abonnement Unibet Coolblue
pi_173696805
Goedemiddag!

Ik heb een laptopje, een Medion Akoya E2215T. Deze laptop heeft een 64 bit processor (Intel Atom x5-Z8350) en 2gb werkgeheugen. Toen ik 'm ontving stond er Windows 10 Home 32 bit op voor geïnstalleerd.

Nu wil ik deze graag upgraden naar 64 bit. Via de Windows website heb ik een installatie USB gemaakt, maar bij het opstarten van de Windows installatie krijg ik een melding: "Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc".

De installatie USB heb ik hiervoor al gebruikt voor mijn desktop en dat ging perfect.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik 64 bit Windows kan installeren? :)
pi_173696851
Simpele vraag; waarom zou je het willen?
  zondag 10 september 2017 @ 17:21:38 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173696900
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:17 schreef Cyanide- het volgende:
Simpele vraag; waarom zou je het willen?
Goeie vraag.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173696939
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:14 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Goedemiddag!

Ik heb een laptopje, een Medion Akoya E2215T. Deze laptop heeft een 64 bit processor (Intel Atom x5-Z8350) en 2 GB werkgeheugen. Toen ik 'm ontving stond er Windows 10 Home 32 bit op voorgeïnstalleerd.

Nu wil ik deze graag upgraden naar 64 bit. Via de Windows website heb ik een installatie USB gemaakt, maar bij het opstarten van de Windows installatie krijg ik een melding: "Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc".

De installatie USB heb ik hiervoor al gebruikt voor mijn desktop en dat ging perfect.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik 64 bit Windows kan installeren? :)
Je probeert wellicht om de installatie op te starten vanuit je huidige Windows versie, en dat werkt niet aangezien een 32 bits Windows versie geen 64 bits executables kan uitvoeren. Je moet eerst een bootable USB stick prepareren met de installatiebestanden voor de 64 bits versie en dan booten vanaf die USB stick. Overigens lijkt 2 GB RAM mij echt te weinig. Volgens Microsoft kan het, maar veel plezier ga je daar niet aan beleven.
pi_173696989
The Intel ATOM processor, while 64 bit capable, is not supported.
Even though some Intel Atom processors support 64-bit Windows, the vast majority dont due to requirements at the BIOS and chipset level.
:]
pi_173697131
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 17:29 schreef wootahH het volgende:
The Intel ATOM processor, while 64 bit capable, is not supported.
Even though some Intel Atom processors support 64-bit Windows, the vast majority dont due to requirements at the BIOS and chipset level.

Iets quoten van een Engelstalige website zonder de moeite te nemen het te vertalen is één ding, maar even serieus rechercheren op Internet is iets anders.

De Medion Akoya E2215T werd uitgeleverd met de 64 bits versie van Windows 10 voorgeïnstalleerd, dus dit kan zeker werken op deze laptop. Blijft uiteraard de vraag waarom de laptop van TS dan kennelijk een 32 bits versie van Windows 10 heeft.
pi_173697205
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Iets quoten van een Engelstalige website zonder de moeite te nemen het te vertalen is één ding, maar even serieus rechercheren op Internet is iets anders.

De Medion Akoya E2215T werd uitgeleverd met de 64 bits versie van Windows 10 voorgeïnstalleerd, dus dit kan zeker werken op deze laptop. Blijft uiteraard de vraag waarom de laptop van TS dan kennelijk een 32 bits versie van Windows 10 heeft.
de 32gb versie ook?
:]
pi_173697250
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 17:48 schreef wootahH het volgende:

[..]

de 32GB versie ook?
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Er is maar één Medion Akoya E2215T. Die 64GB in de beschrijving van 4Launch slaat op de capaciteit van de SSD in deze laptop.
pi_173697253
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:51 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Er is maar één Medion Akoya E2215T. Die 64GB in de beschrijving van 4Launch slaat op de capaciteit van de SSD in deze laptop.
oké mr research
:]
pi_173697592
Bedankt voor de sneller reacties allemaal.

Ik wil graag 64 bit Windows omdat ik er een programma op wil zetten dat enkel in 64 bit is uitgegeven. Dat de laptop er wellicht trager van wordt, is verder geen probleem.

Ik heb geprobeerd de installatie op te starten vanaf de USB stick door de boot volgorde in de BIOS te wijzigen. Gek genoeg start de laptop gewoon door naar Windows en pikt ie de USB niet op.

Ik heb me verder suf lopen googelen of deze laptop nou wel of geen 64 bit ondersteunt, toen ik zag staan dat er een 64 bit processor in zit leek het me vanzelfsprekend dat 64 bit Windows er op geïnstalleerd zou kunnen worden.
pi_173697833
Ik weet dat Windows 10 sinds de "Creators Update" niet meer werkt / geïnstalleerd kan worden op bepaalde Intel Atoms.

Geen idee of dat ook voor de Intel Atom Z8350 geldt maar wel iets om eerst uit te zoeken.

Edit, geldt blijkbaar alleen voor Clover Trail Atoms, niet Cherry Trail.
pi_173697959
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:16 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties allemaal.

Ik wil graag 64 bit Windows omdat ik er een programma op wil zetten dat enkel in 64 bit is uitgegeven. Dat de laptop er wellicht trager van wordt, is verder geen probleem.
Gezien je postgeschiedenis heb ik ook wel zo'n donkerbruin vermoeden om wat voor type programma het gaat.
quote:
Ik heb geprobeerd de installatie op te starten vanaf de USB stick door de boot volgorde in de BIOS te wijzigen. Gek genoeg start de laptop gewoon door naar Windows en pikt ie de USB niet op.
Dat kan erop wijzen dat je USB stick toch niet bootable is en dat je dus iets verkeerd hebt gedaan bij het prepareren van de stick. Test nog eens of je een andere computer wel kunt booten van deze zelfde stick. Wat je ook kunt doen is een nieuwe bootable USB stick prepareren met een third party tooltje zoals Rufus en kijken of dat wel werkt. Is het overigens een UEFI BIOS?
quote:
Ik heb me verder suf lopen googelen of deze laptop nou wel of geen 64 bit ondersteunt, toen ik zag staan dat er een 64 bit processor in zit leek het me vanzelfsprekend dat 64 bit Windows er op geïnstalleerd zou kunnen worden.
Dat is niet vanzelfsprekend, maar aangezien deze laptop werd uitgeleverd met een 64 bits versie van Windows 10 is het evident dat dit moet kunnen werken. Resteert alleen de vraag waarom er op jouw exemplaar van deze laptop een 32 bits versie van Windows 10 staat. Heb je deze laptop van iemand overgenomen?
pi_173698808
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:16 schreef fckdedeurkruk het volgende:

Ik heb geprobeerd de installatie op te starten vanaf de USB stick door de boot volgorde in de BIOS te wijzigen. Gek genoeg start de laptop gewoon door naar Windows en pikt ie de USB niet op.

Ik heb nog iets voor je gevonden. Lees dit eens goed (Nachricht 7 von 17). Je moet om van USB te kunnen booten in je UEFI zowel Fast Boot als Secure Boot deactiveren en dan de tweede ook nog op Custom instellen. Voorts moet je in het Keys Menu ook nog alle keys wissen, zodanig dat in het eerder genoemde menu de Secure Boot Key en de Vendor Key beide op not set komen te staan. Dat laatste heb ik niet eerder gezien, maar ik heb dan ook een hekel aan UEFI en weinig ervaring hiermee.
pi_173699543
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Gezien je postgeschiedenis heb ik ook wel zo'n donkerbruin vermoeden om wat voor type programma het gaat.

[..]

Dat kan erop wijzen dat je USB stick toch niet bootable is en dat je dus iets verkeerd hebt gedaan bij het prepareren van de stick. Test nog eens of je een andere computer wel kunt booten van deze zelfde stick. Wat je ook kunt doen is een nieuwe bootable USB stick prepareren met een third party tooltje zoals Rufus en kijken of dat wel werkt. Is het overigens een UEFI BIOS?

[..]

Dat is niet vanzelfsprekend, maar aangezien deze laptop werd uitgeleverd met een 64 bits versie van Windows 10 is het evident dat dit moet kunnen werken. Resteert alleen de vraag waarom er op jouw exemplaar van deze laptop een 32 bits versie van Windows 10 staat. Heb je deze laptop van iemand overgenomen?
Het gaat om NEON, een wallet voor de cryptocurrency NEO. Die wallet is alleen uitgebracht in 64 bit. Ik wil dat graag op die exacte laptop zetten omdat ik die laptop gebruik als airgapped laptop.

Als ik me goed herinner werd de laptop ook geleverd met 32 bit Windows. Laptops die komen met software voorzie ik altijd gelijk van een clean installatie om van alle bloatware die meekomt af te zijn. Ik heb 'm nieuw gekocht via Coolblue.

Bedankt voor de Rufus tip. Ik ga ook de bios nog even checken!

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:16 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik heb nog iets voor je gevonden. Lees dit eens goed (Nachricht 7 von 17). Je moet om van USB te kunnen booten in je UEFI zowel Fast Boot als Secure Boot deactiveren en dan de tweede ook nog op Custom instellen. Voorts moet je in het Keys Menu ook nog alle keys wissen, zodanig dat in het eerder genoemde menu de Secure Boot Key en de Vendor Key beide op not set komen te staan. Dat laatste heb ik niet eerder gezien, maar ik heb dan ook een hekel aan UEFI en weinig ervaring hiermee.
Thanks, ik ga het checken!
pi_173699894
Is er geen wallet voor Ubuntu?
pi_173699952
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
Is er geen wallet voor Ubuntu?
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
Is er geen wallet voor Ubuntu?
Hah jij hier aan het lurken? ;)

Ik had al over een extra optie via Ubuntu gelezen inderdaad, maar aangezien ik hiermee niet bekend ben wil ik eerst proberen dit Windows gebeuren op te lossen.

@Riparius: Ik zie inderdaad dat secure boot aan staat. Helaas kan ik daar nog niet bijkomen aangezien het greyed out is. Ik ga er even mee vogelen.
pi_173701360
Ik ben bezig geweest en heb secure boot op disable en custom en fastboot uitgeschakeld.

In het key menu heb ik dit gevolgd: https://www.technorms.com(...)rd-uefi-bios-utility. Netjes de keys gebackupt en enkel 'Delete Platform Key' gedaan.

Het gekke is, als ik die Platform Key verwijder/disable ik na het opslaan in de bios en herstarten van de laptop niet meer in de BIOS kan komen. De laptop weigert gewoon F10 te herkennen en de laptop boot dan gewoon door naar Windows.

Daarop heb ik vervolgens het bestand dat hier staat https://github.com/hirotakaster/baytail-bootia32.efi op mijn USB (op de juiste locatie) gezet naar aanleiding van http://community.medion.c(...)stallieren/m-p/37427.

Als ik dan boot vanaf mijn USB kom ik op dit scherm: https://imgur.com/a/eHEbN. Nu komt het leuke, ik kom er niet meer uit en weet niet wat ik er mee moet. De laptop resetten werkt zelfs niet haha... :')

Edit: reset is gelukt :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')