abonnement Unibet Coolblue
pi_173625573
Ik weet niet zeker of ik op het goede forum zit, maar soit :@ Ik heb een vraagje mbt de aankoop van een snorfiets. Ik heb altijd gefietst, maar doordat ik nu ergens anders ga werken en dit me net iets te ver is (en een auto nog even niet nodig is) zit ik eraan te denken om een snorfiets te kopen. Welke ik over een half jaartje/jartje weer wil verkopen, trouwens. Alleen heb ik er helemaal geen verstand van. Nou kwam ik deze tegen op marktplaats:

https://www.marktplaats.n(...)usPage=mijnberichten

Zijn er mensen hier die er iets zinnigs over kunnen zeggen? Ik moet er wel nog een slot bij kopen iig.

Alvast bedankt voor de tips ^O^
allesch kan kapodt
pi_173625747
Dat is een chinees en geen vespa. Voor dat geld heb je ook een nieuwe.
  woensdag 6 september 2017 @ 19:21:56 #3
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173625916
Dit is geen vespa.
pi_173625950
Als je in Amsterdam wil komen vanaf 1 januari a.s., houd dan rekening met de milieuregels voor scooters en brommers. Dat betekent dat een 2e handse niet ouder mag zijn dan 2011.
Zie: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/milieuzone/
pi_173626058
quote:
2s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:15 schreef machtpen het volgende:
Dat is een chinees en geen vespa. Voor dat geld heb je ook een nieuwe.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:21 schreef RobjeGeus het volgende:
Dit is geen vespa.
DIt bedoel ik dus met dat ik er geen verstand van heb.. :D

Maar het hoeft verder ook niet per se een vespa te zijn hoor. Maar de prijs en alles moet wel een beetje kloppen natuurlijk ;)

En ik kan niet echt chille brommershops vinden. En ik wil het toch graag onder de ¤1000 houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:23 schreef oldford het volgende:
Als je in Amsterdam wil komen vanaf 1 januari a.s., houd dan rekening met de milieuregels voor scooters en brommers. Dat betekent dat een 2e handse niet ouder mag zijn dan 2011.
Zie: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/milieuzone/
I know, helaasch
allesch kan kapodt
pi_173629698
Kymco agility snor, prima ding en geen gezeik
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173630768
https://www.marktplaats.n(...)5f95d5a68ee1f7932a7f

Is dit toevallig een goede deal? Of te duur? :9
allesch kan kapodt
pi_173630783
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:52 schreef eXplorer1 het volgende:
Kymco agility snor, prima ding en geen gezeik
Moet wel alleen vanaf 2011 gebouwd zijn..
allesch kan kapodt
pi_173644531
Je zou ook een nieuwe chinees kunnen kopen, de kwaliteit is daarvan is goed tegenwoordig.
pi_173644674
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:42 schreef machtpen het volgende:
Je zou ook een nieuwe chinees kunnen kopen, de kwaliteit is daarvan is goed tegenwoordig.
Nee.
pi_173644748
Ga gewoon fietsen. Stuk gezonder. Houd je geld in je zak.
Whatever...
pi_173653636
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Nee.
Kijk maar eens hoeveel chinese scooters er rondrijden , de nieuwere zijn echt goed.

Alle onderdelen komen onderhand ook uit china ook die van de merkscooters, als ze al niet de hele scooter daarvandaan halen.
pi_173653836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef JohannesBavariaII het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)5f95d5a68ee1f7932a7f

Is dit toevallig een goede deal? Of te duur? :9
Hij/zij meldt dat er een nieuwe kappenset op zit. Dus was de originele kappenset beschadigd/kapot. Dat is behoorlijk stevig materiaal dus lijkt het aannemelijk dat er een aanrijding/schuiver is geweest met de scooter. Als je deze scooter wil kopen neem dan iemand mee die er verstand van heeft en laat hem/haar de scooter goed bekijken.

Wat de prijs betreft: voor een mogelijk schadegeval vind ik persoonlijk de prijs te hoog.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_173663063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:51 schreef Spanky78 het volgende:
Ga gewoon fietsen. Stuk gezonder. Houd je geld in je zak.
Want fietsen is gratis. Fietsen slijten ook niet banden blijven eeuwig heel, ketting hoeft niet gesmeerd etc...

:')

Wat een onzin, fietsen kost ook geld.
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 18:44:37 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173663305
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:42 schreef machtpen het volgende:
Je zou ook een nieuwe chinees kunnen kopen, de kwaliteit is daarvan is goed tegenwoordig.
Volgens mij is de kwaliteit daarvan nogal wisselend... Ik heb eigenlijk alleen negatieve verhalen gehoord.
Misschien kun je wat merken noemen die volgens jou goed zijn?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173664246
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij is de kwaliteit daarvan nogal wisselend... Ik heb eigenlijk alleen negatieve verhalen gehoord.
Misschien kun je wat merken noemen die volgens jou goed zijn?
Agm , btc die zijn van dezelfde nederlandse importeur met eigen kwaliteitscontrole. Die zie je op dit moment ook veel nieuw rijden. Is net zo duur als een 2e hands van een paar jaar oud waar ook je ook snel op kosten komt te zitten. Het is ook al weer jaren geleden dat de kwaliteit slecht was.

De chinese industrie wordt met alles beter, ook met scooters. Ook heeft de overheid zich ermee bemoeit
pi_173675010
Waarom geen elektrische fiets? Rijdt net zo snel als een snorfiets (25kmh). Je hoeft geen bromfietscertificaat te hebben, geen WA verzekering nodig en verbruikt geen benzine.
pi_173680479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:01 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Hij/zij meldt dat er een nieuwe kappenset op zit. Dus was de originele kappenset beschadigd/kapot. Dat is behoorlijk stevig materiaal dus lijkt het aannemelijk dat er een aanrijding/schuiver is geweest met de scooter. Als je deze scooter wil kopen neem dan iemand mee die er verstand van heeft en laat hem/haar de scooter goed bekijken.

Wat de prijs betreft: voor een mogelijk schadegeval vind ik persoonlijk de prijs te hoog.
Hoeft niet perse. Zie er zit een SP kappenset ipv de origele dus kan best zijn dat die dat mooier vond?
Irene is bae <3
pi_173680929
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:13 schreef aegir_de_viking het volgende:
Waarom geen elektrische fiets? Rijdt net zo snel als een snorfiets (25kmh). Je hoeft geen bromfietscertificaat te hebben, geen WA verzekering nodig en verbruikt geen benzine.
Kwaliteit laat nogal te wensen over.
Meer of minder Meeuwen?
pi_173684726
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:54 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Hoeft niet perse. Zie er zit een SP kappenset ipv de origele dus kan best zijn dat die dat mooier vond?
Daar heb je gelijk in, maar ik heb toch zo mijn bedenkingen als ik lees dat een hele kappenset vervangen is. Ik zou in ieder geval de scooter (laten) controleren op eventuele schade
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')