abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173501378
registreer om deze reclame te verbergen
Naar aanleiding van dit topic ben ik op het volgende idee gekomen.
Met de Fok users die er zin in hebben, gaan we een baan creëren die F1 waardig is. Eerst in 2D, daarna eventueel in 3D met speciale software, maar daarover later meer.

B1mKAZpCcAEskD6.jpg

Flow
Wat het belangrijkst is, is dat de bochten (combinaties) elkaar lekker opvolgen. Suzuka is zo'n circuit dat door veel coureurs geliefd is, door de flow van de ene naar de andere bocht, zelfs de rechte stukken er in zijn juist 'getimed' en voelt zelden saai of vervelend aan.
Bochten combinaties als Magots en Becketts zijn ook geliefd als ook de Porsche bochten op Le Mans. Zelf vind ik Hongarije dus ook een aanéénschakeling van goede combinaties.

Lengte
Een gemiddeld F1 circuit is tussen de 4 en 6 km lang. Aan de ene kant wil je een baan met veel kilometers want dan kan je er meer mooie combinaties instoppen ala Spa, maar aan de andere kant wil je ook dat je veel rondes kan rijden, dus is een baan van 7km lengte zoals Spa ook weer niet gewenst omdat je dan als coureur (en als publiek) maar 44 rondjes rijd.
De gulden middenweg zou dan dus ergens tussen de 4,8 en 5,4 km lengte zijn, wat een race zou geven ergens tussen de 55 en 60 ronden (grof geschat).

MaQGVXK.jpg

Hoogteverschillen
Het liefste wil elke coureur wel die hoogteverschillen ervaren, Silverstone en Monza zijn één van de vlakste circuits en toch niet saai, maar neem je een circuit als Spa of COTA, dan voel je wel dat het circuit aangelegd of gecreëerd is naar de glooiing van het landschap, al dan niet verzorgd door het wegenplan (stratencircuit).
Bij COTA (Circuit of The America's) hebben ze dat goed voor elkaar gekregen met een lay-out die erg mooi het landschap 'gebruikt'.
Met het idee om een circuit te ontwerpen met Fok en dat hoogstwaarschijnlijk in Nederland, hebben we in ons kleine landje niet veel plekken om deze hoogteverschillen te vinden en te kunnen gebruiken voor de layout.


2000px-suzuka_circuit_map_-1987-2002-svg-png.159556
8 vorm
Suzuka is het enige circuit op de kalender met een 8 vorm, uiteraard gebruikmakend van een viaduct in plaats van een kruising :P
Het leek mij dan ook wel een mooie uitdaging om Suzuka te vergezellen met een 2e 8-baan vorm, maar zonder dat Suzuka gekopieerd word.

Mapping
Eigenlijk het belangrijkste onderdeel van het hele idee, om de baan op schaal op de juiste positie te krijgen op de kaart (google Maps). Vóór en nadat de layout bepaald is, moet er een vrij stuk grond zijn op google maps (in Nederland?) waar het circuit zou kunnen liggen.
Gelukkig hoeven we niet alleen in Limburg te zoeken, maar zijn er ook wat kuiltjes en heuvels te vinden in Gelderland, Overijssel en Drenthe. Of eventueel net over de grens in Duitsland bij Arnhem.

Strategie
Hoe kunnen we te werk gaan om het circuit vorm te gaan geven? Als eerste denk ik de plaatsbepaling, dan ieder voor zich een lay-out maken in 2D, eventueel met de google maps afbeelding eronder en kijken welke lay-outs er op het eerste gezicht het meest spectaculair, F1-achtig uit zien. Eventueel kunnen we de layout ook bepalen door polls.
Welke 1e bocht(combinatie) van een circuit het best is
Welk circuit beste 1e, 2e, 3e sector heeft
Welke circuit mooiste paddock heeft
Welk circuit beste laatste bocht heeft
aan de hand van deze data kan je ook weer de layout bepalen, door bijvoorbeeld een hairpin zoals in Maleisie aan te leggen, hij hoeft er niet op te lijken, maar het kan wel een inspiratie zijn hoe het verloop van de baan gaat.

Daarna over op 3D werk. Dit kan in een 3D teken programma als Blender, maar op Steam is er ook een programma genaamd Race Track Builder. Zijn er forummers bekend met dit programma? Of kunnen zij hier goed mee overweg ?

Iemand die Laguna Seca namaakt aan de hand van google Maps.

Eventueel zouden we dus een F1 circuit kunnen hebben waar sommigen van ons ook overheen kunnen rijden in Assetto Corsa of een ander sim-spel ?! Dit is niet zomaar gedaan, maar echt een meer maanden/jaren plan.

*Word vervolgd met voorbeelden en (meer) beeld materiaal

[ Bericht 2% gewijzigd door Meike26 op 31-08-2017 13:05:59 ]
pi_173501974
Leuk idee alleen niet echt mijn ding om over dit soort dingen na te denken maar ga het zeker volgen :)
Verwijderd
pi_173502075
Zonder gezien te hebben wie de TS was deed het woordje 'flow' mij al overtuigen wie het was.

Verkapte TVP
pi_173502897
registreer om deze reclame te verbergen
Bij deze mijn eerste opzet, graag wat tips om de puntjes op de i te zetten:
30njhxj.png
  donderdag 31 augustus 2017 @ 15:22:10 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_173503895
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
Bij deze mijn eerste opzet, graag wat tips om de puntjes op de i te zetten:
[ afbeelding ]
Ik zou wat tribunes toevoegen. Dat levert meer geld op uit kaartverkoop.

OT: Ik ga dit volgen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_173504356
Ik stel als locatie voor: de Sint Pietersberg in Maastricht, met eventueel nog een gedeeltelijk stratencircuit door de stad Maastricht:

qdl0wzR.png

maastricht_sint_pietersberg_4_dk_20110703_1375_enci_groeve_pietersberg_maastricht.jpg

800px-Pietersberg-natuur-OpenTopo.jpg
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_173505136
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:55 schreef Meike26 het volgende:


Daarna over op 3D werk. Dit kan in een 3D teken programma als Blender, maar op Steam is er ook een programma genaamd Race Track Builder. Zijn er forummers bekend met dit programma? Of kunnen zij hier goed mee overweg ?

Iemand die Laguna Seca namaakt aan de hand van google Maps.

Eventueel zouden we dus een F1 circuit kunnen hebben waar sommigen van ons ook overheen kunnen rijden in Assetto Corsa of een ander sim-spel ?! Dit is niet zomaar gedaan, maar echt een meer maanden/jaren plan.

*Word vervolgd met voorbeelden en (meer) beeld materiaal
De voorloper van RTB is volgens mij ook nog wel te vinden, BTB.
Daarmee konden banen geëxporteerd worden naar Rfactor en of GTR.

Nadat BTB gekraakt werd is verdere ontwikkeling gestopt en is de ontwikkelaar enige tijd later begonnen met RTB welke een export functie zou krijgen voor A.C.
Indien deze plugin al aanwezig is dan moet het redelijk vlotjes kunnen verlopen.
Zelf heb ik enkele banen gemaakt met BTB, Strijen en 'circuit de Landsard' maar ook wat fantasie banen.

De grote vraag is hoe ver RTB gevorderd is want naast het maken van de baan en omgeving moet je natuurlijk ook de data van waar de grens van de baan is, de racelijn, startplaatsen, garageboxen plus plaatsen, pit in/pit uit, start/finish, baansectoren kunnen bepalen en invoeren.

Als de ontwikkelaar ondertussen weer zover is met zijn trackbuilder dan ga ik deze wel weer aanschaffen, Assetto Corsa heb ik al.

Moet alleen deze nog even aanschaffen.

Het was trouwens ook mogelijk om gebruik te maken van Google Earth, of dat ook mogelijk is in RTB weet ik niet maar dat zal ongetwijfeld wel toegevoegd worden denk ik.
Middels een afbeelding vanuit Google Earth heb ik ook het circuit van assen nagemaakt, eenmaal de baan af is kan gemakkelijk de totale lengte en breedte ingevoerd worden om vervolgens hier en daar de baan wat te versmallen of juist te verbreden zodat het ook helemaal overeen komt met het echte circuit.

Ik vind het wel een leuk plan Meike26 ^O^

Suzuka is altijd wel een favoriete baan geweest om op te rijden, Hans Hugenholtz wist wel hoe een circuit moest zijn.

Edit, heb zojuist de clip bekeken.
Google Earth aanwezig alsook een exporter.

[ Bericht 1% gewijzigd door bedachtzaam op 31-08-2017 17:03:19 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173507396
@Pleasureman Gunther,

Tof, ziet er uit als een erg gave locatie ! _O_
Het hoeft niet realistisch te zijn, een stratencircuit zou ook nog wel kunnen dacht ii vanmiddag nog maar die St Pietersberg is wel enorm tof, staat wat mij betreft op de shortlist ^O^

@Bedachtzaam,
Dat is handig, iemand met ervaring in beide programma's !
Het leek mij wat betreft dit idee/project misschien ook wel een redelijk idee om met meerdere mensen mee te betalen aan het software pakket en misschien wel advertentieruimte te verkopen om de baan straks echt 'operationeel' te maken. Ik zal vanavond of later wat screenshots toevoegen van een hobby projectje van een paar jaar geleden. Ook zal ik mee kunnen helpen later, bij het 3D gebeuren, om bijv pitgebouw te ontwerpen en 'huisjes' van de marshalls.

Ook leuk om te zien dat het idee wel goed ontvangen word ^O^ Al is de layout van Jatochneetoch niet heel realistisch, het is een begin :P
pi_173529650
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:18 schreef Meike26 het volgende:
@Pleasureman Gunther,

Tof, ziet er uit als een erg gave locatie ! _O_
Het hoeft niet realistisch te zijn, een stratencircuit zou ook nog wel kunnen dacht ii vanmiddag nog maar die St Pietersberg is wel enorm tof, staat wat mij betreft op de shortlist ^O^

@Bedachtzaam,
Dat is handig, iemand met ervaring in beide programma's !
Het leek mij wat betreft dit idee/project misschien ook wel een redelijk idee om met meerdere mensen mee te betalen aan het software pakket en misschien wel advertentieruimte te verkopen om de baan straks echt 'operationeel' te maken. Ik zal vanavond of later wat screenshots toevoegen van een hobby projectje van een paar jaar geleden. Ook zal ik mee kunnen helpen later, bij het 3D gebeuren, om bijv pitgebouw te ontwerpen en 'huisjes' van de marshalls.

Ook leuk om te zien dat het idee wel goed ontvangen word ^O^ Al is de layout van Jatochneetoch niet heel realistisch, het is een begin :P
*O*
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173529761
Coole 'bochten':
Interlagos, na de start naar beneden.
Monza: de lange voor de finish
Zandvoort: Tarzan bocht.
Spa: Eau rouge.
...
  vrijdag 1 september 2017 @ 18:15:44 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173529784
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
Bij deze mijn eerste opzet, graag wat tips om de puntjes op de i te zetten:
[ afbeelding ]
_O-
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_173530783
36774787266_a1fecb67c3_b.jpg

Tja, om jullie aan het lachen te krijgen, gelijk maar beginnen met de naam + het idee !
Het Mushroom kampioenschap zullen vele nog wel kennen van Mario kart. Zo ik ook en ik kwam dus met het idee om een 8-vormig circuit, dus met oversteek, te maken maar waarbij je eigenlijk ook weer niet de traditionele 8 vorm zou krijgen. En toen kwam het lampje dus branden om het circuit niet alleen Mushroom Park te noemen, maar ook de vorm te geven van... Juist..

36791120802_622a16d8e8_b.jpg
36791120172_39eac19ec7_c.jpg
36791120302_e7f2153c22_c.jpg

Het circuit heb ik vooral ontworpen met een paar details die ik er in wilde verwerken. Het scheivlak, een lange (uber) snelle doordraaier (de hoed van de paddestoel), een stadion gedeelte (het hele stuk boven de 1. is sta gebied + later nog tribunes) en als laatst (maar eerst op de baan), een start met een moeilijke eerste bocht om aan te remmen, zoals op het club-circuit van TwinRing Motegi of Hongarije waar de bocht lager ligt dan het rechte stuk = vroeger remmen dan normaal om bocht te halen.

36791120502_f18ef75b00_b.jpg

Zoals bij punt 2 al even beschreven werd, had ik het idee om in een kunstmatig aangelegde wal VIP-cabines te maken in de vorm van engelenbankjes. Met of zonder balkon. Als je kijkt naar de baan, welke ik overal op 14 meter breed had ingeschat (nog vrij krap), dan zal de wal circa 40 meter hoog zijn om de cabines in te verwerken. Met het idee van de St.Pietersberg door Gunther zie ik dat idee nog wel overkomen naar het Fok circuit !

36791120412_258c31ebce_c.jpg
Niet dat ik mijzelf zo geweldig vind O-) , maar blijkbaar had ik al in 2009 het idee om de vlaggen 'digitaal' te maken met gebruik van.. jahoor :') lichtgevende paddestoelen. En ik heb eerlijk waar alleen maar ervaring met champignons. De hoed van de paddestoel (huisjes van de marshalls) kleurt blauw, geel, groen of rood gebruik makend van een witte effen plastic kap, maar waarbij de ledschermen onder de hoed de vierkanten duidelijk en opvallend zouden blinken, door het witte plastic heen (melkglas-effect), ook zijn er 2 kleine tv schermpjes in de binnenste rand verwerkt, kunnen de marshalls ook de race volgen.

36565873950_9c742112eb_c.jpg
36565873920_49b8f57f7e_c.jpg

Omdat ik ook maar een hak-op-de-tak persoon ben en het moeilijk vind om dingen af te krijgen (dat belooft wat voor dit idee van mij), was ik tussentijds ook met andere dingen bezig. Ergens moet ik ook nog een loopbrug hebben die het circuit overspant van nummer 1 (infield 1) naar nummer 2 (infield 2) welke ik de Murray 'Walker' had genoemd :P
Van Infield 1 naar Infield 3 (waar ook paddock zou komen) een voetgangers tunnel zoals hier boven, met 2 verschillende soorten beton om diepte te kweken + maakt de tunnel minder saai voor de voetgangers om er door heen te waggelen :P
De twee fases had ik bedacht om rolstoel gebruikers een 'voordeel' te geven om de liften vooraan vlakbij het hek te maken (langs de trappen, bij de ronding bovenaan de voetgangerstunnel), waar normale supporters niet zouden mogen komen..

Dit was een kijkje in de bovenkamer van Meike anno 2009/2012 (en nog steeds).. w/ 8)7
pi_173533477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:22 schreef Meike26 het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, om jullie aan het lachen te krijgen, gelijk maar beginnen met de naam + het idee !
Het Mushroom kampioenschap zullen vele nog wel kennen van Mario kart. Zo ik ook en ik kwam dus met het idee om een 8-vormig circuit, dus met oversteek, te maken maar waarbij je eigenlijk ook weer niet de traditionele 8 vorm zou krijgen. En toen kwam het lampje dus branden om het circuit niet alleen Mushroom Park te noemen, maar ook de vorm te geven van... Juist..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het circuit heb ik vooral ontworpen met een paar details die ik er in wilde verwerken. Het scheivlak, een lange (uber) snelle doordraaier (de hoed van de paddestoel), een stadion gedeelte (het hele stuk boven de 1. is sta gebied + later nog tribunes) en als laatst (maar eerst op de baan), een start met een moeilijke eerste bocht om aan te remmen, zoals op het club-circuit van TwinRing Motegi of Hongarije waar de bocht lager ligt dan het rechte stuk = vroeger remmen dan normaal om bocht te halen.

[ afbeelding ]

Zoals bij punt 2 al even beschreven werd, had ik het idee om in een kunstmatig aangelegde wal VIP-cabines te maken in de vorm van engelenbankjes. Met of zonder balkon. Als je kijkt naar de baan, welke ik overal op 14 meter breed had ingeschat (nog vrij krap), dan zal de wal circa 40 meter hoog zijn om de cabines in te verwerken. Met het idee van de St.Pietersberg door Gunther zie ik dat idee nog wel overkomen naar het Fok circuit !

[ afbeelding ]
Niet dat ik mijzelf zo geweldig vind O-) , maar blijkbaar had ik al in 2009 het idee om de vlaggen 'digitaal' te maken met gebruik van.. jahoor :') lichtgevende paddestoelen. En ik heb eerlijk waar alleen maar ervaring met champignons. De hoed van de paddestoel (huisjes van de marshalls) kleurt blauw, geel, groen of rood gebruik makend van een witte effen plastic kap, maar waarbij de ledschermen onder de hoed de vierkanten duidelijk en opvallend zouden blinken, door het witte plastic heen (melkglas-effect), ook zijn er 2 kleine tv schermpjes in de binnenste rand verwerkt, kunnen de marshalls ook de race volgen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Omdat ik ook maar een hak-op-de-tak persoon ben en het moeilijk vind om dingen af te krijgen (dat belooft wat voor dit idee van mij), was ik tussentijds ook met andere dingen bezig. Ergens moet ik ook nog een loopbrug hebben die het circuit overspant van nummer 1 (infield 1) naar nummer 2 (infield 2) welke ik de Murray 'Walker' had genoemd :P
Van Infield 1 naar Infield 3 (waar ook paddock zou komen) een voetgangers tunnel zoals hier boven, met 2 verschillende soorten beton om diepte te kweken + maakt de tunnel minder saai voor de voetgangers om er door heen te waggelen :P
De twee fases had ik bedacht om rolstoel gebruikers een 'voordeel' te geven om de liften vooraan vlakbij het hek te maken (langs de trappen, bij de ronding bovenaan de voetgangerstunnel), waar normale supporters niet zouden mogen komen..

Dit was een kijkje in de bovenkamer van Meike anno 2009/2012 (en nog steeds).. w/ 8)7
*Kaak opraapt* _O_

Dat ziet er geweldig uit Meike, daar zit volgens mij vele dagen werk in, vooral die tribune ook, prachtig. :)

Om wat bekend te worden met SketchUp heb ik jaren geleden wat simpele dingen gemaakt en vervolgens een garagegebouw met meerdere boxen en daarna niets meer mee gedaan.

z8bWSuD.jpg

Eind September vorig jaar heb ik het weer opgepakt om wat modellen te maken voor Gameguru en begin er steeds handiger in te worden.

74BsncO.png

LLgq5x7.png

Gisteren heb ik me even verdiept in race track builder maar het blijkt vol met problemen en incompleet, de recensies zijn dan ook behoorlijk negatief dus daar ¤60 aan uitgeven zou zonde zijn.
Daarom heb ik BTB weer even opgeduikeld en geïnstalleerd, die heeft geen export functie voor A.C maar wellicht kan ik het uiteindelijke model saven als een .x en deze vervolgens converteren naar de juiste format.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173535307
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

*Kaak opraapt* _O_

Dat ziet er geweldig uit Meike, daar zit volgens mij vele dagen werk in, vooral die tribune ook, prachtig. :)

Om wat bekend te worden met SketchUp heb ik jaren geleden wat simpele dingen gemaakt en vervolgens een garagegebouw met meerdere boxen en daarna niets meer mee gedaan.

[ afbeelding ]

Eind September vorig jaar heb ik het weer opgepakt om wat modellen te maken voor Gameguru en begin er steeds handiger in te worden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gisteren heb ik me even verdiept in race track builder maar het blijkt vol met problemen en incompleet, de recensies zijn dan ook behoorlijk negatief dus daar ¤60 aan uitgeven zou zonde zijn.
Daarom heb ik BTB weer even opgeduikeld en geïnstalleerd, die heeft geen export functie voor A.C maar wellicht kan ik het uiteindelijke model saven als een .x en deze vervolgens converteren naar de juiste format.
Tribune was eigenlijk vrij simpel, want eigenlijk voor 50% knip, plak en dubliceerwerk. Bij SketchUp is het het belangrijkst om in groepen en componenten te werken. Ook moet ik nog ergens een file (meestal 3 tot 4 varianten) van een pitcomplex, geinspireerd op die van Suzuka.

Misschien wel interessant om te kijken wat de mogelijkheden zijn met BTB en Blender. Grootste probleem zit hem in het maken van de textures + uv mapping, daar snap ik echt geen hol van :P
Zal komende week ook kunnen proberen een aantal van deze files te renderen in kerkythea.. Vooral dat marshall huisje kan wel gaaf worden :D
pi_173535991
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 23:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Tribune was eigenlijk vrij simpel, want eigenlijk voor 50% knip, plak en dubliceerwerk. Bij SketchUp is het het belangrijkst om in groepen en componenten te werken. Ook moet ik nog ergens een file (meestal 3 tot 4 varianten) van een pitcomplex, geinspireerd op die van Suzuka.

Misschien wel interessant om te kijken wat de mogelijkheden zijn met BTB en Blender. Grootste probleem zit hem in het maken van de textures + uv mapping, daar snap ik echt geen hol van :P
Zal komende week ook kunnen proberen een aantal van deze files te renderen in kerkythea.. Vooral dat marshall huisje kan wel gaaf worden :D
Een goed alternatief daarvoor is dan het maken van een texture-atlas en vervolgens je model in SketchUp texturen met de gemaakte atlas.
Bijkomend voordeel is dat je dezelfde atlas voor meerdere modellen kunt gebruiken en zo minder diskruimte en geheugen verbruikt denk ik.
Zelf heb ik enkele maanden terug een eerste poging gewaagd om een uv-map te maken, het lukte me toen niet vandaar dat ik nu gebruik maak van een atlas als alternatief. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173542484
Een texture atlas is toch zo'n groot veld met allemaal kleine texture-vlakjes ?! Heb er ooit mee zitten spelen toen ik nog NFS4 speelde en auto's modificeerde :D
Geen idee meer hoe het werkte, ik bewerktte alleen bestaande atlassen.
pi_173549910
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:18 schreef Meike26 het volgende:
Een texture atlas is toch zo'n groot veld met allemaal kleine texture-vlakjes ?! Heb er ooit mee zitten spelen toen ik nog NFS4 speelde en auto's modificeerde :D
Geen idee meer hoe het werkte, ik bewerktte alleen bestaande atlassen.
Klopt, afhankelijk van wat voor model(len) je wilt gaan maken kun je kiezen voor een klein of groot formaat (1024x1024/2048x2048/3072x3072/4096x4096 enzoverder) om die vervolgens te vullen met materiaal texturen of foto's die je wilt gaan gebruiken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173555011
Dat mushroom circuit flowt voor geen meter, veel te veel rechte stukken afgewisseld met bijna haakse bochten. Doet me denken aan Baku.

Het moet 1 flowend circuit zijn en niet een circuit waar een gedeelte X in zit en een gedeelte Y die compleet verschillend zijn van elkaar. In dit geval is het raar dat je 1 flow wilt hebben maar er dan voor kiest om lange rechte stukken te hebben met haakse bochten, dan in 1 keer een gigantisch lange doordraaier en dan ineens in een bochtig stadiumgebied komt.

Ik zou dan eerder denken aan een korte variant van Spa, aangevuld met bochten uit Interlagos en Silverstone en de eerste bocht van COTA. Die hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze magisch zijn, dan noem je het circuit maar 'magic mushroom' ofzo :D
(Y)
pi_173557972
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
Bij deze mijn eerste opzet, graag wat tips om de puntjes op de i te zetten:
[ afbeelding ]
Ik mis nog een schans over een flinke afgrond, al dan niet met krokodillen/haaien/lava.
Verder weinig op/aanmerkingen, ervan uitgaande dat de kruising een daadwerklijk gelijkgrondse kruising is en niet dat er hoogte verschil is.
pi_173558284
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 10:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik mis nog een schans over een flinke afgrond, al dan niet met krokodillen/haaien/lava.
Verder weinig op/aanmerkingen, ervan uitgaande dat de kruising een daadwerklijk gelijkgrondse kruising is en niet dat er hoogte verschil is.
Die kruising kunnen we ook 2 schansen van maken dan wordt het nog spectaculairder. :D
pi_173566794
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 01:11 schreef chiren het volgende:
Dat mushroom circuit flowt voor geen meter, veel te veel rechte stukken afgewisseld met bijna haakse bochten. Doet me denken aan Baku.

Het moet 1 flowend circuit zijn en niet een circuit waar een gedeelte X in zit en een gedeelte Y die compleet verschillend zijn van elkaar. In dit geval is het raar dat je 1 flow wilt hebben maar er dan voor kiest om lange rechte stukken te hebben met haakse bochten, dan in 1 keer een gigantisch lange doordraaier en dan ineens in een bochtig stadiumgebied komt.

Ik zou dan eerder denken aan een korte variant van Spa, aangevuld met bochten uit Interlagos en Silverstone en de eerste bocht van COTA. Die hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze magisch zijn, dan noem je het circuit maar 'magic mushroom' ofzo :D
Dat kunnen we pas echt beoordelen als het af is, volgens mij een hele leuke uitdaging om daar een snelle ronde op te rijden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173568428
Dan zou ik dat circuit eerst opnieuw moeten maken, ik heb de layout + hoogteverschillen, maar qua kwaliteit te slecht om er op te racen. Hij heeft wel gelijk hoor, qua flow is het zeker geen top circuit, maar was eerder als voorbeeld voor wat ideetjes die ii in het verleden verwerkt heb in het circuit.

Daarom zie ik het ook liever dat er een samen gesteld circuit komt uit bochten die ons allen inspireren dan dat er een circuit wat ik ooit getekend heb, uit de mottenballen wordt getrokken :P
pi_173578148
Hoe wou je dit starten dan? Met een poll waar gestemd kan worden op je favo bochten?
(Y)
  maandag 4 september 2017 @ 12:06:46 #24
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_173580042
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:14 schreef WodanIsGroot het volgende:
Coole 'bochten':
Spa: Eau rouge.
...
Dat lullige knikje onderin? Voeg dan Raidillon toe.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_173586179
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 09:57 schreef chiren het volgende:
Hoe wou je dit starten dan? Met een poll waar gestemd kan worden op je favo bochten?
Ja wel zoiets denk ik..

Laten we het seizoen net als het jaar zelf in kwartalen verdelen. 4 x 5 circuits. 3 favoriete 'delen' van het circuit, dus geen meerkeuze maar open invulling om de motivatie ook een indicatie te laten geven 'waarom' die bocht of sectie.

Wat misschien ook wel een leuk idee is, is om per ronde can 5 circuits ook een onderwerp te pakken. Mooiste pit/paddock complex, beste sfeer, leukste anekdote van bezoek aan een gp. Dat onderdeel gaat dan niet over de bovenstaande circuits, maar over elk circuits wat je maar kan noemen, ook ga ik ruimte maken voor circuits die niet op de F1 kalender staan. Vóór het eind van de maand hoop ik het af te hebben, ja dat kan sneller, maar het zijn drukke tijden en zo heb ik een beetje speling :P
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')