abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zondag 3 september 2017 @ 07:52:39 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173556259
Zondag 25 september zijn de winnaars van de VSCD Cabaretprijzen – de Poelifinario en de Neerlands Hoop – bekendgemaakt tijdens de uitreiking in Diligentia, Den Haag. NUHR wint de Poelifinario, de cabaretprijs voor het meest indrukwekkende programma van het seizoen, met hun voorstelling Draai het eens om.



Het juryrapport luidt: “Ensemblecabaret is op zijn best als er van alles speelt tussen de leden. Wanneer er onderlinge conflicten en machtsverhoudingen worden uitgespeeld ontstaat er spanning op het podium. In Draai het eens om gebeurt dat in extreme mate. Het leidt tot een vlijmscherp psychologisch portret van vier cabaretiers die elkaars beste vrienden zijn, warmte en vriendschap voor elkaar koesteren, maar ook hard kunnen botsen. Omdat er in deze voorstelling ook wordt gezinspeeld op een naderend einde van de groep lijkt het alsof de spelers niets te verliezen hebben en de definitieve balans van hun samenwerking kan worden opgemaakt.”



Het Parool:
Dit programma speelt zich af in een kliniek waar de irritaties hoog oplopen. Eddie B. Wahr is de inpandige buitenstaander die observeert hoe de andere drie naar elkaar kijken. Ze spelen toneelstukjes over zichzelf, waarin Joep van Deudekom de brommerige betweter vertolkt, Peter Heerschop de wat onderdanige passieveling en Viggo Waas degene die iedereen beoordeelt en van commentaar voorziet.

Het komt allemaal door vroeger
Ze mogen pas weg als ze 'eruit zijn'. Wat dat precies inhoudt is niet direct duidelijk. Deze grandioze voorstelling geeft zijn geheimen maar langzaam prijs. Het is een zoektocht naar het scharnier tussen toen en nu. Van Deudekom dankt zijn bestaan aan een doodgeboren broer en katholieke voortplantingsdrift. Heerschop heeft zich altijd een leider gevoeld, terwijl hij best weet dat anderen hem niet zo zien.

In het prachtige lied Het Komt Allemaal Door Vroeger bezingen ze het slachtofferschap. Komt het echt door vroeger, je huidige leven, of zoek je naar een excuus om niets te veranderen? NUHR bespreekt emoties zoals verder alleen Kommil Foo dat doet. Hard, eerlijk en tot op het bot. Alles wordt geanalyseerd, geen gevoel blijft gespaard. Als je al zo lang bevriend bent, kun je veel tegen elkaar zeggen. Ook dat je je misschien een beetje aanstelt met die vroeg overleden vader van je. Waar mag je überhaupt over klagen als je niet op een rubberen bootje aan het sterven bent?

Zo lopen vriendschap en actualiteit voortdurend soepel in elkaar over. En ja, er valt veel te lachen tijdens de talrijke sketches, die fantastisch worden gespeeld en prachtig van taal zijn. Een selfie nemen in Auschwitz klopt gewoon niet, ook niet als je een vlog maakt 'zodat meer mensen kennis kunnen nemen van wat daar is gebeurd'. Dat doe je namelijk alleen maar om meer advertentie-inkomsten te genereren. En wat krijgt de positiviteitscultus een heerlijke veeg uit de pan met een talkshow waarin presentator en gasten elkaar letterlijk veren in de reet proppen.

Eddie bleef leven
Helemaal NUHR is de scène waarin ze Eddie's kanker bespreken. Zijn collega's betaalden een safari en de studie van zijn kinderen, maar Eddie hield zich niet aan de geïmpliceerde afspraak. Hij bleef leven. Zou hij dat geld niet moeten terugbetalen? Daar tegenover staan prachtige vragen en twijfels over intieme relaties. 'Als ik ooit de woorden vind, kan ik eindelijk naar binnen.'

Er hangt een zweem van afscheid rond Draai Het Eens Om. Viggo Waas heeft er geen zin meer in. Joep van Deudekom krijgt steeds meer last van jicht. Dertig jaar huwelijk is lang, dertig jaar samenwerking op het toneel een onvoorstelbare prestatie. Mochten de heren echt stoppen, dan stoppen ze op hun hoogtepunt.

21.45-23.25 uur. Zondag 3 september. NPO3

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 3 september 2017 @ 17:01:47 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_173565736
Dacht ik meld het even. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 3 september 2017 @ 21:52:34 #3
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173573428
HET BEGINT
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 3 september 2017 @ 22:25:42 #4
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173574299
Verenpracht _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')