abonnement Unibet Coolblue
pi_173824299
Ik ga een soort van IXXI maken. Heb een foto via rastorbator opgeschaald naar in totaal 110 A4 foto's. Deze foto's weer verkleint naar 10x15cm(A6 formaat) en deze laat ik in mat afdrukken bij een online fotodrukker.(12 euro)

Ik wil een grote plaat 3mm hardboard (4 euro, gamma) maken en iets opdikken en verstevigen met een lijstwerk aan de achterkant. Dit schilderen in oud roze met zo'n flexa muurverf tester (2 euro).
het formaat van het board is precies genoeg om het met 1 zo'n tester te doen.

Maar nu moeten de foto's daarop geplakt worden. En ik weet niet precies wat de beste lijm of plakmethode is.

Ik zat te kijken naar zelfkleven foamboard of zelfkleven scanstick/morastick. Dat is allemaal wel redelijk prijzig spul. Dan moet ik de foto's eerst hierop plakken en daarna weer op het stuk hardboard en aangezien het maar 1 zijde klevend is moet er alsnog met een lijm gewerkt worden.

Iemand een goede methode om foto's ergens strak op te verlijmen/plakken?

Ik wil 5mm ruimte tussen de foto's houden, dit kan ik makkelijk bereiken door verf roerlatjes te gebruiken als hulpje bij het uitlijnen.

Het totale "schilderij" wordt 100 bij 150 cm. Het is ook een beetje een soort uitprobeersel dus wil niet gelijk voor 80 euro van dat scanstick bestellen om te kijken of het wat is.
pi_173824337
pi_173868478
fotolijm, fotoplakkers, Pritt, hobbylijm, dubbelzijdig tape....

Letterlijk alles dat plakt werkt, zolang er maar niet expliciet op staat dat het niet voor foto's gebruikt kan worden. Secondelijm is bijvoorbeeld af te raden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')