abonnement Unibet Coolblue
pi_173814033
Hoi,

Recent heb ik deze internetradio bij mediamarkt gekocht. www.mediamarkt.nl/nl/product/_peaq-pdr-350bt-b-1396706.html

Echter het geluid beviel me niet zo. Ik heb toen de 2x5W 4ohm vervangen door 1 speaker 12W rms 8 ohm van Pearless. Nu kan ik radio wel in mono afspelen alleen cd's speelt hij alleen in stereo af waardoor ik sommige tonen mis. Heeft iemand een oplossing?

[ Bericht 1% gewijzigd door cjan op 16-09-2017 19:37:02 ]
pi_173814362
Meestal gebruik je dan één aansluiting, maar inderdaad, bij een stereobron kies je dan tussen links of rechts, wat mega-irritant is bij CD's met grote stereoscheiding, zoals CD's van bands uit het begin van stereo, zoals Queen of The Beatles.

Wat je kan proberen, is om de plussen van beide speaker-uitgangen samen te brengen en daarmee je ene speaker aan te sturen, maar ik vraag me af of dat lekker klinkt. Je speaker gaat er niet 1-2-3 stuk van, dus je kan het eens testen. De versterker vindt het mogelijk niet zo tof, dus als het niet werkt, moet je niet ineens het volume vol opendraaien.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:17:10 #3
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_173818484
Waarom plaats je niet nog een speaker dan?
pi_173818634
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:41 schreef Jordy-B het volgende:
Meestal gebruik je dan één aansluiting, maar inderdaad, bij een stereobron kies je dan tussen links of rechts, wat mega-irritant is bij CD's met grote stereoscheiding, zoals CD's van bands uit het begin van stereo, zoals Queen of The Beatles.

Wat je kan proberen, is om de plussen van beide speaker-uitgangen samen te brengen en daarmee je ene speaker aan te sturen, maar ik vraag me af of dat lekker klinkt. Je speaker gaat er niet 1-2-3 stuk van, dus je kan het eens testen. De versterker vindt het mogelijk niet zo tof, dus als het niet werkt, moet je niet ineens het volume vol opendraaien.
Met beide plussen op 1 speaker, zonder massa, heb je alleen het verschil tussen beide kanalen. Weinig geluid dus.
Beter de massa laten zitten en beide plussen op de andere aansluitingen samen knopen.
pi_173819085
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:24 schreef eRKa het volgende:

[..]

Met beide plussen op 1 speaker, zonder massa, heb je alleen het verschil tussen beide kanalen. Weinig geluid dus.
Beter de massa laten zitten en beide plussen op de andere aansluitingen samen knopen.
Ik bedoelde ook eigenlijk dat je beide plussen van de versterker op de plus van de speaker aansluit met de massa op de min. "De plussen samenbrengen."

Maar goed dat je het verduidelijkt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173819209
Ik ben bang dat de eindtrapjes dat niet fijn gaan vinden. :X
pi_173819473
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:52 schreef Treinhomo het volgende:
Ik ben bang dat de eindtrapjes dat niet fijn gaan vinden. :X
Het is sowieso ietwat dubieus.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173819502
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 23:06 schreef Jordy-B het volgende:
Het is sowieso ietwat dubieus.
Terwijl de beste oplossing ook nog eens de simpelste is:
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 22:17 schreef ErkendFokker het volgende:
Waarom plaats je niet nog een speaker dan?
pi_173822253
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:26 schreef cjan het volgende:
Hoi,

Recent heb ik deze internetradio bij mediamarkt gekocht. www.mediamarkt.nl/nl/product/_peaq-pdr-350bt-b-1396706.html

Echter het geluid beviel me niet zo. Ik heb toen de 2x5W 4ohm vervangen door 1 speaker 12W rms 8 ohm van Pearless. Nu kan ik radio wel in mono afspelen alleen cd's speelt hij alleen in stereo af waardoor ik sommige tonen mis. Heeft iemand een oplossing?
Maar hoe had je ooit verwacht stereo te krijgen met maar 1 speaker?
pi_173824257
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 06:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar hoe had je ooit verwacht stereo te krijgen met maar 1 speaker?
Ja klopt, ik dacht dat er vast wel een instelling of een simpele oplossing was voor mono geluid. Maar inderdaad moet ik een 2e speaker erbij kopen.
pi_173824282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is sowieso ietwat dubieus.
Bedankt voor de uitleg, maar ik koop wel een extra speaker voor beter geluid.
pi_173829915
ik vraag me vooral af waarom je 200 euro uitgeeft aan zo'n crappy apparaat. 2x5 watt. ik heb nog een my first sony met betere speakers. en bovenal een microphone
pi_173840403
sowieso 2x 5w 4ohm vervangen door een 12w 8ohm schiet al lekker op..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')