abonnement Unibet Coolblue
pi_173743800
Mijn schoolverleden was best wel naar.

Ik zat op basisscholen die bezocht werden door kinderen uit "achterstandbuurten" zeg maar.
Dat ik blij was toen ik naar de middelbare kon wijst voor zich.
Ik vind het wel vervelend dat andere mensen met hun basisschoolgenoten warme herinneringen kunnen ophalen. Ik heb moeite met communiceren met heb en wij zitten ook nog eens in hele andere fases in ons leven (ik studeer aan de universiteit meeste basisschool zijn gestopt met school en werken of juist niet...)

Op de middelbare school heb ik ook problemen gehad.
Eerst zat ik op een havo die slecht aangeschreven stond en waar de school niet om kon gaan met kinderen die zich echt misdroegen. Dus toen ik naar 3vwo kon ging ik naar een andere school...
Op die school was het wel een stuk rustiger vergeleken met de vorige, maar helaas weer echt geen aansluiting. Mijn klasgenoten speelden allemaal hockey, voelden zich "speciaal"/OSM en we hadden gewoon niks met elkaar.
Opmerkelijk genoeg was dit weer een best rottige klas. Kinderen hier stroomden af naar de havo en werken nu achter de balie omdat geen een hbo lukt. Of zijn afgestroomd naar mbo.

Ik heb op vavo vwo en de universiteiten dit soort problemen helemaal niet. Van de vavo spreek ik regelmatig nog meerdere personen, aan de uni ben ik net afgestudeerd en op beide kijk ik terug als omgevingen met prettige mensen.

Ik denk niet dat ik contacten wil met personen van mijn basis en middelbare school, en dat ik dat zeker ook niet moet hebben.
Maar ik heb wel steeds het gevoel dat ik de enige ben altijd die niet echt "paste" op de basis- en middelbare scholen waar ik zat.
Ik vraag me daarom af of meer mensen dit herkennen?
  dinsdag 12 september 2017 @ 23:08:20 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173743842
Als jij op de universiteit studeert met zo'n taalkennis dan weet ik het ook niet meer. Jeetje mina zeg.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173743904
Niet herkenbaar, ik zat op een gymnasium en er zaten alleen maar nette en gemotiveerde jongeren op vanaf de 2e. Vooral in de eerste zakten er nog wel wat af naar de havo of naar het bijzonder onderwijs vanwege autisme. Maar verder nooit problemen mee gehad, vriendelijke jongens en meisjes. Ja groepjesvorming was er ook wel maar dat is normaal.

Oja en ben laatst ook nog bij een mattie van de basisschool langsgeweest. Dus wellicht is jouw situatie toch niet zoals het normaal is.
pi_173744077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
Niet herkenbaar, ik zat op een gymnasium en er zaten alleen maar nette en gemotiveerde jongeren op vanaf de 2e. Vooral in de eerste zakten er nog wel wat af naar de havo of naar het bijzonder onderwijs vanwege autisme. Maar verder nooit problemen mee gehad, vriendelijke jongens en meisjes. Ja groepjesvorming was er ook wel maar dat is normaal.

Oja en ben laatst ook nog bij een mattie van de basisschool langsgeweest. Dus wellicht is jouw situatie toch niet zoals het normaal is.
Gymnasium is cool hier zit er echt van alles op maar geen/nauwelijks tuig.
Sws is denk ik het nadeel van een scholengemeenschap dat het vooral op de directe omgeving gericht is ipv zoals een gymnasium op een heel groot gebied. :(
  dinsdag 12 september 2017 @ 23:26:55 #5
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173744088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
Niet herkenbaar, ik zat op een gymnasium en er zaten alleen maar nette en gemotiveerde jongeren op vanaf de 2e. Vooral in de eerste zakten er nog wel wat af naar de havo of naar het bijzonder onderwijs vanwege autisme. Maar verder nooit problemen mee gehad, vriendelijke jongens en meisjes. Ja groepjesvorming was er ook wel maar dat is normaal.

Oja en ben laatst ook nog bij een mattie van de basisschool langsgeweest. Dus wellicht is jouw situatie toch niet zoals het normaal is.
Op dit moment in het vierde van Gymnasium. Precies zoals jij het beschrijft!
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173744091
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:25 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Gymnasium is cool hier zit er echt van alles op maar geen/nauwelijks tuig.
Sws is denk ik het nadeel van een scholengemeenschap dat het vooral op de directe omgeving gericht is ipv zoals een gymnasium op een heel groot gebied. :(
Ja klopt ook wel, wij zaten op 500m afstand van een havo/atheneum met 2000 leerlingen ofzo. Terwijl wij er zelf maar 350-400 hadden o.i.d. Dat schaalverschil maakt ook wel uit voor de verbondenheid met de andere scholieren denk ik.
pi_173744149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja klopt ook wel, wij zaten op 500m afstand van een havo/atheneum met 2000 leerlingen ofzo. Terwijl wij er zelf maar 350-400 hadden o.i.d. Dat schaalverschil maakt ook wel uit voor de verbondenheid met de andere scholieren denk ik.
Idd...

Ik had achteraf gezien op de christelijke scholengemeenschap willen zitten. Daar ging NIEMAND van mijn basisschool heen. Maar die school is ook heel erg gericht op de gehele omgeving ipv maar een stukje en ik hoor alleen maar dat iedereen er 6 geweldige jaren had.
Dat christelijke schrikt blijkbaar een bepaald soort mensen af terwijl je er wel gewoon jezelf kan zijn en iedereen normaal doet tegen elkaar, niks gekke ideeen.
En daarnaast stromen in de vierde klas de h/v leerlingen van de twee andere vestigingen in waardoor er niet alleen kakkers of zo op zitten.
Dat maakt denk ik het grote verschil met de andere gemeenschappen hier. :(
pi_173744183
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:30 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Idd...

Ik had achteraf gezien op de christelijke scholengemeenschap willen zitten. Daar ging NIEMAND van mijn basisschool heen. Maar die school is ook heel erg gericht op de gehele omgeving ipv maar een stukje en ik hoor alleen maar dat iedereen er 6 geweldige jaren had.
Dat christelijke schrikt blijkbaar een bepaald soort mensen af terwijl je er wel gewoon jezelf kan zijn en iedereen normaal doet tegen elkaar, niks gekke ideeen.
En daarnaast stromen in de vierde klas de h/v leerlingen van de twee andere vestigingen in waardoor er niet alleen kakkers of zo op zitten.
Dat maakt denk ik het grote verschil met de andere gemeenschappen hier. :(
Ja ik zat ook op een 'christelijk' gymnasium _O- Het enige Christelijke wat ik ooit heb gezien was een paasontbijt op school, wat opzich wel lachen was, beetje ontbijten met je klasgenoten op school. En verder nog een kerstviering en kerstontbijt de maandag van de kerstvakantie 's ochtends geloof ik. Nou daar ging je in de brugklas naar toe en daarna bleef je thuis want ze gaven geen ene fuck.

En als bonus, na dat kerstontbijt ging de gehele bovenbouw naar de 'stamkroeg' van school zuipen (toen was het nog 16+), dus die christelijke moraal... _O-

En als bonus, na
pi_173744221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja ik zat ook op een 'christelijk' gymnasium _O- Het enige Christelijke wat ik ooit heb gezien was een paasontbijt op school, wat opzich wel lachen was, beetje ontbijten met je klasgenoten op school. En verder nog een kerstviering en kerstontbijt de maandag van de kerstvakantie 's ochtends geloof ik. Nou daar ging je in de brugklas naar toe en daarna bleef je thuis want ze gaven geen ene fuck.

En als bonus, na dat kerstontbijt ging de gehele bovenbouw naar de 'stamkroeg' van school zuipen (toen was het nog 16+), dus die christelijke moraal... _O-

En als bonus, na
Op die school waar ik had willen zitten lazen ze voor uit de zoutkorrel. :P dat is elke ochtend voor de eerste les een kort verhaal over god en Jezus. Verder heb ik het idee dat het helemaal niet extreem christelijk is, maar van mij mogen ze die zoutkorrel houden, schrikt een hoop mensen af. :P
pi_173744249
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:35 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Op die school waar ik had willen zitten lazen ze voor uit de zoutkorrel. :P dat is elke ochtend voor de eerste les een kort verhaal over god en Jezus. Verder heb ik het idee dat het helemaal niet extreem christelijk is, maar van mij mogen ze die zoutkorrel houden, schrikt een hoop mensen af. :P
Lol :D Ja bij ons had je ook nog wel het vak levensbeschouwing wat zich, nu ik eraan terugdenk, wel een beetje richtte op de christelijke normen en waarden enz... Maar ja, zolang de school zelf niet in de bible-belt ligt neemt nauwelijks iemand het serieus.
pi_173744282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:38 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lol :D Ja bij ons had je ook nog wel het vak levensbeschouwing wat zich, nu ik eraan terugdenk, wel een beetje richtte op de christelijke normen en waarden enz... Maar ja, zolang de school zelf niet in de bible-belt ligt neemt nauwelijks iemand het serieus.
Dat had ik op mijn eerste school maar dat is juist chill, bijna iedereen stond er een 8 of 9 voor met niks doen. :D

Nu ik het me bedenk er zijn hier ook allemaal basisscholen in de omgeving waar geen enkel kind uit de buurt op zit. Hoe komt dat: omdat ze 500-2000 euro per kind per jaar aan schoolgeld willen. _O- :D Die basisscholen richten zich dan niet op de buurt maar zijn sws OSM :r
pi_173744538
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:40 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Dat had ik op mijn eerste school maar dat is juist chill, bijna iedereen stond er een 8 of 9 voor met niks doen. :D

Nu ik het me bedenk er zijn hier ook allemaal basisscholen in de omgeving waar geen enkel kind uit de buurt op zit. Hoe komt dat: omdat ze 500-2000 euro per kind per jaar aan schoolgeld willen. _O- :D Die basisscholen richten zich dan niet op de buurt maar zijn sws OSM :r
Waarom weet je zoveel over de basisscholen uit jouw buurt?
pi_173744642
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarom weet je zoveel over de basisscholen uit jouw buurt?
Iedereen uit mijn buurt kent een van die scholen en niemand zet zijn kind erop. Die school staat midden in onze wijk. En buren vertellen elkaar ook waarom hun kind daar niet op gaat, en dat is niet vanwege het geld. ;)

Andere "dure school" is laatst in opspraak geraakt omdat ze wilden uitbreiden.
pi_173744916
Njah, ik had niet het gevoel dat ik niet paste op het vwo. Wat me achteraf wèl verbaast is dat er eigenlijk helemaal niet zo veel vriendschappen, feestjes of andere sociale interacties waren. En het was echt geen rare school ofzo. 1200 leerlingen op een havo-vwo-scholengemeenschap in een kleine stad van 60.000 inwoners.

Uiteraard kan ik het verkeerd hebben. Dat ik door mijn eigen beperkte sociale contacten niet zag dat de rest vet aan het feesten was, maar toch denk ik dat dat niet het geval was. Als iemand een feest gaf kreeg je dat namelijk meestal wel mee. Ook als je zelf niet uitgenodigd was.
Een andere sociale bezigheid waarvan ik echt zeker weet dat die nauwelijks plaatsvond, is uitgaan. Puur het feit dat er nauwelijks kroegen waren in de plaats waar ik op het vwo zat, maakte dat onmogelijk. En in mijn tijd waren er nog geen zuipketen. Sowieso was de plaats niet zo ruraal. En de dichtsbijzijnde steden waren minstens een half uur reizen. Dat deed echt niemand. Dat zou ook altijd met een hele groep geweest moeten zijn, want no way dat je als puber alleen in een andere stad uitgaat. Mijn medeleerlingen iig niet. Letterlijk nooit verhalen gehoord dat ze dat deden.
Gek genoeg zijn er nu wèl een heel aantal kroegen en hoorde ik dat tegenwoordig de helft van de klas vrijdagmiddag in de kroeg zit. In mijn tijd deed slechts zeer klein clubje leerlingen uit een ander dorp dat en ook pas vanaf eind 5 vwo. Kon ook niet anders, want er was maar 1 kroegje waar wel jonger publiek kwam.

[ Bericht 10% gewijzigd door Puntenjager op 13-09-2017 01:50:36 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')