abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 09:26:46 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173671445
De belangrijkste Nederlandse wielerarts van de afgelopen dertig jaar heeft tegenover de Volkskrant een boekje opengedaan over het dopinggebruik van Nederlandse wielrenners. Volgens Peter Janssen (75) leverde hij in het verleden epo aan onder anderen Leontien van Moorsel.



Janssen, in de jaren tachtig werkzaam voor topploegen als PDM, BankGiroLoterij en Vacansoleil, zegt met het interview in de Volkskrant de wielerwereld wakker te willen schudden. ,,Het systeem moet op de schop'', aldus Janssen.

Bloedtransfusies
Behalve de epo aan Van Moorsel, hielp hij toenmalige toprenners Steven Rooks en Gert-Jan Theunisse met bloedtransfusies. Rooks ontkent dit overigens. Ook Van Moorsel, die nooit betrapt is op doping, ontkent epo te hebben gebruikt.

Volgens Janssen deed Van Moorsel dit onder meer in de aanloop naar de Olympische Spelen in 2000. In Sydney won ze drie olympische titels, op de weg en de baan.

https://www.ad.nl/wielren(...)an-moorsel~ac44c816/

Goeiemorgen..........

Ha ha ha. Blijven ontkennen. En Nederlandse sportliefhebbers blijven geloven dat "wij" dat niet doen. Armstrong aan de schandpaal. Ben Johnson op het schavot. Hoezo Yvonne van Gennip klant van dopingsarts Karstens? Dat beiden in Haarlem woonden was puur toeval. Karstens en Henk Kraayenhof, de trainer van Nellie Cooman, waren voor vrije dopingverstrekking onder begeleiding van deskundigen. Nou en? Wat wil dat zeggen? Dat Frank en Ronald de Boer, Jaap Stam, Edgard Davids en Patrick Kluivert betrapt werden op gebruik van groeihormonen was doorgestoken kaart en had niks met hun arts Dokter Ferrara te maken. :D

Een lekker sportweekendje tegemoet. Genieten van Froome, die weer eens een grote ronde wint op bananen en muesli. Van de gespierde Nadal, die al twintig jaar aan de top staat door meditatie en yoga, de finale speelt in New York.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:31:32 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173671488
Gaap. Wie geeft er nou een neuk om wielrennen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173671502
Wel fijn dat hij dat nu even naar buiten brengt
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 09:34:09 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_173671513
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:31 schreef Fir3fly het volgende:
Gaap. Wie geeft er nou een neuk om wielrennen?
Het zit je wel hoog hè ?

quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
Wielrennen is kut. Zelfs iemand als Smeets kan dat niet interessant maken.
:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 09:35:58 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_173671534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:33 schreef Wicky15 het volgende:
Wel fijn dat hij dat nu even naar buiten brengt
Maakt niet uit. De berichtgever doet er niet toe. Het doet er ook niet toe wanneer. Het is volgens velen nooit goed.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:48:07 #6
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_173672250
Die arts heeft toch een eed afgelegd dat hij zich aan zijn beroepsgeheim zou houden?
Non possumus non loqui
pi_173672319
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:48 schreef Knip het volgende:
Die arts heeft toch een eed afgelegd dat hij zich aan zijn beroepsgeheim zou houden?
hij is nu met pensioen en woont in Thailand waar we geen uitleveringsverdrag mee hebben. Maar als het OM er nu voor zorgt dat de epo inkomsten als zwart geld aangemerkt worden kan deze arts net zoals Johan van laarhoven wel daar berecht worden. ;)
pi_173672362
17 jaar te laat joh, dit is echt nooit meer te bewijzen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 9 september 2017 @ 11:19:27 #9
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173672557
Epo in het vrouwenwielrennen van de jaren negentig? Twee keer per week een rondje door het dorp fietsen en je trainde harder dan het halve peloton. :')
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 14:27:57 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_173675324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:56 schreef Hathor het volgende:
17 jaar te laat joh, dit is echt nooit meer te bewijzen.
Tuurlijk wel. Dat er 7 fedoped waren in de 100 metersprint finale op de spelen van Seaol in 1988 kwam ook pas jaren later uit. Zoals zoveel andere gevallen. Wat denk je van Boogerd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173675547
Deze opa was zelf dus net zo fout bezig. Daarnaast gewoon een Naaistreek, dit zijn exact het soort mensen dat in WW2 zouden samenwerken met de Duitsers.
pi_173683490
Epo kreeg ze daar een snor van?
.
  zondag 10 september 2017 @ 00:48:22 #13
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173687217
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:35 schreef tong80 het volgende:

Maakt niet uit. De berichtgever doet er niet toe. Het doet er ook niet toe wanneer. Het is volgens velen nooit goed.
De berichtgever heeft er ongetwijfeld veel florijnen aan verdiend tijdens zijn actieve carriere. Denk dat hij er nu achter komt dat zijn spaarrekening sneller opraakt dan gedacht en dat hij hiemee denkt een extra zakcentje op te pikken. En hij zal heel goed weten dat het geen ruk uitmaakt of het waar is wat hij zegt.

Btw, een oude man alleen in Thailand? Daar kun je wel een paar aannames bij verzinnen....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173687267
Is niet aan hem om dit te doen. In de oorlog waren ze nog minder matennaairrs
pi_173687720
Theunisse, Rooks, PDM, van Moorsel komen voorbij in het artikel. Allemaal om dé boodschap kwijt aan de mensheid te verkondigen: Het systeem moet op de schop.

Suggesties hoe "het systeem" op de schop moet ben ik dan wel nieuwsgierig naar. Ongevraagd namen publiceren van mensen hoort daar zo te zien bij.

Vrouwenwielrennen heb ik niks mee maar vind Rooks en Theunisse nog steeds helden. Prachtig zoals ze een aantal jaren mooie bergritten hebben neergezet. En heel het peloton gebruikte, dus het voordeel ten opzichte van de rest zal ook relatief meegevallen zijn.

Wel benieuwd of van Moorsel nu Armstrong-achtige dingen te wachten staat, vooral of ze titels en/of medailles in moet leveren.
pi_173687896
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 01:48 schreef Toefjes het volgende:
Theunisse, Rooks, PDM, van Moorsel komen voorbij in het artikel. Allemaal om dé boodschap kwijt aan de mensheid te verkondigen: Het systeem moet op de schop.

Suggesties hoe "het systeem" op de schop moet ben ik dan wel nieuwsgierig naar. Ongevraagd namen publiceren van mensen hoort daar zo te zien bij.

Vrouwenwielrennen heb ik niks mee maar vind Rooks en Theunisse nog steeds helden. Prachtig zoals ze een aantal jaren mooie bergritten hebben neergezet. En heel het peloton gebruikte, dus het voordeel ten opzichte van de rest zal ook relatief meegevallen zijn.

Wel benieuwd of van Moorsel nu Armstrong-achtige dingen te wachten staat, vooral of ze titels en/of medailles in moet leveren.
Ik vraag me vooral af hoe ze dat 17 jaar na dato nog denken waar te maken. Bij Armstrong was er altijd al een vermoeden en werd er al langer onderzoek gedaan, zover ik weet bij v. Moorsel niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 10 september 2017 @ 03:05:50 #17
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_173688012
Wat een snitcher die bejaarde. Wil zeker nog even schoon schip met zijn geweten maken voordat hij een tuin op zijn buik krijgt.
🙈 🙉 🙊
pi_173688334
Misrekening van Van Moorsel, opgevoed met het idee dat je artsen 100% kunt vertrouwen.
pi_173688650
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 07:52 schreef Loekie1 het volgende:
Misrekening van Van Moorsel, opgevoed met het idee dat je artsen 100% kunt vertrouwen.
Integendeel, je zou die arts voor de rechter kunnen slepen wegens het schenden van zijn medische ambtsgeheim.

Van Moorsel had een medische noodzaak voor dit soort epospuiten namelijk dat ze wegens ondervoeding te weinig rode bloedlichaampjes aanmaakte. Mensen met nierinsufficiëntie krijgen ook dit soort spuiten als ze hierdoor te weinig rode bloedlichaampje aanmaken. Ik heb die spuiten al zo vaak gegeven. Men doet net alsof epo een gigantische drug is, maar dat is het niet.
pi_173689410
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:40 schreef nickhguitar het volgende:
Deze opa was zelf dus net zo fout bezig. Daarnaast gewoon een Naaistreek, dit zijn exact het soort mensen dat in WW2 zouden samenwerken met de Duitsers.
Een naaistreek van jewelste. Vanaf de jaren '80 al profiteren van je 'diensten'. En nu op je 75-ste nog snel je doktersgeheim opgeven. :r :r
  zondag 10 september 2017 @ 12:21:27 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173690816
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Een naaistreek van jewelste. Vanaf de jaren '80 al profiteren van je 'diensten'. En nu op je 75-ste nog snel je doktersgeheim opgeven. :r :r
Schijnbaar zit hij op zwart zaad en moet weer even in de aandacht komen om een graantje mee te pikken.

Laten we ervan uitgaan dat in die jaren iedereen wel gebruikte. Wat maakt het dan nog uit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2017 @ 14:35:36 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_173693918
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 00:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De berichtgever heeft er ongetwijfeld veel florijnen aan verdiend tijdens zijn actieve carriere. Denk dat hij er nu achter komt dat zijn spaarrekening sneller opraakt dan gedacht en dat hij hiemee denkt een extra zakcentje op te pikken. En hij zal heel goed weten dat het geen ruk uitmaakt of het waar is wat hij zegt.

Btw, een oude man alleen in Thailand? Daar kun je wel een paar aannames bij verzinnen....
Zoals ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2017 @ 14:37:22 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_173693963
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 07:52 schreef Loekie1 het volgende:
Misrekening van Van Moorsel, opgevoed met het idee dat je artsen 100% kunt vertrouwen.
Misrekening van het wielerpubliek en Nederlanders dat je iemand op zijn of haar blauwe moet vertrouwen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2017 @ 14:37:54 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_173693975
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 08:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Integendeel, je zou die arts voor de rechter kunnen slepen wegens het schenden van zijn medische ambtsgeheim.

Van Moorsel had een medische noodzaak voor dit soort epospuiten namelijk dat ze wegens ondervoeding te weinig rode bloedlichaampjes aanmaakte. Mensen met nierinsufficiëntie krijgen ook dit soort spuiten als ze hierdoor te weinig rode bloedlichaampje aanmaken. Ik heb die spuiten al zo vaak gegeven. Men doet net alsof epo een gigantische drug is, maar dat is het niet.
En Ab Krook ? En de hele andere zooi ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2017 @ 14:40:46 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_173694029
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')