abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173556905
Er bestaat ook geen officiële Windows 10 driver voor die netwerk adapter klootviool met je "Dubbeldrank heeft je wijsgemaakt...", zak even lekker in de stront ofzo... :')
Powered by Janetje®
pi_173557221
quote:
13s.gif Op zondag 3 september 2017 09:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
Er bestaat ook geen officiële Windows 10 driver voor die netwerk adapter klootviool met je "Dubbeldrank heeft je wijsgemaakt...", zak even lekker in de stront ofzo... :')
:D
pi_173559599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:16 schreef Riparius het volgende:
Update: ik ben toch nog eens in je probleem gedoken en het blijkt dat versie 2.1.0.21 de laatste officiële driver versie is voor de Atheros Quallcomm LAN controller op je moederbord, maar deze driver dateert van 2013 en is dus ontwikkeld in een tijd dat er van Windows 10 nog geen sprake was. Sommige sites geven aan dat deze driver ook geschikt zou zijn voor Windows 10, en vaak is het inderdaad zo dat drivers voor de 32 bits versie of de 64 bits versie van Windows 8 ook wel werken met de corresponderende versie (32 bits resp. 64 bits) van Windows 10, maar gegarandeerd is dat niet.

Nu blijkt er echter ook een niet officiële driver versie 2.1.0.26 te bestaan die dateert van september 2016 en die inderdaad is ontwikkeld om de problemen in Windows 10 op te lossen, dus deze zou ook jouw problemen op moeten lossen. Deze driver kun je hier vinden.

Let op: het bestand win10-2.1.0.26-whql.zip bevat geen installer, maar wel twee .inf bestanden (eentje voor 32 bits versies en eentje voor 64 bits versies van Windows). Pak de bestanden van het .zip archief uit in een aparte map en klik de met de rechter muisknop op het betreffende .inf bestand voor jouw Windows versie (32 bits of 64 bits), dan zie je in het context menu een optie om de drivers te installeren. Na installatie eerst rebooten, daarna zou de Atheros Quallcomm LAN controller op je moederbord correct moeten werken onder Windows 10.

Ik zie nu pas dat je al eerder een topic had geopend over dit probleem en dat zowel Dubbeldrank als Alternate je hebben wijsgemaakt dat er geen Windows 10 driver zou bestaan voor de LAN controller op jouw moederbord. Nochtans had ik die driver binnen een klein half uurtje gevonden. Het loont dus om eerst zelf wat beter te zoeken, dan had je je die hele heisa met het aanschaffen en inbouwen van een netwerkkaartje en het opnieuw activeren van Windows kunnen besparen.

Nog een laatste aanvulling: als je de driver liever met installer hebt dan kun je die hier vinden. De driver die deze versie installeert onder Windows 10 is identiek met de versie in het bestand win10-2.1.0.26-whql.zip van de site ath-drivers.eu.
Ik ben blij met alle hulp die ik heb gekregen, dus ook die van Dubbeldrank en Alternate. Dubbeldrank heeft verschillende dingen voor mij op een rijtje gezet en toegelicht dus dat waardeer ik zeer.

Alternate heeft ook gereageerd en nagedacht en die wilden mij gewoon een netwerkkaart met windows 10 support verkopen ze kozen niet meteen een dure dus dat vind ik ook goede service.

Al om al zit ik nu voorlopig in een goede situatie want: gisteren heb ik mijn LAN configurator aangezet en mijn express vpn aan laten staan (hele nacht) en ik heb nog geen blue screen of death gehad. Geen crash (zul je zien komt hij zo)..

Ik denk dat het helpt dat mijn internet kabel nu is aangesloten op de nieuwe losse netwerkkaart, nouja "los? "hij is gewoon aangesloten op mijn MOBO via PCI-1 :').........
pi_173561076
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:32 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik ben blij met alle hulp die ik heb gekregen, dus ook die van Dubbeldrank en Alternate. Dubbeldrank heeft verschillende dingen voor mij op een rijtje gezet en toegelicht dus dat waardeer ik zeer.

Alternate heeft ook gereageerd en nagedacht en die wilden mij gewoon een netwerkkaart met windows 10 support verkopen ze kozen niet meteen een dure dus dat vind ik ook goede service.

Al om al zit ik nu voorlopig in een goede situatie want: gisteren heb ik mijn LAN configurator aangezet en mijn express vpn aan laten staan (hele nacht) en ik heb nog geen blue screen of death gehad. Geen crash (zul je zien komt hij zo)..

Ik denk dat het helpt dat mijn internet kabel nu is aangesloten op de nieuwe losse netwerkkaart, nouja "los? "hij is gewoon aangesloten op mijn MOBO via PCI-1 :').........
Ik begrijp dat je de situatie liever zo laat nu je via je nieuwe netwerkkaartje draait en alles in orde lijkt te zijn, maar al dat gedoe waarover je schrijft in je beide topics was niet nodig geweest. Met driver versie 2.1.0.26 werkt de Atheros LAN controller op je moederbord ook onder Windows 10 correct.
  zondag 3 september 2017 @ 14:30:03 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173562108
Hoe dan ook is het niet altijd even handig om niet officiële drivers te gebruiken. Er zal waarschijnlijk niet veel schimmigs mee zijn maar toch, op zijn minst zullen eventuele beveiligingslekken in die driver niet meer worden geüpdate. Kan je beter een netwerkkaart nemen die nog wel actief wordt ondersteund.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173562751
quote:
3s.gif Op zondag 3 september 2017 14:30 schreef jogy het volgende:
Hoe dan ook is het niet altijd even handig om niet officiële drivers te gebruiken. Er zal waarschijnlijk niet veel schimmigs mee zijn maar toch, op zijn minst zullen eventuele beveiligingslekken in die driver niet meer worden geüpdate. Kan je beter een netwerkkaart nemen die nog wel actief wordt ondersteund.
De driver van ath-drivers.eu is WHQL gecertificeerd en bovendien worden drivers voor Qualcomm Atheros producten actief verder ontwikkeld door de community. Gebruikers kunnen per email op de hoogte worden gehouden van updates. Als het om een driver voor Linux ging zou niemand hier een probleem van maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 03-09-2017 20:42:30 ]
pi_173595080
Net weer eens gechat met de Microsoft klantenservice. Ik heb gevraagd of ze konden noteren dat Windows geactiveerd was en en zouden het in het klantdossier zetten. Ik mocht er geen bevestiging van krijgen dus dat was wel weer jammer.

Positieve is dat ik de afgelopen dagen geen enkele netwerk crash heb gehad!
  dinsdag 5 september 2017 @ 09:46:20 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173595157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:36 schreef LethalNinja het volgende:
Net weer eens gechat met de Microsoft klantenservice. Ik heb gevraagd of ze konden noteren dat Windows geactiveerd was en en zouden het in het klantdossier zetten. Ik mocht er geen bevestiging van krijgen dus dat was wel weer jammer.

Positieve is dat ik de afgelopen dagen geen enkele netwerk crash heb gehad!
Ik zou het gewoon zo laten dan :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173597939
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon zo laten dan :@.
Mee eens, het niet meer gebruiken is blijkbaar al genoeg, de nieuwe netwerkkaart is ondersteund en heeft deze problemen niet. Dat het uitschakelen van een netwerk adapter zo'n effect op de registratie van het moederbord in de systemen van Microsoft had ik ook niet voorzien. Voor zover ik weet was alleen het serienummer van het moederbord bepalend met het hardwareprofiel waar je een aantal aanpassingen per jaar in kan maken zonder problemen.
Powered by Janetje®
  dinsdag 5 september 2017 @ 12:24:33 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173598077
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:15 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Mee eens, het niet meer gebruiken is blijkbaar al genoeg, de nieuwe netwerkkaart is ondersteund en heeft deze problemen niet. Dat het uitschakelen van een netwerk adapter zo'n effect op de registratie van het moederbord in de systemen van Microsoft had ik ook niet voorzien. Voor zover ik weet was alleen het serienummer van het moederbord bepalend met het hardwareprofiel waar je een aantal aanpassingen per jaar in kan maken zonder problemen.
Het is ook extreem suf dat het uitschakelen van de netwerkkaart deze onzin teweeg brengt natuurlijk :'). ik heb het zelf nooit meegemaakt iig. En dat Microsoft het óók niet kan/wil oplossen door de registratie weer vrij te geven is gewoon raar. Mja, dan maar een workaround, ook best.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173598163
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is ook extreem suf dat het uitschakelen van de netwerkkaart deze onzin teweeg brengt natuurlijk :'). ik heb het zelf nooit meegemaakt iig. En dat Microsoft het óók niet kan/wil oplossen door de registratie weer vrij te geven is gewoon raar. Mja, dan maar een workaround, ook best.
Exact, ontzettend slap van ze. Dit heb ik ook nog niet meegemaakt, al moet ik zeggen dat moederborden doorgaans vervangen worden als er een onderdeel niet meer werkt. Maar goed, in het geval van de TS zou ik dat ook niet doen. De rest van zijn computer is nog prima.
Powered by Janetje®
pi_173690492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:30 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Exact, ontzettend slap van ze. Dit heb ik ook nog niet meegemaakt, al moet ik zeggen dat moederborden doorgaans vervangen worden als er een onderdeel niet meer werkt. Maar goed, in het geval van de TS zou ik dat ook niet doen. De rest van zijn computer is nog prima.
Ik houd hem inderdaad lekker zo. Nu een week de computer 24/7 aan laten staan met vpn etc en geen enkele crash. Toch elke dag weer ff gekeken van "en is het blue screen?" maar nee de huidige configuratie loopt nu prima...

Ik maak deze computer "op" en dan koop ik hierna wel weer een nieuwe game pc, dan heb ik sowieso een nieuwe mobo etc nodig aangezien ik dan voor een 7800K cpu etc ga, hopelijk is er dan al DDR 5 ram maar das koffiedik kijken
pi_173690810
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:55 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik houd hem inderdaad lekker zo. Nu een week de computer 24/7 aan laten staan met vpn etc en geen enkele crash. Toch elke dag weer ff gekeken van "en is het blue screen?" maar nee de huidige configuratie loopt nu prima...

Ik maak deze computer "op" en dan koop ik hierna wel weer een nieuwe game pc, dan heb ik sowieso een nieuwe mobo etc nodig aangezien ik dan voor een 7800K cpu etc ga, hopelijk is er dan al DDR 5 ram maar das koffiedik kijken
Niet actief gebruiken heeft je probleem al opgelost dus, prima dus. DDR5 kan je nog wel even op wachten, dat komt pas in 2020 op de markt. De i7-7800X is er nu al, lastig! :P
Powered by Janetje®
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')