die input van reclame op sterven na dood.
Ik vind reclame een ongezonde wijze van hersenspoeling. Want vergeet niet dat het mechanisme achter reclame psychologische beïnvloeding is.
Oh, ik blader regelmatig door de folders en huis aan huis bladen bij een kopje koffie.quote:Op donderdag 23 november 2017 18:06 schreef Vasilevski het volgende:
Krijg ik meteen weer zin om deze uit de oude doos te herposten.
Kan me er verder niet zo druk om maken of ik ze nu ontvang of niet. Als ik ze ontvang gaan ze met cellofaan in de prullenbak, als ik ze niet ontvang scheelt dat een handeling van een paar tellen. Irritant is als je bij bepaalde niet nader genoemde ketens een keer een pizza bestelt, jij (en alle bewoners na jou) reclame blijft ontvangen gericht aan 'de pizzaliefhebber op dit adres'. Net als alle andere spammers die op die manier doen alsof ze geen 'ongeadresseerd reclamedrukwerk' zijn maar een speciale aanbieding voor mij persoonlijk hebben.
Mijn nieuwe woning heeft blijkbaar al sinds de steentijd een nee-nee-sticker want ik ontvang nooit meer wat. Ik vraag me wel af wat voor mensen straks een ja-ja-sticker gaan nemen. Mensen zonder internet? Koopjesjagers die echt denken dat ze geld uitsparen als ze 'in de aanbieding' troep kopen die ze anders niet hadden gekocht? De grap is dat nu de ondernemers weer over de zeik zijn, alsof ze nu geen klandizie meer krijgen. Ik heb nu niet de indruk dat met het afnemende belang van reclamefolders de consumptie in Nederland is ingestort.
Jep, leuke aanbieding van varkenshaas voor 6,60 de kilo of 7 jaar oude muleta rum voor 12 euroquote:Op donderdag 23 november 2017 18:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Hier ook. Wat ik niet interessant vind gaat in de bak voor oud papier en niet met cellofaan in de kliko en uit de rest haal ik vaak leuke aanbiedingen, vooral uit de super.
Varkenshaas ja met champignonsquote:Op donderdag 23 november 2017 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, leuke aanbieding van varkenshaas voor 6,60 de kilo of 7 jaar oude muleta rum voor 12 euro
kan gewoon onlinequote:Op donderdag 23 november 2017 18:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Hier ook. Wat ik niet interessant vind gaat in de bak voor oud papier en niet met cellofaan in de kliko en uit de rest haal ik vaak leuke aanbiedingen, vooral bij de super.
Dat heeft geen charme. Ik wil het papier voelen, ruiken, zelf omslaan incl krakend geluid.quote:
Mensen zoals jou houden dan wel heel veel mensen uit hun slaap of hebben door mensen zoals jou minder rustmomenten. En dat om een absurde reden.quote:Op donderdag 23 november 2017 19:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat heeft geen charme. Ik wil het papier voelen, ruiken, zelf omslaan incl krakend geluid.
Net zoals een echt boek veel fijner lezen is dan een E-reader.
een fucking reclame folder een boek is wat andersquote:Op donderdag 23 november 2017 19:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat heeft geen charme. Ik wil het papier voelen, ruiken, zelf omslaan incl krakend geluid.
Net zoals een echt boek veel fijner lezen is dan een E-reader.
Alleen een papierfetisjist begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 23 november 2017 19:57 schreef Handleiding het volgende:
[..]
een fucking reclame folder een boek is wat anders
quote:Bedrijven uit de folderbranche geven hun verzet tegen de nieuwe ja/ja-sticker die Amsterdam wil invoeren nog niet op. Ze gaan in beroep tegen een uitspraak van de rechtbank.
De rechtbank veegde vorige week hun bezwaren van tafel en bepaalde dat Amsterdam de brievenbussticker mag invoeren.
Inwoners van de hoofdstad kunnen de ja/ja-sticker op hun brievenbus plakken als ze reclamepost willen ontvangen. Bedrijven mogen na invoering van deze maatregel geen ongeadresseerde post meer laten bezorgen op woningen zonder sticker.
Nu is de situatie nog omgekeerd: wie geen ongeadresseerde reclames wil, moet dat laten weten met een sticker. Met het nieuwe systeem blijven mensen die geen sticker hebben geplakt wel huis-aan-huisbladen ontvangen, mede omdat daar berichten van lokale instanties in staan. Wie ook deze bladen niet wil ontvangen, kan net als nu de brievenbus voorzien van een nee-nee-sticker.
Brancheorganisatie MailDB, KVGO (Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen) en reclameverspreider Spotta vinden dat te weinig naar hun belangen is gekeken.
Ik bewaar ze en flikker ze tegenwoordig gewoon de betreffende zaak in wanneer ik langs loop.quote:Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
9 van de 10 keer flikkeren ze die rommel alsnog door je bus En een klacht indienen helpt niet.
Nee dat is domweg iets anders. Lastiger dan door gewoon folders bladeren.quote:
terechte klachtquote:Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
9 van de 10 keer flikkeren ze die rommel alsnog door je bus
Ja jammer dan. Overbodige beroepen verdwijnen nou eenmaal.quote:Vorig jaar waarschuwde de branchevereniging dat deze maatregel banen kost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |